Всичко това се бистри и повтаря из разни теми. Хубаво е информацията за DPF да се събере на едно място (можете да допълните с други цитати или мнения)
(намесвам VAG DPF приложението, защото считам, че е важно за разбирането на DPF изобщо)
ABSOLUT написа:Имам от тези китайски OBD модулчета ELM327, инсталирах си VAG DPF преди малко, закачих ги и ми показа следните стойности, но не мога да се ориентирам кое какво е. Вие какво мислите гледайки показателите?
DoH_KuXoT написа: Тази версия има леки разлики с тази , която аз ползвам, може ли да видиш коя точно е по ред версията която си инсталирал.
сле 6-7 грама на първи прозорец ще почне да регенерира това са изчислените по алгоритъм грамове.
Минал си 319 км от последната регенерация - прозорец 3
Изминали са 430 минути от последната регенерация прозорец 4
Прозорец 5 не му схващам идеята при теб, при мен показва 54,6грама 78% , при теб е в литри и е на 137 %
Прозорец 6 е работата на ЕГР в момента процентно затваряне
7 и 8 са ясни - там става 600-560 градуса при регенерация
9 са реално измерените стойности уж, никога не са еднакви с изчислените, обикновено са доста по-малко.
10-11 са следвпръсквания с цел по-бързо достигане на 560 градуса и старт на регенерацията
12 при мен е трето следвпръскване - при теб е деференциално налягане и не мога да се произнеса какви са допуските му
Не знам заради версията на софтуера или заради разликите в двигателите, но при теб е леко разминато , описал съм разликите, по същество е същото , така че наблюдавай какво се случва и ще си ги коментираме при нещо което те озадачава или пък откриеш нещо, което не сме коментирали.
ABSOLUT написа:Много ти благодаря за обясненията,
за сега ще понаблюдавам програмата за да се ориентирам кое какво е.
Този бар под надписа "refresh", който е на 84%, това означава че филтъра ми е запушен на толкова проценти ли?
Иначе версията на VAG DPF която инсталирах е "Release 3.3.0"
DoH_KuXoT написа:да , но не му се плаши, това като стигне 24 грама в първи прозорец става на 100% , почва да регенерира и на 5.9грама и 20-тина % спира да регенерира, това не е трайно запушване, а запушване дотолкова, че да изисква регенерация.
..............................................................
p_v_a написа: В ЕКУ има модел на ДПФ, който е най-вероятно map-based. Този модел използва разхода на гориво и динамичен компонент за да моделира количеството на сажди от двигателя и температурата да ги редуцира. Този модел е калибриран със стандартно гориво. Регенерацията започва, когато моделът показва пълен ДПФ или налягането на ДПФ е по-голямо от зададения лимит при даден обемен поток. С добавка или не моделът ще работи винаги по един и същ начин, т.е. няма кое да му укаже, че има по-малко сажди в ДПФ поради ефекта на добавката. Така, че soot mass е информация от модела, а не реално измерена величина.
p_v_a написа:Тригерът за регенерация не е таймер, а алгоритъм, базиран на модел, може би не съм го обяснил точно. Той е стандартно дело на Бош, не на vw. Най-вероятно пасивната регенерация не се отчита, като това е типично за леки автомобили.
Диференциалното налягане, или падът на налягане не определя еднозначно натрупаната маса сажди. Това налягане се използва да активира регенерация в случай на малфункция на основния модел и за ОБД.
p_v_a написа:Има две степени на запълване - от саждите и от пепел. Саждите се регенерират напълно, а пепел (ash) само се натрупват с времето. Пепел се нарича, неорганичния остатък от маслото или био горивата. Това също е модел в ЕCU на база стандартното дизелово гориво (7% био) и предписаното масло. С натрупването на пепел, намалява полезният обем на ДПФ и регенерациите се учестяват. Разчетният живот на ДПФ е 260 000 км, при стандартни условия - гориво и масло. След това или смяна или почистване.netizen написа:В такъв случай как се определя степен на запушване? Или се счита, че караш 300хил км и си купуваш нов?
Всъщност до колко е достоверна тази информация? Чел си картите на еку-то или някакви други източници използваш?
Ако се ползва добавка, може да се пробва един трик, който ще разреди регенерациите. Ще пиша по-късно за него.
p_v_a написа: .....това може би ще проработи, ако тази добавка в действителност намалява температурата на окисление на саждите и колата и ДПФ са на повече от 100 - 150 х. км. Идеята е, да се излъже компютъра през VAG-COM, че ДПФ е нов, т.е. на 0 км и това ще разреди регенерациите. Наблюдението на налягането остава и в случай, че добавката не работи, ще регенерира по налягане. Според мен, ако ДПФ е на 150 х.км. и досегашни регенерации на 250 - 300 км, ще се разредят до около 325- 425 км. Да не се прави това, ако добавката не работи или действието и е съмнително.