VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Техническа и сервизна информация за най-спортните модели на VW
Потребителски аватар
sharpshooter_
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
Двигател: PG
Местоположение: Sofia

VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот sharpshooter_ » Пон 26 юни 2017 15:31


Здравейте Колеги,
Пиша с молба за помощ от знаещите и можещите тук.
Както заглавието подсказва, питането ми е свързано с изпълнение на идея за дневни светлини на хулигана от аватара.

За да не се получи неясно и несвързано обяснението, ще започна отдалеко :wink

Както виждате на приложената снимка и както предполагам знаете, фарът има две секции.
Външна - къси
Вътрешна - дълги
1994-volkswagen-corrado-11.jpg


Лошото в случая е, че когато пусна дългите, освен вътрешната секция, на режим "дълги" светва и външната секция. Това е валидно и при присветване.
Пиша "лошо", защото искам да си инсталирам модул за дневни светли, който да активира единствено вътрешната секция, както е на снимката по-долу.

message-editor%2F1491183209545-vwcorradogallery.jpg


Това за момента е невъзможно защото, когато монтирах DRL модула с 35% на дългите светлини, светна целия фар (и двете секции) на 35%, което не е търсения от мен ефект.

Помогнете моля, как грамотно да "разделя" двете секции и дългите светлини да останат само и едиствено във вътрешната секция.

Благодаря на отзовалите се :beer

Поздрави,
Никола




Потребителски аватар
metojoor
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
Двигател: AGU AEX T
Местоположение: София,Кривина

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот metojoor » Пон 26 юни 2017 17:45


Здрасти,това според мен няма как да се случи защото модула връща сигнал,може би трябва да се монтира диод между двата фара за да пропуска само в едната посока тока?


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот slaveiko67 » Пон 26 юни 2017 18:53


Според моите частични познания,ще ти трябват две релета/по едно за всеки фар/,които да прекъсват веригата на дългите към Н4 крушката,когато не са пуснати фаровете.ДРЛ модула ще пуска + към дългите но Н4 няма да свети...А релетата да ги управлява + от габаритите/те нали светят при всички режими на работа на фаровете/...и те така ...
Дали обаче съм го обяснил добре ??? :screwy


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12751
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 26 юни 2017 20:18


Здравей Никола,
Помня те от Шкода форум.
Провери дали са сложени релета на фаровете.
Ако има такива ДРЛ няма да работи коректно.


Потребителски аватар
sharpshooter_
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
Двигател: PG
Местоположение: Sofia

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот sharpshooter_ » Вто 27 юни 2017 9:32


Здравей Здравко,
Благодаря че се включваш в решаването на проблема :beer
Какви релета имаш предвид?
Текущо колата няма монтиран DRL модул, защото в момента в който разбрах, че и двата сектора ще светят на ..%, просто се отказах.

Неприятното в цялата ситуация е, че само колата си знае броя на собствениците и съответно кой, какво е творил.
Не случайно описах в детайли при мен кое, как свети и работи, защото това ми първи VW и дори нямам сигурност дали така трябва да работят секциите в различните режими.

Понеже се порових в доста чужди форуми по този казус (с не особен успех :gruebel ), ако не бъркам, Corrado-то на последната снимка от първия ми пост е а-л за канадския пазар, където дневните светлини са били заводски заложени. Ако съм прав, значи има културен начин да се случат нещата....само трябва да го открием :th_up

Благодаря на включилите се до момента колеги :beer
След 2-3 седмици ще вкарвам колата в сервиз за "втори опит". Понеже не съм особено технически грамотен, ще покажа на майстора, всяко едно мнение, решение и идея която ви хрумне, с идея да го насоча и улесня максимално. Именно заради това е и тази тема. В тази връзка, ако имате още идеи, моля не се стеснявайте да ги споделите :th_up
Разбира се, ако се преборя, ще опиша как са се случили нещата.

Поздрави,
Никола


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12751
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 27 юни 2017 10:11


Релета, през които да се захранва фара, а през ключа да минава оперативната верига.
На стария Пасат имах такива, едно за къси и едно за дълги. Бяха при бушониерата.
С монтажа им се постига по-високо напрежение към лампата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот stefan4o » Вто 27 юни 2017 12:54


Ако колата няма релета, сега е точният момент да й се поставят и да тръгнат успоредно с ДРЛ-модула.
Заводски при двусекционните фарове късите не изгасват с пускането на дългите. Правило ми е впечатление на доста коли.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12751
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 27 юни 2017 12:57


Някъде бях чел, че при поставянето на релета ДРЛ няма да работи коректно.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот slaveiko67 » Вто 27 юни 2017 15:59


На моето Корадо външните секции са с крушки Н4,вътрешните са с Н3 или Н1/не помня/...При дълги светят и двете секции-Н3 и дълги от Н4/т.е светят и двете секции на фара/.Ако ДРЛ-а пуска и двете секции на 30% значи не му пречат релетата,ако ги има...Ако има релета м/у ДРЛ-а и фаровете,би трябвало да не светнат фаровете на 30% от 12в....
Та предложението ми в предния пост е с реле с нормално отворен контакт да се прекъсва/управлява плюса към дългите на крушката Н4.Така с монтиран ДРЛ ще светят само вътрешните секции на фаровете/на въшните секции няма да има + към Н4,защото релето няма да е сработило/...Доколкото съм запознат с работата на ДРЛ-а,той се деактивира при вкл.на габарити или фарове от ключа за фаровете.Ако това е вярно,може от габарита да се вземе + за управление на релето и при включени светлини от ключа релето да сработва и тогава към дългите на външната секция ще има + и фаровете ще работят нормално/къси-външната секция и на дълги-двете секции/.Монтажа на релетата/по едно на фар/може да се направи в самия фар и да не се реже инсталацията на колата.
Прредложението ми е теоритично и не съм го изпробвал,защото нямам под ръка ДРЛ модул.На моята кола съм направил да се включват късите по тривиалния начин,след запалване на двигателя...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот pe6kata » Вто 27 юни 2017 19:45


Корадото, чиято снимка си качил, е USA версия, при която фара е различен.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот polovera_9n3 » Вто 27 юни 2017 23:27


Ще стане както искаш- да светят само вътрешните дълги. Обаче 1во трябва да разбереш схемата на свързване на фаровете. Като дадеш светкавица с лостчето и 2те секции ли светят? Ако са само вътрешните- трябва да има друг кабел за дългите само за вътрешните секции, или се разделят откъм кутията с релетата. Ако светят всички секции при светлинен клаксон- явно са свързани паралелно. Ако е така- трябва ти реленце за управление... най добре намери схема на фаровете, дай я тука и ще го измислим
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот pe6kata » Сря 28 юни 2017 7:18


На USA версията тази секция е габарит! Аз съм със същите фарове и също я ползвам за дневни светлини, но съм добавил едно реле, да светят само предните и задните габарити, без осветление на купето и номера, когато се подаде контакт. Ползвам един много висок клас и скъпи LED крушки на осрам - OA7556CWBLI2

За европейския фар може да се направи, но иска допълнително окабеляване. Мен лично много ме дразнят импровизации с дългите като дневни светлини.


Потребителски аватар
sharpshooter_
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
Двигател: PG
Местоположение: Sofia

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот sharpshooter_ » Сря 28 юни 2017 11:26


slaveiko67 написа:На моето Корадо външните секции са с крушки Н4,вътрешните са с Н3 или Н1/не помня/...При дълги светят и двете секции-Н3 и дълги от Н4/т.е светят и двете секции на фара/.Ако ДРЛ-а пуска и двете секции на 30% значи не му пречат релетата,ако ги има...Ако има релета м/у ДРЛ-а и фаровете,би трябвало да не светнат фаровете на 30% от 12в....
Та предложението ми в предния пост е с реле с нормално отворен контакт да се прекъсва/управлява плюса към дългите на крушката Н4.Така с монтиран ДРЛ ще светят само вътрешните секции на фаровете/на въшните секции няма да има + към Н4,защото релето няма да е сработило/...Доколкото съм запознат с работата на ДРЛ-а,той се деактивира при вкл.на габарити или фарове от ключа за фаровете.Ако това е вярно,може от габарита да се вземе + за управление на релето и при включени светлини от ключа релето да сработва и тогава към дългите на външната секция ще има + и фаровете ще работят нормално/къси-външната секция и на дълги-двете секции/.Монтажа на релетата/по едно на фар/може да се направи в самия фар и да не се реже инсталацията на колата.
Прредложението ми е теоритично и не съм го изпробвал,защото нямам под ръка ДРЛ модул.На моята кола съм направил да се включват късите по тривиалния начин,след запалване на двигателя...

Макар и за технически неграмотен човек /като мен :smile /, ми звучи напълно логично. Ще го изговоря с майстора за да видя и неговото мнение относно реализирането на тази идея.

pe6kata написа:Корадото, чиято снимка си качил, е USA версия, при която фара е различен.

Грешката е моя :th_up

polovera_9n3 написа:Ще стане както искаш- да светят само вътрешните дълги. Обаче 1во трябва да разбереш схемата на свързване на фаровете. Като дадеш светкавица с лостчето и 2те секции ли светят? Ако са само вътрешните- трябва да има друг кабел за дългите само за вътрешните секции, или се разделят откъм кутията с релетата. Ако светят всички секции при светлинен клаксон- явно са свързани паралелно. Ако е така- трябва ти реленце за управление... най добре намери схема на фаровете, дай я тука и ще го измислим
:beer

За съжаление не разполагам със схема. Като пусна търсене в гугъл откривам много схеми, но като не отбирам от ел.щуротии, не мога да разбера, коя от всички ми е нужна.
На "светкавица" ми светват и двете секции.

pe6kata написа:На USA версията тази секция е габарит! Аз съм със същите фарове и също я ползвам за дневни светлини, но съм добавил едно реле, да светят само предните и задните габарити, без осветление на купето и номера, когато се подаде контакт. Ползвам един много висок клас и скъпи LED крушки на осрам - OA7556CWBLI2

За европейския фар може да се направи, но иска допълнително окабеляване. Мен лично много ме дразнят импровизации с дългите като дневни светлини.

За момента не разполагам с други фарове, така че искам или не, друг удачен вариант за DRL не мога да измисля, а от друга страна ми допада и визуално.
Въпреки това, отворен съм към всякакви предложения :beer
Ако е удобно, би ли споделил снимка, за да видим как изглеждат при теб нещата :smile


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 28 юни 2017 23:08


Днес си мислех за това докато бях на работа и ето какво измислих. Понеже 2те секции явно са свързани паралелно- виж в коя 1во отива тока за дългите, и после в коя отива.Ако 1во отива във външния рефлектор - ИДЕАЛНО. Ако е така, свързваш дрл-а към кабела на +са на вътрешните дълги, на буксата зад крушката. Откриваш кабела(+), който отива от вътрешния рефлектор към външния. Отиваш и купуваш- има едни "джиджавки" не знам как се казват точно ама в ел магазините ги има за стотинки. Това пропуска ток от А до В, от В към А не пуска. Купуваш 2 такива и ги слагаш на кабела между рефлекторите, като гледаш посоката на пропускане да е от външния към вътрешния. Така когато запалиш колата- ще светне само вътрешния на 20 30%- там колкото му зададеш, но няма да отива ток към другия. Когато пуснеш фаровете, дрл-а спира, мааш дълги и ти святкат пак и 2те секции, щото оная "джиджавка" пропуска ток към др фар. Дано да ме разбра :beer
Ако беше наблизо, щяхме да я разгадаем на място системата и да го направим, ама си далече...


Потребителски аватар
sharpshooter_
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
Двигател: PG
Местоположение: Sofia

Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL

Мнениеот sharpshooter_ » Пет 11 авг 2017 10:22


Сагата приключи, още веднъж благодаря на всички отзовали се :th_up

След като споделих с майстора коментарите в темата, той реши да подходим по начина описан от polovera_9n3 (благодаря отново :beer )

polovera_9n3 написа:Днес си мислех за това докато бях на работа и ето какво измислих. Понеже 2те секции явно са свързани паралелно- виж в коя 1во отива тока за дългите, и после в коя отива.Ако 1во отива във външния рефлектор - ИДЕАЛНО. Ако е така, свързваш дрл-а към кабела на +са на вътрешните дълги, на буксата зад крушката. Откриваш кабела(+), който отива от вътрешния рефлектор към външния. Отиваш и купуваш- има едни "джиджавки" не знам как се казват точно ама в ел магазините ги има за стотинки. Това пропуска ток от А до В, от В към А не пуска. Купуваш 2 такива и ги слагаш на кабела между рефлекторите, като гледаш посоката на пропускане да е от външния към вътрешния. Така когато запалиш колата- ще светне само вътрешния на 20 30%- там колкото му зададеш, но няма да отива ток към другия. Когато пуснеш фаровете, дрл-а спира, мааш дълги и ти святкат пак и 2те секции, щото оная "джиджавка" пропуска ток към др фар. Дано да ме разбра :beer
Ако беше наблизо, щяхме да я разгадаем на място системата и да го направим, ама си далече...


Според майстора предложението на slaveiko67 също е добро, но при него бих "загубил" външната секция при светлинен клаксон, което честно казано не ме притеснява особено...но след като може и без "загуби", защо не :wink

Иначе, джиджавките както са описани по горе се казвали шотки диоди или нещо подобно (за любопитните) и действително пускат ток само в една посока, в комбинация с минимални загуби.

Поствам две снимки на схемата на свързване, ако на някой биха му свършили работа.
IMG_1940.JPG

IMG_1942.JPG


И крайния резултат
IMG_1932.JPG

IMG_1935.JPG


Поздрави,
Никола



Върни се в “Scirocco & Corrado”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта