Абе в долния ляв ъгъл се подава леко скъсана хартийка да не би тази да е наложена върху старата,която е оригиналната и да са те метнали ?
Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
- DrugiaBliznak
- Мнения: 758
- Регистриран на: Съб 21 окт 2006 21:24
- Автомобил: Ford Mustang V8 GT CS
- Двигател: 450bhp
- Местоположение: София - Плевен
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Абе в долния ляв ъгъл се подава леко скъсана хартийка да не би тази да е наложена върху старата,която е оригиналната и да са те метнали ?
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Така лепенките и цъкането видяхме, че го разбирате.
А сега да питам нещо по същество и ако някой наистина разбира как работят тия клапани нека напише.
Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма проходимост при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма проходимост, а Н18 смуче през общият вакуум. Това нормално ли е?
В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?
А сега да питам нещо по същество и ако някой наистина разбира как работят тия клапани нека напише.
Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма проходимост при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма проходимост, а Н18 смуче през общият вакуум. Това нормално ли е?
В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?
Последна промяна от kossis на Нед 30 сеп 2012 12:32, променено общо 4 пъти.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Никой ли не е тествал тия клапани как работят точно ?
- ChristianPetrow
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Аз съм с 1Z мотора и на 5-та предавка на 3000 оборота (140км/ч) забива муцуната и не върви повече дали ще е от този Н75 клапан? и ако правилно съм разбрал това ли е кода за N75 клапан 1Z мотора - 028-906-283-F?
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
kossis написа:Никой ли не е тествал тия клапани как работят точно ? :?:
Колега т.нар. обща връзка, всъщност не е връзка - тези изводи могат и без маркуч да са директно към атмосферата, т.е. само с капачка или дори и без капачка, а са набутани към въздушния филтър с цел случайно непопадане на замърсители и частици. Връзката е единствено посредством вакуумния съд (танк), а от там към вакуум помпата. Реално клапаните се управляват от ЕКУ-то импулсно посредством маса при постоянно напрежение от 12V.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Алилуя !
Колега мерси ! Но въпроса го зададох преди 1 година !
От тогава естествено за мене това го разбрах и разглобих клапаните и изучих цялата вакуум инсталация, за сега проблеми нямам ! Подмених някой тръбета, лепих тандем щуцера на помпата и тнт.
Проблема ми беше в Геото на турбото и настройката му -барнах го и него и за сега е ок ТДИ то.
---------------------
Колегата дето пита за клапана 75, може и от него да е , ама може и от други работи да забива. Трябват повече симптоми и тнт !
Всъщност колега имаш недостиг на мощност на високи обороти, което може да е от геометрията, ако 1Z има геометрия. Тоест е настроена да разтоварва от ниските повече и на високи няма тяга. Трябва да се пренастрои леко да е по притворена от ниските,
Това така ли е било винаги или сега се е появаило ?
Предположение ???
Колега мерси ! Но въпроса го зададох преди 1 година !
От тогава естествено за мене това го разбрах и разглобих клапаните и изучих цялата вакуум инсталация, за сега проблеми нямам ! Подмених някой тръбета, лепих тандем щуцера на помпата и тнт.
Проблема ми беше в Геото на турбото и настройката му -барнах го и него и за сега е ок ТДИ то.
---------------------
Колегата дето пита за клапана 75, може и от него да е , ама може и от други работи да забива. Трябват повече симптоми и тнт !
Всъщност колега имаш недостиг на мощност на високи обороти, което може да е от геометрията, ако 1Z има геометрия. Тоест е настроена да разтоварва от ниските повече и на високи няма тяга. Трябва да се пренастрои леко да е по притворена от ниските,
Това така ли е било винаги или сега се е появаило ?
Предположение ???
- ChristianPetrow
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Ами декември мин година я взех като я карах известно време не го правеше после на магистралата като настъпах и ми зацепи на 140, по едно време пак се пооправи и онзи ден я настъпах понеже не бях я тъпкал от май месец понеже ме нямаше в българия 3 месеца и пак същата работа зацепва.. само този клапан ми идва на акъла какво друго може да е хабер си нямам..
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
qskatavw написа:Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
От къде си, за по-новите мотори или за 1Z?
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Трябва ми такъв клапан за Golf 4,90 к. с. TDI. Съвременни цени - някой?
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
От асеновград мотора е 110коня
Zinoto написа:qskatavw написа:Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
От къде си, за по-новите мотори или за 1Z?
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги май имам проблем с този клапан... 1z мотор. Преди като давах на контакт цъкаше сега не ... И като беше запалена пак цъкаше... И колата ми на високи обороти придърпва... Дали е от него ? Как да го проверя по най простия начин ?
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги имам два клапана N75
изправни. Съпротивлението на бобината на клапана и двата е 30 ома.
При подаване на 12V от акумулатора си превключват нормално въздушните пътища.
Но при включване към буксата и даване контакт единият почва да ,,цъка" като чесовник,а другият не.
Въпроса ми към разбиращите е кой от двата е изправен, защото веднъж вече сменях турбо зареди него.
Да споделя и това, че този който не ,,цъка" беше блокирал от засмукани масленни пари.
Отвора за атмосверен въздух при сваленето бе пълен с масло до горе , но се раздвижи след 2 часа киснене в бензин.
Взех мерки като като маркуча го свързах със щуцер пробит в капака на въздушният филтър ( дълеч преди връзката за вентилация на картерните газове ).
изправни. Съпротивлението на бобината на клапана и двата е 30 ома.
При подаване на 12V от акумулатора си превключват нормално въздушните пътища.
Но при включване към буксата и даване контакт единият почва да ,,цъка" като чесовник,а другият не.
Въпроса ми към разбиращите е кой от двата е изправен, защото веднъж вече сменях турбо зареди него.
Да споделя и това, че този който не ,,цъка" беше блокирал от засмукани масленни пари.
Отвора за атмосверен въздух при сваленето бе пълен с масло до горе , но се раздвижи след 2 часа киснене в бензин.
Взех мерки като като маркуча го свързах със щуцер пробит в капака на въздушният филтър ( дълеч преди връзката за вентилация на картерните газове ).
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Ето изводите на н75
- Прикачени файлове
-
- N75.jpg (8.34 KиБ) Видяна 11934 пъти
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Едно е сигурно- клапана не трябва да цъка на импулси като часовник постоянно.
Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.
А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !
Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.
А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта