Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот goro21 » Пон 24 ное 2014 17:44


Колеги да ви питам на 110кс тди 99г(аAHF) ако се извади просто вакума какво се случва.клапана остава отворен или затворен.
до колкото разбрах грешки в компа не дава.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот nasko1978 » Вто 25 ное 2014 20:44


На кой клапан?
Ако е на актуатора - ще ти се задръсти геометрията на турбото.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот kossis » Вто 25 ное 2014 21:38


Колега nasko1978, айде малко по сериозно ! Тук за актуатори не се говори. А и да се извади той, колата ще спре да върви като начало.

goro21 вадиш вакума от клапана на ЕГР, и затапваш тръбето към помпата за да не смуче от там въздух. Клапана остава затворен и изгорелите газове не се връщат в смукателят. Ти това търсиш като ефект.
Грешка едвали ще даде. Няма как да я отчете.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Пон 08 дек 2014 9:11


Вчера затапих ЕГР с ламаринка 2мм. И извадих и двата вакума от клапана и ги затапих с болтчета, искам да питам дали и двата вакума се вадят ?


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот gancho » Пон 08 дек 2014 9:24


До колкото си спомням при теб ЕГР-а и клапата за меко гасене са в един корпус.
Затова имаш два вакуума....


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Пон 08 дек 2014 10:48


А всмукателния колектор с колко болта е хванат и с какъв ключ е съответно колко милиметра??
Отдолу ли е по-лесно да се свали на канал или отгоре, за 1.9 помпа-дюза става въпрос??


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Вто 09 дек 2014 19:14


Само не разбрах какво е действието на ЕГР-а, охлаждаме въздуха от турбото през интеркулера и в същото време вкарваме горещите газове отново в цилиндрите...? :dontknow Знам само че със затапен ЕГР колата ми започна да набира осезаемо по-добре и няма да цапа повече колекторите(сигурно ЕГР-а е запецнал в отворено положение)
Събота и неделя ще сваля колекторите да ги изчистя :love.vw :love.vw


Потребителски аватар
AuDi_RuLzz
Мнения: 197
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот AuDi_RuLzz » Пет 02 яну 2015 10:05


Някой може ли да каже как точно да задам максимално високи стойности на EGR през VCDS?
Става въпрос за Пасат 1.9 AVF мотор?


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Нед 04 яну 2015 16:07


Колеги, да се включа да използвам темата. Исчистих егр, и когато исках да раздвижи клапана който отвара и затвара егр с вакума от горе много е стегната пружината. Как това вакумче с това маркуче го повдига нагоре????? Аз на ръка с бая усилие го движи. Така ли трябва да е? Говорим за мотор 1.9 тди Bjb 2005 г.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот nasko1978 » Нед 04 яну 2015 16:40


Да,така трябва да ! :th_up


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Сря 07 яну 2015 15:29


Колегата valiospot е попитал за колектора от каде се сваля по лесно от долу или от горе и с какъв ключ. Мен също ме интересува защото мисля да ги чистя


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Сря 07 яну 2015 16:36


Колега аз се опитах да сваля колектора, но си е трудоемко и оставих ремонта за напролет като се стопли, много части се откачат за да стигнеш до самия колектор, иначе колектора е със шестостен 6
Затапи си ЕГР-а иначе няма смисъл да чистиш, щото ще стане същото...
Сваляш отгоре маркуча който влиза в ЕГР-а, след това сваляш самия ЕГР, който е хванат със шестостен 5(отгоре) и шестостен 6(отдолу). Ще ти трябват и еврейски звезди за лостчето на клапата за меко гасене, понеже най-долния болт на ЕГР-а е недостъпен и въпреки всичко се наложи да накъся един ключ, за да мога да развия най-долния болт...
След това тръбата която влиза от филтъра към турбото пречи, трябва да я свалиш, но отгоре не става, трябва да имаш канал и махаш кората за да откачиш скобата, вадиш тръбата и след това при моя двигател има една водна риза зад колектора, която също трябва да се свали, тя е хваната в самия колектор и най-накрая се е освободило достатъчно място и може да развиеш 6-те болта на колектора, аз отрязъх ключа и го нанизах на камък 6, за да мога да използвам гедория с одължител, след това идва ред на чистенето :mhihi
При мен нямаше много нагар и затова съм отложил ремонта за напролет, хем деня да стане по-дълъг, защото ще се забавя с чистенето, а искам да го свърша в рамките на деня...
Затапил съм ЕГР-а с ламаринка 2мм. и от двете страни съм изрязъл гарнитурки от клингирит, колата стана ракета, много нервна в ниските обороти, явно ЕГР-а е бил блокирал от саждите :Mr Green Fun :Mr Green Fun
Следващата стъпка която съм намислил е да изведа картерната вентилация в съд за маслени пари и ще се опитам да продухам интеркулера с компресор без да го свалям, понеже при мен се свалят заедно и трите радиатора и става сложно :death :Mr Green Fun :Mr Green Fun

Последна промяна от valiosport на Чет 08 яну 2015 0:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот julio 21 » Сря 07 яну 2015 17:37


Благодаря за изчерпателния отговор колега!!!!


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот nasko1978 » Сря 07 яну 2015 23:03


Никакви болтове и шестостени не се режат!!! :thumb_down
Що за глупости,пък и съвети даваш!
Трудоемко е наистина,но всичко се вади нагоре,може и без канал.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот valiosport » Чет 08 яну 2015 0:25


nasko1978 написа:Никакви болтове и шестостени не се режат!!! :thumb_down
Що за глупости,пък и съвети даваш!
Трудоемко е наистина,но всичко се вади нагоре,може и без канал.

Никъде не съм казал, че се режат болтове!! Който както му е удобно така да действа с ключовете, аз имам възможност да си направя нови шестостени, имам и Г-образни, имам и прави, които да нахлузвам на камък за гедория.
Щом като са глупости, защо не обясни как се сваля колектора?
Да ОТГОРЕ се вади колектора, но скобата която влиза в студената част на турбото, при мен беше невъзможно да се извади ОТГОРЕ! Отдолу я свалих точно за една минути и ме хвана яд, защо съм се мъчил отгорната страна. Но пак казвам само СКОБАТА отдолу, всичко се сваля ОТГОРЕ.
Колега, гледам ти си писал, че си с голф 5 1.9 BJB, там не знам как е. Oписал съм как се сваля при ARL.
Който както му е удобно, така да го сваля, аз съм описал, какви части се откачат и какви инструменти са необходими, понеже на мен нямаше кой да ми каже, оборудвах се със всякакви инструменти и въпреки всичко скобата която държи тръбата от филтъра към турбото(която се хваща за студената част), не успях да я сваля, понеже, пред блока нямам канал, нито подемник и се наложи да сглобя всичко по-обратния ред...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта