Golf MK4 2.0 бензин - Грешка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
MarchewwO
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 23:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf MK4 2.0 бензин - Грешка

Мнениеот MarchewwO » Съб 16 авг 2014 9:33


Здрасти колеги,грешката е следната : fuel trim bank1 system too lean ,трия я няколко пъти вече,и пак излиза. :/
По някой път изгасва сама,и след това пак се появява чека . Като го разчитам,грешка за ЕГР-а не излзиа,съответно мога ли да го изключа като вариант? Четох темите във форума ,но не открих отговор. Сменил съм кабели и свещи. Колата е с ГИ.

Последна промяна от ivostefanov на Пет 22 авг 2014 19:30, променено общо 1 път.
Причина: Промених заглавието.Имаш предупреждение,нарушаване на т.21 от правилата.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6260
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 16 авг 2014 10:20


така си е тоя мотор, аз си играя година вече да не ми светва чека от газовата. Единственото, което съм постигнал е градско да не светва никога, нацелил съм си смесите на градско каране. На извънградско никога не светва но на магистрала при спокойно каране в някой момент светва и почва да ми вади очите.
Иска си да седиш с лаптопа и да гледаш таблицата на газовата и да го хванеш точно в коя клетка и при какви условия светва и да промениш точно там стойността с малко по-богата стойност.
Не съм се отказал, но прецених , че съм стигнал задоволителен резултат откъм вървеж, разход и честота на светване на чека и все по рядко чопля да доизкусурявам настройките.
С каква газова си все пак ?


Потребителски аватар
MarchewwO
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 23:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот MarchewwO » Съб 16 авг 2014 10:38


Със Романо обд2 ,интересното е ,че като я сложиха,нямаше никви ядове,после минаха и финните настройки,и пак нямаше ядове и туака от 1 месец е някъде така,за това все се надявам ,че не е от газта проблема,ама нззз :/ :/


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот ivostefanov » Съб 16 авг 2014 20:30




bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот bmwww » Нед 17 авг 2014 13:44


Ox .. ако намериш решение на тая грешка пиши моля те ... :mhihi И аз я имам и предполагам скъсан маркуч или о-пръстен или общо взето въздух след МАФ/МАП сензора ! Уж ги проверих всичките ама .... не намерих какво я предизвиква ,а точно тая грешка е свързана и с грешката ми от ламбда сондата !


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот calidad » Нед 17 авг 2014 19:11


Колеги и аз съм със същата грешка и не мога да открия какъв е проблема! Моя инжекцион е ловато смарт. Пишете ако сте намерили решение !


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот KBK » Пон 18 авг 2014 10:30


Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ :mhihi )
Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот bmwww » Чет 21 авг 2014 13:34


За това ли се опитваш да обясниш http://prikachi.com/images.php?images/198/7551198Z.jpg Това е моята кола и се чудех какви са тия работи ! Моя комп е Симос 7.1 как да зануля тия глупости ?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот KBK » Чет 21 авг 2014 19:48


Имаш ЛС


thetodor
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 17 окт 2013 17:20
Автомобил: E46 M3 and C5 A6
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грешка голф 4 2.0 бензин

Мнениеот thetodor » Пет 22 авг 2014 14:10


Лампата Check Engine святка поради дългосрочната корекция (Long Term Fuel Trim), а не краткосрочната (Short Term Fuel Trim). Така че не е въпрос да "хванеш" при коя клетка от таблицата нещата не са настроени перфектно. Дългосрочната се натрупва с времето като усреднена стойност от всички клетки (в рамките на поне няколко дни, не моментно). Колегата с дългия пост по-горе е изредил възможните причини: или се поема повече въздух, отколкото компютърът отчита (поради спукан маркуч след дебитомера, недобре работещ дебитомер или нещо подобно), или настройката на инжекциона е прекалено бедна на гориво (lean). В първия случай сменяш повредения компонент, а във втория трябва да ти се настрои таблицата на горивото да впръсква малко повече гориво като цяло (не само в една клетка). Знам, че всички се опитват до безкрай да оптимизират разхода на гориво, но като се стигнат такива стойности, просто двигателят не работи добре и даже гориш повече гориво отколкото ако си е настроен нормално. Да не говорим, че може да имаш и пред-детонация и т.н. и да прецакаш нещо вътрешно в двигателя.

При всички случаи, не я напъвай много колата докато не изясниш и оправиш този проблем.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 2.0 бензин - Грешка

Мнениеот bmwww » Пет 22 авг 2014 21:42


Моята забива на дългосрочна корекция на празен ход ! Като превключвам скоростите забелязвам ,че стойноста Ламбда за момент отива на 1.99990 ,а както знаем перфектната е Ламбда=1 , но понеже перфектна не може да има моята си работи на Ламбда = 0.98 до 1.01 . Само като превключвам става 1.99990 и като пусна педала на газта на скорост т.е да остана да се движа на скорост сензора си забива на 1.99990 и ми се показва грешката за сондата ! Защо само на скорост и при превключване ми стига тая стойност ? Може би като превключвам го правя по-бързо и ламбда сондата нема време да "забие" ,но на скорост забива от 1000 пъти 1000 ще изкара грешката !

Отделно дългосрочната ми корекция на празен ход е от порядъка на -20% на загрял двигател на бензин което е направо смайващо ! От къде идва толкова бензин не мога да разбера ! Такава богата смес е неприемливо да имам !


Потребителски аватар
zoovanka
Мнения: 642
Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
Двигател: 2016 1395 TGI метан
Местоположение: Бургас

Re: Golf MK4 2.0 бензин - Грешка

Мнениеот zoovanka » Пет 05 сеп 2014 14:16


Моя проблем беше свързан със същата грешка както и с прекъсване тока на ламбда сондата.Проблема го реших с подмяна на сондата с такава на NTK/NJK/ задължително оригинална щото със предната не случих а цената и беше като на оригинала.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта