Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
- ChristianPetrow
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Задължително ли е да свалям колекторите за почистване като затапвам егр понеже постоянно давам газ до дупка.. а и карах на един приятел който е разтоварил мотора отвсякъде с генерация на 63мм отстрани под прага с затапен егр и още някакви работи и педала му е много чувствителен докато моя бавно зацепва.. ?
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
При премахване на EGR, какво трябва да се промени в ECU-то за да не дава грешки?
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Принципно, трябва да се промени картата за управление на ЕГР-а НО дори и да не я промениш, грешка няма да има (по на моделите до 2002/03г) Ако премахнеш клапана има 2 варианта.
Слагаш резистор 1.5/2кО вместо клапана, или премахваш грешката "оперативно" чрез изключване от софтуера (ремап)
Слагаш резистор 1.5/2кО вместо клапана, или премахваш грешката "оперативно" чрез изключване от софтуера (ремап)
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Здравейте, някой правил ли е това, ако да да каже има ли смисъл или не. Информацията е от ТДИ-Форум.
Здравейте искам да попитам и аз за електронно затапване което не е на 100%, видях от тди форум сайта това.
Чрез VAG COM може софтуерно да се намали действието на ЕГР клапана но неможе да се изключи напълно. Тази софтуерна настройка се прави и след механично затапване за да не се записват грешки при поновите автомобили.
Логвате се с код 12233 и след това се отива на адаптация на канал 3 (канал 3 са показанията на дебитомера)
1.Виждате заводската стойност която е зададена , например при 16 битовите ЕКУ-та тя е 32768 . -->> При мен беше 8192 сега го направих на максимума който ми позволява 26214. Нормално ли е ?
2.Променяте това число колкото се може повече (колко ви позволява програмата) Така повишавате исканата от ЕКУто стойност на дебитомера. Така колкото е по-висока исканата стойност на дебитомера , толкова по-малко отваря ЕГРклапана. Също така става и по-малка разликата между исканите и реалните стойности при вече механично затапен ЕГР и така ЕКУто не записва грешка.
При този мотор на Vw golf 5 1.9TDI 105k.s. някой правил ли го е и по този начин ли е има ли ефект ?
Здравейте искам да попитам и аз за електронно затапване което не е на 100%, видях от тди форум сайта това.
Чрез VAG COM може софтуерно да се намали действието на ЕГР клапана но неможе да се изключи напълно. Тази софтуерна настройка се прави и след механично затапване за да не се записват грешки при поновите автомобили.
Логвате се с код 12233 и след това се отива на адаптация на канал 3 (канал 3 са показанията на дебитомера)
1.Виждате заводската стойност която е зададена , например при 16 битовите ЕКУ-та тя е 32768 . -->> При мен беше 8192 сега го направих на максимума който ми позволява 26214. Нормално ли е ?
2.Променяте това число колкото се може повече (колко ви позволява програмата) Така повишавате исканата от ЕКУто стойност на дебитомера. Така колкото е по-висока исканата стойност на дебитомера , толкова по-малко отваря ЕГРклапана. Също така става и по-малка разликата между исканите и реалните стойности при вече механично затапен ЕГР и така ЕКУто не записва грешка.
При този мотор на Vw golf 5 1.9TDI 105k.s. някой правил ли го е и по този начин ли е има ли ефект ?
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Това е най голямата глупост, която правите изобщо не си заслужава, по добре изчистете ЕГР от колкото да хвърлите мотора, направо ме е яд дето го направих това затапване, колата не може да загрее, 20 мин а все още не е станало минусови температури, разхода се вдига тройно че и повече... защото се кара на студен мотор, до колкото съм чувал на студен мотор, пукат глави а не може всяка сутрин, като отивате на работа да чакате 10 мин да загрее, за това, който не го е направил да не го прави!
По добре го почистете сменете и т.н.
Това си е мое мнение, ако греша, моля някой да ме поправи...
По добре го почистете сменете и т.н.
Това си е мое мнение, ако греша, моля някой да ме поправи...
- ChristianPetrow
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Infernal_fire написа:Това е най голямата глупост, която правите изобщо не си заслужава, по добре изчистете ЕГР от колкото да хвърлите мотора, направо ме е яд дето го направих това затапване, колата не може да загрее, 20 мин а все още не е станало минусови температури, разхода се вдига тройно че и повече... защото се кара на студен мотор, до колкото съм чувал на студен мотор, пукат глави а не може всяка сутрин, като отивате на работа да чакате 10 мин да загрее, за това, който не го е направил да не го прави!
По добре го почистете сменете и т.н.
Това си е мое мнение, ако греша, моля някой да ме поправи...
Нищо лично колега
Един приятел е със затапен ЕГР и няма ядове афн мотор и каза, че е по доволен също така лично аз съм му я карал няколко дена и разхода не беше никак висок 5,5 на стъпка нямам наблюдения върху по студения период колко бързо загрява, но мисля да затапвам и аз да видя за какво иде реч и тогава бих те подкрепил или не за поста ти, а и мисля че винаги можеш да махнеш "тапата" на егр-а поне при по старите модели, ако греша някой да ме поправи
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Стига бе ChristianPetrow....То много бе, трябва на ръчка 3.5 да дава
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Infernal_fire написа:Това е най голямата глупост, която правите изобщо не си заслужава, по добре изчистете ЕГР от колкото да хвърлите мотора, направо ме е яд дето го направих това затапване, колата не може да загрее, 20 мин а все още не е станало минусови температури, разхода се вдига тройно че и повече... защото се кара на студен мотор, до колкото съм чувал на студен мотор, пукат глави а не може всяка сутрин, като отивате на работа да чакате 10 мин да загрее, за това, който не го е направил да не го прави!
