Здраейте,
интерсуват ме следните неща :
-за двигател 90к.с. средния разход на гориво градско и извън с климатик или без и т.н.
-и за двигател 110к.с. същата информация.
Замислям се да мина на печка ама искам да сметна ценово как стои въпроса с разликата в разход лв/100км спрямо бензина/газта и дизелчето.
Благодаря!
Информация за В4 1.9ТДИ 90к.с. и 110к.с.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Информация за В4 1.9ТДИ 90к.с. и 110к.с.
Последна промяна от zfa159 на Нед 03 фев 2008 1:37, променено общо 1 път.
- пламен пасков
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Разликата в разхода е незначителна. Имам данните на производителя за Б5 - не вярвам да е голяма разликата и при Б4, ако искаш да ти ги цитирам ? Разликата е в данъка - за 90 к.с. е повече от 4 пъти по-малък отколкото на 110 к.с.
При 110 к.с. имаш турбина с променлива геометрия - източник на повече проблеми, но пък за сметка на това по-ефективна. Двигателите със 110 к.с. са сравнително рядко срещани при Б4.
Климатика почти не оказва влияние на разхода.
Най-скъп е километъра на бензин, по-евтин е на дизел, след това е пропан-бутан (разликата с дизела не е голяма), и най-евтино - на метан. Конкретните стойности зависят от конкретната кола и конкретния шофьор (каране).
При 110 к.с. имаш турбина с променлива геометрия - източник на повече проблеми, но пък за сметка на това по-ефективна. Двигателите със 110 к.с. са сравнително рядко срещани при Б4.
Климатика почти не оказва влияние на разхода.
Най-скъп е километъра на бензин, по-евтин е на дизел, след това е пропан-бутан (разликата с дизела не е голяма), и най-евтино - на метан. Конкретните стойности зависят от конкретната кола и конкретния шофьор (каране).
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А как се държат тези двигатели като цяло?
Говорим най-вероятно за В4 комби с клима(тик или троник незнам още зависи какво изнамеря).Общо взето съм се ориентирал повече към 110к.с. понеже 90к.с. ми е сегашния (макар и бензинов) и малко ми малее.
Иначе май май ще изхвърлям бензина с газова....не ми допада нито като вървеж камоли като разход.След кратка калкулация и т.н. го докарах,че дизела е по-добрия вариант.Варно,държат цени ама.....няма как.
Иначе как е 110к.с. като поддръжка,какво му се троши повечко и т.н.
Благодаря предварително!
Говорим най-вероятно за В4 комби с клима(тик или троник незнам още зависи какво изнамеря).Общо взето съм се ориентирал повече към 110к.с. понеже 90к.с. ми е сегашния (макар и бензинов) и малко ми малее.
Иначе май май ще изхвърлям бензина с газова....не ми допада нито като вървеж камоли като разход.След кратка калкулация и т.н. го докарах,че дизела е по-добрия вариант.Варно,държат цени ама.....няма как.
Иначе как е 110к.с. като поддръжка,какво му се троши повечко и т.н.
Благодаря предварително!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
С риск много хора да ме нападнат, ще кажа че 90 к.с. на бензин (RP, ABS - на Б3, от него са ми впечатленията) не се равняват на 90 к.с. дизел (TDI - вижда се колата под аватара). На TDI най-чести проблеми дава турбината, и всичко около нея - теми има доста, особено в дизеловия раздел. С дизела губиш малко от цената на км, но пък печелиш пълния обем на багажника, и липсата на допълнително натоварване. С 1 резервоар дизелов автомобил минава повече километри отколкото същия бензинов с газова (т.е. автономността е по-добра при дизела). Една газова уредба колкото и да е добре поставена, настроена, ... , си е допълнително насаждана - не е като да е от производителя на автомобила.
Дано тази тема не стане поредният спор бензин (газ) - дизел !
Дано тази тема не стане поредният спор бензин (газ) - дизел !
- Morskia
- Мнения: 87
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Моя звер измерено онзи ден - 4 човека в колата + багаж, скорост 120|130 - нафта от РОМПЕТРОЛ-Варна - 698км - 37,5литра - Измерено е пълен до пълен резервоар на същата бензиностанция(същата колонка)! 5,37
Последна промяна от Morskia на Сря 30 яну 2008 9:12, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Дотук много добре.Доколкото загледах като информация в Аутодата говорим за двигатели :
-1Z - 90hp
-след 95-та AFN 110hp
доколкото забелязах AFN се монтира от 95-та до 2000 година.
Оттук имам и няколко въпроса по повод AFN-a.
Все ми се иска да мина на 110hp понеже са си повечко кончетата,двигателя явно е по-ново поколение и т.н.
Въпроса ми е как стои при него всичко - капризен ли е,какви са му проблемите,разходи за поддръжка (понеже колата е ясно,че ще се вземе необслужена да си правя сметката отсега),един основен коцептуален въпрос - той не е ли дюза-помпа и какъв проблем или напротив трябва да очаквам от това?
Предварително благодаря!
-1Z - 90hp
-след 95-та AFN 110hp
доколкото забелязах AFN се монтира от 95-та до 2000 година.
Оттук имам и няколко въпроса по повод AFN-a.
Все ми се иска да мина на 110hp понеже са си повечко кончетата,двигателя явно е по-ново поколение и т.н.
Въпроса ми е как стои при него всичко - капризен ли е,какви са му проблемите,разходи за поддръжка (понеже колата е ясно,че ще се вземе необслужена да си правя сметката отсега),един основен коцептуален въпрос - той не е ли дюза-помпа и какъв проблем или напротив трябва да очаквам от това?
Предварително благодаря!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Да не се засяга никой, но АутоДата не е достоверен източник.
Пасат Б4 се произвежда от октомври 93 до септември 96 година (т.е. "моделни" 94, 95 и 96). - източника ми.
Двигател TDI 90 к.с. (1Z, AHU) се поставя от началото до края. Двигателят със 110 к.с. (който както вече се каза НЕ е помпа-дюза) AFN се поставя от март 96. От лятото на 96 (моделна 97) се произвежда Б5. Там също се поставя TDI 90 к.с. (AHU, AHH), и 110 к.с. (AFN, AVG). Двигател помпа-дюза се поставя от август 98 (AJM, ATJ - 115 к.с.), и една малка част AVB, 101 к.с. - от февруари 2000 г. - на Б5. Данните са от тук.
Разликата в подръжката на 90 к.с. и 110 к.с. TDI е незначителна. AFN не е по-ново поколение спрямо 1Z, AHU. Двигателят е почти същия - основната разлика е в турбината (с променлива геометрия при 110 к.с.), софтуера (налягането, на което работи турбината, но не е само това - то влече със себе си и други неща), дюзите (като размер и пропускливост, не толкова като конструкция), съединителя също мисля че е малко по-друг (заради повечето кончета и нютон-метри); има и други разлики, но те не са толкова съществени, или се надявам да не опираш до тях (бутала, глава, ...)
Пак казвам - основен (различен от другите за TDI - без променлива геометрия) проблем е зацапването на механизма, управляващ променливата геометрия. Получава свръхналягане от турбината и компютъра на колата минава в авариен режим. Не е "terra incognita" за няколко форумни майстори - лекува се. Писано е много пъти за това.
Пасат Б4 се произвежда от октомври 93 до септември 96 година (т.е. "моделни" 94, 95 и 96). - източника ми.
Двигател TDI 90 к.с. (1Z, AHU) се поставя от началото до края. Двигателят със 110 к.с. (който както вече се каза НЕ е помпа-дюза) AFN се поставя от март 96. От лятото на 96 (моделна 97) се произвежда Б5. Там също се поставя TDI 90 к.с. (AHU, AHH), и 110 к.с. (AFN, AVG). Двигател помпа-дюза се поставя от август 98 (AJM, ATJ - 115 к.с.), и една малка част AVB, 101 к.с. - от февруари 2000 г. - на Б5. Данните са от тук.
Разликата в подръжката на 90 к.с. и 110 к.с. TDI е незначителна. AFN не е по-ново поколение спрямо 1Z, AHU. Двигателят е почти същия - основната разлика е в турбината (с променлива геометрия при 110 к.с.), софтуера (налягането, на което работи турбината, но не е само това - то влече със себе си и други неща), дюзите (като размер и пропускливост, не толкова като конструкция), съединителя също мисля че е малко по-друг (заради повечето кончета и нютон-метри); има и други разлики, но те не са толкова съществени, или се надявам да не опираш до тях (бутала, глава, ...)
Пак казвам - основен (различен от другите за TDI - без променлива геометрия) проблем е зацапването на механизма, управляващ променливата геометрия. Получава свръхналягане от турбината и компютъра на колата минава в авариен режим. Не е "terra incognita" за няколко форумни майстори - лекува се. Писано е много пъти за това.
- ABSOLUT
- Мнения: 4427
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Това което написа колегата Григор е абсолютно така, само бих отбелязъл че няма разлика в буталата и клапаните (поне според моята книга). И аз сутринта бях почнал да пиша дългото мнение, но нямах време, а колегата gr_kanev както винаги се изказва точно и обстойно
Колега zfa159, според мене всичко зависи от конкретното състояние на конкретен автомобил който гледаш да купуваш. Да не ти се случва, но ако имаш проблем с турбото, ремонта ще струва същото според мене сравнено с обикновената турбина. Дори има един малък плюс, че на пазара втора употреба има по принцип повече турбини с променлива геометрия, отколкото без. Т.е. ако търсиш ще имаш повече възможности, казвам го от опит, като си търсех за мене турбина изкочиха 2 или 3 за AFN, а за моя 1Z имаше само нова. (то нови по принцип няма де, всичко което се продава е заводско рециклирани турбини). Но като цяло за В4, 110кс. са рядкост, и дори да намериш 2-3 коли в продажба, трябва добре да ги огледаш, защото са бързи и предишните собственици предполагам са се изкушавали да натискат повечко. Най-добре, ако продавача разреши (примерно ти стоиш с парите в ръка и се чудиш) откачи тръбата която влиза в турбото от въздушния филтър и разклати оста на турбото да провериш луфта. Ако е здрава, не трябва да мърда изобщо. Успех с търсенето.
Колега zfa159, според мене всичко зависи от конкретното състояние на конкретен автомобил който гледаш да купуваш. Да не ти се случва, но ако имаш проблем с турбото, ремонта ще струва същото според мене сравнено с обикновената турбина. Дори има един малък плюс, че на пазара втора употреба има по принцип повече турбини с променлива геометрия, отколкото без. Т.е. ако търсиш ще имаш повече възможности, казвам го от опит, като си търсех за мене турбина изкочиха 2 или 3 за AFN, а за моя 1Z имаше само нова. (то нови по принцип няма де, всичко което се продава е заводско рециклирани турбини). Но като цяло за В4, 110кс. са рядкост, и дори да намериш 2-3 коли в продажба, трябва добре да ги огледаш, защото са бързи и предишните собственици предполагам са се изкушавали да натискат повечко. Най-добре, ако продавача разреши (примерно ти стоиш с парите в ръка и се чудиш) откачи тръбата която влиза в турбото от въздушния филтър и разклати оста на турбото да провериш луфта. Ако е здрава, не трябва да мърда изобщо. Успех с търсенето.
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
като цяло за В4, 110кс. са рядкост, и дори да намериш 2-3 коли в продажба, трябва добре да ги огледаш, защото са бързи и предишните собственици предполагам са се изкушавали да натискат повечко. Най-добре, ако продавача разреши (примерно ти стоиш с парите в ръка и се чудиш) откачи тръбата която влиза в турбото от въздушния филтър и разклати оста на турбото да провериш луфта. Ако е здрава, не трябва да мърда изобщо. Успех с търсенето.[/quote]
Разхода на мойта 90кс по мои изчисления е 13 лева, говоря са смесен разход, извън града 5 -5,5 в града 6,5-7 зависи колко гас даваш и дали е включен климатика
Разхода на мойта 90кс по мои изчисления е 13 лева, говоря са смесен разход, извън града 5 -5,5 в града 6,5-7 зависи колко гас даваш и дали е включен климатика