Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Колата е на 150к км, купих я преди 4 години на 108к. Равномерно и спокойно се кара всяка година по 10-12к км. Откакто съм я купил съм й налял само 1 л концентриран G13, но 7-8литра дест. вода. Обикновено през топло време по ми иска(светва). С рефрактомер измерих точно -26градуса - точно в средата както трябва да е въпреки че съм налял конц:вода 1/8 , т.е. гори/изпарява вода. Що така? Не съм я водил никъде. Течове под нея и на топъл и на студен двигател никога не съм видял.
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
огледайте около водната помпа
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
А обяснение защо ми е почти 50% концентрата (-26 град) предвид че съм сложил 8л вода на 1л концентрат?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Този филм се започва с водна помпа + капачка на разширителен съд + премахване на силиката от казанчето или смяна на самото казанче.
Важно е да се види дали торбичката със силика е здрава или е в системата.
Ако топчетата са в системата се прави промивка с препарати на VW и се проверява за щети (запушени участъци).
Така или иначе се минава на G12+ (ака EVO).
Ако продължи да губи се надува системата.
Ако изпуска се проверяват/надуват кулера и охладителя на ЕГР.
Ако не изпуска, има големи шансове да е гарнитура.
При всички случаи е хубаво да се направи проверка на системата с лазерен термометър, като се търсят неработещи участъци от нея.
Важно е да се види дали торбичката със силика е здрава или е в системата.
Ако топчетата са в системата се прави промивка с препарати на VW и се проверява за щети (запушени участъци).
Така или иначе се минава на G12+ (ака EVO).
Ако продължи да губи се надува системата.
Ако изпуска се проверяват/надуват кулера и охладителя на ЕГР.
Ако не изпуска, има големи шансове да е гарнитура.
При всички случаи е хубаво да се направи проверка на системата с лазерен термометър, като се търсят неработещи участъци от нея.
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Вижте два пъти питам нещо конкретно и ми се отговарят общи неща. Защо въпреки че съм налял 8 л. дест. вода течността в резервоара си стои напълно лилава(g13) и рефрактомера си показва -26град. или 48% концентрат. Не ззначава ли това че само изпарения се губят??? Т.е. само водата. Ако капеше от някъде щеше темп. на замръзване да се вдига и да става по-прозрачна течността в казанчето с всяко следващо доливане.
П.С. Да не би вината да е в мене защото съм доливал дест. вода, а не антифриз. Защото изглежда, че колкото повече вода през годините съм доливал толкова по-често е трябвало да се долива. Защото водата се изпарява много по-бързо отколкото пропиленгликола. T.e. няма ли да разреша проблема като просто пак почна да наливам G13, а не да се правя на мишка и да наливам вода??? Видими отгоре като лаик течове или оцветявания около видимите маркучи няма никакви, на място теч отдолу никога. Капачката изглежда напълно здрава и гумата е също здрава.
П.С. Да не би вината да е в мене защото съм доливал дест. вода, а не антифриз. Защото изглежда, че колкото повече вода през годините съм доливал толкова по-често е трябвало да се долива. Защото водата се изпарява много по-бързо отколкото пропиленгликола. T.e. няма ли да разреша проблема като просто пак почна да наливам G13, а не да се правя на мишка и да наливам вода??? Видими отгоре като лаик течове или оцветявания около видимите маркучи няма никакви, на място теч отдолу никога. Капачката изглежда напълно здрава и гумата е също здрава.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Явно е така колега. Сигурно имаш инсталиран сепаратор за антифриз и вода и изпарител, който изпарява само водата. Ако го намериш в колата къде се намира - моля дай парт номера, че искам и аз да си направя ретрофит на тази джаджа.
Колегата Груп е написал от личен опит, но за какво ти е тази информация, щом не ти отговаря на въпроса за рефрактометъра? Аман.
Колегата Груп е написал от личен опит, но за какво ти е тази информация, щом не ти отговаря на въпроса за рефрактометъра? Аман.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Passatb8 написа:Вижте два пъти питам нещо конкретно и ми се отговарят с общи неща.
Много се извинявам, че си загубих времето да отговоря на въпроса от темата
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Колега източи всичката охладителна течност и налей G12++ в концентрация 1 към 1 с дестилирана вода .И с нерви няма да се случат нещата .Дори не казваш какъв антифриз е сложен /марка/ Концентрат никога не се долива,нито само вода .Всички производители на антифриз препоръчват да се прави разтвор ...сам по себе си концентрата е гъст и може да не се смеси добре с наличната охладителна течност .Възможно е и да имаш малък теч отнякъде ,който се изпарява и не оставя следи .
Останалото по съветите на колегите с опит с тези коли .И без нерви щото няма си помогнеш.Поздрави
Останалото по съветите на колегите с опит с тези коли .И без нерви щото няма си помогнеш.Поздрави
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Ивайло Димов написа:Колега източи всичката охладителна течност и налей G12++ в концентрация 1 към 1 с дестилирана вода .
Задължително е с подмяната да се направи промивка + премахване на силиката.
G12EVO на VW се продава в готов разтвор.
Цялата система е 8л. и се източва с помоща на софтуер. Обезвъздушаването също става със софт, като има два отделни кръга, на които се прави (различни процедури във VagCom).
На 100% това няма да реши проблема със загубата!
(Пиша заради деугите колеги, които ще попаднат на темата. А проблеми с охладителната система имат и ще имат много хора с това поколение коли, тепърва!)
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Имах предвид да посети сервиз ,лапсус от моя страна .Знам ,че процедурата не става пред блока .Мисълта ми беше ,че това е първия и лесен вариант при описаните от него наливания ,доливания които е правил .
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Кихоте, недей така.
Вече има една камара пасати, за които разни майстори така смело казват кулер и/или егр охладите, сменят и после пак чезне антифриз.
Да не говорим, че си има начини да се тестват тези неща преди да се сменят.
Ако системата не надува, се започва с водна помпа + капачка и разширителен съд. Това е най-безболезнения начин, дори и да е рано за смяна на ангренажа.
Колега от форума скоро закъса в Гърция и даде значителна сума за репатрак и смяна в Гърция, точно заради водна помпа и системна малка загуба на антифриз.
Вече има една камара пасати, за които разни майстори така смело казват кулер и/или егр охладите, сменят и после пак чезне антифриз.
Да не говорим, че си има начини да се тестват тези неща преди да се сменят.
Ако системата не надува, се започва с водна помпа + капачка и разширителен съд. Това е най-безболезнения начин, дори и да е рано за смяна на ангренажа.
Колега от форума скоро закъса в Гърция и даде значителна сума за репатрак и смяна в Гърция, точно заради водна помпа и системна малка загуба на антифриз.
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
8-9 литра загуба за мен за 40хил км без теч за мен е антифриз заминал в ауспуха, покрай мен 7-8 кулера смениха познати щ, съветвам да се види дали има следи от мазен антифриз след кулера по пътищата и по датчиците в тях. Лесно и просто има ли антифриз там няма съмнение че кулера е чао.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Отговарям в темата, а не на ЛС, защото тези въпроси касаят все повече хора.
Преди всичко, трябва да е ясно, че без сервиз няма как да се мине.
Лично аз първо бих започнал със смяна на казанчето + капачка щом пише 'mit silikat'. Това може човек и сам да го направи. Не е проблем да остане стария антифриз след смяната, без това ще е за кратко.
Казанчетата със силика са два вида - с видима и невидима торбичка. На първия вид някои я махат лесно (има видеа в тубата). Втория вид трябва да се разреже за да се стигне до торбичката. Когато вече е извадена торбичката се разбира дали е скъсана, а топчетата са в системата.
Оттук следват два варианта:
1. Скъсана - лично аз в този случай бих отишъл в официален сервиз или много доверен такъв, където да направят промивка по процедура на VW, със специалните за целта препарат/и за силика(не знам парт. номер). На това влизане бих сменил и водната помпа с ангренажа. Както вече казах - най-много да се подрани малко и не е голяма загуба. Антифриза вече се подменя с G12++
2. Не е скъсана - в общи линии същото, но без промивката.
Тези неща бих ги направил преди да надувам системата и други опити за диагностика, защото в голям % от случаите се оказва това, а и защото водната помпа има склонност към дефекти, които е трудно и дори невъзможно да се видят при оглед. Надуването може да не реагира на леко сълзене от помпата. В общи линии помпата трябва да се елиминира на 100%, защото всичко друго натам в диагностиката е скъпо!
С този ред на нещата ще се избегне и ненужно човъркане по колата. Все пак ангренаж с помпа е стандартно облужване.
После бих наблюдавал колата.
Ако продължи да губи вече следва да се намери сериозен човек с опит по тези системи. Надуване, проверка с термометър, байпасване на различни компоненти (егр охладител и кулер) и тестване. Тук аз не бих се доверил на официален сервиз. Трудно се намират читави хора за тази работа, които да имат познанията.
