VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Stefan1988
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 03 фев 2024 14:37
Автомобил:
Двигател:

VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот Stefan1988 » Съб 03 фев 2024 14:45


Здравейте на всички
Имам проблем с vw шаран Н7 2012 г. 2.0 TDI 170 ps

След 100 спира да върви , светва лампата за подгрев.
Спирам гаса , паля и се оправя. Но пак до 100

На диагностика показва че няма достатъчно налягане.
Демек турбината не прави достатъчно налягане.

Та въпроса е защо тази турбина не прави нужното налягане




Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps

Мнениеот NathaN » Съб 03 фев 2024 16:43


провери си турбопътищата,вакуумите също


zzlatev69
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 23 май 2021 17:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот zzlatev69 » Пон 05 фев 2024 7:02


Колега ,моят Сеат прави същите номера с разликата ,че само когато е студен.Забива и влиза в режим.Стопли ли се няма кахъри.Смених всички вакуумни съединения и клапани. Изчистени са егр и дпф.сменен температурен датчик.Не ще да се оправи и това е..Продължавам да се ровя в тоя проблем .Няма и кадърни майстори край мен ,които да могат да работят и разбират ваг диагностика.Аз самия имам такава но е със стар софтуер и повечето функции са недостъпни. А и не зная как да използвам всичките и възможности.Затова подменям и пробвам..Къде ще му излезе края не знам.Най вероятно ще я пратя в моргата като ми писне и ще реша проблема..


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот railfan » Пон 05 фев 2024 8:41


Най-честата причина за това е, че е запекла геометрията на турбината. Сваляте и рециклирате.


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот kukata_pasat » Пон 05 фев 2024 9:01


Запекла геометрия се познава лесно.Колата набира яко в малките скорости но задържиш ли я на четвърта пета или шеста с газ забива при набиране.Като забие отбиваш спираш гасиш палиш и колата пак върви яко до следващото набиране над 100 км.Ако прави така е зацапана геометрията от прекомерно каране в градски условия.Турбото може да се почисти и без да се сваля има тема с 20 страници как се прави.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот railfan » Пон 05 фев 2024 9:50


Когато се случи да запече, турбината или недонадува, или пренадува. Това, което ти казваш е по-голямата част от случаите, но го има и обратното.
На AFN-а ми се е случвало и на втора предавка с повече обороти и 50 да забие муцуната в авариен режим. Оправи се с рециклаж нацяло.
Аз лично не съм фен на почистването без сваляне, според мен не е толкова ефективно, но пък със сигурност е по-евтино. Свалиш ли я, 3-400 лв не ти мърдат.


zzlatev69
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 23 май 2021 17:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот zzlatev69 » Пон 05 фев 2024 13:47


В моя случай турбокомпресора е заменен с рециклиран.Уж от специализирана фирма,с три г.гаранция.Ама знам ли..Като се загрее мотора върви супер.Скъсах я от натискане по магистралите.Не забива.Ситрин ставам паля,подгрявам 5мин,излизам на пътя натискам да ускори и забива.Карам така до следващата отбивка,рестартирам и се оправя...Идиотска работа..


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот kukata_pasat » Пон 05 фев 2024 17:57


Направи диагностика в движение на трети десети и единаести канал на четвърта скорост от 1600 до 4000 оборота с натиснат до долу педал на газта запиши лога и го качи да го видим направи го на студена кола ( нищо че ще забие) и на топла кола.Може да имаш проблеми с дебитомера или геометрията нищо че е рециклирана ако си я карал само градско над един месец,както и провери турбо пътищата за пробив.Прати номера на грешката ако го имаш.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот hvp800 » Пон 05 фев 2024 22:24


zzlatev69 написа:В моя случай турбокомпресора е заменен с рециклиран.Уж от специализирана фирма,с три г.гаранция.Ама знам ли..Като се загрее мотора върви супер.Скъсах я от натискане по магистралите.Не забива.Ситрин ставам паля,подгрявам 5мин,излизам на пътя натискам да ускори и забива.Карам така до следващата отбивка,рестартирам и се оправя...Идиотска работа..


Тази турбина НЕ зацапва геометрия !
А по каква причина рециклира турбо , какво му беше на старото ?
Колата има ли някаква софтуерна намеса , чип , катализатор , и т.н. ?
Откога е проблема , преди или след смяната на турбото?
Преди да отговориш на тези въпроси направи диагностика на искано и доставено налягане , и на студена , и на загряла кола ( когато уж няма проблем ) .
И още нещо , недостатъчно налягане означава , че турбината прави МНОГО повече обороти от нормалното , и ако продължиш да караш така пак ще правиш турбина !


zzlatev69
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 23 май 2021 17:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот zzlatev69 » Вто 06 фев 2024 6:20


Сеата е 2009 ,1.9 с BLS двигател на около 100 000 мили.Няма чип и софтуерни промени.Преди два месеца влезе в режим заради пукнатина в студената част на компресора..Имах два варианта, да я закарам на моргата или да я правя..Взех решение да я стегна.Взех рециклирано турбо от една компания. London turbocharger с 3г гаранция.Купих нови ремъци,ролки филтри и бяха подменени,Дпф филтъра беше изчистен до блясък,ново гърне.Изчистен егр и интеркулера и всички тръби,двигателя промит.Маслото на автоматичната кутия също смених.Нови гуми,нов преглед,всички болтове ,накрайници и тампони по предницата прегледани и някои подменени.Около 2 седмици вървя прекрасно докато една студена сутрин не влезе в режим с грешка p299.Изчистих грешката ,но всяка сутрин я набиваше пак .След достигане на работната температура и рестарт колата не набива повече грешката и върви прекрасно.
Сменихме мап сензор, заедно с трипътното вакум клапанче N75 и няколко съмнителни мъркучета.Беше направен вакум тест.Никаква промяна...същата история се повтаряше всяка сутрин.
Вчера смених датчика на дпф( тоя който е горе над двигателя,Bosch 0281002710 Pressure Sensor ),смених двупътното вакум клапанче N18.Направихме адаптация на всичко отново и правихме топъл тест.Всички температурни сензори работят вярно и прецизно.Наляганията на турбото са в идеална графика.Дпф сензора е с минимално задръстване и няма нужда от регенерация.За съжаление не мога да кача резултатите.Оставих я в гаража за същия тест на студен мотор днес и чакам резултати.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот hvp800 » Вто 06 фев 2024 8:01


zzlatev69 написа:..


Написаното по-горе е за автора на темата ! Неговата турбина е от по-новите и те не зацапват геометрия.


При теб нещата са различни , а и турбото пренадува . Ако всичко с показанията на живи данни е ОК , можеш да пробваш да отвориш съвсем малко геометрията. Само внимавай , че това си е пипкава работа.
Но първо диагностика за записани грешки и какво вижда компа в реално време


Stefan1988
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 03 фев 2024 14:37
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот Stefan1988 » Сря 07 фев 2024 6:46


Много ви благодаря на всички
Който може да го оправи да ми звъне 0882494459


zzlatev69
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 23 май 2021 17:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот zzlatev69 » Сря 07 фев 2024 7:38


Здравейте отново колеги.След упорито търсене намерихме проблема в клапана за картерната вентилация.Малко вакум мъркуче излиза от задната страна на капака и се свързва към системата от N75 и N18.Самото мъркуче е здраво,но при студен двигател губи вакум.Като се постопли двигателя го задържа.Ясно е че вероятно клапана за вентилация на картерните газове нещо не е наред.Та това мъркуче го затапих и проблема с влизане в режим при студен двигател изчезна. Въпроса ми е да търся ли нов капак с клапан или да карам така? Какви са последиците и причините.Въобще си нямам представа каква роля има това вакум съединение там в отсега над клапаните и каква е ролята му. Благодаря предварително.


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот kukata_pasat » Сря 07 фев 2024 13:55


Ако клапана на картерните газове не е наред колата ще започне да гори доста масло отделно ще духа доста през пръчката на маслото,ако клапана не е наред или смяна на клапана тегава е има руски клипове как става или цял капак в ОЛХ има мембрани по 20 лв иначе капака е една шапка с пари.


zzlatev69
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 23 май 2021 17:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Sharan 2.0. TDI 170 ps - спира да върви и светва лампата за подгрев.

Мнениеот zzlatev69 » Чет 08 фев 2024 5:02


Колеги да разбирам ли че вакуумния резервоар в случаят е част от капака на клапаните?Просто излята пластмасова форма която е щампована заедно с отливката на капака.Какъв е проблема тогава да взема резервоар от по старите модели във форма на топка и да го пригодя.Доста по евтин вариант е отколкото да купувам нов капак.Клапана за картерните газове е добре Изглежда здрав



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Noyprox и 171 госта