бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
aironhight
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 24 фев 2018 18:51
Автомобил:
Двигател:

бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот aironhight » Съб 24 фев 2018 19:59


Здравейте, колеги! От не отдавна имам VW 2.0 115к.с.(бора е, надявам се да не ме набиете, че я пускам в голфовия раздел). Та проблема ми е следния - колата в началото започна да прекъсва след като я бях оставил да работи на място след дълъг преход. След изфорсиране хубаво се оправи. След това реших, че нещо ми се е зацапал дросела и почистих хубаво(без да го откачам), на няколко пъти. Проблема отшумя и си мислех, че идва от там. После ми се случи наново този проблем - почистих дросела отново, но този път след малко каране пак се появи проблема, което ме води на мисълта, че не е от там. Преди няколко дни единия ми цилиндър нацяло си замина и колата започна да работи на 3. Искам да отбележа, че имам доста от тази бяло-жълта смес под капачката за маслото, но нямам загуба на охладителна течност, също така не се чуват тракащи звуци от клапани и т.н. Поръчал съм свещи и кабели и искам да ми дадете още мнения от какво може да се получава това. Искам да отбележа, че проблема винаги се появява като спра на място (напр. светофар) или някой паркинг и я оставя да поработи на празен ход. Никога не ми се е случвало да се появи в движение, но от както се случи за последно не изчезва проблема.
П.П. студент съм в чужбина, така че препоръките за майстори няма да помогнат, а и майсторите тук взимат по 150 лева на час :)

Благодаря предварително!




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 25 фев 2018 11:18


Свещи, кабели, бобина.
От опит твърдя,че за този мотор свещи се сменят на 30-35000.


jero82
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 23:25
Автомобил: BORA 2.0 115 hp
Двигател: APK
Местоположение: sofia/silistra

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот jero82 » Нед 25 фев 2018 11:46


Подкрепям колегата от предният пост, много е вероятно да е бобина,залагам на 3ти цилиндър. Не знам защо, но много често се случва от него да идват проблемите.Докато разбера ,че е бобина два комплекта кабели смених... а те как удобно се сменят.Колата има ли газ ? Ако има ,хубаво е да се видят и маркучите от рейката към колекторите,понякога се цепят .


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 25 фев 2018 12:31


Тя и на бобината смяната е "много приятно занимание".


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2148
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот Vidol Nikolov » Нед 25 фев 2018 12:38


Какво налага смяна на свещите да е в такъв интервал? Има ли някакъв проблем конструктивно?
Аз като въртя по 30к на година всяка година ли тр да сменям свещи? Не, че е болка, но все пак, защо е така?
На моното си карам 100к с моите си свещи, ни ми прекъсва, ни ми е качила разхода. Пък, ако ми изпадне някоя Борелия 2.0 ще си я прибера, хич не ме тревожи, че били.маслояди :))


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 25 фев 2018 12:55


Видоле,не съм чел колко е интервала,но със свещи на 40000 записваше мисфайъри.
И работеше неравномерно.
За това 30-35000.
НГК,по каталог,9лв бройка.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот kris11 » Нед 25 фев 2018 13:24


Zdravko Zankov написа:Видоле,не съм чел колко е интервала,но със свещи на 40000 записваше мисфайъри.
И работеше неравномерно.
За това 30-35000.

Много капризни стават новите талиги. Сменям на по 45 к км и няма проблеми със "записките" и прекъсвания.На 60к сменям ей така профилокатично капачка и палец. Отакак е при мен 2011 с видимо нови кабели и капачка , кабели не съм сменял.


aironhight
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 24 фев 2018 18:51
Автомобил:
Двигател:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот aironhight » Нед 25 фев 2018 13:52


Благодаря за бързите отговори, супер сте!

Колата няма газ, в държавата също няма автогаз. Живея в Дания. Ако не се оправи със смяната на свещи и кабели ще поръчам и бобина. При последното ми пробване да я запаля, отзад миришеше на бензин, предполагам не го гори...
Това за 3тия цилиндър някаква заводски заложена работа ли е, че четах още бая теми из форумите и всичките все от 3ти се оплакват?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 25 фев 2018 15:35


Zdravko Zankov написа:Свещи, кабели, бобина.
От опит твърдя,че за този мотор свещи се сменят на 30-35000.

При мен 75хил с едни свещи , смених ги заради едно леко глъхнене топла, нямаше промяна, после смених бобина и се оправи. Бобината беше оригинална със спукан корпус под комутатора. Та мисълта ми е че при мен свещите си бяха ок и най -вероятно още да си карах с тях ако не търсех проблем на принципа проба грешка. Кабелите на свещите ми създаваха доста проблеми. Едната лула се вадеше леко и ту работи добре, ту прекъсва... Накрая я подпрях пробно с едно дървено дюбелче , което запрях в пластмасата на щекерите за дюзите и проблеми повече не съм имал, дюбелчето още си стои там...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот stefan4o » Нед 25 фев 2018 18:46


Има теории, които казват, че заради износени свещи заминава и бобината. Та може да се е споминала именно заради това бобината ти, Дон Кихоте.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 25 фев 2018 18:54


stefan4o написа:Има теории, които казват, че заради износени свещи заминава и бобината. Та може да се е споминала именно заради това бобината ти, Дон Кихоте.

знам , чувал съм, но на 17 годишен автомобил едва ли точно свещите са скапали бобината, още повече в моя случай, тя не беше изгоряла а със спукан корпус, от там влиза влага и прекъсва на мокро, а на високи температури си мени съпротивленията.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 25 фев 2018 19:04


И двамата сте прави.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот stefan4o » Нед 25 фев 2018 19:08


Именно. Някога имаше тема, в която някой колега беше описал процеса. Корпус се пука от термично натоварване, доколкото зная свещите я позагряват, когато одъртеят и междуелектродното разстояние се увеличи.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 25 фев 2018 19:17


:beer


jero82
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 23:25
Автомобил: BORA 2.0 115 hp
Двигател: APK
Местоположение: sofia/silistra

Re: бора 2.0 115 к.с. с проблемна работа на мотора (3 цилиндъра)

Мнениеот jero82 » Нед 25 фев 2018 19:42


значи е крайно време да ги сменям моите свещи,че май удариха 70 000 вече.Още повече че си джиткам на газ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 269 госта