Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
Здравейте. Първо, поради различното естество на въпросите ми не знаех как точно да формулирам заглавието на темата, за това се извинявам предварително и при нужда ще го коригирам! През уикенда реших, че е време да обърна малко повече внимание на семейния автомобил и понеже знаех, че е поизгнил отдоло реших, че най-удачно ще бъде ако извадя всичко от купето. Така преминах към действие, извадих седалките, всички пластмаси и най-накрая мокета. За мой ужас при свалянето на мокета установих 2 доста големи дупки, които заедно с други ръждички ще бъдат отстранени, а в мен изникнаха следните въпроси:
Направено 1. При ваденето на мокета, явно заради водата, която е влизала под него, шумоизолацията (нещо подобно на вата) се разпадна. Какво бихте ми препоръчали да поставя на нейно място преди да върна мокета обратно?
Направено 2. Предполагам тенекиджията ще обработи заварките и новия метал с нещо, но въпреки това си мислих да боядисам цялото дъно отвътре с нещо, но какво да е то? Някакъв антикор предполагам?
Направено 3. От край време и шофьорската, и пасажерската седалка почти не се местиха на пред или назад. При ваденето им установих, че самите шейни са целите в ръжда, но освен това липсват и някакви части, предполагам пластмасови, при основата на седалката. При голф 4, знам че седалките са на колелца, но как е при вентото? Ако някой е купувал и знае от къде, бих оценил помощта!
4. Последно! От скоро се появи проблем с паленето. Когато се опитам да запаля, стартера започва да върти, но двигателя така и не пали. Проблема се решава след като се подаде директен плюс от акумулатора към клапана, който е на ГНП-то или се изчака известно време. За момента съм сменил въпросния клапан и реле 109, но проблема все пак остава. Не го прави периодично, но все пак е налице. Какво може да е? За всеки случай, двигателя е 1Z.
Доста дълъг пост се получи, но все пак ще бъда благодарен на всеки един отзовал се, по който и да е от проблемите!
Редакция!
Колата вече е сглобена и както можете да видите от редакцията по-горе първите 3 точки са изпълнени. Остава проблемът с паленето, който започна да се проявява все по-често. По-рано забравих да кажа, че и клеморед съм сменял. Прави впечатление, че когато не пали и извадя и вкарам реле 109 се оправя и пали. Не винаги, но в 60-70% от случаите помага. Сменял съм и въпросното реле, но не с ново и не мога да твърдя, че не е от него. Мисля тези дни за всеки случаи да закупя ново и отново да опитам. Междувременно много бих бил благодарен на още предположения и насоки за проблема. Благодаря!
Направено 1. При ваденето на мокета, явно заради водата, която е влизала под него, шумоизолацията (нещо подобно на вата) се разпадна. Какво бихте ми препоръчали да поставя на нейно място преди да върна мокета обратно?
Направено 2. Предполагам тенекиджията ще обработи заварките и новия метал с нещо, но въпреки това си мислих да боядисам цялото дъно отвътре с нещо, но какво да е то? Някакъв антикор предполагам?
Направено 3. От край време и шофьорската, и пасажерската седалка почти не се местиха на пред или назад. При ваденето им установих, че самите шейни са целите в ръжда, но освен това липсват и някакви части, предполагам пластмасови, при основата на седалката. При голф 4, знам че седалките са на колелца, но как е при вентото? Ако някой е купувал и знае от къде, бих оценил помощта!
4. Последно! От скоро се появи проблем с паленето. Когато се опитам да запаля, стартера започва да върти, но двигателя така и не пали. Проблема се решава след като се подаде директен плюс от акумулатора към клапана, който е на ГНП-то или се изчака известно време. За момента съм сменил въпросния клапан и реле 109, но проблема все пак остава. Не го прави периодично, но все пак е налице. Какво може да е? За всеки случай, двигателя е 1Z.
Доста дълъг пост се получи, но все пак ще бъда благодарен на всеки един отзовал се, по който и да е от проблемите!
Редакция!
Колата вече е сглобена и както можете да видите от редакцията по-горе първите 3 точки са изпълнени. Остава проблемът с паленето, който започна да се проявява все по-често. По-рано забравих да кажа, че и клеморед съм сменял. Прави впечатление, че когато не пали и извадя и вкарам реле 109 се оправя и пали. Не винаги, но в 60-70% от случаите помага. Сменял съм и въпросното реле, но не с ново и не мога да твърдя, че не е от него. Мисля тези дни за всеки случаи да закупя ново и отново да опитам. Междувременно много бих бил благодарен на още предположения и насоки за проблема. Благодаря!
Последна промяна от Stoyanov_Vw на Пет 18 окт 2019 17:16, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19154
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
Здравей. Мога да изкажа мнение по първите три въпроса:
1. Можеш да си вземеш оригинални кечета от кола в морга, аз бих избрал този вариант, вместо да купувам материали, да режа и да кроя.
2. Тенекиджията дали ще ги обработи или само ще ги намаже с някакво Боди е... Божа работа. Трябва да ги уточните тези неща, защото повечето мажат битумната смес направо върху заварките без да мажат с нищо и ефектът е... че имаш отново ръждясала кола след малко време. Отвътре не зная дали изобщо има смисъл да мажеш с нещо. Може да опиташ с полиуретан, много тънко покритие. Помисли за смяна на целия панел - пробиват се точковите заварки и се маха целия под под мястото на шофьора, после новия панел се точкува на старите места, обработват се заварките, маже се с полиуретан и така.
3. Относно седалката - при Мк2 има едни пластмасови като... щипки ли, как да ги нарека. Които се слагат, за да уплътняват между релсата и самата седалка. Ще погледна да видя при теб как е. Нещо не мога да ги намеря в ЕТКА. Ще драсна после, ако успея.
1. Можеш да си вземеш оригинални кечета от кола в морга, аз бих избрал този вариант, вместо да купувам материали, да режа и да кроя.
2. Тенекиджията дали ще ги обработи или само ще ги намаже с някакво Боди е... Божа работа. Трябва да ги уточните тези неща, защото повечето мажат битумната смес направо върху заварките без да мажат с нищо и ефектът е... че имаш отново ръждясала кола след малко време. Отвътре не зная дали изобщо има смисъл да мажеш с нещо. Може да опиташ с полиуретан, много тънко покритие. Помисли за смяна на целия панел - пробиват се точковите заварки и се маха целия под под мястото на шофьора, после новия панел се точкува на старите места, обработват се заварките, маже се с полиуретан и така.
3. Относно седалката - при Мк2 има едни пластмасови като... щипки ли, как да ги нарека. Които се слагат, за да уплътняват между релсата и самата седалка. Ще погледна да видя при теб как е. Нещо не мога да ги намеря в ЕТКА. Ще драсна после, ако успея.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
По последния въпрос- смени клемореда(таралежа)
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
stefan4o - Благодаря за съветите! Относно оригиналните кечета, притеснява ме факта да не са в състояние същото или подобно на моите. За пластмасите като се замисля под мокета намерих нещо подобно и се чудих какво е. Запазил съм всичко и утре ще огледам подробно. Благодаря!
Водния дух1 - Каква връзка може да има клемореда с такъв вид проблем с паленето? Ако е повреден не би ли следвало въобще да не пали?
Водния дух1 - Каква връзка може да има клемореда с такъв вид проблем с паленето? Ако е повреден не би ли следвало въобще да не пали?
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
Здравейте. Намерих въпросните пластмаси за седалките или поне предполагам, че са те. Ще прикача снимки. Понеже са доста деформирани и износени ми се иска да ги сменя. Някой знае ли как да ги търся по магазините или в интернет?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
На Пассата ми преди време тотално липсваха
Седалките се клатеха като пиян боцман в кораб, изкаран на сух док за ремонт!
Купих си ги от Ауто+, по спомени бяха под левче парчето.
Седалките се клатеха като пиян боцман в кораб, изкаран на сух док за ремонт!
Купих си ги от Ауто+, по спомени бяха под левче парчето.
- stefan4o
- Мнения: 19154
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
И аз съм купувал преди години. Но не мога да го намеря като артикул и номер в ЕТКА. Колегата golfmk1 може да каже, ако види темата и има желание. Точно тези са, колега. Даже при мен от външната страна са две, има едно гумено до капачката.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7658
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
Плъзгач 171 881 213 B.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
171 881 213 B
60ст
Колега ако искаш пиши.
60ст
Колега ако искаш пиши.
Последна промяна от stefaan84 на Нед 06 окт 2019 20:23, променено общо 1 път.
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
goppa, много благодаря за номера. Благодарение на него успях да намеря теми в други форуми, от които разбрах, че пълния комплект за седалка включва:
- за основата на седалката, която влиза в релсата: по един брой 171 881 213 B и 191 881 213 - ако не се бъркам би трябвало да са 2 различни плъзгача за всяка страна на седалката;
- за захвата на седалката отпред и дръжката за регулирането ѝ: 1 брой 435 881 203 A ;
- за външната страна на основата: 1 брой 357 881 195 - предполагам това е гуменото, за което спомена колегата stefa
- за основата на седалката, която влиза в релсата: по един брой 171 881 213 B и 191 881 213 - ако не се бъркам би трябвало да са 2 различни плъзгача за всяка страна на седалката;
- за захвата на седалката отпред и дръжката за регулирането ѝ: 1 брой 435 881 203 A ;
- за външната страна на основата: 1 брой 357 881 195 - предполагам това е гуменото, за което спомена колегата stefa
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI - няколко въпроса
Колеги, някой знае ли от къде да намеря материал подобен на този от оригиналните кечета? Реших, че ще е най-удачно да не инвестирам по-сериозни суми в шумо и виброизолации, а да купя такъв материал на квадратен метър и да си го изрежа.
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
Колата вече е сглобена и както можете да видите от редакцията по-горе първите 3 точки са изпълнени. Остава проблемът с паленето, който започна да се проявява все по-често. По-рано забравих да кажа, че и клеморед съм сменял. Прави впечатление, че когато не пали и извадя и вкарам реле 109 се оправя и пали. Не винаги, но в 60-70% от случаите помага. Сменял съм и въпросното реле, но не с ново и не мога да твърдя, че не е от него. Мисля тези дни за всеки случаи да закупя ново и отново да опитам. Междувременно много бих бил благодарен на още предположения и насоки за проблема. Благодаря!
- samo_pechka
- Мнения: 8402
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
Самата конзола на релето да е нагоряла? Разтопено около пластинките?
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
Погледнах конзолата, няма нагоряло и изглежда в добро състояние.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7658
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vento 1.9 TDI 1Z - проблем с паленето
Повтори спойките в релето и ще се оправи временно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта