railfan написа:
Първо регенерацията с дизел гейт софт не прекъсва когато си на обороти - прекъсва ако загасиш или се завърши, но не и на място.
Предполагам става дума за празен ход. Явно наистина при по-старите мотори си я завършва. При EA288 след 2015г обаче, не ги завършва на място. Многократно съм я наблюдавал как спада температурата и впръскването на пост инжекция.
Ако е съвсем към края си, може да я отчете за завършена. Не знам точно на какъв %.
Кихоте, в алгоритъма има основно място диф. налягане. Играят роля вероятно и километрите за допълнително контрилиране. Температурите и те (тук нямам идея какви разлики в предна и задна част следи за да определя запушване).
Но основно си е налягането като разлика в стойностите след регенерация и покачването до пускане на следваща.
Soot mass measured е пряко свързан с налягането. Калкулираните се водят в някаква степен и от километри и други неща.
Аз лично си следя measured и по тях се водя доколко 'добра' регенерация съм направил. Имам си стойност от -5 и нещо, която е оптимална дори и след 3-4 последователни регенерации. Тоест по надолу не пада. (В този момент не можеш да се водиш от диф. налягане, защото температурите са високи, а то се повишава на топло и пада на студено - само компа си го разбира, аз не мога да се ориентирам много там). Та тя (стойността на soot measured) не е реална стойност и ми се промени след смяна на датчика за диф налягане и самия дпф. Но и преди и сега се движи в рамките на 10тина - 5 до към +5, като на +5-6 пуска регенерация.при друг може да от -2 до +8 (грубо казано са 10).
Нещо се оплетох в обяснения и не знам дали стана ясно нещо
Идеята ми е, че когато си знам оптимално ниския measured, се ориентирам доколко ми е успешна регенерацията.