Колеги здравейте,
тази сутрин като потеглям и ABS-а ми се включва престъргва едно такова (незнам как да го обясня), забелязах обаче че това се случва май при заледен участък иначе нямам проблем, от какво може да е това. Единия път дори ми пресветна на таблото . Мерси предварително за помощта.
Поздрави ...
ABS голф 4 се включва при потегляне...
- iceberg9
- Мнения: 242
- Регистриран на: Вто 01 апр 2008 11:23
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 4Motion 240
- Двигател:
- Местоположение: София
..
и аз си помисллих че е това но звука е много странен като стургане желязо в желязо .. или товае нормалното !?!
- VW Golf VR6
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
EDS това е стандартна система за коригиране подаването на гас
Демек когато ти пребуксува едно или и двете колела се включва една сигнална лампичка - жълта на цвят изрисувано е един ватомобил в поглед от горе и криволичещ път. Това го има на служебното Кади 1.9 ГТД дизел. Има го и при всички който са си платили з атази екстра и са с електронна газ. Демек Drive By Wire, какво представлява и как всъшност работи: Ами най-просто казано пътя е заледен и започва боксуване на колелата- този които са силовите, включва се тази системка и просто гледаш как от 3000 оборота ти пада до 800 за 2 сек. примерно. Системата отнема газта !! нищо повече, сатва на въпрос за ватомобилите които са само с две водещи колела. Не говоря за блокаж на диференциала или за тези с 4х4
Демек когато ти пребуксува едно или и двете колела се включва една сигнална лампичка - жълта на цвят изрисувано е един ватомобил в поглед от горе и криволичещ път. Това го има на служебното Кади 1.9 ГТД дизел. Има го и при всички който са си платили з атази екстра и са с електронна газ. Демек Drive By Wire, какво представлява и как всъшност работи: Ами най-просто казано пътя е заледен и започва боксуване на колелата- този които са силовите, включва се тази системка и просто гледаш как от 3000 оборота ти пада до 800 за 2 сек. примерно. Системата отнема газта !! нищо повече, сатва на въпрос за ватомобилите които са само с две водещи колела. Не говоря за блокаж на диференциала или за тези с 4х4
- iceberg9
- Мнения: 242
- Регистриран на: Вто 01 апр 2008 11:23
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 4Motion 240
- Двигател:
- Местоположение: София
..
така и не разбрах стърженето от това ли е !?
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
колегата не е прав, това нещо като електронен блокаж на диференциала, не знам как работо точно, другото за което той говори е ESP и си е тракшън контрол, него наистина го има само при drive-by-wire. Иначе EDS имам и аз, а съм с жило на газта, и оборотите не падат, просто подпомага при боксуване и до колкото забелязван сега от както падна снега върши доста добра работа.
- GARTNER
- Мнения: 1980
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cофия/Оряхово
- Контакти:
Какво е EDS
Електронен авторегулатор, който получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Като правило, автомобилът се задвижва от двете колела на двигателния мост. Между тях няма твърда кинематична връзка. В завой те изминават различни по дължина пътища, поради което ъгловите им скорости /обороти/ също трябва да бъдат различни. Тази разлика в оборотите се компенсира чрез работата на диференциала, поставен между двигателните колела. В завой въртящия момент се разпределя така, че движението на автомобила е възможно и при разлика в оборотите на двигателните колела. Това означава, че движението се осъществява без приплъзване /пробуксуване, влачене/ на колелата, не предизвиква допълнително износване на гумите и не оказва вредно влиянние на управлението на автомобила.
и отделно ABS върви в комбинация с EDS
Електронната блокировка на диференциала (EDS) е логично допълнение към ABS-а. Основно EDS има компонентите на ABS, такава електроника повишава безопасността, подобрява теглителните качества при неблагоприятни пътни условия, особено при изкачване, при ускоряване и тръгване от място.
Основни отличителни особености на EDS са следните-
1. Повишава се пригодността на автомобила към зимна експлоатация
2. Блокировката на диференциала се извършва автоматично
3. При необходимост е възможно плавно принудително включване на блокировката
4. Няма негативно отражение върху управлението на автомобила
5. EDS е приложима само на предните двигателни колела или на всичките колела при задвижване 4х4
6.Реализацията на EDS не нарушава работата на спирачната система в режим на ABS.
та, въпроса е за колко метра спирачен път говорим и при каква скорост за спиране с ABS?
щото при ABS-a има едно немаловажно правило
При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.
Ако очаквате, че ABS ще ви спаси при 160 или 180 - лъжете се... хех
Електронен авторегулатор, който получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Като правило, автомобилът се задвижва от двете колела на двигателния мост. Между тях няма твърда кинематична връзка. В завой те изминават различни по дължина пътища, поради което ъгловите им скорости /обороти/ също трябва да бъдат различни. Тази разлика в оборотите се компенсира чрез работата на диференциала, поставен между двигателните колела. В завой въртящия момент се разпределя така, че движението на автомобила е възможно и при разлика в оборотите на двигателните колела. Това означава, че движението се осъществява без приплъзване /пробуксуване, влачене/ на колелата, не предизвиква допълнително износване на гумите и не оказва вредно влиянние на управлението на автомобила.
и отделно ABS върви в комбинация с EDS
Електронната блокировка на диференциала (EDS) е логично допълнение към ABS-а. Основно EDS има компонентите на ABS, такава електроника повишава безопасността, подобрява теглителните качества при неблагоприятни пътни условия, особено при изкачване, при ускоряване и тръгване от място.
Основни отличителни особености на EDS са следните-
1. Повишава се пригодността на автомобила към зимна експлоатация
2. Блокировката на диференциала се извършва автоматично
3. При необходимост е възможно плавно принудително включване на блокировката
4. Няма негативно отражение върху управлението на автомобила
5. EDS е приложима само на предните двигателни колела или на всичките колела при задвижване 4х4
6.Реализацията на EDS не нарушава работата на спирачната система в режим на ABS.
та, въпроса е за колко метра спирачен път говорим и при каква скорост за спиране с ABS?
щото при ABS-a има едно немаловажно правило
При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.
Ако очаквате, че ABS ще ви спаси при 160 или 180 - лъжете се... хех
- VW Golf VR6
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко да продължим въпроса с шума който се чува от някаква машинка при задействането на АБС'а
Мерси предварително.
При мене сега го забелязах това триене в събота и неделя. Колата ми прави впечатление, че не спира като хората. Неспирането се изразява в интински лед. Като сляза там изобщо не може да се ходи ама никак.
А на мокро или леко заледено нито стържи нито рита а си спира какси трябва.
Но не това ме притеснява чак толкова а че чувам една маника от към страната на жабката ( Определено не е вътре жабката може би отвън близо до компа ) да бучи и то силно когато започне да стърже педала.
Като отпусна спирачката спира да ръмжи.
- Накладки имам и дисковете са наред;
- Спирачна течност имам;
- Нямам записани грешки за АБС'а;
- Бушоните са ми на място и не изгорели;
Някакви идея за този шум от тая машинка която ръмжи само и единствено при включването на АБС'а ?
Мерси предварително.
Re: ABS голф 4 се включва при потегляне...
Искам да попитам примерно ако един от ABS датчиците е развален и подава грешна инфотмация има ли възможност тази система да ми блокира колелото за секунди при палене и потегляне или при развален датчик тя се самоизключва. Става въпрос за странно щтракане и триене след палене и потегляне... viewtopic.php?f=5&t=191777
Колата е Голф 4 1.9TDI 110hp
Колата е Голф 4 1.9TDI 110hp