Golf MK4 1.6 SR AKL Темпомат?
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Колега моята 4ка е 1.6 ср АКЛ мотор и има темпомат => би трябвало да може да се сложи и допълнително
Re: Темпомат на Голф 4
guzarin написа:Колега моята 4ка е 1.6 ср АКЛ мотор и има темпомат => би трябвало да може да се сложи и допълнително
Браво, колега. Ти си ни "живия" донор.
Можеш ли да кажеш номерата на ECU-то и на дросел.клапата (и дали клапата е с жило)?
И някакъв лог от VAG-COM на Controller 01 (ECU), ако имаш възможност.
Виждаш ли някакви стойности в 4-те полета на Controller 01-> Measuring Blocks 08-> Address 66 ? Ако виждаш, моля за скрийншот.
Благодаря!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Guzarin, ако нямаш VAG COM, като се върна от Бургас ще дойда да го прочетем.
Между другото писах сутринта и на Ross-Tech едно писмо, само, че не знам дали ще ме разберат. Дано да не стане като това:
viewtopic.php?f=60&t=72191&p=1764354#p1764354
Между другото писах сутринта и на Ross-Tech едно писмо, само, че не знам дали ще ме разберат. Дано да не стане като това:
viewtopic.php?f=60&t=72191&p=1764354#p1764354
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Колеги трябва да видя скоро я връзваха на ваг кома че светна абс и ако намера някъде листчето ще вида какво пише по него ако не ще чакам колегата от Бургас понеже нямам ваг аз
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
не мога да намеря листа ще чакаме колегата да си дойде от морето
Re: Темпомат на Голф 4
Такааа...
Пробвах следните Логин кодове за ECU-09A906019AK с VDS_PRO, но нито един от тях не действа:
01283, 12233, 26262, 11463, 16167.
Исках да видя дали ще имам достъп за серийно четене (функция 26).
Но забелязах, че без да се използва Логин код, могат да се четат адреси от 00000 до 00215 ($0000 до $00D7). Затова направих два нови скрипта, за да се опитам да изчета всичко наведнъж- един за блока $0000...$00D7, а другия за целия диапазон $0000...$FFFF. Първия чете без проблем, втория- също, но спира на $00D7. Ето съдържанието на изчетения блок и скриптовете:
Сега си задавам вече въпроса какво всъщност съм изчел от ECU-то: част от FLASH-a (където е Firmware-a на ECU-то) или част от някакъв друг EEPROM, намиращ се в ECU-то. Може и част от RAM-a да е (не се сетих да върна от контакт и да прочета пак, но ще го пробвам. Даже и в движение).
FLASH-a на това ECU по принцип е AM29F200 ( http://www.sjk-digital-chiptuning.de/in ... /catid,43/ )- 2 Megabit (256 K x 8-Bit/128 K x 16-Bit) CMOS 5.0 Volt-only, Boot Sector Flash Memory, корпус 44-пинов SO.
Съмнявам се обаче да съм изчел нещо от FLASH-a, защото там процедурата по четене и писане е специфична.
Имам разни оригинални файлове Firmware на 06А 906 019 ХХ. Моя не съм опитвал да чета на програматор- доколкото знам, само така ставало.
Някой с опит в чиптунинг-а ще трябва да помага! Най-малкото със сравнение на маповете да се види кои модели ECU-та имат заложен софтуерно темпомат и кои не, и евентуално как да се активира.
Засега толкоз!
Пробвах следните Логин кодове за ECU-09A906019AK с VDS_PRO, но нито един от тях не действа:
01283, 12233, 26262, 11463, 16167.
Исках да видя дали ще имам достъп за серийно четене (функция 26).
Но забелязах, че без да се използва Логин код, могат да се четат адреси от 00000 до 00215 ($0000 до $00D7). Затова направих два нови скрипта, за да се опитам да изчета всичко наведнъж- един за блока $0000...$00D7, а другия за целия диапазон $0000...$FFFF. Първия чете без проблем, втория- също, но спира на $00D7. Ето съдържанието на изчетения блок и скриптовете:
Сега си задавам вече въпроса какво всъщност съм изчел от ECU-то: част от FLASH-a (където е Firmware-a на ECU-то) или част от някакъв друг EEPROM, намиращ се в ECU-то. Може и част от RAM-a да е (не се сетих да върна от контакт и да прочета пак, но ще го пробвам. Даже и в движение).
FLASH-a на това ECU по принцип е AM29F200 ( http://www.sjk-digital-chiptuning.de/in ... /catid,43/ )- 2 Megabit (256 K x 8-Bit/128 K x 16-Bit) CMOS 5.0 Volt-only, Boot Sector Flash Memory, корпус 44-пинов SO.
Съмнявам се обаче да съм изчел нещо от FLASH-a, защото там процедурата по четене и писане е специфична.
Имам разни оригинални файлове Firmware на 06А 906 019 ХХ. Моя не съм опитвал да чета на програматор- доколкото знам, само така ставало.
Някой с опит в чиптунинг-а ще трябва да помага! Най-малкото със сравнение на маповете да се види кои модели ECU-та имат заложен софтуерно темпомат и кои не, и евентуално как да се активира.
Засега толкоз!
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 14 фев 2005 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Колеги докъде стигнахте с темпомата на този двигател?
Аз съм със SEAT с този мотор. Влизах с VAG-COM и на група 66 няма нищо.
Кодът за активиране не работи, но имам бутон над педала на съединителя.
Дроселовата клапа не съм я свалял, но е с поне 6 кабела.
Аз съм със SEAT с този мотор. Влизах с VAG-COM и на група 66 няма нищо.
Кодът за активиране не работи, но имам бутон над педала на съединителя.
Дроселовата клапа не съм я свалял, но е с поне 6 кабела.
Re: Темпомат на Голф 4
В Украйна вече има успешен такъв ъпгрейд: http://www.vwclub.org.ua/modules/newbb/ ... _id=272053
Най-после снимки отвътре на ЕКУ за АКЛ с темпомат. Сравнено с такова без темпомат се вижда, че платките са същите, но има липсващи елементи- резистори, кондензатори, диоди, транзистори, и един микроконтролер. Всичко друго е еднакво.
И аз не съм се отказал от проекта: междувременно си намерих ЕКУ за АКЛ, поддържащо темпомат: 06А906019АР. Под лепенката на микроконтролера се вижда типа му: MC68HC705P6CDW-0E20Y. Търся някой с опит да му изчетем фърмуера "безопасно"- идеята ми е да можем да модифицираме стандартни ЕКУ-та, за да поддържат темпомат.
Иначе съм подготвил всичко за темпомат на моя Голф- остават само смяна на лоста за мигачите и дросел-клапата (все още търся тези 2 елемента- клапата е голям кът). Добавил съм окабеляване към липсващите пинове на буксата на ЕКУ-то, сменена 2-пинова стопмашинка с 4-пинова, добавени са и всички останали връзки.
Най-после снимки отвътре на ЕКУ за АКЛ с темпомат. Сравнено с такова без темпомат се вижда, че платките са същите, но има липсващи елементи- резистори, кондензатори, диоди, транзистори, и един микроконтролер. Всичко друго е еднакво.
И аз не съм се отказал от проекта: междувременно си намерих ЕКУ за АКЛ, поддържащо темпомат: 06А906019АР. Под лепенката на микроконтролера се вижда типа му: MC68HC705P6CDW-0E20Y. Търся някой с опит да му изчетем фърмуера "безопасно"- идеята ми е да можем да модифицираме стандартни ЕКУ-та, за да поддържат темпомат.
Иначе съм подготвил всичко за темпомат на моя Голф- остават само смяна на лоста за мигачите и дросел-клапата (все още търся тези 2 елемента- клапата е голям кът). Добавил съм окабеляване към липсващите пинове на буксата на ЕКУ-то, сменена 2-пинова стопмашинка с 4-пинова, добавени са и всички останали връзки.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Темпомат на Голф 4
Според мен ако просто dump-нем фърмуеъра на колега с ECU, поддържащо темпомат, и го флашнем на ECU като нашето (напр. 06A 906 019 AK), единственото, което ще постигнем, е да блокираме ECU-то. Обратимо или не - никога не се знае
От друга страна, ECU-та, които поддържат GRA са с номера 06A 906 019 и след това буквите са различни, т.е. става дума за различни версии на един и същи контролер. Ако разликите са малки, може би можем да ъпгрейднем съществуващото ECU до такова с GRA, като дозапоим липсващите електронни компоненти... но... аз не си давам мойто ECU за опитно зайче
Ако се трансплантират ECU и дросел от AKL с темпомат, едва ли ще има проблеми да стане. Но както ECU-то, така и дроселът са доста скъпи компоненти...
От друга страна, ECU-та, които поддържат GRA са с номера 06A 906 019 и след това буквите са различни, т.е. става дума за различни версии на един и същи контролер. Ако разликите са малки, може би можем да ъпгрейднем съществуващото ECU до такова с GRA, като дозапоим липсващите електронни компоненти... но... аз не си давам мойто ECU за опитно зайче
Ако се трансплантират ECU и дросел от AKL с темпомат, едва ли ще има проблеми да стане. Но както ECU-то, така и дроселът са доста скъпи компоненти...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 14 фев 2005 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Ами не е точно така. Моето ЕКУ няма букви след номера.
Controller: 6K0 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS HSS073
Coding: 10001
Shop #: WSC 06402
На педала на съединителя имам монтиран бутон, но на спирачките не съм гледал колко пинов е.
Controller: 6K0 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS HSS073
Coding: 10001
Shop #: WSC 06402
На педала на съединителя имам монтиран бутон, но на спирачките не съм гледал колко пинов е.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Темпомат на Голф 4
А имаш ли GRA?
Иначе исках да кажа, че едно и също ECU може да го има във вариант със и без GRA, примерно:
06A 906 019 AK - няма
06A 906 019 AP - има.
Тъй като разликата е в последните букви след кода, по всяка вероятност става дума за един и същ контролер. Остава да разберем дали този с GRA се отличава хардуерно от този без или разликата е само във фърмуера и настройките
Иначе исках да кажа, че едно и също ECU може да го има във вариант със и без GRA, примерно:
06A 906 019 AK - няма
06A 906 019 AP - има.
Тъй като разликата е в последните букви след кода, по всяка вероятност става дума за един и същ контролер. Остава да разберем дали този с GRA се отличава хардуерно от този без или разликата е само във фърмуера и настройките
Re: Темпомат на Голф 4
icefire написа:Според мен ако просто dump-нем фърмуеъра на колега с ECU, поддържащо темпомат, и го флашнем на ECU като нашето (напр. 06A 906 019 AK), единственото, което ще постигнем, е да блокираме ECU-то. Обратимо или не - никога не се знае
От друга страна, ECU-та, които поддържат GRA са с номера 06A 906 019 и след това буквите са различни, т.е. става дума за различни версии на един и същи контролер. Ако разликите са малки, може би можем да ъпгрейднем съществуващото ECU до такова с GRA, като дозапоим липсващите електронни компоненти... но... аз не си давам мойто ECU за опитно зайче
Ако се трансплантират ECU и дросел от AKL с темпомат, едва ли ще има проблеми да стане. Но както ECU-то, така и дроселът са доста скъпи компоненти...
