Здравейте колеги,
колата е Джета 1.8 турбо, двигател AWW, 2001 година. Не съм слагал чип и ме съмнява предният собственик да го е правил. Колата няма газова.
От няколко месеца леко мени оборотите 720-740-760 не повече и се появява следната грешка (имам кабел и проверявам често):
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Майстори са гледали колата, но никой не се нае да и постави диагноза или да се захване с проблема.
Преди 2 дена в движение светна чек енджин лампата и ето тези грешки бяха записани:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
След изчистване и 150км шофиране на следващия ден се появиха и тези (според ограничените ми знания
свързани с горните 2):
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
Маслото и филтрите са сменени преди 4000км. Тогава почистих и обучих дросела, но оборотите продължиха да си се менят. Разлика в мощността не съм забелязал, дори сега си дърпа както си трябва.
Днес направих следните тестове с ваг ком:
1. Block 002 - MAF airflow - на празни обороти стойността е 2.75g/s
2. Block 030 - Oxygen Sensor Regulation -
на празни обороти bank sensor 1: 111 или 011 (май е нормално да се сменят ?)
bank sensor 2: 000 (не се променя)
3. Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
на празни обороти това са стойностите:
lambda idle self adaptation -2.1%
lambda partial self adaptation 10.2%
4. Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control -
на празни обороти това са стойностите:
bank 1 lambda control -2, -1, 0, 2.3 (стойностите се менят)
bank 1 voltage of oxygen sensors 1.520V
5. Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
Тестът минава успешно
6. Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
Тестът минава успешно и стойността на датчика е 1.928 (при 1.99 за нов датчик..)
7. Block 046 - Catalytic Converter
Този тест не успях да го пусна, въпреки че опитах какво ли не.. спирачка, обороти.. не става и не става
Може би трябваше да тествам дебитомера и в движение, но това ще направя утре.
Та, според ограничените ми знания + google, разбирам, че проблемите може да са много:
MAF, Boost Pressure Control Valve (N249), спукан вакуумен маркуч, катализатор...
Какво ще кажете Вие според събраните данни. От къде да започна и евентуално кой би могъл да ми помогне ?
1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
Според мен се ориентирай към дросела.Най-честата причина за нестабилни обороти на празен ход при 1.8Т е в него.Обикновено временно се закрепя с почистване/поне при мен вече 20 хил.никакъв проблем след почистването/,но не винаги почистването помага,а може и да си за нов/дори накрая винаги се стига до нов според патили колеги от ауди клуба/.Ако имаш някой познат с подобен мотор,пробвай с неговия дросел да видиш как е.Друг вероятен проблем може да е и от някой от вакумите.Дебитомера в случая може да го изключиш,при положение,че колата си върви добре и пали лесно винаги.Катализатора и клапана за управление на налягането в турбината също може да ги изключиш като вероятна причина що се отнася до празния ход.
П.С.Доста рядка машина,май някаква американка караш
П.С.Доста рядка машина,май някаква американка караш
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
vw16v написа:Според мен се ориентирай към дросела.Най-честата причина за нестабилни обороти на празен ход при 1.8Т е в него.Обикновено временно се закрепя с почистване/поне при мен вече 20 хил.никакъв проблем след почистването/,но не винаги почистването помага,а може и да си за нов/дори накрая винаги се стига до нов според патили колеги от ауди клуба/.Ако имаш някой познат с подобен мотор,пробвай с неговия дросел да видиш как е.Друг вероятен проблем може да е и от някой от вакумите.Дебитомера в случая може да го изключиш,при положение,че колата си върви добре и пали лесно винаги.Катализатора и клапана за управление на налягането в турбината също може да ги изключиш като вероятна причина що се отнася до празния ход.
П.С.Доста рядка машина,май някаква американка караш
Дано да не е дросела... Дебитомера и аз го изключих като вариянт, понеже колата си върви а и според тестовете с ваг-ком всички показатели са в норма.. катализатора също...
Някой да има идея как/къде да проверя вакуумните маркучи дали не изпускат?
П.С. Колега, машината си е американка, и верно е рядка за БГ
- sigi
- Мнения: 181
- Регистриран на: Вто 26 окт 2004 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
Може да е от запушен катализатор.
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
sigi написа:Може да е от запушен катализатор.
Някаква обосновка ?
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
БГ горива и т.н за мене няма 1 здрав катализатор в България. Може да не е запушен ама да е тръгнал. Тия турбо коли много обичат да ги топят и то яко.
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
При мен се оказа маркуч на картерните газове...
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
skotis написа:При мен се оказа маркуч на картерните газове...
И аз съм склонен да мисля, че е някой маркуч.
Как да разбера дали имам спукан маркуч ? Някой може ли да ми каже майстор, който може да го направи ?
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
ела да я прегледам,да премерим MAP (налягане,вакум) в колектора
и пропуски в запалването
0888 83 45 10 - Васил
и пропуски в запалването
0888 83 45 10 - Васил
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
Има ли развитие по темата, какво се оказа?!
- BS
- Мнения: 605
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
- Автомобил: A6
- Двигател: BAU
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
А ламбда сондата как е ?
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
Развитие по темата няма... ходих по майстори, всеки вдига рамене
Скоро май ще трябва да ида при някой от клубните майстори, дано те могат да помогнат..
Скоро май ще трябва да ида при някой от клубните майстори, дано те могат да помогнат..
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
[quote="Garion"]
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
На мен това ми прилича на (check Divert valve)!?
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
На мен това ми прилича на (check Divert valve)!?
Re: 1.8Т - мени обороти, дебитомер, вакуумни маркучи или друго ?
От няколко месеца леко мени оборотите 720-740-760 не повече и се появява следната грешка (имам кабел и проверявам често):
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Последна промяна от ELFA на Сря 17 юни 2009 16:26, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 210 госта