AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5-та

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот nikolay80 » Съб 15 фев 2014 1:41


Специално при моя мотор съм чел в други теми ,има много изписано и не един и двама сме сменяли маховик и проблема е без абсолютно никаква промяна.Маховика и комплекта съединител бяха абсолютно същите като тези които свалихме от колата на LUK.




Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Съб 15 фев 2014 19:44


Дори и да са различни външните карета захващането на вътрешните е едно и също....Бая скоростни кутии разглеждах на 2.5 ТДИ на 1.9 тди 131 к.с....всички са еднакви панички...И лостовия механизъм е същия на предното предаване...Само сменяш кутията ,откачваш кардана и газ.....
Но дано да е от крив маховик аз бих казал.....иначе това ме претеснява дето колегата nikolay80 казва....по едно време мислех да слагм 6 ст ск кутия и демферен съединител на 240 мм....но ако и там тресе....
Ще караме на ред то се е видяло....докато ми писне и разкарам колата и те така.... :bishop


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот penko_pulev » Съб 15 фев 2014 22:43


Аз за това и спрях да пиша относно проблема с тресенето. Просто искам шибания Пасат да не го виждам и да се маха, мразя го мамицата му. Пропилях 1800 лева без абсолютно никакъв резултат. Та съединители ли не бяха, маховици, тампони по кутии, гърнета и тампоните им, меки връзки тампони мотор и кво ли не. Сега в момента съм с Валео и кола абсолютко стокова и тресенето го има. Както казах само мотор не съм сменил. Ама и прехвалени майстори седят и гледат малоумно и почват да чупят пръсти и да си връзват езика. Трябвало да сменям наред докато се оправило, частите били ментета без да знаят от къде пазарувам вече 10 години и от кого.Нали са най-добрите и прехвалените и не знам си колко хиляди хора били доволни от тях. Трябвало да хвърлям още пари, че не можел да го диагностицира и да сме пробвали наред Ай сиктир и шибания Пасат да заминава по дяволите, аз повече пари в него няма да наливам. Коли на по 15 години, които дори и стокови не искат да работят както трябва, ужасно много съм разочарован ... Просто си търся друга кола и може би и друга марка. 15 години коли от Ваг мисля бяха достатъчни....

Последна промяна от penko_pulev на Съб 15 фев 2014 23:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот samo_pechka » Съб 15 фев 2014 23:08


Пенко плашиш ме човече :redface има нещо което изпускаме , ма какво...нещо свързано с горивна система , датчик някой ще да е :rolleyes имам чувството ,че ще е нещо дребно и то се еб@ва с нас . Някои от вас чистил ли е ел.блока на ГНП в такава ситуация ?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот penko_pulev » Съб 15 фев 2014 23:16


Скоро сваляхме помпата , че беше протекла. Всичко е сменено и ревизирано и промяна няма. А относно дали е нещо елементарно, дребно и т.н. дано е така. Искрено се надявам заради всички колеги ама аз вече нямам нерви да го търся. Ако някой може да ми го каже със сигурност кое е може и да пробвам. А гледам, че на различни колеги проблема се решава по различен начин. Аз чета и пробвам и аз ама файда никаква. Или съм някакъв адски карък и изпускам нещо или не знам и аз вече... :) То че съм карък карък съм, ама чак толкова ....
Прави ми впечатление нещо друго при мен. Натискам газта и вибрациите са до 1600 об. ( до толкова паднаха с Валеото). Стигам обороти до 2800 на трета предавка и пускам газта. Оборотите падат и около 2100 до 1700 отново тресе колата като се усещат и във волана. Това на чисто нов и равен асфалт го пробвах специално понеже не бях карал колата месец и днес ми направи впечатление. При вас има ли го това .... 2. Възможно ли е да смучи въздух преди или след помпата и от там да тресе. Как да разбера ако е между помпата и дюзите?


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Нед 16 фев 2014 0:21


Абе май и при мен го има при падане на оборотите но е много по слабо отколкото при ускорение.... за това тресене аз говоря...дето си караш нормално на 4 или 5 предавка...застигаш някой тир например ,щото при мен са един след друг...и намаляш до към 1800-2300 оборота и като подадеш повторно газ,се започва едно притрисане и подскачане на предницата......

Мен тези вибрации до 1500-1600 оборота не ме дразнят толкова щото не карам толкова там....а и доста поизчезнаха след доливане на повече масло в старата ми кутия,и пък сега с новата е много по добре дори без да доливам повече от нормалното...

Всички симптоми говорят за някакъв дисбаланс....най вероятно в маховика.....

Гледай сега ....при различните колеги има различни тресенета ,в различни диапазони и от различни причини... опитвам се да ги разграничавам за да мога да търся по ясно причините....

Според мойте наблюдения, хората които имат тресене като при мен при ускорение от 1800-2400 оборота да речем....са все с демферни маховици....което е и причината според мен....

Ел блок не съм чистил но съм сменял ГНП то....То и това е възможно.....от нещата дето съм сменял да съм сложил пак нещо скапано....

Хората с едномасови маховици имат тресене до 1600 оборота....

Няма къде другаде да е проблема според мен освен в съединитела....но според мен..

Не разбирам защо обаче като при колегата nikolay80 след смяна с нов комплект ,не спират вибрациите....нали там е уж на 240 мм и е по здрав....и дори да е с чип към 160 к.с.,би трябвало да държи поне известно време.....

Незнам дали да не пробвам с диск без пружини....никакви прижини в съединитела...нито в маховика нито в феродовия....Няма да мога да карам така предполагам щото няма да има никакъв полусъединител.....но поне няма да има какво да тресе ако е от съединител....разбира се и с друг маховик ....ако тоя не е направен и балансиран нещо както трябва....Ама лесно ли се сваля тази кутия ....писна ми вече... :banghead
Ако знам че със смяната на съединитела с нов демферен оргинален и връщането на заводските настроики на колата нещата ще се оправят ,бих се примирил и го направил...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Dobromirski » Нед 16 фев 2014 2:38


Момчета, няколко пъти поглеждам тази тема и ми стана интересно. Истината е, че тресенето се увеличава с увеличаване на въртящият момент. Не е от помпата, защото и при помпа дюза мотор го има. Аз без да се замислям, го отдавах на маховик/съединител. Но тук виждам, че има сменени без ефект. Но нямам спомени да ми се е случило на напречен мотор. Я от тук пишещите да кажат с какви коли са?


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот svere » Нед 16 фев 2014 11:02


Проблема с тресенето наистина е различен, при различните коли. При мен беше от демпфера, след слагането на чип. Както съм споменавал и в други теми, имах вибрации при 1800-2200об при рязко настъпване на газта. Най-добре си личаха вибрациите на 4 и 5-та, но понякога и на 3-та. Писна ми да се съобразявам, когато изпреварвам дали ще затрепери предницата или не и в началото на зимата върнах всичко по колата да е сток. Бях решил така да си я карам, дори посвикнах с по-бавното ускоряване, но за сметка на това нямах абсолютно никакви вибрации, претрисане и подскачане на предницата на каквато и да е предавка. Дори и при положение, че имам и някой поразбит тампон на скоростната кутия (на четвърта примено при подаване и отнемане на газта имам едно мърдане на ск.лост 1-2см). Тампоните на двигателя са нови.......
Сега като сложих твърд маховик, ще върна чиповете и дюзите и ще видя как е........ надявам се пак да нямам проблеми (то нали за това вкарах толкова пари за твърд маховик). Днес си направих малко експерименти. Много бой й вкарах..... на 3, на4, и 5-та никакви ядове... на равно и в байр. Примерно на 4-та изчаках да падне скоростта на 35-40км и газ до ламарината, пак никакви проблеми........... но още съм без чиповете и без по-големите дюзи


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 16 фев 2014 11:39


Аз съм със 1z и нямам демпферен маховик, но след слагането на чип се появи претрисане когато поддържам една и съща скорост, тоест със много лек натиснат педал на газта.При мен проблема се реши след като махнах датчика за скоростта, който се намира отзад на циферблата на километража или на самото табло(в зависимост от модела на колата).Обаче ако имате темпомат или борд компютър-вече не могат да се използват след премахването на датчика.
Така че ако искате пробвайте на AFN да откачите тоя датчик да видим какво ще се получи, защото по мои наблюдения при всички 1zки и AHU тресенето изчезва.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Dobromirski » Нед 16 фев 2014 12:31


Тук говорим за друг вид тресене. Става въпрос за тресене на голяма предавка при ПЪЛНО НАТОВАРВАНЕ ( педала в ламарината) при , което се усещат вибрации, наподобяващи проблем във вътрешно каре.

Последна промяна от Dobromirski на Нед 16 фев 2014 18:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 16 фев 2014 16:44


Ааа ясно!


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Dobromirski » Нед 16 фев 2014 18:24


Dobromirski написа: Я от тук пишещите да кажат с какви коли са?

Та?


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 16 фев 2014 18:56


Така като гледам повечето от страдащите са със Пасат АФН


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот simo7 » Нед 16 фев 2014 20:41


Аз съм с ПД-101к.с. със чип.Същото претрисане на 4 и 5-та при малка скорост нанагорнище при натискане рязко на педала на газта.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN Странни вибрации м/у 1600 и 2000 об./мин на 4-та и 5

Мнениеот viktoris » Нед 16 фев 2014 22:05


Ами да ,главно за пасат с надлъжен двигател говорим.....при напречните май не съм чувал за такова тресене....
И днес за последно се занимавах малко.....

Смених и другата полуоска и пак без резултат.......Между другото сменях един маншон на външното каре на сетра ми на аудито А4 АФН само предно предаване,и разглеждах полуоските на аудито и на моя пасат 4х4....Еднакво са дълги с еднакви карета,само че полуоската на аудито е тънка колкото половин цол тръба...а мойта е колкото цол,цол и четвърт някъде...

Слагах и дюзите от аудито на мойта и нямаше тресене,нито с заводския софтуер нито с чиповете на Богомил за заводска кола.....но и колата не върви....просто има огромна разлика да караш с 0.240 и с 0.205 разпръсквачи и според мен за това не тресе....щото въртящия момент е малък...
Но знам ли може и дюзите да са проблема ...нали тези дето ги купих миналата седмица бяха много зле и с 0.205 пак тресеше по малко....
Та май по натам ще пробвам пак с други дюзи



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 189 госта