Здравейте,
Имам следния проблем с голф мк4 2.0 AZJ бензин/газ. Престои ли колата повече от 5-6 часа и пали трудно с доста въртене и м...мата. Претърсих форума до колкото успях, но не намирам точно моя случай. Автомобила има газово Панди-Ренцо, слагано в представителството на Панди-Рендо работещо без проблем.
Симптоми - при първо палене трябва да въртя 3-4-5 път по 4-5 секунди докато запали. В началото след като запали ако подам рязко газ се дава и ако е по-рязко гасне. 2-3 секунди по-късно работи равномерно държи 780 оборота на бензин/газ без проблем. Има си ряз върви си нямам оплаквания нито на газ, нито на бензин. Не съм забелязал повишена консумация на бензин и/или газ. Запалили веднъж последващо пали от леко чукане на ключа (както си трябва)
Какво е правено до сега:
1/Сменени - бобина (поради износване на старата), кабели и свещи това лято
2/ Сменян датчик колянов вал (няколко пъти всеки път с по-скъп ужким по-хъбав ама няма файда)
3/ На Ваг-Ком не трупа грешки - от време на време излиза Lean Fuel или нещо подобно, но предполагам, че е заради газовото
4/ Сменен регулатор налягане на горивото с бошовски
5/ Проверен с осцилоскоп датчик на разпределителния вал - дава си доста добри сигнали
6/ Проверка за вакуум - паля свалям маркуча за въздуха от филтърната кутия, затапвам с ръка - гасне
7/ Проверка на температурния датчик с ваг-ком - ами колкото показва на таблото толкова се вижда и във Ваг-Ком
8/ Пробване да се пали с изключен датчик на разпределителен вал - не запали
9/ Инсталиран възвратен клапан на входа на рейката откъм помпата
10/ Пробвам при първо палене със затапен маркуч за обратното гориво - все тая няма промяна
11/ Мерено налягане на помпата към 3бара
12/ Ангрмнажен ремък - сам го сменям до сега 3-4 пъти вече, всички белези са напаснати - проверено (с един вал е двигателя)
13/ Чисто нов акумулатор Бош върти като за световно, не усещам стартера да задира или да върти неравномерно
14/ Помпата е сменяна преди 2-3 години с Хофър (за 4х4, защото съм с двата резервоара и е малко по-специална от обикновенните) - старата помпа просто угасна една сутрин.
15/ Проверка на дюзите за течове - не установени (извадих колектора сложих салфетка под всеки инжектор и оставих за 10+ часа - не видях да е имало теч
16/ Махнах маркучетата от газовите инжектори и ги затапих, изключих газта. Карах около 3-4 дни само на бензим барем хване декиш - без промяна.
Сигурно пропускам нещо, но ако се сетя ще допълвам. На този етап ми свършиха идеите какво и къде да търся - освен помощ от форума. Всякакви идеи са добре дошли - та моля, помагайте, че нерви не останаха.
Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Последна промяна от snairl на Пет 29 сеп 2023 19:53, променено общо 2 пъти.
- tdi fen
- Мнения: 4309
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф мк4 трудно пали след престой 5-6 часа
а със спряна газ от кранчето на бутилката пробвано ли е ?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Голф мк4 трудно пали след престой 5-6 часа
Кондензира газ в колектора и остатъка в маркучите след дюзите и при палене на бензин се смесват двете горива.Пробвай да караш 2-3 дена на бензин само .Няма нужда да сменяш части на принципа проба-грешка
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф мк4 трудно пали след престой 5-6 часа
Здравейте, забравих да спомена, че премахването на газта беше едно от първите неща, които пробвах. Добавих го като т.16.
Махнах бушона на газта, изкарах маркучетата от газовите инжектори и ги затапих добре. Карах на бензин няколко дни, но нямаше разлика.
Махнах бушона на газта, изкарах маркучетата от газовите инжектори и ги затапих добре. Карах на бензин няколко дни, но нямаше разлика.
- tdi fen
- Мнения: 4309
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф мк4 трудно пали след престой 5-6 часа
а какви са дюзите на този мотор Siemens или Bosch
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Никаква идея, как да ги проверя?
- tdi fen
- Мнения: 4309
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
по принцип Siemens са претенциозни и като се кара на газ почват ядове сложи една добавка примерно https://oilgroupbg.com/pro-tec-fuel-lin ... 375ml.html
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Благодаря колега,
понеделник поръчвам и ще тествам. Ще пиша за резултата
понеделник поръчвам и ще тествам. Ще пиша за резултата
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Здравей колега,
едно предложение от мен, нищо че си писал 4/ Сменен регулатор налягане на горивото с бошовски, провери дали вакуумната му част не се пълни с бензин. Аз смених доста пробит такъв с нов, но пак леко пробит и всеки път докато не напълнеше вакуума с бензин няма палене - после палеше веднага докато не се изпари и айде пак въртене.
едно предложение от мен, нищо че си писал 4/ Сменен регулатор налягане на горивото с бошовски, провери дали вакуумната му част не се пълни с бензин. Аз смених доста пробит такъв с нов, но пак леко пробит и всеки път докато не напълнеше вакуума с бензин няма палене - после палеше веднага докато не се изпари и айде пак въртене.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Колега, звучи доста логично, но как да го проверя - като откача маркуча за вакуума ли? Ако да какво да наблюдавам - да няма бензин в щуцера? (защото доста трудно се сваля трябва да махам колектора и .....)
Много е възможно част от описаните проверки да не ги правя както трябва така.
Много е възможно част от описаните проверки да не ги правя както трябва така.
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: Голф мк4 2,0 AZJ 4motion - трудно пали след престой 5-6 часа
Точно като откачиш маркуча и точно това търсиш - дали има бензин в него. Въпроса е да се направи веднага след като колата запали - тогава ще е пълен ако има проблем с регулатора. Лично при мен на голф 3 абф маркучето е на една от тръбите на колектора и се вижда и стига лесно - имаше капка бензин готова да падне и това и ми насочи вниманието към него - нищо че беше чисто нов регулатор на няколко месеца - пак беше пробит и така си е излязъл от кутията.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dontaskdontsay и 67 госта