Колега, флашвал съм моето ЕКУ (модел АК) нееднократно с различни дъмпове без темпомат- нищо му няма, работи си. Само го обучаваш към Имото, променяш му кодировката ако е нужно, палиш и караш. Даже в момента съм с ЕКУ модел BQ, но флашнато с чипнат фърмуер за АК, че даже има и някои хардуерни промени за Dual Dump Live Switching (повече може да видиш в описанието на модификациите в гаража ми).
Колкото до флашване на АК (без темпомат) с фърмуер на АР (с темпомат)- лично не съм пробвал, но колегата pedalchobaba беше пробвал преди повече от година- няма проблеми, колата пали, но не знам как върви. Тогава още не знаехме има ли хардуерни разлики между тези ЕКУ-та (нямаше кой да даде снимки отвътре на ЕКУ с темпомат: http://www.chiptuners.org/forums/viewto ... 18&t=12077), а той искаше да пробва дали ще стане работата с оригиналната дросел-клапа или евентуално такава с темпомат от 2.0. Сега вече имам такова ЕКУ (освен него- модел АР, имам оригиналното- модел АК и както споменах, още едно тестово- модел BQ). Остава само да се изчете фърмуера на въпросният микроконтролер.
Иначе останалите липсващи елементи в ЕКУ-то са за свързване на превключвателите за управление на темпомата (на лоста за мигачите) и втората секция на стопмашинката към процесора.
Re: Темпомат на Голф 4
icefire написа:А имаш ли GRA?
Иначе исках да кажа, че едно и също ECU може да го има във вариант със и без GRA, примерно:
06A 906 019 AK - няма
06A 906 019 AP - има.
Тъй като разликата е в последните букви след кода, по всяка вероятност става дума за един и същ контролер. Остава да разберем дали този с GRA се отличава хардуерно от този без или разликата е само във фърмуера и настройките
Прочети инфото в линка към Украинския форум- вижда се, че има хардуерни разлики. Точно както и предполагах- виж снимката, която съм дал тук: http://www.chiptuners.org/forums/viewto ... 18&t=12077. В предположенията си тогава изхождах от това, че пиновете (свързани с превключвателите на темпомата) на моето ЕКУ-модел АК, не са свързани по никакъв начин с процесора. И така определих къде трябва да са липсващите компоненти. Не знаех само за микроконтролера... И все още не знам каква му е функцията- което ме дразни, но мисля че е въпрос на време.
В Украинския форум беше първия отзив в мрежата за такъв ъпгрейд. Скоро след това помолих братушката да направи снимки на ЕКУ-то с темпомат (неговия модел е BJ)- това бяха и първите такива снимки. Малко след това успях да намеря моето ЕКУ с темпомат, модел АР: и то е абсолютно същото отвътре. Т.е. разлики има както във фърмуера, така и в хардуера. Но платките са еднакви, като е напълно възможно да се добавят елементите и да се смени фърмуера на ЕКУ без темпомат, и то да стане пълноценно такова С темпомат.
Кофтито на дразнителя- микроконтролера MC68HC705 е, че според описанието му ако е активирана защитата срещу четене, при опит за такова фърмуера ще се изтрие. Затова търся някой, който да е работил с такива и да каже има ли начин "безопасно" да се изчете, даже и да е активна защитата.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 14 фев 2005 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат на Голф 4
Колеги според вас дали са съвместими ЕКУтата от VW и SEAT.
Т.е ако се окаже, че моето ЕКУ няма въпросния HW в него, да го сменя с някое от VW.
Преди 3 - 4 години моето изгоря и търсих такова ЕКУ половин година и дадох 700 Лв за него.
Т.е ако се окаже, че моето ЕКУ няма въпросния HW в него, да го сменя с някое от VW.
Преди 3 - 4 години моето изгоря и търсих такова ЕКУ половин година и дадох 700 Лв за него.
Re: Темпомат на Голф 4
Още един успешен ъпгрейд: вече и с работещ ориг.темпомат
Търся лостче за мигачи с темпомат-функция.
Търся лостче за мигачи с темпомат-функция.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта