AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5-та

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Dobromirski » Нед 16 фев 2014 22:24


simo7 написа:Аз съм с ПД-101к.с. със чип.Същото претрисане на 4 и 5-та при малка скорост нанагорнище при натискане рязко на педала на газта.

Каква е колата питах, не мотора!???




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот niks76 » Нед 16 фев 2014 23:29


повечето коли са пасат Б5-5.5 или ауди а4 до 2000г и А6 до 2004;при напречния мотор не се усещат толкова тези вибрации защото тампоните са по малко и двигателя има възможност да шава.при А4 B6 решават този проблем като тампоните от пет се намалят на 4-просто мотора при платформата за пасат а6 е прекалено стегнат и вибрациите произлизащи от него се предават на купето :cool
не забравяйте че това е модел мислен в началото на 90-те,следващото поколение с надлъжен мотор при ауди вече е с греда отзад на кутията и по различен преден мост:това пък пряко влияе на стабилността на автомобила на пътя.идентичните пасат Б5-Б5.5 и A4 B6 нямат нищо общо по стоене на пътя,аудито е като залепено ,а баткото А6 Ц5 е по зле и от пасата на неравен път
успех в дилемата :wink
п.п предимството на надлъжния мотор е че разбития демпфер се усеща няколко пъти по слабо в сравнение с напречния еквивалент
п.п 2 С нови оригинални тампони за двигател , предния мост и оригинална генерация,почти няма помен от тази вибрация но в комбинация с чип е неизбежна.сори ама този филм е истински и от стара кола ,нова не става освен с доста пари
Добри ,в час си с нещата и ти задавам контравъпрос:защо при четирицилиндровия мотор или петак има повече вибрации от шестак или осмак?(говорим за ваг групата)


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот stanimir1123 » Пон 17 фев 2014 7:58


Аз се чудя каква е връзката с дюзите и тези вибраций :c010 защото при мен бяха точно такива каквито ги описвате.
макар че моите дюзи бяха в граници, след като сложих други-няма и помен от вибраций, преди това особено на последната предавка ако настъпя газта докрай и щеше да ми се разпадне предницата в ниските обороти 1500-2000 icon_idea


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот 6669 » Пон 17 фев 2014 8:46


Аз съм с надлъжен мотор 2.5 ТДИ на А6 Ц5 и усещам вибрация между 1400 и 1800 оборота, мисля да свалям дюзите да ги почистя, помпата вече е чистена. Тампоните на мотора да ме притесняват ли ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 фев 2014 12:20


Май ще си остана със стоков мотор/софт , мнението на Никс ме отрезви от всякакви мераци да позасиля мотора на едната си кола. Никакво желание нямам да влизам във филми със вибрации и тем подобни :redface Да ми е мирна тиквата ....Странно ми се видя обаче ,че А6 е бил по-зле на неравен път от Пасат. Това не съм го усетил на колата си, т.е. нямам усещането за нестабилност или липса на комфорт , с 1BA е окачването, но не ме е люляло да кажем , с хубави газови амове е колата и с неголям мотор ( ако има значение това, теглото на агрегатите , с АФН е).


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот niks76 » Пон 17 фев 2014 23:03


при ауди на тампоните има датчици ,които служат точно за подаване на инфо и при нужда се намалява мощността за да няма вибрации.
Пешка комфорта при Ц5 не е равен на стабилността и на пътя в сравнение при малкото братче Б6 от едни и същи години на производство
относно вибрациите ,малко или много са неизбежни и е въпрос на личен избор дали ще кара сток или не.
при мен е задължително стоковия модел да се модифицира на личните ми коли,като си нося последствията


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Вто 18 фев 2014 0:12


Аз много много не разбирам кой са А4 Б6 ,А6 Ц5 и т.н...Имаш в предвид че в някой от по новите модели е решен проблема ли ? А по старите като Б5 и Б5.5 не стават за тунинг ? Кой модел точно става да започвам да си събирам пари че ми писна вече...При Ауди А4 1.9 тди 131 к.с. след 2000 година как е положението с вибрациите.....

Едно нещо не разбирам тогава ....защо при предно предаване на пасат Б5 се решава проблема с тресенето като се сложи твърдия маховик,а при 4х4 не,или е каквото си мисля все още че не ми е проблем 4х4-то а нещо си имам друг проблем .....Поне 3,4 пасат съм карал с по 200 к.с. и такъв съединител кат моя и няма и помен от тресене....ей това ми обяснете...

Добри не каза нищо по въпроса...Защо има повече вибрации при 4 цил. двигатели ? И това означава ли че при 2.5 тди вибрациите ще са по малко и ще държи на повече тунинг.

Аз още не съм изключил дюзите като причина...

И казваш че може да се реши проблема но с много пари....какво точно трябва да се смени....и тампоните на мотора ли.....


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот bangobango » Вто 18 фев 2014 11:39


Мисля си нещо относно вибрациите, които ни се пораждат. Когато колата е на пътя и се даде пълна газ на 4-та или 5-та от 1600 оборота започват вибрации. Ако обаче вдигнем колата на подемник или само предницата на крик и направим тест отново на 4-та или 5-та от 1400-1600 оборота до към 2500-2600 и този път не се появят вибрациите, можем ли да заключим, че проблема се корени в съединителя? Ако е от дюзи мисля, че дори и на крика отново ще се появят вибрации, тъй като горенето ще си е същото като на пътя. Може и да греша, просто разсъждавам на глас. Аз нямам време за експерименти, но който има и му се струва логично може да пробва и да каже резултат.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот StrEagle » Вто 18 фев 2014 12:33


А не може ли да е от каретата? Вътрешните по-специално.

От друга страна, не мисля че на крика е показателно, защото не можеш да натовариш мотора..


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот stanimir1123 » Вто 18 фев 2014 21:08


Аз я вдигах моята на подемник когато тресеше и вдигната нямаше вибрации.


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот nikolay80 » Вто 18 фев 2014 21:36


Да защото така няма никакъв товар за мотора.По принцип колкото повече се товари мотора се усещат повече.Разлика има и то голяма при равен път и при изкачване на баир.

Последна промяна от gr_kanev на Сря 19 фев 2014 11:08, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот bangobango » Вто 18 фев 2014 22:34


Ами значи залагам, че този род вибрации като моя, които се появяват само при пълно натоварване на двигателя при изкачване на наклон, са породени от механична неизправност около съединителя. Тъй като за чипосан АФН и 40 000км смесено шофиране (умерено+юркане) може би е нормално да се сработи маховик и т.н.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот niks76 » Вто 18 фев 2014 23:01


жокер за хората с куатро,разгледайте си добре задния кардан за луфтове тук и там


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Сря 19 фев 2014 23:32


Веднъж му сменях висящ лагер,втори път го смених целия кардан....никаква разлика....

А още по назад може ли да е проблема като диференциал. полуоски или дори тампони по окачването отзад ,след като тресе предницата отпред...по никакъв начин не осещам тресене на зад....


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Сря 05 мар 2014 23:47


Вчера слагах моя компютър с чиповете за стокова кола на бадженака на пасата....той е едно към едно с моя 4х4 и даже сив :biggrin .....Та вибрации веднага се появиха и при него точно в тоя диапазон. Той си е със демферния маховик обаче.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта