Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 25 юни 2007 8:53


Да се похваля, че и на моя TDI направихме тази процедура заедно с колегата Ventoman.Момчето свърши работа перфектно, за което съм му благодарен.Пипа много внимателно и прецизно.
Колата започна да върви осезаемо по-добре - и в ниските и във високите обороти.Форсира се по-леко.Аз си мислех, че положението няма да е много зле(защото съм гледал снимките на запушени колектори) но се оказа, че си е баш зле.
Исках да почистим само колекторите без да затапваме ЕГР, но се установи , че и той е зле - т.е. не затваря плътно, от което изгорели газове постоянно си минават дори във високи обороти.
Та се наложи да го затапим с пластина.
Аз имам ВАГ-КОМ и съм го гледал ЕГР - даваше идеални стойности, но пък не съм го гледал във високите където би трябвало да затваря и да не пропуска обратно газове.Със сигурност нямаше да дава желаните стойности.
Друго интересно ми направи впечетление.Самия ЕГР беше мацнат с нещо като розова боя.Със същата боя беше мацнат единия от тампоните на мотора, който се оказа за смяна.
Колата е от австрия и до 2006/5(вкарана е 2 месеца след това) е имала TUV(ако се вярва на стикера на предното стъкло).
Изглежда като се закара на преглед се маркират проблемните части.
И като са им казали що неща са за смяна са я продали(то и без това си е стар модел).
Сега колата по-остро, преди с ЕГР - по-меко.Но като видях колко гняс изкарахме от всмукателните колектори - ти е.а ЕГР-а който е основен виновник за тази мръсотия.
Знаете, че изгорелите газове + маслените пари(маслото) правят тези ужаси в колекторите, както и лееекото каране на ниски обороти(както някой колеги колеги тука препоръчват :? щото нали е дизел трябвало лекичко)
Та сега колата е много по-добре.Преди като загрееше вървеше доста зле.Като беше леко хладна така - се търпеше.Сега разликата е доста по-малка.Вчера в жегите вървеше мнооого добре.
А на връщане от селото на Ventomana със скорост 90/100 - даваще разход по борд.компютъра около 3.8-4.0/100.
Естествено той лъже - но преди мнооого трудно на магистралата на по-дълго каране е свалял на 4.2-4.5/100, а грешката която си има важи и в двата случая.
Колата се кара с по-малко газ и като я натисна не се чудеше като преди а си поема веднага.
Така, че съвета ми е да си погледнете това нещо щото със сигурност и при вас няма да е по-розово :lol:
Ако искат модераторите могат да сложат тази тема най-горе като задължителна профилактика(особено със затапването на ЕГР), защото тази налепи са много неприятна работа.
Така, че почистете ги, затапвайте ЕГР-а и ПОВЕЧКО обороти!!!!

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=67
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=68
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=70
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=71
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=77
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=80
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=83
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=84
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=91070&photo=73




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 12:30


Същото установих и аз вчера като извадих ЕГР-при мен само ЕГР не е за затапване/писал съм в темата за ЕГР/.От tdiclub.com това е една от основните профилактики която препоръчват.Само ,че според мен проблема с мърсотията се решава по-добре от дренаж на тръбата на картерните газове/klenbuterol го е направил с 3 маркуча/ :wink:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 25 юни 2007 13:19


а ти как провери, че егр-а ти е добре


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пон 25 юни 2007 13:39


сори за (сигурно) повтарящия се въпрос ама това ли е ЕГР http://images18.snimka.bg/003260303-big.jpg , т.е. този който връща маслените пари от двигателя във въздушния филтър?

че... не мога да се ориентирам нещо по снимките :oops:


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 25 юни 2007 14:01


:arrow:
Изображение


И една много добра тема но на немски, ако някой има време да я преведе...

http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 14:07


faint написа:сори за (сигурно) повтарящия се въпрос ама това ли е ЕГР http://images18.snimka.bg/003260303-big.jpg , т.е. този който връща маслените пари от двигателя във въздушния филтър?

че... не мога да се ориентирам нещо по снимките :oops:

Не тва е отдушника на картерните газове.Фактически съвместната работа на него/принос масло/ и ЕГР/принос изгорели газове от изходния колектор/ правят мазалото в колектора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 14:08


WasteLand_TD написа:а ти как провери, че егр-а ти е добре

Свалих го и го ръчках с отверка и си бачкаше яко.Отделно като чопнах с отверката видях че саждите са част от милиметара ,а не налеп като на колектора/него не го видях а само го остех с пръст/.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 25 юни 2007 14:13


то и при мен си бачкаше като ръчках с отверка, въпроса е дали когато трябва да ти е затворен е затворен плътно :)!?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 14:52


Ми на око сичко си беше плътно - не виждам от каде ще потече :?


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 26 юни 2007 17:29


На око като го гледаш ще е екстра защото пролуката е позапушена от сажди и не се забелязва :wink:


strahotniaaa
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 22 юни 2007 1:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Мнениеот strahotniaaa » Вто 26 юни 2007 20:38


несам мн светнат ама като се махни егр няма ли да прави мизерии на турбото като върнеш гаста???


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 26 юни 2007 21:41


strahotniaaa написа:несам мн светнат ама като се махни егр няма ли да прави мизерии на турбото като върнеш гаста???

Каква е логиката да се случи това?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 юли 2007 13:56


Да се похваля и аз вече съм с чисти колектори.Старшно благодарско на Ventoman - цял ден си изгуби да ми изчисти колата докрой и бачкаше адски внимателно :bowdown .За сега съм рекордйор с най-много мърсотия от четири коли /WastelandTD,Ventoman и още някой с Пасат ама не знам кой/.В мойте колектори нямаше толкова следи от ЕГР/бачкаше си ОК/ ,ама колко масло се беше изляло/което си е доста странно и му се чида как идва толкова много :cry: /.За сега колата си набира осезаемо по-добре.Трябва обаче да променя горивото щото ми е на 124 за да видя пълния ефект от чистенето.Като я изпробвам ще пиша за скорост и разход :lol: /скоро и снимки ще пусна/.
P.S.Темата найстина е добре да се направи важна - същото нещо е едно от основните профилактики препоръчвана в tdiclub.com :!:


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Пон 02 юли 2007 17:14


Rabbit_TDI написа:Да се похваля и аз вече съм с чисти колектори.Старшно благодарско на Ventoman - цял ден си изгуби да ми изчисти колата докрой и бачкаше адски внимателно :bowdown .За сега съм рекордйор с най-много мърсотия от четири коли /WastelandTD,Ventoman и още някой с Пасат ама не знам кой/.В мойте колектори нямаше толкова следи от ЕГР/бачкаше си ОК/ ,ама колко масло се беше изляло/което си е доста странно и му се чида как идва толкова много :cry: /.За сега колата си набира осезаемо по-добре.Трябва обаче да променя горивото щото ми е на 124 за да видя пълния ефект от чистенето.Като я изпробвам ще пиша за скорост и разход :lol: /скоро и снимки ще пусна/.
P.S.Темата найстина е добре да се направи важна - същото нещо е едно от основните профилактики препоръчвана в tdiclub.com :!:
...Помниш ли преди месеци,като ти разправях,че този клапан води само до бели и с нищо не е полезен :evil: Ти обаче настояваше,че без него мотора работел твърдо и още там кво беше. А ефекта за екологията е още по-трагичен,щото като ти се напълнят колекторите с говна от там влиза по-малко въздух...оттам и т.н.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 юли 2007 17:15


Това бях чел за отстраняването му :oops: - в една от темите един колега го беше отстранил и после пак го беше върнал ,но май при него проблема е бил защото е с по-нов мотор.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: svetliosabev, tdi fen и 46 госта