Относно капачката и съда - задължително оригинални на VW. Не са скъпи. Капачката претърпява ревизия и е различна от тази, с която е колата.
Принципно това, че колата никога не е вдигала повече от 90 градуса не е гаранция за нищо. Моята също не беше прегрявана, но заради въпросните топчета силика не е функционирал правилно някакъв микро кръг от системата и явно температурата там се е вдигала. Резултатът беше гарнитура на главата.
Passatb8 написа: Бих искал да те попитам за процедурата - значи първо да ми надуят системата на 1.5 бара да видят дали има пропуск нали така? Колко време стои надута и се чака? Ако няма пропуск тогава водна помпа ( какво да се гледа/ какво да й правят на водната помпа)? 2. Капачката каква да е - има много видове гледам из сайтовете... Иначе гледах за торбичката в резервоара - няма никаква торбичка нито остатъци от нея - пък си пише (mit silikat). Колата е втора употреба взета както съм написал. - Никога не е прегрявала и с 1 градус над 90. Бели пушеци отзад никога. Антифриза е лилав и бистър в резервоара. Няма никаква пяна или каквато и да е мръсотия вътре или нещо нередно. Просто когато на този нов и пазен двигател някой почне да се упражнява проблемите могат да се увеличат... и затова съм внимателен.
Преди всичко, трябва да е ясно, че без сервиз няма как да се мине.
Лично аз първо бих започнал със смяна на казанчето + капачка щом пише 'mit silikat'. Това може човек и сам да го направи. Не е проблем да остане стария антифриз след смяната, без това ще е за кратко.
Казанчетата със силика са два вида - с видима и невидима торбичка. На първия вид някои я махат лесно (има видеа в тубата). Втория вид трябва да се разреже за да се стигне до торбичката. Когато вече е извадена торбичката се разбира дали е скъсана, а топчетата са в системата.
Оттук следват два варианта:
1. Скъсана - лично аз в този случай бих отишъл в официален сервиз или много доверен такъв, където да направят промивка по процедура на VW, със специалните за целта препарат/и за силика(не знам парт. номер). На това влизане бих сменил и водната помпа с ангренажа. Както вече казах - най-много да се подрани малко и не е голяма загуба. Антифриза вече се подменя с G12++
2. Не е скъсана - в общи линии същото, но без промивката.
Тези неща бих ги направил преди да надувам системата и други опити за диагностика, защото в голям % от случаите се оказва това, а и защото водната помпа има склонност към дефекти, които е трудно и дори невъзможно да се видят при оглед. Надуването може да не реагира на леко сълзене от помпата. В общи линии помпата трябва да се елиминира на 100%, защото всичко друго натам в диагностиката е скъпо!
С този ред на нещата ще се избегне и ненужно човъркане по колата. Все пак ангренаж с помпа е стандартно облужване.
После бих наблюдавал колата.
Ако продължи да губи вече следва да се намери сериозен човек с опит по тези системи. Надуване, проверка с термометър, байпасване на различни компоненти (егр охладител и кулер) и тестване. Тук аз не бих се доверил на официален сервиз. Трудно се намират читави хора за тази работа, които да имат познанията.
Относно капачката и съда - задължително оригинални на VW. Не са скъпи. Капачката претърпява ревизия и е различна от тази, с която е колата.
Принципно това, че колата никога не е вдигала повече от 90 градуса не е гаранция за нищо. Моята също не беше прегрявана, но заради въпросните топчета силика не е функционирал правилно някакъв микро кръг от системата и явно температурата там се е вдигала. Резултатът беше гарнитура на главата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
А ето тук колегата Кайзен е обяснил, защо G13 трябва да се смени:
Кайзен написа:Смяната от G13 към G12evo е породена главно от проблемите при TDI. Всички собственици на TDI с антифриз G13 е препоръчително възможно най-скоро да преминат към G12evo. Първите признаци на проблеми е потъмняването на антифриза към ръждив (кафеникав или тъмно оранжев) цвят
Начален стадий
След това се появяват "парцали" в антифриза и накрая се запушват радиаторчета (проблеми със затопляне на купето през зимата), дефектират водни помпи (особено електрическата, която е монтирана от VW неправилно) и т.н.
За Passat си има и TPI/TSB 2049078/5.
От средата на 2021 немските сервизи започнаха да се пълнят с автомобили за промивка на системата с G 052 525 A3 и преминаване от G13 към G12evo. Цените на услугата започват от 500€ и достигат до 800€.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 129 госта