1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Garion
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот Garion » Вто 14 апр 2009 22:19


Здравейте колеги,

колата е Джета 1.8 турбо, двигател AWW, 2001 година. Не съм слагал чип и ме съмнява предният собственик да го е правил. Колата няма газова.

От няколко месеца леко мени оборотите 720-740-760 не повече и се появява следната грешка (имам кабел и проверявам често):
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent

Майстори са гледали колата, но никой не се нае да и постави диагноза или да се захване с проблема.
Преди 2 дена в движение светна чек енджин лампата и ето тези грешки бяха записани:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent

След изчистване и 150км шофиране на следващия ден се появиха и тези (според ограничените ми знания
свързани с горните 2):

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent


Маслото и филтрите са сменени преди 4000км. Тогава почистих и обучих дросела, но оборотите продължиха да си се менят. Разлика в мощността не съм забелязал, дори сега си дърпа както си трябва.

Днес направих следните тестове с ваг ком:

1. Block 002 - MAF airflow - на празни обороти стойността е 2.75g/s

2. Block 030 - Oxygen Sensor Regulation -
на празни обороти bank sensor 1: 111 или 011 (май е нормално да се сменят ?)
bank sensor 2: 000 (не се променя)

3. Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
на празни обороти това са стойностите:
lambda idle self adaptation -2.1%
lambda partial self adaptation 10.2%

4. Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control -
на празни обороти това са стойностите:
bank 1 lambda control -2, -1, 0, 2.3 (стойностите се менят)
bank 1 voltage of oxygen sensors 1.520V

5. Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
Тестът минава успешно

6. Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
Тестът минава успешно и стойността на датчика е 1.928 (при 1.99 за нов датчик..)

7. Block 046 - Catalytic Converter
Този тест не успях да го пусна, въпреки че опитах какво ли не.. спирачка, обороти.. не става и не става


Може би трябваше да тествам дебитомера и в движение, но това ще направя утре.
Та, според ограничените ми знания + google, разбирам, че проблемите може да са много:
MAF, Boost Pressure Control Valve (N249), спукан вакуумен маркуч, катализатор...

Какво ще кажете Вие според събраните данни. От къде да започна и евентуално кой би могъл да ми помогне ?




najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот najdobrix » Сря 15 апр 2009 23:06


:lol:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот vw16v » Чет 16 апр 2009 12:44


Според мен се ориентирай към дросела.Най-честата причина за нестабилни обороти на празен ход при 1.8Т е в него.Обикновено временно се закрепя с почистване/поне при мен вече 20 хил.никакъв проблем след почистването/,но не винаги почистването помага,а може и да си за нов/дори накрая винаги се стига до нов според патили колеги от ауди клуба/.Ако имаш някой познат с подобен мотор,пробвай с неговия дросел да видиш как е.Друг вероятен проблем може да е и от някой от вакумите.Дебитомера в случая може да го изключиш,при положение,че колата си върви добре и пали лесно винаги.Катализатора и клапана за управление на налягането в турбината също може да ги изключиш като вероятна причина що се отнася до празния ход.
П.С.Доста рядка машина,май някаква американка караш :wink:


Потребителски аватар
Garion
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот Garion » Чет 16 апр 2009 13:05


vw16v написа:Според мен се ориентирай към дросела.Най-честата причина за нестабилни обороти на празен ход при 1.8Т е в него.Обикновено временно се закрепя с почистване/поне при мен вече 20 хил.никакъв проблем след почистването/,но не винаги почистването помага,а може и да си за нов/дори накрая винаги се стига до нов според патили колеги от ауди клуба/.Ако имаш някой познат с подобен мотор,пробвай с неговия дросел да видиш как е.Друг вероятен проблем може да е и от някой от вакумите.Дебитомера в случая може да го изключиш,при положение,че колата си върви добре и пали лесно винаги.Катализатора и клапана за управление на налягането в турбината също може да ги изключиш като вероятна причина що се отнася до празния ход.
П.С.Доста рядка машина,май някаква американка караш :wink:


Дано да не е дросела... Дебитомера и аз го изключих като вариянт, понеже колата си върви а и според тестовете с ваг-ком всички показатели са в норма.. катализатора също...

Някой да има идея как/къде да проверя вакуумните маркучи дали не изпускат?

П.С. Колега, машината си е американка, и верно е рядка за БГ :)


Потребителски аватар
sigi
Мнения: 181
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот sigi » Чет 16 апр 2009 15:06


Може да е от запушен катализатор.


Потребителски аватар
Garion
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот Garion » Чет 16 апр 2009 15:59


sigi написа:Може да е от запушен катализатор.


Някаква обосновка ?


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот alex_zazy » Чет 16 апр 2009 16:10


БГ горива и т.н за мене няма 1 здрав катализатор в България. Може да не е запушен ама да е тръгнал. Тия турбо коли много обичат да ги топят и то яко.


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот skotis » Чет 16 апр 2009 17:14


При мен се оказа маркуч на картерните газове...


Потребителски аватар
Garion
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот Garion » Чет 16 апр 2009 17:50


skotis написа:При мен се оказа маркуч на картерните газове...


И аз съм склонен да мисля, че е някой маркуч.

Как да разбера дали имам спукан маркуч ? Някой може ли да ми каже майстор, който може да го направи ?


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот najdobrix » Чет 16 апр 2009 18:32


ела да я прегледам,да премерим MAP (налягане,вакум) в колектора
и пропуски в запалването
0888 83 45 10 - Васил


Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот ELFA » Пет 05 юни 2009 13:32


Има ли развитие по темата, какво се оказа?!


Потребителски аватар
BS
Мнения: 605
Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
Автомобил: A6
Двигател: BAU
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот BS » Пет 05 юни 2009 15:09


А ламбда сондата как е ?


Потребителски аватар
Garion
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот Garion » Сря 10 юни 2009 10:12


Развитие по темата няма... ходих по майстори, всеки вдига рамене
Скоро май ще трябва да ида при някой от клубните майстори, дано те могат да помогнат..


Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот ELFA » Сря 10 юни 2009 10:57


[quote="Garion"]
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
На мен това ми прилича на (check Divert valve)!?


Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?

Мнениеот ELFA » Сря 10 юни 2009 10:58


От няколко месеца леко мени оборотите 720-740-760 не повече и се появява следната грешка (имам кабел и проверявам често):
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent

Последна промяна от ELFA на Сря 17 юни 2009 16:26, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 210 госта