Информация за В4 1.9ТДИ 90к.с. и 110к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Информация за В4 1.9ТДИ 90к.с. и 110к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 28 яну 2008 17:49


Здраейте,
интерсуват ме следните неща :
-за двигател 90к.с. средния разход на гориво градско и извън с климатик или без и т.н.
-и за двигател 110к.с. същата информация.
Замислям се да мина на печка ама искам да сметна ценово как стои въпроса с разликата в разход лв/100км спрямо бензина/газта и дизелчето.
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Нед 03 фев 2008 1:37, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
пламен пасков
Мнения: 41
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот пламен пасков » Пон 28 яну 2008 18:05


aаз съм с Б5 1,9 AFN 110 к.с.,но ти май пита6 за същия двигател.извън града 4,7-5,7 с климатроник,в града 7-7,7 с климатр.извън 100-140,в града съм прилежен ,честно, до 60км.ч,а ама аз съм синхро и съм 4х4 винаги.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 28 яну 2008 19:19


Разликата в разхода е незначителна. Имам данните на производителя за Б5 - не вярвам да е голяма разликата и при Б4, ако искаш да ти ги цитирам ? Разликата е в данъка - за 90 к.с. е повече от 4 пъти по-малък отколкото на 110 к.с.
При 110 к.с. имаш турбина с променлива геометрия - източник на повече проблеми, но пък за сметка на това по-ефективна. Двигателите със 110 к.с. са сравнително рядко срещани при Б4.
Климатика почти не оказва влияние на разхода.
Най-скъп е километъра на бензин, по-евтин е на дизел, след това е пропан-бутан (разликата с дизела не е голяма), и най-евтино - на метан. Конкретните стойности зависят от конкретната кола и конкретния шофьор (каране).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 яну 2008 21:04


А как се държат тези двигатели като цяло?
Говорим най-вероятно за В4 комби с клима(тик или троник незнам още зависи какво изнамеря).Общо взето съм се ориентирал повече към 110к.с. понеже 90к.с. ми е сегашния (макар и бензинов) и малко ми малее.
Иначе май май ще изхвърлям бензина с газова....не ми допада нито като вървеж камоли като разход.След кратка калкулация и т.н. го докарах,че дизела е по-добрия вариант.Варно,държат цени ама.....няма как.
Иначе как е 110к.с. като поддръжка,какво му се троши повечко и т.н.
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 28 яну 2008 22:50


С риск много хора да ме нападнат, ще кажа че 90 к.с. на бензин (RP, ABS - на Б3, от него са ми впечатленията) не се равняват на 90 к.с. дизел (TDI - вижда се колата под аватара). На TDI най-чести проблеми дава турбината, и всичко около нея - теми има доста, особено в дизеловия раздел. С дизела губиш малко от цената на км, но пък печелиш пълния обем на багажника, и липсата на допълнително натоварване. С 1 резервоар дизелов автомобил минава повече километри отколкото същия бензинов с газова (т.е. автономността е по-добра при дизела). Една газова уредба колкото и да е добре поставена, настроена, ... , си е допълнително насаждана - не е като да е от производителя на автомобила.
Дано тази тема не стане поредният спор бензин (газ) - дизел !


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 28 яну 2008 22:59


На родителите ми 1.9TDI AFN - 110кс с климатроник ми даде извънградско 6.4 Л/100. Градско не знам, но все пак тоба е Б5 пасат.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 29 яну 2008 0:35


То си зависи и от карането.Съвсем не искам да превръщам темата в спорове и т.н.
Спора си го водя сам за себе си вътрешно и просто събирам информация от колегите за разходите,проблемите и т.н.
Благодаря!


Потребителски аватар
Morskia
Мнения: 87
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Morskia » Вто 29 яну 2008 15:44


Моя звер измерено онзи ден - 4 човека в колата + багаж, скорост 120|130 - нафта от РОМПЕТРОЛ-Варна - 698км - 37,5литра - Измерено е пълен до пълен резервоар на същата бензиностанция(същата колонка)! 5,37

Последна промяна от Morskia на Сря 30 яну 2008 9:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 30 яну 2008 0:27


Дотук много добре.Доколкото загледах като информация в Аутодата говорим за двигатели :
-1Z - 90hp
-след 95-та AFN 110hp
доколкото забелязах AFN се монтира от 95-та до 2000 година.
Оттук имам и няколко въпроса по повод AFN-a.
Все ми се иска да мина на 110hp понеже са си повечко кончетата,двигателя явно е по-ново поколение и т.н.
Въпроса ми е как стои при него всичко - капризен ли е,какви са му проблемите,разходи за поддръжка (понеже колата е ясно,че ще се вземе необслужена да си правя сметката отсега),един основен коцептуален въпрос - той не е ли дюза-помпа и какъв проблем или напротив трябва да очаквам от това?
Предварително благодаря!


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Сря 30 яну 2008 2:30


АФН не е помпа-дюза, едно обслужване няма да ти е повече от 500лв....


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 30 яну 2008 9:22


Да не се засяга никой, но АутоДата не е достоверен източник.
Пасат Б4 се произвежда от октомври 93 до септември 96 година (т.е. "моделни" 94, 95 и 96). - източника ми.
Двигател TDI 90 к.с. (1Z, AHU) се поставя от началото до края. Двигателят със 110 к.с. (който както вече се каза НЕ е помпа-дюза) AFN се поставя от март 96. От лятото на 96 (моделна 97) се произвежда Б5. Там също се поставя TDI 90 к.с. (AHU, AHH), и 110 к.с. (AFN, AVG). Двигател помпа-дюза се поставя от август 98 (AJM, ATJ - 115 к.с.), и една малка част AVB, 101 к.с. - от февруари 2000 г. - на Б5. Данните са от тук.
Разликата в подръжката на 90 к.с. и 110 к.с. TDI е незначителна. AFN не е по-ново поколение спрямо 1Z, AHU. Двигателят е почти същия - основната разлика е в турбината (с променлива геометрия при 110 к.с.), софтуера (налягането, на което работи турбината, но не е само това - то влече със себе си и други неща), дюзите (като размер и пропускливост, не толкова като конструкция), съединителя също мисля че е малко по-друг (заради повечето кончета и нютон-метри); има и други разлики, но те не са толкова съществени, или се надявам да не опираш до тях (бутала, глава, ...)
Пак казвам - основен (различен от другите за TDI - без променлива геометрия) проблем е зацапването на механизма, управляващ променливата геометрия. Получава свръхналягане от турбината и компютъра на колата минава в авариен режим. Не е "terra incognita" за няколко форумни майстори - лекува се. Писано е много пъти за това.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 30 яну 2008 10:26


Т.е. не би следвало да имам кой знае какъв сериозен проблем с подобна играчка ако си я подбера внимателно.Отделно и да имам накякъв проблем вече е познат на поне няколко майстора и би следвало да бъде разрешен.
Благодаря за информацията!


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4427
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Сря 30 яну 2008 11:00


Това което написа колегата Григор е абсолютно така, само бих отбелязъл че няма разлика в буталата и клапаните (поне според моята книга). И аз сутринта бях почнал да пиша дългото мнение, но нямах време, а колегата gr_kanev както винаги се изказва точно и обстойно :да:
Колега zfa159, според мене всичко зависи от конкретното състояние на конкретен автомобил който гледаш да купуваш. Да не ти се случва, но ако имаш проблем с турбото, ремонта ще струва същото според мене сравнено с обикновената турбина. Дори има един малък плюс, че на пазара втора употреба има по принцип повече турбини с променлива геометрия, отколкото без. Т.е. ако търсиш ще имаш повече възможности, казвам го от опит, като си търсех за мене турбина изкочиха 2 или 3 за AFN, а за моя 1Z имаше само нова. (то нови по принцип няма де, всичко което се продава е заводско рециклирани турбини). Но като цяло за В4, 110кс. са рядкост, и дори да намериш 2-3 коли в продажба, трябва добре да ги огледаш, защото са бързи и предишните собственици предполагам са се изкушавали да натискат повечко. Най-добре, ако продавача разреши (примерно ти стоиш с парите в ръка и се чудиш) откачи тръбата която влиза в турбото от въздушния филтър и разклати оста на турбото да провериш луфта. Ако е здрава, не трябва да мърда изобщо. Успех с търсенето.


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Сря 30 яну 2008 15:35


като цяло за В4, 110кс. са рядкост, и дори да намериш 2-3 коли в продажба, трябва добре да ги огледаш, защото са бързи и предишните собственици предполагам са се изкушавали да натискат повечко. Най-добре, ако продавача разреши (примерно ти стоиш с парите в ръка и се чудиш) откачи тръбата която влиза в турбото от въздушния филтър и разклати оста на турбото да провериш луфта. Ако е здрава, не трябва да мърда изобщо. Успех с търсенето.[/quote]

Разхода на мойта 90кс по мои изчисления е 13 лева, говоря са смесен разход, извън града 5 -5,5 в града 6,5-7 зависи колко гас даваш и дали е включен климатика


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Сря 30 яну 2008 19:07


А в книжката на колата колко му дават на АФН? А на 1З?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Elenkov11, Lukarev, Naik 84 и 41 госта