Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Чет 08 фев 2024 22:28


Здравейте, имам нужда от мнение или съвет. Отскоро съм собственик на passat b6 2000 кубика 140 к.с въпросът ми е винаги ли когато прави регенерация трябва да включва перките на радиатора и каква може да е причината да ми вдига оборотите на двигателя когато работи на място.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 09 фев 2024 13:35


Това е процедурата при регенерация.


Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Пет 09 фев 2024 17:27


Благодаря колега сигурно е регенерация идеята ми беше дали винаги когато прави регенерация трябва да работят перките на радиатора защото при мен не се включват дори и при загрял мотор


Volkswangel
Мнения: 614
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Volkswangel » Съб 10 фев 2024 13:17


Не колега, не е задължително да се включват перките при регенерация. Препоръчително е обаче да не се гаси мотора докато е в регенерация.


Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Съб 10 фев 2024 15:34


Много тегава работа, проблемът е там че аз не съм сигурен кога е в регенерация и кога не е единственият признак която ми прави вдига оборотите предния път когато беше ги вдигнала пак бях я оставил може би повече от два часа на място да работи нищо не се промени писна ми и я изгасих и след известно време каране спиране и се оправи затова казвам че е тегава работа нито пушек вади нито нищо признаците са единствени които вдига оборотите благодаря колега все пак


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот railfan » Нед 11 фев 2024 16:01


Volkswangel написа:Не колега, не е задължително да се включват перките при регенерация. Препоръчително е обаче да не се гаси мотора докато е в регенерация.


Е, кЪ шА не е задължително да работят?
Това са глупости. Регенерацията протича при Т от порядъка на 650+ градуса, без да въртят и двете перки регенерация въобще няма да започне(Ако колата срещне проблем с тях).
Задължително въртят двете перки, вдига оборотите и става една идея по - шумна. Даже и 5та фаза на допълнително впръскване има от дюзите, затова колата се усеща по-пъргава. При колите с DSG трудно се обърква, защото веднага почва да държи предавките повече и да сменя на доста по-високи от обичайните обороти, както и надолу смяната я прави по-рано с цел повече обороти отново.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот fur1ous » Нед 11 фев 2024 16:11


Marin nazarov написа:Много тегава работа, проблемът е там че аз не съм сигурен кога е в регенерация и кога не е единственият признак която ми прави вдига оборотите предния път когато беше ги вдигнала пак бях я оставил може би повече от два часа на място да работи нищо не се промени писна ми и я изгасих и след известно време каране спиране и се оправи затова казвам че е тегава работа нито пушек вади нито нищо признаците са единствени които вдига оборотите благодаря колега все пак


Имай предвид,че ако е в регенрация и я оставиш на място, тя държи около 1000 и малко оборота, когато приключи регенерация оборотите не падат сами. Ако и чукнеш газта падат, но иначе не.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот dispatch » Пон 12 фев 2024 10:58


Като забележиш, че е в регенерация (вдигнала си е оборотите на пр.ход) излизаш извън града и караш на 2000 оборота на 4-та и за 10км би трябвало да е готова. Спираш някъде и гледаш дали са паднали оборотите. Също се познава и по моментния разход - над 1.0l/h.
На място трудно минава регенерацията защото пада температурата в ДПФ-а. Лятно време в жегите се получава, но сега е почти невъзможно. Ако си я оставил на място и е жега и върви регенерацията показва около 1.4l/h. Като приключи регенерацията не падат оборотите, но моментния разход пада на 0.7l/h. Чукваш газта и всичко се нормализира.
Ако прекъсваш регенерацията ще започнеш да забелязваш покачване на нивото на маслото, за това не е добре да я прекъсваш.
Максималните обороти също са вредни при регенерация; не я ръчкай много. Мисля че прекъсва над 4000 оборота.
Градско около 150 - 200км изкарва. Извънградско300 - 400. Магистрално над 500км.
Зимно време ще забелязваш отзад бели пушъци като пара - нормално е; от високата темп. на газовете е.

... ще свикнеш :-)


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот railfan » Пон 12 фев 2024 11:39


dispatch написа:Градско около 150 - 200км изкарва.


Отварям скоба тук. Този пробег при Б6 конкретно е нормален със софтуер след дизелгейт.
Ако колегата не му е ъпдейтвана, или реши да го върне преди дизелгейт(препоръчвам му, мога да го насоча къде, за 100 лв го връщат в София), този пробег става 450+ км градско.
Аз лично откакто го върнах се родих, а и колата някак си стана по-олекотена в карането.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот dispatch » Пон 12 фев 2024 11:50


Това го бях пропуснал. 100% е така, благодаря за уточнението.
Сега вероятно ще последва въпроса: Ама как да познаем с кой софтуер сме?
Ако си с ДСГ - на Паркинг или Неутрална при подаване на газ, максималните обороти са 2500 при софтуер след дизелгейт. Ако си с по-стар софтуер оборотите са 3000.
При ръчка не знам как е; reilfan ще каже, че той премина на такъв вариант.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот railfan » Пон 12 фев 2024 11:53


Трябва да го пробвам и ще кажа. Не съм обръщал внимание.

Ъпдейт: и при мен е до 2500 об.
Но и аз съм го чувал това с оборотите и според мен се отнася за най-първите версии. Ако е последната преди гейта, пак си до 2500.

Последна промяна от railfan на Пон 12 фев 2024 18:21, променено общо 1 път.


Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Пон 12 фев 2024 13:58


Колеги благодаря ви за изказванията мнения, моята е с ръчна скоростна кутия на място повече от 2500 оборота не мога да вдигна, също да уточня че когато прави регенерация ако е регенерация повече от 09 l/h разход на място не ми показва по борд компютър


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот railfan » Пон 12 фев 2024 15:55


0.9 e малко. Недостатъчно за регенерация, особено както казваш, че се случва без да въртят перките.

Този разход може да го дава когато ти е лошо зареждането, тоест колата се опитва да компенсира с повече обороти зареждането и оттам се увеличава и разхода.
Сложи един мултицет и виж когато се случи такъв разход какво е зареждането на акумулатора. Под 13.5-13.8V с пуснати фарове, климатроник, касетофон и вентилатор на макс не трябва да пада. Идеалното е 14.2V.
Имай предвид, че може да имаш някоя екстра, я печка, я ел.отоплител, я подгрев на предното стъкло, която да се пуска при определено време и оттам да ти идва повишената електрическа консумация и разход в студеното време. Или просто да ти е тръгнал акумулатора или алтернатора.

В регенерация разхода на място отива към между 1.1 и 1.4 според зависи какво още работи като консуматор.


Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Пон 12 фев 2024 16:22


Днес по късно по някое време ще замеря с мултицет да видим какво показва какви са стойностите. Шантава работа тая регенерация Как не можаха да сложат една лампичка да показва кога колата е в регенерация и кога не


Marin nazarov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 ное 2023 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 2010г. 2000куб. 140к.с въпрос относно регенерация

Мнениеот Marin nazarov » Пон 12 фев 2024 21:07


Замерих с мултицет при работещ двигател с пуснати фарове радио парно на макс и климатроник 14.3 волта показваше мултицета и продължава да си стои на 950- 1000 оборота или 0.9l/h разход на гориво



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen и 168 госта