Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Passatb8
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 28 сеп 2022 15:18
Автомобил:
Двигател:

Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Passatb8 » Сря 28 сеп 2022 15:31


Колата е на 150к км, купих я преди 4 години на 108к. Равномерно и спокойно се кара всяка година по 10-12к км. Откакто съм я купил съм й налял само 1 л концентриран G13, но 7-8литра дест. вода. Обикновено през топло време по ми иска(светва). С рефрактомер измерих точно -26градуса - точно в средата както трябва да е въпреки че съм налял конц:вода 1/8 , т.е. гори/изпарява вода. Що така? Не съм я водил никъде. Течове под нея и на топъл и на студен двигател никога не съм видял.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4252
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот tdi fen » Сря 28 сеп 2022 16:12


огледайте около водната помпа


Passatb8
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 28 сеп 2022 15:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Passatb8 » Сря 28 сеп 2022 16:59


А обяснение защо ми е почти 50% концентрата (-26 град) предвид че съм сложил 8л вода на 1л концентрат?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Сря 28 сеп 2022 17:30


Този филм се започва с водна помпа + капачка на разширителен съд + премахване на силиката от казанчето или смяна на самото казанче.
Важно е да се види дали торбичката със силика е здрава или е в системата.
Ако топчетата са в системата се прави промивка с препарати на VW и се проверява за щети (запушени участъци).
Така или иначе се минава на G12+ (ака EVO).

Ако продължи да губи се надува системата.
Ако изпуска се проверяват/надуват кулера и охладителя на ЕГР.
Ако не изпуска, има големи шансове да е гарнитура.

При всички случаи е хубаво да се направи проверка на системата с лазерен термометър, като се търсят неработещи участъци от нея.


Passatb8
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 28 сеп 2022 15:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Passatb8 » Чет 29 сеп 2022 10:27


Вижте два пъти питам нещо конкретно и ми се отговарят общи неща. Защо въпреки че съм налял 8 л. дест. вода течността в резервоара си стои напълно лилава(g13) и рефрактомера си показва -26град. или 48% концентрат. Не ззначава ли това че само изпарения се губят??? Т.е. само водата. Ако капеше от някъде щеше темп. на замръзване да се вдига и да става по-прозрачна течността в казанчето с всяко следващо доливане.
П.С. Да не би вината да е в мене защото съм доливал дест. вода, а не антифриз. Защото изглежда, че колкото повече вода през годините съм доливал толкова по-често е трябвало да се долива. Защото водата се изпарява много по-бързо отколкото пропиленгликола. T.e. няма ли да разреша проблема като просто пак почна да наливам G13, а не да се правя на мишка и да наливам вода??? Видими отгоре като лаик течове или оцветявания около видимите маркучи няма никакви, на място теч отдолу никога. Капачката изглежда напълно здрава и гумата е също здрава.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Vlad777 » Чет 29 сеп 2022 15:45


Явно е така колега. Сигурно имаш инсталиран сепаратор за антифриз и вода и изпарител, който изпарява само водата. Ако го намериш в колата къде се намира - моля дай парт номера, че искам и аз да си направя ретрофит на тази джаджа.

Колегата Груп е написал от личен опит, но за какво ти е тази информация, щом не ти отговаря на въпроса за рефрактометъра? Аман.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Чет 29 сеп 2022 17:19


Passatb8 написа:Вижте два пъти питам нещо конкретно и ми се отговарят с общи неща.


Много се извинявам, че си загубих времето да отговоря на въпроса от темата :rolleyes


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 29 сеп 2022 17:31


Колега източи всичката охладителна течност и налей G12++ в концентрация 1 към 1 с дестилирана вода .И с нерви няма да се случат нещата .Дори не казваш какъв антифриз е сложен /марка/ Концентрат никога не се долива,нито само вода .Всички производители на антифриз препоръчват да се прави разтвор ...сам по себе си концентрата е гъст и може да не се смеси добре с наличната охладителна течност .Възможно е и да имаш малък теч отнякъде ,който се изпарява и не оставя следи .

Останалото по съветите на колегите с опит с тези коли .И без нерви щото няма си помогнеш.Поздрави


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Чет 29 сеп 2022 18:57


Ивайло Димов написа:Колега източи всичката охладителна течност и налей G12++ в концентрация 1 към 1 с дестилирана вода .


Задължително е с подмяната да се направи промивка + премахване на силиката.
G12EVO на VW се продава в готов разтвор.
Цялата система е 8л. и се източва с помоща на софтуер. Обезвъздушаването също става със софт, като има два отделни кръга, на които се прави (различни процедури във VagCom).
На 100% това няма да реши проблема със загубата!

(Пиша заради деугите колеги, които ще попаднат на темата. А проблеми с охладителната система имат и ще имат много хора с това поколение коли, тепърва!)


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 29 сеп 2022 19:20


Имах предвид да посети сервиз ,лапсус от моя страна .Знам ,че процедурата не става пред блока .Мисълта ми беше ,че това е първия и лесен вариант при описаните от него наливания ,доливания които е правил .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 29 сеп 2022 20:15


Аз пък залагам на воден кулер


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Чет 29 сеп 2022 21:09


Кихоте, недей така.
Вече има една камара пасати, за които разни майстори така смело казват кулер и/или егр охладите, сменят и после пак чезне антифриз.
Да не говорим, че си има начини да се тестват тези неща преди да се сменят.
Ако системата не надува, се започва с водна помпа + капачка и разширителен съд. Това е най-безболезнения начин, дори и да е рано за смяна на ангренажа.
Колега от форума скоро закъса в Гърция и даде значителна сума за репатрак и смяна в Гърция, точно заради водна помпа и системна малка загуба на антифриз.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 29 сеп 2022 21:23


8-9 литра загуба за мен за 40хил км без теч за мен е антифриз заминал в ауспуха, покрай мен 7-8 кулера смениха познати щ, съветвам да се види дали има следи от мазен антифриз след кулера по пътищата и по датчиците в тях. Лесно и просто има ли антифриз там няма съмнение че кулера е чао.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Съб 01 окт 2022 19:51


Отговарям в темата, а не на ЛС, защото тези въпроси касаят все повече хора.


Passatb8 написа: Бих искал да те попитам за процедурата - значи първо да ми надуят системата на 1.5 бара да видят дали има пропуск нали така? Колко време стои надута и се чака? Ако няма пропуск тогава водна помпа ( какво да се гледа/ какво да й правят на водната помпа)? 2. Капачката каква да е - има много видове гледам из сайтовете... Иначе гледах за торбичката в резервоара - няма никаква торбичка нито остатъци от нея - пък си пише (mit silikat). Колата е втора употреба взета както съм написал. - Никога не е прегрявала и с 1 градус над 90. Бели пушеци отзад никога. Антифриза е лилав и бистър в резервоара. Няма никаква пяна или каквато и да е мръсотия вътре или нещо нередно. Просто когато на този нов и пазен двигател някой почне да се упражнява проблемите могат да се увеличат... и затова съм внимателен.


Преди всичко, трябва да е ясно, че без сервиз няма как да се мине.

Лично аз първо бих започнал със смяна на казанчето + капачка щом пише 'mit silikat'. Това може човек и сам да го направи. Не е проблем да остане стария антифриз след смяната, без това ще е за кратко.

Казанчетата със силика са два вида - с видима и невидима торбичка. На първия вид някои я махат лесно (има видеа в тубата). Втория вид трябва да се разреже за да се стигне до торбичката. Когато вече е извадена торбичката се разбира дали е скъсана, а топчетата са в системата.
Оттук следват два варианта:
1. Скъсана - лично аз в този случай бих отишъл в официален сервиз или много доверен такъв, където да направят промивка по процедура на VW, със специалните за целта препарат/и за силика(не знам парт. номер). На това влизане бих сменил и водната помпа с ангренажа. Както вече казах - най-много да се подрани малко и не е голяма загуба. Антифриза вече се подменя с G12++

2. Не е скъсана - в общи линии същото, но без промивката.

Тези неща бих ги направил преди да надувам системата и други опити за диагностика, защото в голям % от случаите се оказва това, а и защото водната помпа има склонност към дефекти, които е трудно и дори невъзможно да се видят при оглед. Надуването може да не реагира на леко сълзене от помпата. В общи линии помпата трябва да се елиминира на 100%, защото всичко друго натам в диагностиката е скъпо!
С този ред на нещата ще се избегне и ненужно човъркане по колата. Все пак ангренаж с помпа е стандартно облужване.

После бих наблюдавал колата.
Ако продължи да губи вече следва да се намери сериозен човек с опит по тези системи. Надуване, проверка с термометър, байпасване на различни компоненти (егр охладител и кулер) и тестване. Тук аз не бих се доверил на официален сервиз. Трудно се намират читави хора за тази работа, които да имат познанията.


Относно капачката и съда - задължително оригинални на VW. Не са скъпи. Капачката претърпява ревизия и е различна от тази, с която е колата.


Принципно това, че колата никога не е вдигала повече от 90 градуса не е гаранция за нищо. Моята също не беше прегрявана, но заради въпросните топчета силика не е функционирал правилно някакъв микро кръг от системата и явно температурата там се е вдигала. Резултатът беше гарнитура на главата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система

Мнениеот group® » Съб 01 окт 2022 20:09


А ето тук колегата Кайзен е обяснил, защо G13 трябва да се смени:

Кайзен написа:Смяната от G13 към G12evo е породена главно от проблемите при TDI. Всички собственици на TDI с антифриз G13 е препоръчително възможно най-скоро да преминат към G12evo. Първите признаци на проблеми е потъмняването на антифриза към ръждив (кафеникав или тъмно оранжев) цвят
Изображение
Начален стадий
Изображение
След това се появяват "парцали" в антифриза и накрая се запушват радиаторчета (проблеми със затопляне на купето през зимата), дефектират водни помпи (особено електрическата, която е монтирана от VW неправилно) и т.н.
За Passat си има и TPI/TSB 2049078/5.

От средата на 2021 немските сервизи започнаха да се пълнят с автомобили за промивка на системата с G 052 525 A3 и преминаване от G13 към G12evo. Цените на услугата започват от 500€ и достигат до 800€.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта