Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
Здравейте колеги.Колата ми е Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 КС.Проблемът е следния имам колата от 4 години и за това време всяка сутрин намирам по две капчици масло под колата.След дълги наблюдения съм достигнал до заключението че теча (ако изобщо така мога да го нарека) се образува и излиза между блока и главата където е гарнитурата на главата (подчертавам гарнитурата на капака на клапаните е суха на барут под тандем помпата също)теча се образува в областта на гарнитурата на трети и четвърти цилиндър само там загубата на масло е минимално за 10 хиляди километра доливам 450 грама което означава около 600 грама общ разход за 10 хиляди километра от тях половината евентуално го гори другите 300 грама ги хвърля от там.Не е болка за умиране но дразни.В скоро време ще махам капака на клапаните защото ще си правя реглаж на дюзите и въпроса ми е дали мога да притегна малко болтовете на главата защото ме съмнява че може да са хлабави и за това да тече.Вторият ми въпрос е на колко Нютон метра да ги дотегна защото знам че глава се стяга първо на 40 нм после на 60 нм и тва пъти по 90 градуса та тези два пъти по 90 градуса на колко Нютон метра се равняват след като имаме 60 нм натягане за да знам на колко да си направя динамометричния ключ.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
300-400 . Ама където е текло пак ще тече. С донатягане освен да скъсаш болта друго няма какво да се случи.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
Тия болтове , ако не са качествени, се разпъват с времето. То и хубави да са, пак прошка няма, но някои направо са голям кашкавал....
. И както каза Жоро, късат се ако се правят опити за донатягане.
Но надали е 300-400 нютона, това ми се струва много .
Аз препоръчвам, ако ще се прави експеримент, да е с нови болтове . Вадиш и сменяш един по един, като втория етап да е завършващият ( вторите 90 градуса ) и наведнъж за всичките болтове. Вярвам знаеш, че резбата им трябва е с капнато малко масло по нея , също и главата на самите болтове/шайбите. Отворите на болтовете да чисти без боклуци и течности ( продухани с компресор )
Почни от средните и постепенно преминаваш към крайните на кръст.
Вероятността да спре напълно теча е малка, но с подмяната се презастраховаш в някаква степен от бъдещи усложнения ( от омекнали болтове, ще духне и гарнитура накрая ) .
Аз съм го правил това на два пъти , на моя и на чужда кола . И при двете причината за смяната бе в кашкавалени менте болтове. Като при мен пък буквално спря теча на масло в/у колектора , а при другата просто заварих при смъкване на капак скъсан болт . И ги смених всичките.
. И както каза Жоро, късат се ако се правят опити за донатягане.
Но надали е 300-400 нютона, това ми се струва много .
Аз препоръчвам, ако ще се прави експеримент, да е с нови болтове . Вадиш и сменяш един по един, като втория етап да е завършващият ( вторите 90 градуса ) и наведнъж за всичките болтове. Вярвам знаеш, че резбата им трябва е с капнато малко масло по нея , също и главата на самите болтове/шайбите. Отворите на болтовете да чисти без боклуци и течности ( продухани с компресор )
Почни от средните и постепенно преминаваш към крайните на кръст.
Вероятността да спре напълно теча е малка, но с подмяната се презастраховаш в някаква степен от бъдещи усложнения ( от омекнали болтове, ще духне и гарнитура накрая ) .
Аз съм го правил това на два пъти , на моя и на чужда кола . И при двете причината за смяната бе в кашкавалени менте болтове. Като при мен пък буквално спря теча на масло в/у колектора , а при другата просто заварих при смъкване на капак скъсан болт . И ги смених всичките.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
На мен ми е интересно как може да рр дразни капка масло под колата всяка сутрин, а да не забелязваш, че кората под мотора липсва.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
Колеги Печка и Гопа мерси за бързото включване в темата.Относно гарнитурата нито ми надува нито ми цапа антифриза, заради този теч от доста време не си слагам кората.Теча е толкова мистериозен,правил съм експерти да видя кога капва маслото та спирам гася подлагам лист хартия и първата капка капва чак след 25-30 Мин втората след около 40 Мин и това е повече не капе.Уверил съм се че е от гарнитурата махайки филтърната кутия при положение че гарнитурата на капака на клапаните е нова и суха на барут на процепа между главата и блока е мазно трия карам и после пак проверявам и пак е мазно там.Мисля да настроя динамометричния ключ на 100 нм и да проверя болтовете дали ще мръдне някой при тези ниски нютони ако мръдне добре ако не здраве да е и без това разхода на масло е минимален,нали няма шанс при тези ниски натоварвания да скъсам някой.
-
- Мнения: 351
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
Тук стана интересно! Едно време частите ги правеха от истинска стомана, а сега са от кашкавал - TTY (Torque-To-Yuild). Вече почти няма модел, на който болтовете за главите да не са "кашкавалени". Но понякога може би си струва рискът! Аз бих постъпил по следния начин:
1. Бих купил нови болтове (евентуално с опция за връщане), за да са под ръка, ако стане фал.
2. Бих натегнал първо само най-близките 1-2 болта само с 5 Nm над препоръчителния максимум (дано да е бил спазен), после бих минал всичките болтове според схемата на затягане само с 10 Nm отгоре и всичко това при топъл двигател. За целта трябва прецизен динамометричен ключ и здраво стискане на палци. Такъв болт винаги може да се скъса и тогава се използват новите, както колегата samo_pechka съветва.
P.S. Ако последното натягане е с ъгъл, тогава трябва да се потърси информация на колко Nm би съответствал последният ъгъл. Може да се приложи и друга тактика - с много малък допълнителен ъгъл, но с Nm е по-прецизно...Успех!
1. Бих купил нови болтове (евентуално с опция за връщане), за да са под ръка, ако стане фал.
2. Бих натегнал първо само най-близките 1-2 болта само с 5 Nm над препоръчителния максимум (дано да е бил спазен), после бих минал всичките болтове според схемата на затягане само с 10 Nm отгоре и всичко това при топъл двигател. За целта трябва прецизен динамометричен ключ и здраво стискане на палци. Такъв болт винаги може да се скъса и тогава се използват новите, както колегата samo_pechka съветва.
P.S. Ако последното натягане е с ъгъл, тогава трябва да се потърси информация на колко Nm би съответствал последният ъгъл. Може да се приложи и друга тактика - с много малък допълнителен ъгъл, но с Nm е по-прецизно...Успех!
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
Не барай болтовете, карай си колата и не се тормози за щуротии.
Има реален риск да се вкараш в много драматичен филм
Има реален риск да се вкараш в много драматичен филм
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос относно момент на стягане на главата
Не мисля да правя експерименти с нови болтове за сега.Както казвам капака масло която намирам под колата е минимална под половин грам е защото направих експеримент поставих лист хартия от долу след като сутринта е капнало върху него си взех листа и имам кантар прецизен мери до грам с него измерих окапания лист и той тежеше 2 грама после поставих друг чист лист с същия размер и той отново тежеше 2 грама което означава че загубата е под половин грам след като кантара не отчита разлика.Затова смятам само да проверя болтовете с тресчотката (едва ли съм толкова як че да ги скъсам с обикновена тресчотката без рамо) да ги проверя дали някой ще мръдне.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
Така имам развитие по темата.Оказа се че досадния теч няма нищо общо с гарнитурата на главата,направих си реглаж на дюзите и както си и мислих болтовете на главата са стегнати яко.По съвет на колега от форума на Ауди прегледах снопа с кабелите на дюзите който излиза от главата и там имаше омазняване изчистих и намазах с силикон, омазняването драстично намали но капките масло бяха отново на лице.След това не ми остана друго освен да обвиня гарнитурата на тандем помпата (която бях сменил преди година и половина) и от там се оказа проблема тя отпускаше.Разглобих тандем помпата с цел да и подменя всички уплътнения и семерината и обаче се оказа че в магазините няма за моя модел Бош 038145209С както и да е смених само външната гарнитура защото от вътре всичко беше здраво и теча на масло спря имам омазняване от една дупчица на ЕГР а участъка който вечно беше мазен в областта на гарнитурата на главата вече е сух.Колкото до ЕГР-а акъла не ми го побира какъв му е проблема при положение че го чистя на половин година и мембраната му работи записва понякога на дълъг път грешка Р 401 без да оказва влияние върху вървежа на колата и какъв го играе тази дупчица от страни от която излиза масло.
Re: Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
Този път на колко градуса регулира дюзите?
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
На 180 градуса но използвах индикаторен часовник,а момента на спиране на натиска.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
Не съм разглабял/срязвал ЕГР за да говоря, но по пътя на логиката нали.. Ся тая дупчица отдето капело масло , според мен то там не трябва да капе. А я има за да може да не се получава вакуум или налягане при движението на самия клапан. Мембраната ( вакуумната ) му верояно има малък/лек пробив и от дупчицата която е за изравняване на налягането , излиза масълце което е от турбопътищата.
Пк казвам , не съм сигурен в мнението, просто споделих вариант на база разсъждения.
П.п. що не го затапиш механично тоя ЕГР с плочка/пластина? То ползите от него са в пъти по-ниски от мизерията дето предизвиква . Ще спре и капането на масълце оттам.
Пк казвам , не съм сигурен в мнението, просто споделих вариант на база разсъждения.
П.п. що не го затапиш механично тоя ЕГР с плочка/пластина? То ползите от него са в пъти по-ниски от мизерията дето предизвиква . Ще спре и капането на масълце оттам.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 к.с. Въпрос относно момент на стягане на главата
Печка не вярвам да имам пробив в мембрананата защото когато свалях за последно ЕГР с мой си вакуум издърпвах котвичката и се дърпаше даже доста трудно с Яко смукане се движеше клапана.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vladtod® и 38 госта