По добре го почистете сменете и т.н.
Това си е мое мнение, ако греша, моля някой да ме поправи...
Човек ти ТДИ ли караш или реактивен самолет на керосин ?
Аз до тук загрявае на мотора Ми на место не съм регистрирал нерде лятото, нерде зимата. Хората са поставили 3 свещи в един фланец дето подгрява антифриза. Та там става загряването зимата.
А тоя ЕГР е просто еко-беля и нищо повече. От него единствено стават добри отлагания в смукателя и нищо друго.
И как така се пука главата при студеният мотор ? Ми то, тогава изобщо не трябва да караме ТДИ, еле па зимата.
Зимата -паля и ако е много студено и турбината свири от гъстото масло-чакам 2 минути да се загрее малко маслото и да стане по течливо и после газ.
ТДИ загрява на ръчка !
- danielstoqnov
- Мнения: 74
- Регистриран на: Вто 01 ное 2011 17:00
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 110 +
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Аз съм със затапен ЕГР вече 4 месеца при отварянето видях някакъв ужас,от ФИ може би 5см беше на 1.5см направо взех нов защото нямаше как да се изчисти по навътре от допустимото,беше изчистен новия и се монтира,като егр-а го затапихме с ламаринка не сме пипали софтуерно колата е 1999 год. не ми е давала грешки или някакви симптоми,че нещо не е наред.Разликата в момента е,че наистина загрява по бавничко,но не е чак толкова фрапиращо както казва колегата 20 мин...тези дни като бяха температурите около 2-3 градуса,3 минути работа на място и още 5 в движение до 2000 оборота и вече е на 60 градуса
- ChristianPetrow
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
vucata написа:Стига бе ChristianPetrow....То много бе, трябва на ръчка 3.5 да дава
Да доста смешно звучи това и аз реагирах така като теб, но се убедих сам като ми я даде за няколко дена понеже не му вярвах, ако я стъпваш постоянно до 7 качва
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
абее....тия митове и легенди и аз съм си ги въобразявал като бях на 9 годинки. Сега като пораснах малко, покарах и 90 коня и 110 коня и помпа дюза 116 коня и мааалко ми се изясниха нещата...на майка ми аудито е дизеларка А3, зарежда се винаги фулл до горе и разхода под 5 литра още не е паднал...колата се кара само в Германия, почти само по аутобани, всеки ден. Скороста е от 90 до 120км/ч . Така, че не знам как ги правите тия магии с разхода под 5 литра....особено на ръчка
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
И аз подкрепям колегата горе.. моята е голф 5 1.9TDI 105k.s. с 6 скорости, никога до сега за 20 000 км не ми е падал разхода под 5/100 единствено може би ако карам на 6ста с 70-80км може и да падне но това си е жива мъка ;) средната ми скорост е 120 км извън града и разхода варира от 5 - 6 /100 с климатик и 4 човека. Всеки който каже че колата му гори под 5 литра лъже или не може да си я засече.. освен ако не е автомобил на макс 4-5 години...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Ааааайде и тук пак басни за дизели, дето си пълнят резервоарите при каране!
По темата: Днес падна яко чистене на смукател на AFN.
Първо, мизериите бяха под 2мм по стените на колектора. Леко мазни и мнооооого черни!
Киснене с бензн, миене с парцал, шабър и телена четка.
Резултат - плътно черно до лактите, без никакъв шанс да се измия
После с домакинска тел, вързана в двата края, се прекарва от входа на колектора до всеки от изходите му по много пъти. Това отново в бензинова вана
Резултат - част от черното по ръцете ми взе да посивява и мога да си свивам пръстите
Последва песакоструй! Я! че тоя колектор вътре имал и метална част!
Яко духане с въздух на 16 бара.
Коресилинова баня.
Напръскване с препарат за безконтактно миене на коли (пръска се от машина, под налягане) и след 15мин престой яко пароструйка на 85*.
Ама яко!
Резултат - доста чист на оглед колектор. Но само ако не бръкнете с пръста по-навътре! Щото цапа!
Извод: Това нещо НЯМА ИЗМИВАНЕ!!!
По темата: Днес падна яко чистене на смукател на AFN.
Първо, мизериите бяха под 2мм по стените на колектора. Леко мазни и мнооооого черни!
Киснене с бензн, миене с парцал, шабър и телена четка.
Резултат - плътно черно до лактите, без никакъв шанс да се измия
После с домакинска тел, вързана в двата края, се прекарва от входа на колектора до всеки от изходите му по много пъти. Това отново в бензинова вана
Резултат - част от черното по ръцете ми взе да посивява и мога да си свивам пръстите
Последва песакоструй! Я! че тоя колектор вътре имал и метална част!
Яко духане с въздух на 16 бара.
Коресилинова баня.
Напръскване с препарат за безконтактно миене на коли (пръска се от машина, под налягане) и след 15мин престой яко пароструйка на 85*.
Ама яко!
Резултат - доста чист на оглед колектор. Но само ако не бръкнете с пръста по-навътре! Щото цапа!
Извод: Това нещо НЯМА ИЗМИВАНЕ!!!
- danielstoqnov
- Мнения: 74
- Регистриран на: Вто 01 ное 2011 17:00
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 110 +
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
именно поради тази причина си избрах друг от морга,който беше по чист,без нагари почти и резултата беше блестящ ! доколкото помня ми го бутнаха за 30 лв оригинален от голф 4 2003 год
Последна промяна от IvanMan на Съб 01 ное 2014 4:49, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
За мен най-добрия начин е чрез обгаряне. Палите го да изгори с една газова горелка и после остава само черно, без сажди.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта