Здрасти колеги,грешката е следната : fuel trim bank1 system too lean ,трия я няколко пъти вече,и пак излиза. :/
По някой път изгасва сама,и след това пак се появява чека . Като го разчитам,грешка за ЕГР-а не излзиа,съответно мога ли да го изключа като вариант? Четох темите във форума ,но не открих отговор. Сменил съм кабели и свещи. Колата е с ГИ.
Golf MK4 2.0 бензин - Грешка
- MarchewwO
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 23:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Golf MK4 2.0 бензин - Грешка
Последна промяна от ivostefanov на Пет 22 авг 2014 19:30, променено общо 1 път.
Причина: Промених заглавието.Имаш предупреждение,нарушаване на т.21 от правилата.
Причина: Промених заглавието.Имаш предупреждение,нарушаване на т.21 от правилата.
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
така си е тоя мотор, аз си играя година вече да не ми светва чека от газовата. Единственото, което съм постигнал е градско да не светва никога, нацелил съм си смесите на градско каране. На извънградско никога не светва но на магистрала при спокойно каране в някой момент светва и почва да ми вади очите.
Иска си да седиш с лаптопа и да гледаш таблицата на газовата и да го хванеш точно в коя клетка и при какви условия светва и да промениш точно там стойността с малко по-богата стойност.
Не съм се отказал, но прецених , че съм стигнал задоволителен резултат откъм вървеж, разход и честота на светване на чека и все по рядко чопля да доизкусурявам настройките.
С каква газова си все пак ?
Иска си да седиш с лаптопа и да гледаш таблицата на газовата и да го хванеш точно в коя клетка и при какви условия светва и да промениш точно там стойността с малко по-богата стойност.
Не съм се отказал, но прецених , че съм стигнал задоволителен резултат откъм вървеж, разход и честота на светване на чека и все по рядко чопля да доизкусурявам настройките.
С каква газова си все пак ?
- MarchewwO
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 23:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Със Романо обд2 ,интересното е ,че като я сложиха,нямаше никви ядове,после минаха и финните настройки,и пак нямаше ядове и туака от 1 месец е някъде така,за това все се надявам ,че не е от газта проблема,ама нззз :/ :/
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Ox .. ако намериш решение на тая грешка пиши моля те ...
И аз я имам и предполагам скъсан маркуч или о-пръстен или общо взето въздух след МАФ/МАП сензора ! Уж ги проверих всичките ама .... не намерих какво я предизвиква ,а точно тая грешка е свързана и с грешката ми от ламбда сондата !

- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Колеги и аз съм със същата грешка и не мога да открия какъв е проблема! Моя инжекцион е ловато смарт. Пишете ако сте намерили решение !
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ
)
Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ

Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
За това ли се опитваш да обясниш http://prikachi.com/images.php?images/198/7551198Z.jpg Това е моята кола и се чудех какви са тия работи ! Моя комп е Симос 7.1 как да зануля тия глупости ?
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Имаш ЛС
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 17 окт 2013 17:20
- Автомобил: E46 M3 and C5 A6
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешка голф 4 2.0 бензин
Лампата Check Engine святка поради дългосрочната корекция (Long Term Fuel Trim), а не краткосрочната (Short Term Fuel Trim). Така че не е въпрос да "хванеш" при коя клетка от таблицата нещата не са настроени перфектно. Дългосрочната се натрупва с времето като усреднена стойност от всички клетки (в рамките на поне няколко дни, не моментно). Колегата с дългия пост по-горе е изредил възможните причини: или се поема повече въздух, отколкото компютърът отчита (поради спукан маркуч след дебитомера, недобре работещ дебитомер или нещо подобно), или настройката на инжекциона е прекалено бедна на гориво (lean). В първия случай сменяш повредения компонент, а във втория трябва да ти се настрои таблицата на горивото да впръсква малко повече гориво като цяло (не само в една клетка). Знам, че всички се опитват до безкрай да оптимизират разхода на гориво, но като се стигнат такива стойности, просто двигателят не работи добре и даже гориш повече гориво отколкото ако си е настроен нормално. Да не говорим, че може да имаш и пред-детонация и т.н. и да прецакаш нещо вътрешно в двигателя.
При всички случаи, не я напъвай много колата докато не изясниш и оправиш този проблем.
При всички случаи, не я напъвай много колата докато не изясниш и оправиш този проблем.
Re: Golf MK4 2.0 бензин - Грешка
Моята забива на дългосрочна корекция на празен ход ! Като превключвам скоростите забелязвам ,че стойноста Ламбда за момент отива на 1.99990 ,а както знаем перфектната е Ламбда=1 , но понеже перфектна не може да има моята си работи на Ламбда = 0.98 до 1.01 . Само като превключвам става 1.99990 и като пусна педала на газта на скорост т.е да остана да се движа на скорост сензора си забива на 1.99990 и ми се показва грешката за сондата ! Защо само на скорост и при превключване ми стига тая стойност ? Може би като превключвам го правя по-бързо и ламбда сондата нема време да "забие" ,но на скорост забива от 1000 пъти 1000 ще изкара грешката !
Отделно дългосрочната ми корекция на празен ход е от порядъка на -20% на загрял двигател на бензин което е направо смайващо ! От къде идва толкова бензин не мога да разбера ! Такава богата смес е неприемливо да имам !
Отделно дългосрочната ми корекция на празен ход е от порядъка на -20% на загрял двигател на бензин което е направо смайващо ! От къде идва толкова бензин не мога да разбера ! Такава богата смес е неприемливо да имам !
- zoovanka
- Мнения: 642
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Golf MK4 2.0 бензин - Грешка
Моя проблем беше свързан със същата грешка както и с прекъсване тока на ламбда сондата.Проблема го реших с подмяна на сондата с такава на NTK/NJK/ задължително оригинална щото със предната не случих а цената и беше като на оригинала.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта