Колеги, малко аматьорска схема пускам, ама ако може някой да помогне
Въпроса е следният - тази джаджа която ограничава пружината отгоре (която съм боядисъл в червено) може да се вдига на горе на степени. В момента пружината е най-натегната, ако мога така да се изразя. Ако я преместя нагоре, ще се повиши ли клиренса или ще се намали? Аз си го предтавям единствено, че пружината ще е по-мека отзад, но си мисля, че няма да повлияе на височината.
Благодаря предварително.
Въпрос за регулиране на окачване
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
До колкото съм запознат с COILOVER (само съм чел и гледал снимки) окачванията би трябвало да се вдигне колата (може и да поомекне).
По принцип аз гледах в Ибей койловърки на ФК за около 800евро и им даваха, че се регулира височината му от 1.52инча до 3,56инча.
Цифирте са приблизителни щото не помня точните.
Имаш ли тези врътки с който се върти "шайбата" .
Питай юзера Венто някъде видях, че той е с Койловърки на KW той трябва да знае 100%.
По принцип аз гледах в Ибей койловърки на ФК за около 800евро и им даваха, че се регулира височината му от 1.52инча до 3,56инча.
Цифирте са приблизителни щото не помня точните.
Имаш ли тези врътки с който се върти "шайбата" .
Питай юзера Венто някъде видях, че той е с Койловърки на KW той трябва да знае 100%.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Over steer and under steer are two often misunderstood concepts related to the way a car handles. The following explanations and diagrams should clear up any confusion you may have.
Over steer
Over steer is when the rear wheels are carving a larger arc than the front wheels or the intended line of the turn. Rear "slip angles" exceed those of the front tires. This is often described as a "loose" condition, as the car feels like it may swap ends, or be "twitchy."
This condition can be caused by "power over steer", where you need to reduce power in order to bring the back end back into line.
Under steer
Under steer is when the front wheels are carving a larger arc than the rear wheels. This is often described as "push" or "pushing" - as the front end feels like it is plowing off of a corner.
Further acceleration only compounds the push, as weight shifts back to the rear drive wheels off of the front turning wheels, leading to a further lessening of the car's ability to turn in.
Under steer can be remedied by slight modulation in throttle to transfer weight forward to the front wheels, aiding their traction and ability to carve the turn.
Many cars are designed to have a tendency to under steer. If the driver gets uncomfortable and "lifts" off the gas, that will cause the front end to tighten the curve - a relatively safer, and more predictable condition.
When the car's body leans in a corner, the outside suspension compresses and the inside suspension extends. In other words, the outside suspension moves in bump direction and the inside suspension moves in rebound direction
Tuning Tips
If the car rolls on the rear outside suspension during corner exit, increase rebound damping force at the front inside. The front inside suspension affects the car mostly on corner exit. By adding rebound damping you will loosen the car up on corner exit.
If the car rolls on the front outside during corner entry, increase rebound damping on the rear inside suspension.
By adding rebound damping to the front on both sides equally, it will tighten the car some.
By adding rebound damping to the rear on both sides equally, it will loosen the car up some.
Note that the shock absorbers do not change the amount of weight transfer, only the time it takes to transfer this weight.
Only adjust enough rebound into each shock absorber to eliminate the undesirable characteristic. Adjusting too much rebound may mask a handling problem of another sort and may even be make things worse and dangerous.
не мога сега да го превеждам-мързи ме...
има интересни нещица за тебе и твоя въпрос накрая. чрез пружината можеш да влияеш на отката на амортисьора и така на настройката на окачването-затва ти пускам тия премъдрости.
не е като да влияеш на самия амортисьор но пак има ефект.
Over steer
Over steer is when the rear wheels are carving a larger arc than the front wheels or the intended line of the turn. Rear "slip angles" exceed those of the front tires. This is often described as a "loose" condition, as the car feels like it may swap ends, or be "twitchy."
This condition can be caused by "power over steer", where you need to reduce power in order to bring the back end back into line.
Under steer
Under steer is when the front wheels are carving a larger arc than the rear wheels. This is often described as "push" or "pushing" - as the front end feels like it is plowing off of a corner.
Further acceleration only compounds the push, as weight shifts back to the rear drive wheels off of the front turning wheels, leading to a further lessening of the car's ability to turn in.
Under steer can be remedied by slight modulation in throttle to transfer weight forward to the front wheels, aiding their traction and ability to carve the turn.
Many cars are designed to have a tendency to under steer. If the driver gets uncomfortable and "lifts" off the gas, that will cause the front end to tighten the curve - a relatively safer, and more predictable condition.
When the car's body leans in a corner, the outside suspension compresses and the inside suspension extends. In other words, the outside suspension moves in bump direction and the inside suspension moves in rebound direction
Tuning Tips
If the car rolls on the rear outside suspension during corner exit, increase rebound damping force at the front inside. The front inside suspension affects the car mostly on corner exit. By adding rebound damping you will loosen the car up on corner exit.
If the car rolls on the front outside during corner entry, increase rebound damping on the rear inside suspension.
By adding rebound damping to the front on both sides equally, it will tighten the car some.
By adding rebound damping to the rear on both sides equally, it will loosen the car up some.
Note that the shock absorbers do not change the amount of weight transfer, only the time it takes to transfer this weight.
Only adjust enough rebound into each shock absorber to eliminate the undesirable characteristic. Adjusting too much rebound may mask a handling problem of another sort and may even be make things worse and dangerous.
не мога сега да го превеждам-мързи ме...
има интересни нещица за тебе и твоя въпрос накрая. чрез пружината можеш да влияеш на отката на амортисьора и така на настройката на окачването-затва ти пускам тия премъдрости.
не е като да влияеш на самия амортисьор но пак има ефект.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
22
и при мен е така въпреки че е на степени не на резба колкото повече качвам нагоре толкова по се вдига колатаVento написа:Не знам защо така си го нарисувал (наобратно) и на каква кола е това, но при моето окачване колкото повече свивам пружините, толкова колата става по висока (моето е на резби, но не е от значение).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта