относно компресията?
- MapTo``
- Мнения: 273
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
относно компресията?
интересува ме на дизелов двигател след колко време може да се мери компресия някои я мерят след 1-2 часа.а други изчакват денонощир и на другия ден я мерят ?има ли разлика м/у двата интервала .....
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мерете си я както искате
Последна промяна от Ventoman на Съб 02 фев 2008 1:51, променено общо 1 път.
- MapTo``
- Мнения: 273
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
как при 50 градуса на маслото това значи не на студен мотор?има ли значение дали автомобила е тди ,тд,?различни мнения чета,питам защото моята я мериха като оставих колата и след час и нещо я измериха ,а някои казват чак след 12 часа при напълно студен мотор.това дето са е мерили след час-два недавало верно стоиности затова питам?
- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Колеги,компресия можете да си мерите когато си пожелаете,няма значение дали ще е на студен или топъл мотор,комрпесията си е една и съща.Единственото за което може да е на студен мотор, е да не се изгорите на горещия двигател и да се свалят лесно дюзите.Същото ви го е казал и колегата ventoman,а мисля че на него може да се вярва.Все пак човека с това се занимава
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
При студен мотор топлинните луфхтове са по-големи ,ама за сметка на тва пък маслото си е яко гъсто.Пройзводителя е решел че трябва да се мери при 50 градуса и е дал колко трябва да е при тези градуси/ся що е решил така е друга тема - вероятно щото колата върви на загрял мотор /.Ако я измериш студена и излезе цифра Х ко прайм като никаде не пише колко е на студена Другото нещо - безмислено е да се мери компресия чрез сваляне на дюзи - може и през свещите.Внимавайте и къв майстор с къв уред ви я мери Отделно че има доста косвени параметри за състоянието на мотора - колко духа през щеката ,колко масло гори , показания за разликите на впръсканото гориво на ВАГ-Ком.......
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Причините за разликата в горивото в цилиндрите по ваг ком може да са няколко и изобщо да не са свързани с компресията ! Меренето на компресия през дюзите посредством не професионални уреди дъжейки ги с ръка е абсолютно безмислено освен како не сте в рацете като преса и да успявате да удържите около 30бара компресия . При дизелите има два начина за мерене на компресия . За различните марки и модели коли компресията е различна !
Според литературата която съм изчел , начините са на топъл и на студен мотор .
При студен мотор не помня точните стоиности но гласяха нещо от сорта на около 21 бара и долна граница 19 бара . При 50 градуса температура на маслото стойноста е около 31-32 бара , долна граница 25-26 бара , и се казва "ако сте под тази граница ще имате проблем с топлото палене и на топло време (през лятото) , и евнтуално при студеният старт "
Опитът показва че по-правилно е да се мери компресията при 50градуса температура на маслото . По време и след тази температура се опстига оптималната работна температура на мотора и е редно да си ръчкате колите след тази температура .
За меренето на компресия на студено (след една нощ ) не се гарантира на 100% за проблем със студеният старт , защото на студеното , подгревните свещи възпламеняват горивото .
Ако си го обясните като ученик в първи клас . Имате един поизносен и не стегнат мотор (ще му е по-лесно да върти) , момент на сгъстяване на въздуха и впръскване на горивото върху нагорещената подгрвна свещ , веднага ще имате запалване в цилиндрите . От там идва логиката , стига да имате правилна центровка , ТДИ то да пали по-лесно зимата отколкото лятото .
Според литературата която съм изчел , начините са на топъл и на студен мотор .
При студен мотор не помня точните стоиности но гласяха нещо от сорта на около 21 бара и долна граница 19 бара . При 50 градуса температура на маслото стойноста е около 31-32 бара , долна граница 25-26 бара , и се казва "ако сте под тази граница ще имате проблем с топлото палене и на топло време (през лятото) , и евнтуално при студеният старт "
Опитът показва че по-правилно е да се мери компресията при 50градуса температура на маслото . По време и след тази температура се опстига оптималната работна температура на мотора и е редно да си ръчкате колите след тази температура .
За меренето на компресия на студено (след една нощ ) не се гарантира на 100% за проблем със студеният старт , защото на студеното , подгревните свещи възпламеняват горивото .
Ако си го обясните като ученик в първи клас . Имате един поизносен и не стегнат мотор (ще му е по-лесно да върти) , момент на сгъстяване на въздуха и впръскване на горивото върху нагорещената подгрвна свещ , веднага ще имате запалване в цилиндрите . От там идва логиката , стига да имате правилна центровка , ТДИ то да пали по-лесно зимата отколкото лятото .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта