Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Чет 08 яну 2015 18:35


Колега аз карам един сеат алтеа 1.9 тди Bjb, но горе долу местото е същото и аз мисля че трябва да се махне голямата тръба към турбото ако ли не за друго то да ти е по удобно. А що се отнася за рязането на шестограмите аз те разбрах на 100% всичко това си го правил за по-удобно. Мисля че nasko 1978 не е прочел внимателно поста ти, и ти е отправил критика.




Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Съб 10 яну 2015 20:11


Днес свалих и исчистих колекторите. Бяха мръсни но очаквах повече мазут. За всички който карат с мотор 1.9тди BJB да знаят че не е нужно канал. Свалят се отгоре маркуча към турбото малко пречи но не чак толкова. Бензин, четки парцали, малко търпение, малко майката и за 2 1/2 готово.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот nasko1978 » Съб 10 яну 2015 20:16


Браво.
Аз винаги махам всички пластмаси от него и го запалвам с горелка,после се чисти лесно! icon_idea


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Съб 10 яну 2015 21:01


Браво, при мене скобата на металната тръба беше от страната между блока и турбото, явно са я слагали отдолната страна, пък може и клещите ми да не са били подходящи, при тебе може да е била от задната страна между турбото и торпедната стена. Зависи на коя страна е врътната самата скоба, това се опитвам да кажа.
Само да кажа, че е хубаво да се почистят и отворите към главата докъдето може разбирасе и да се издърпа нагара например с прахосмукачка с подходящ накрайник.
Предполагам сега колата върви малко повече на високите обороти :drive


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Съб 10 яну 2015 22:04


На моя мотор няма водна риза и за това има повече място, за това не се налагаше да свалям тръбата от филтъра към турбото. А за вървенето не намирам разлика. Пак казвам имаше гняс, ама не чак пък толкова.


koko112
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 10 дек 2014 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот koko112 » Вто 13 яну 2015 19:32


Здравеите.Искам да попитам след като съм затапил маркучето на вакума на EGR, трябва ли да затапя с ламаринка EGR,и трябва ли да се прави нещо софтуеърно?Става на въпрос за 1.9 110 AFN.Питам защото някои пишат че трябва,друг че не трябва,и така и така не разбрах.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Вто 13 яну 2015 19:42


Разбирасе че трябва ламаринка, защото ако не затваря плътно клапана познай въздуха от турбото къде отива :mhihi
Моя не е ограничаван софтуерно, няма проблем и да не се ограничи :c020


koko112
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 10 дек 2014 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот koko112 » Вто 13 яну 2015 20:51


А има ли значение от кои краи трябва да го затапя,от горе или от долу,или и от двете страни. :biggrin Маркучето затапих с едно болче.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Вто 13 яну 2015 21:26


Където ти е по-удобно. Гледай да е по-далече от изпускателния колектор, защото там е висока температурата на газовете и може да ти прогори ламаринката. Не знам как е при AFN, при моя мотор съм го затапил точно след водната риза с 2мм. ламаринка и две гарнитурки от клингирит, най-добре е да го затапиш точно под самия ЕГР, вакумите се затапват задължително и трябва да си сигурен че не губи вакум, аз съм откачил и клапата за меко гасене и самия ЕГР и съм ги затапил и от към ЕГР, за да не влезат боклучета към мембраната на ЕГР-а ако някой ден реша да му махна ламаринката.
Колата стана по-пъргава в ниските обороти и се чува турбото още на 1500 оборота как свирука :11


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот kossis » Сря 14 яну 2015 13:31


Ако не се сложи ламарина под клапана, а само се издърпа вакуума, дали има проблем. Говориме в скучая когато клапана уплътнява добре и спира газовете.
Понеже всички слагат ламаринка, а не знам дали е необходим този труд. Нали клапана е за това да отваря и затваря. А като не отваря, той си е затапен.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот vanesto » Сря 14 яну 2015 14:14


Моя му сложиха само една съчма във вакуум маркучето. Резултатът беше:
1. Увеличени показания на дебитомера;
2. По-бавно загряване на мотора /особено градско/;
3. Повече мощност във високите обороти;
4. Леко увеличен разход на гориво.
Та смятам, че клапана ми уплътнява добре, щом има ефект. Има ли смисъл наистина от тази ламарина?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот IvailoOo » Сря 14 яну 2015 14:20


Ефекта от ламаринката е нулев след време. Била тя поцинкована,от клингерит и прочие...просто от температурата изгаря. За в период от няма и 2 години на една и съща кола 3 или 4 пъти го затапвах,просто защото изгаря и се пробива(и това на мижавия AGR с чип)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Сря 14 яну 2015 14:27


Ако сложиш ламаринката долу на изпускателния колектор ще прогори.
Аз я сложиш точно под самия клапан от долната страна точно след водната риза(за ARL става въпрос), след 2 месеца реших да свалям колектор за чистене и като свалих отново ЕГР-а нямаше даже изгорено по гарнитурката.
Щом сте сигурно че клапана ви затваря плътно не слагайте ламаринка, но при мен стои полу-отворен, целта ми беше повече тяга, исках да съм сигурен че част от свежия въздух не бяга през ЕГР-а в изпускателната система :bishop


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот kossis » Сря 14 яну 2015 15:15


И това ми е интересно, как ви се занимава да го разглобявате през 2 месеца тоя ЕГР.


Zankow
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 10 ное 2014 13:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Zankow » Сря 25 фев 2015 18:01


Здравейте колеги искам да ви попитам след като изчистя колектора да изолирам ли EGR-а става въпрос за Passat B5 1.8T AEB или за този тип двигател е по добре да остане .Колата е нов внос и не знам ония мурдари италианцита дали са я чистили някога.Благодаря предварителнол :cool :cool :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта