pedalchobaba написа:Прав е Сашко. Начина на експлоатация няма отношение към здравината на кутията.
И преди съм го писал, дефекта на тези скорости е в нитовете. Проблема е, че при сглобяването между короната и зъбното колело се допуска едно недозанитване. Нита остава хлабав в сглобката и след време, в следствие на аксиалната му хлабина се къса и то винаги откъм затварящата глава. Ето защо няма значение дебелината му и така прехвалените ERT кутии също късат.
Спасението е смяна с болтове, и забравяш за това.
Не е точно така, ама карай! Разликата е не, че остава "недозанитване" /каквото и да значи това/, а че нитоването, е неразглобяемо съединение, и се използва най-вече, за статични сглобки, където няма преки, динамични напрежения! Рано или късно, от тия преки напрежения, става разхлабване, и последващо късане! Лично за мен, е непонятно, защо изобщо е ползван тоя метод, за нитоване в скоростните кутии? Дали е само от спестяване на разходи? Четох някъде, че генерацията на голф 4, е направена по възможно най-икономичния начин, което силно се е отразило, върху надеждността и качеството му! Изобщо, един ярък пример, за тенденцията на "планираното остаряване", или както я казват още - "чупи - купи"!