Белези за зацепване на ангренажен ремък-Golf2 1.6D ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Белези за зацепване на ангренажен ремък-Golf2 1.6D ?

Мнениеот °niksi° » Съб 20 авг 2005 22:42


Основно става дума за белега на ГНП на Голф 2 Дизел. Помпата е БОШ и не мога да се ориентирам кой и къде е белега.

Защо на маховика има 2 белега - единия е с нещо като "0" или "D", а другото си е триъгълниче.




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Нед 21 авг 2005 23:25


Niksi, много е лоша работата с центровката на 1.6Д, аз така и не разбрах със сигурност как става. Само малко на теория ми е ясно. Виж тази картинка:
Изображение
... и дано ти помогне.
На маховика има 2 белега, защото на единия се слага помпата, а на другия разпределителния вал. Почваш да въртиш коляновия вал по посока на въртенето му и първия белег е този за помпата, той е по-ранния и идеята е предварение на впръскването. Втория е ГМТ, където се слага и разпределителния вал.

Белега на разпределителния вал е в дясно (гледайки мотора отпред). Прорезите на вала трябва да се изразнят с тези на леглото. Виж на картинката са сложили една пластинка за да маркират изравняването.

Белега на помпата е "майка-плаче", виж картинката нарисували са нещо което се пъхва през дупките на самото колело. Виж дали някоя от дупките е по-различна от останалите и виж на самата помпа в какво влиза.

На мен като ми се наложи да си сменям ангренажния ремък и си белязах сам зъбните колела и стария ремък с един дебел макер. После прехвърлих белезите на новия ремък и го сложих по същия начин и така избягнах всякакви центровки.

Пак казвам: изобщо не съм сигурен в думите си. Може и въобще да не е така центровката.

И още нещо: след акто направиш цялата тази работа, хвани едно гедоре и превърти коляновия вал на ръка за да си сигурен, че като врътнеш на стартер нямя да потрошиш некой клапан.

Успех!


Потребителски аватар
niki_vw
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот niki_vw » Пон 22 авг 2005 8:52


А най лесно става като докараш на белези разпределителен и колянов вал и вземеш една четка за рисуване с малко бяла боя и си бележиш помпата. Това се прави преди да развалиш старата ангренажна връзка! Със сигурнаст колата ще си върви както преди да смениш ремъка но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НАПРАВИ ЕДНО КОНТРОЛНО ВЪРТЕНЕ НА ДВГ НА РЪКА както написа колегата


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 22 авг 2005 11:14


Благодаря ви много.
Вече всичко е ОК. Това за оборота на ръка го знам и даже правя 2-3.
Лошото е че като го разтурях беше тъмно и ми се строи че видях белег на помпата, но се оказа че не е било белег. Вече съм белязал колелото на ГНП и всичко е ОК.
Интересното е че на единия белег на маховика опират клапаните, а на този дето е за центровката на помпата всичко е ОК.
rmk тая картинка откъде я намери, че аз търсих ама нищо не намерих.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 22 авг 2005 11:22


Картинката е от AutoData 2004



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта