Здравейте,
Не ми работи подграването на седалките или поне аз не успах да го подкарам. Това долу на снимките е бутона за управлението и според мен от него идва проблема. Мерих нагревателя вътре в седалката и дава около 3 ома съпротивление (значи май е здрав). Обаче този бутон не подава 12В към нагревателя. Днес ще проверя колко струва този бутон в Юнитейд, но преди това ако някой знае какви са условията за да тръгне подгряването? Предполагам е необходимо колата да е на контакт, но дали има и друго (примерно да включено подгряването на задния прозорец или пък температурата да е по ниска 5 градуса или нещо подобно).
Мерси предварително.
Golf MK4 подгряване на седалките
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Нямам такава екстра, но предполагамв е на принципа на другите подгрявания - да е запалена или поне на контакт. Иди в някой шмекерски магазин и ги помоли да дти дадат копче да пробваш. На мен като м испря шофьорското стъкло отидох в един и осъзнах, че проблемът ми не е от копчето
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Копчето трябва да е настроено на определеното ниво и подгряването започва когато има тежест върху седалката.Поне така знам аз, че функционира.
- GOLF
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Подгряването на Д-то няма нищо общо с околната темература, тежест на седалката или нещо друго да трябва да е включено.
Палиш си колата връткаш копчето, изчакваш малко и почваш да се грееш.
А по темата - виж си и под седалката както каза колегата и самото копче.
Палиш си колата връткаш копчето, изчакваш малко и почваш да се грееш.
А по темата - виж си и под седалката както каза колегата и самото копче.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Благодаря колеги, ще огледам под седалките какво има.
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Единственото условие да работи е да си на контакт, няма зависимост от други копчета, външна температура, натиск върху седалката и тн.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Колега пиши колко струва копчето като разбереш,че и на мен ми трябват 2 такива да знам
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Съжалявам, но след като колегите ме насочиха да търся датчик за тежест под седалката и след като реално разбрах, че от него идва проблема, а копчето е здраво - не съм ходил до Юнитейд и не знам цената.
Та какво всъщно стана:
Разбра се, че именно в датчикът за тежест е проблема, който не функционира. Погледнах под седалката но не успях да го намеря, може пък да е вътре някъде. И тъй като тази функционалност не ми е необходима - реших да го елиминирам за да си спестя бъдещи проблеми. Реално нагряването работи само ако колата е на контакт така, че допълнителната защита за наличие на тежест не ми е необходима. Елиминирането става чрез поставяне на един резистор (аз ползвах 47 килоома) в горния ляв ъгъл на платката близо до буксата.
Ето снимка "преди":
и "след":
Та какво всъщно стана:
Разбра се, че именно в датчикът за тежест е проблема, който не функционира. Погледнах под седалката но не успях да го намеря, може пък да е вътре някъде. И тъй като тази функционалност не ми е необходима - реших да го елиминирам за да си спестя бъдещи проблеми. Реално нагряването работи само ако колата е на контакт така, че допълнителната защита за наличие на тежест не ми е необходима. Елиминирането става чрез поставяне на един резистор (аз ползвах 47 килоома) в горния ляв ъгъл на платката близо до буксата.
Ето снимка "преди":
и "след":
Последна промяна от rmk на Пон 28 дек 2009 22:14, променено общо 2 пъти.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
А ето и малко полезна информация за някой, на който му се налага да проверява кабелите зад бутона.
Така изглежда копчето отзад, а ето и функцията на изводите:
1. Тук се подават 12V, когато пуснете габаритите, за да се освети бутона заедно с другите по таблото.
2. Изход 12V към реотана на седалката.
3. Вход от датчикът за тежест.
4. [не се ползва]
5. 12V постоянно през бушон номер 44 от бушониерата (ще бъде комутиран към извод 2).
6. 12V когато дадете контакт с ключа.
7. Маса.
Бушон 44 е 15 ампера.
Така изглежда копчето отзад, а ето и функцията на изводите:
1. Тук се подават 12V, когато пуснете габаритите, за да се освети бутона заедно с другите по таблото.
2. Изход 12V към реотана на седалката.
3. Вход от датчикът за тежест.
4. [не се ползва]
5. 12V постоянно през бушон номер 44 от бушониерата (ще бъде комутиран към извод 2).
6. 12V когато дадете контакт с ключа.
7. Маса.
Бушон 44 е 15 ампера.
Последна промяна от rmk на Вто 29 дек 2009 16:05, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
rmk написа:Разбра се, че именно в датчикът за тежест е проблема, който не функционира. Погледнах под седалката но не успях да го намеря, може пък да е вътре някъде.
Ще сложа снимки малко по-късно.
Тъп въпрос, но как разбра, че датчика за тежест не функционира като не си го намерил?
Пускал съм си подгряване на дясната седалка, без никой да седи до мен, и пак нагрява (на Б5.5), т.е. ако има такъв датчик, моя не трябва да работи предполагам?
Поздрави
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Ами разбрах защото на дясната седалка работи и там като мерих видях как се променя съпротивлението между два от изводите. На лявата седалка между същите два извода нищо не се променя - безкрайно съпротивление За по-сигурно преработих и двете бутончета и сега и двете седалки вече не ползват датчикът за тежест и ще работят винаги.
- anger
- Мнения: 787
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Mного интересна тема!
И добре описано решение!
Да се включа и аз с моя опит.
Бора, 1998, фабрично подгряване. Преди няколко месеца свалях тапицерията за пране, и понеже не ми работеше подгряването на шофьорската седалка, се заех с ремонта. Преблема беше ясен още от пръв поглед - двата проводника, от буксата под седалката, вследствие на триенето в една метална шина се бяха прекъснали. Та, с малко обработване стана работата. Но датчик за тежест при мен няма. Може би при вас е монтиран, защоко колите са по - нови. Двата кръга (за ГъЗъТ и за гърба) са вързани в паралел и могат да работят независимо един от друг. При даване на контакт системата си изпълнява предназначението, т. е. без да сядаш започва да грее. Мисля си, че при колегата съпротивлението се е променяло, заради увеличаването на температурата в нагревателите, което си е напълно нормално явление.
Мисълта ми е, че според мен няма такъв датчик, но ако има - поправете ме!
И добре описано решение!
Да се включа и аз с моя опит.
Бора, 1998, фабрично подгряване. Преди няколко месеца свалях тапицерията за пране, и понеже не ми работеше подгряването на шофьорската седалка, се заех с ремонта. Преблема беше ясен още от пръв поглед - двата проводника, от буксата под седалката, вследствие на триенето в една метална шина се бяха прекъснали. Та, с малко обработване стана работата. Но датчик за тежест при мен няма. Може би при вас е монтиран, защоко колите са по - нови. Двата кръга (за ГъЗъТ и за гърба) са вързани в паралел и могат да работят независимо един от друг. При даване на контакт системата си изпълнява предназначението, т. е. без да сядаш започва да грее. Мисля си, че при колегата съпротивлението се е променяло, заради увеличаването на температурата в нагревателите, което си е напълно нормално явление.
Мисълта ми е, че според мен няма такъв датчик, но ако има - поправете ме!
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Има такъв датчик(казва се датчик за заетост на мястото),но не се използва от подгряването на седалките,а от еърбега.
П.С. Въпреки че при различните коли има и много разлики,но в по голямата си част са така.
П.С. Въпреки че при различните коли има и много разлики,но в по голямата си част са така.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, подгряване на седалките
Колеги не съм сигурен, че на всики модели произвеждани през различните години е еднаква схемата.
Това което съм сигурен при мен е, че бутона започна да подава напрежение към нагревателя след като сложих резистор между извод 3 и маса. Тоест при мен кабела който идва към извод 3 е бил свързан някога към нещо но сега вече не е. На дясната ми седалка е по-различно, там на извод 3 се променя напрежението ако сядам и ставам от седалката (ако бутона е на мястото си, защото той създава "пул-ъп" (не знам на български как се казва точно).
Довечера ще кача и снимка на резистора къде точно на платката съм го сложил. По принцип вчера уж качих снимките в снимка.бг, но ги няма още.
PS:
Най-после снимките се качиха...
Това което съм сигурен при мен е, че бутона започна да подава напрежение към нагревателя след като сложих резистор между извод 3 и маса. Тоест при мен кабела който идва към извод 3 е бил свързан някога към нещо но сега вече не е. На дясната ми седалка е по-различно, там на извод 3 се променя напрежението ако сядам и ставам от седалката (ако бутона е на мястото си, защото той създава "пул-ъп" (не знам на български как се казва точно).
Довечера ще кача и снимка на резистора къде точно на платката съм го сложил. По принцип вчера уж качих снимките в снимка.бг, но ги няма още.
PS:
Най-после снимките се качиха...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Vili777 и 141 госта