Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот =TDI= » Пон 02 май 2011 5:47


estariol_ написа:Въпросът ми е нормално ли е след като изгася мотора тоя N75 да продължи да "цъка" известно време.
П.С. колата си върви нормално просто ми е любопитно нормално ли е да "цъка" след като изгася двигателя.

Не знам дали е нормално,но въпросният клапан на моят( 1Z )мотор след определен период на подобно ,,цъкане" при даден контакт, така ме ,,изцъка" , че сменях турбото. Оказа се , че не го е разтоварвал, разби втулки, хвърли около литър масло в кулера и не подлежеше дори на ремонт.




Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот Trimontcium » Вто 03 май 2011 9:10


Имам една теория за цъкането!
Значи... компютъра има дадено налягане "по подразбиране" 1018 милибара някъде. Както знаете атмосферното налягане никога не е такова и е различно в различните части на страната при различни височини.
Теорията ми е, че когато атмосферното налягане е по високо от това се шашка компа и му дава сигнали да пропуска към уейста, и затова цъка като шевна машина, а когато е по-ниско не прави нищо и си стои кротък...


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот ifidik » Вто 03 май 2011 12:33


Trimontcium написа:Имам една теория за цъкането!
Значи... компютъра има дадено налягане "по подразбиране" 1018 милибара някъде. Както знаете атмосферното налягане никога не е такова и е различно в различните части на страната при различни височини.
Теорията ми е, че когато атмосферното налягане е по високо от това се шашка компа и му дава сигнали да пропуска към уейста, и затова цъка като шевна машина, а когато е по-ниско не прави нищо и си стои кротък...


това не го казвай никъде повече mhihi


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот Trimontcium » Вто 03 май 2011 13:44


Толкова зле ли беше? :cry: :?

Значи теорията не върви....


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот achodemo » Чет 05 май 2011 0:25


Trimontcium написа:Имам една теория за цъкането!
Значи... компютъра има дадено налягане "по подразбиране" 1018 милибара някъде. Както знаете атмосферното налягане никога не е такова и е различно в различните части на страната при различни височини.
Теорията ми е, че когато атмосферното налягане е по високо от това се шашка компа и му дава сигнали да пропуска към уейста, и затова цъка като шевна машина, а когато е по-ниско не прави нищо и си стои кротък...

Пълна глупост. Цъкането се получава от това ,че еку-то изпраща постоянно импулси към електромагнита на клапана с определена променяща се честота ,като по този начин се постига плавно и най-вече точно мримерено изменение на вакуума подаван към актуатора ,което спомаг за точното му позициониране .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот joker » Пет 06 май 2011 20:44


joro09 написа:Какви са признаците на неработещ клапан Н75 при AHF?

И аз питам същото..... защото "цъкане" не чувам колкото и да се напрягам(а слух не ми липсва-с него си вадя хляба!)....ама колата върви перфектно :roll: Абе от дилетант дизелджия какво да искате... :oops:


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот Trimontcium » Нед 08 май 2011 22:07


achodemo написа:
Trimontcium написа:Имам една теория за цъкането!
Значи... компютъра има дадено налягане "по подразбиране" 1018 милибара някъде. Както знаете атмосферното налягане никога не е такова и е различно в различните части на страната при различни височини.
Теорията ми е, че когато атмосферното налягане е по високо от това се шашка компа и му дава сигнали да пропуска към уейста, и затова цъка като шевна машина, а когато е по-ниско не прави нищо и си стои кротък...

Пълна глупост. Цъкането се получава от това ,че еку-то изпраща постоянно импулси към електромагнита на клапана с определена променяща се честота ,като по този начин се постига плавно и най-вече точно мримерено изменение на вакуума подаван към актуатора ,което спомаг за точното му позициониране .



Защо обясняваш нещо което е ясно? На много знаещ ли се правиш?

Отговори тогава на въпроса защо веднъж цъка а веднъж не? Не обяснявай начина на работа.. има гугъл и знаем англиисйки!


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот achodemo » Нед 08 май 2011 22:15


Trimontcium написа:
achodemo написа:
Trimontcium написа:Имам една теория за цъкането!
Значи... компютъра има дадено налягане "по подразбиране" 1018 милибара някъде. Както знаете атмосферното налягане никога не е такова и е различно в различните части на страната при различни височини.
Теорията ми е, че когато атмосферното налягане е по високо от това се шашка компа и му дава сигнали да пропуска към уейста, и затова цъка като шевна машина, а когато е по-ниско не прави нищо и си стои кротък...

Пълна глупост. Цъкането се получава от това ,че еку-то изпраща постоянно импулси към електромагнита на клапана с определена променяща се честота ,като по този начин се постига плавно и най-вече точно мримерено изменение на вакуума подаван към актуатора ,което спомаг за точното му позициониране .



Защо обясняваш нещо което е ясно? На много знаещ ли се правиш?

Отговори тогава на въпроса защо веднъж цъка а веднъж не? Не обяснявай начина на работа.. има гугъл и знаем англиисйки!



Ами обясних ТИ начина на работа ,защото ми се стори ,че не го знаеш ,но явно съм сбъркал и си бил по- начетен благодарение на чичката ГУГЛЕ mhihi , и по кротко го давай малкия :don't worry


Отговори тогава на въпроса защо веднъж цъка а веднъж не?


Той не е часовник и работата му не е да "цъка" , просто така се чува понякога и когато не го чуваш също си шава вътре котвата и си върши работата . Щом не го чуваш не значи ,че не работи !ОК?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот ifidik » Пон 09 май 2011 9:53


не се карайте.клапана ВИНАГИ "цъка", но не се чува когато системата е под налягане.хванете го с ръка и ще се усети.когато не цъка (не го чувате), извадете му маркучите за да падне налягането в тях и пак ще го чувате.
ТОВА ЦЪКАНЕ ГО ИМА САМО ПРИ 1З И АХУ.който е с променлива геометрия да не търси цъкане.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот kossis » Чет 13 сеп 2012 14:51


На Пасат АВФ 131 къде се намира клапана колеги ? :?:


petarsejo
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 28 фев 2012 3:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот petarsejo » Пет 21 сеп 2012 17:35


Да попитам и аз нещо.Как мога да почистя втуклата на байпаса.Ходът и е много тежък и лостчето отива докрай чак при 1.2 атм.Доскоро след смазване с ВД-40 отваряше докрай при0.7-0.8 атм. Проблема е че между 2000 и3000 оборота изведнъж изчезва мошноста а като отпусна педала тръгва и след малко отново забива.Мотора ми е 1z-90коня.Грешки при диагностика няма но не съм го чел в реално време.


Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот danyyel1 » Съб 22 сеп 2012 7:44


виж АГР клапана изолирай го и покарай малко да жидиш как е само се увери че като го изолираш е в затворено положение щото някой път засяда отворен от натрупаните нагари и се чудиш що невърви от личен опит моя вече е изолиран :banana


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот drago_tr » Пон 24 сеп 2012 18:45


ifidik написа:........ТОВА ЦЪКАНЕ ГО ИМА САМО ПРИ 1З И АХУ.който е с променлива геометрия да не търси цъкане.


Зачетох се аз тука....и хайде колегата ifidik да ми обясни (аз съм с AFN 1.9tdi 98г. 110kc.променлива геометрия) моят защо цъка.
Ама 100% съм убеден.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот ifidik » Пон 24 сеп 2012 19:29


дано не останеш разочарован, че колата ти е 90коня.ако може направи една снимка на тракащия клапан.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот drago_tr » Пон 24 сеп 2012 19:56


Ето снимка на лепенката в багажника:

Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: naturo и 84 госта