1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
iwanowdilyan
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 05 мар 2024 1:11
Автомобил: audi 80 b4
Двигател: 1 9tdi

1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот iwanowdilyan » Вто 05 мар 2024 1:46


Здравейте, нов съм във форума, но от 6 месеца не спирам да чета и да мисля какво най- редно ще бъде да направя по колата си. Да започнем с нея - Audi 80 b4 1.9TDI 1Z надлъжният мотор, с ЕЛ. помпа (не механичната с жилото за мое щастие). Моделът има две разновидности, тоест: и двете са с ел помпа, но пък са различни помпите и екутата еднни от други, аз съм нацелил колата с по-старата и по приказките на хората - гадна помпа и компютър с които не мога да направя нищичко. Четох из темите във форума, намерих тема която гласеше: след правилен ремап се слага външен МАП и с кабели се закача в ЕКУ - то. Дали това се случва в действителност - оставам на по-запознатите да отговорят. Благодаря предварително и се извинявам ако темата не е за тук!




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот samo_pechka » Вто 05 мар 2024 10:23


Не съм запознат в подробности, само искам да кажа , че има турбо с пром геометрия и се управлява с налягане геометрията. Т.е. има актуатори работещи с налягане , а не с вакуум. Предполагам лесно ще се намери подходящ такъв за турбо с пром. геометрия , пасващо добре на колектора на надлъжен 1.9тди по фв груп.
За останалото ( еку и т.н. ) нямам мнение, не съм имал допир до точно такова, дори не наех, че ги има и такива.


Пламен Тодоров
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот Пламен Тодоров » Вто 05 мар 2024 11:26


Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило :gruebel ?Твоят компютър не може да управлява геометрия, с компютър от 110 коня ще стане,но трябва сигурно да се смени и помпата- за 110 коня е друга.Всъщност има и 90 коня с променлива геометрия.Ще ти трябва и друг клапан за управлението.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот samo_pechka » Вто 05 мар 2024 11:28


Пламен Тодоров написа:Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило

Не е с жило, няма такива по фв груп оригинално ( тди )
И за геометрията преди малко написах , че има вариант с геометрия турбина, да се управлява с налягане, а не с вакуум, така че и това, че не можело уж , пак не е вярно.


iwanowdilyan
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 05 мар 2024 1:11
Автомобил: audi 80 b4
Двигател: 1 9tdi

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот iwanowdilyan » Вто 05 мар 2024 11:49


Пламен Тодоров написа:Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило :gruebel ?Твоят компютър не може да управлява геометрия, с компютър от 110 коня ще стане,но трябва сигурно да се смени и помпата- за 110 коня е друга.Всъщност има и 90 коня с променлива геометрия.Ще ти трябва и друг клапан за управлението.




Да но там идва филма със сменяне на инсталацията.. инсталация, помпа, еку имам, но знам, че ако раазглобя колата за да пипам по кабелите, то това значи че ще я хвърля на вторични :mhihi искам някакъв съвет как аджеба да се управлява турбина с пром геометрия или wastegate турбина която да не пренадува ( преди време се бях насочил към тдс турбина и ме наплашиха точно с пренадуването)


Пламен Тодоров
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот Пламен Тодоров » Вто 05 мар 2024 12:11


Малко избързах,и това което написах не е съвсем вярно.Компютър от 90 коня с променлива най-вероятно е с двойна букса и външен мап сензор.Трябва ЕКУ със същата букса,което може да се намери от Пасат б4, Голф3, Шаран,Галакси,Алхамра 110 коня, или от първите модели Пасатб5 и Ауди А4 защото и те имат външен мап.Сменя се турбо,г.н.п.,клапан N75 и готово- имаме двигател с почти 110 коня,защото на 1Z разпръсквачите са по-малки.Всичко това може да се намери втора употреба. samo_pechka прав си за турбото управлявано по налягане,обаче дали настоящото ЕКУ ще го управлява адекватно?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот samo_pechka » Вто 05 мар 2024 12:37


Преди малко почетох някои неща . Това ЕКУ не е подходящо и не си струва усилията и средствата. .
Със сигурност има варианти с друго подходящо ЕКУ. Дори не е задължително според мен, да е от кола с пром,геометрия на турбината. Както казахме има актуатори работещи с налягане.
Пламен Тодоров написа:за турбото управлявано по налягане,обаче дали настоящото ЕКУ ще го управлява адекватно

То ще може, това не е толкова проблем, щото дори с мех. помпа ( с жило, без еку ) може да се изпълни и ще работи.
Проблема е повече ГНП-ето , мудното ЕКУ , въобще "нафтата" . Щото то само с въздух няма стане, ще трябва и гориво.
Знам, че са правени тия неща повечко преди 10-12 и повече години когато навлязаоха по-масово ТДИ-та . Това старото еку не е било само при ауди , почетох , мисля засякох мнения и по голф 3 с такива .
Най-добре някой запознат да се включи.


Потребителски аватар
nikrizz
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 10 мар 2020 10:14
Автомобил: GOLF III Variant TDI GOLF V TDI
Двигател: VP PD BKC

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот nikrizz » Вто 12 мар 2024 13:29


Единственият ти вариянт е преходна букса към новия компютър + външнен мап сензор , n75 на вакум от новите модели и букса за него. До сега 2 мой коли карам така и още две съм правил които си карат. :love.vwclub


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия

Мнениеот hp7909 » Вто 26 мар 2024 4:16


nikrizz написа:Единственият ти вариянт е преходна букса към новия компютър + външнен мап сензор , n75 на вакум от новите модели и букса за него. До сега 2 мой коли карам така и още две съм правил които си карат. :love.vwclub


....и нафтова помпа му трябва щото с тая за МСА11 няма да стане... Вътре е с графитен потенциометър.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ba4uhari, tih и 157 госта