Проблем с климатроник на Голф 4
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
това с превклюването на екон преди да угасиш незнам защо го правиш и какъв смисъл си мислиш че има . Освен вентилатора под клапата няма други перки , е има и едно малко вентилаторче в самото табло на климатроника до дисплея ,но то си за следене на вътрешната температура .
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
achodemo написа:това с превклюването на екон преди да угасиш незнам защо го правиш и какъв смисъл си мислиш че има . Освен вентилатора под клапата няма други перки , е има и едно малко вентилаторче в самото табло на климатроника до дисплея ,но то си за следене на вътрешната температура .
Ами тук някъде във форума четох, че е добре преди да се изключи климатроника да се спре компресора. А повредата вече си я отстраних. Снощи стана по тъмно и нямах време да се занимавам, но тази сутрин си погледнах бушоните и се оказа, че един от бушоните (20А-ровия), отговарящи за климатроника е изгорял.
Последна промяна от jollycatman на Вто 08 мар 2011 21:57, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Зимно време няма смисъл това с компресора,понеже той така или иначе не тръгва.
Иначе е така,за да може да се отцеди конденза от питата на изпарителя и така да се намали образуването на плесен във въздуховодите.За целта обаче колата трябва да поработи поне 2-3 минути на екон,преди да бъде изгасена (говорим за лятно топло време).
Иначе предпазителите не горят просто така и не е зле да видиш за какво точно на климатроника е този предпазител и да огледаш за проблем.Голф 4 и Бора имат сериозни драми с разпадащи се изолации на кабелите на цялата ел. инсталация,не само на климатроника и не е зле да огледаш какво се случва,за да не те изненада някъде.Също така,ако е за вентилатора,би трябвало да е 30А и свали и преслушай вентилатора...събират доста прах по втулките и запичат след известно време,започва да се върти трудно и да създава ядове и да си гори предпазителите.
По повод това с откачането на моторчето за вътрешна циркулация - никак не е готино решение,защото през лятото се натоварва много климатичната инсталация,ако моторчето не си работи добре.Причината е,че постоянно в купето влиза въздух с външната температура и климатика трябва да го охлажда непрекъснато,а иначе взина от вече охладения в купето и не се тормози толкова.Усеща се доста и в разход на гориво и в натоварването на компресора и климатика през горещите летни дни.Иначе да - сваля се таблото и моторчето се сменя.Лошото е,че 2-ра ръка не може да се намери здраво (чупят вътре едно зъбно колело и на всички ако не е счупено,поне е спукано и скоро ще се счупи),за това е добре да се смени направо с ново,ама то е една готина цифра от сорта на 300лв.
Иначе е така,за да може да се отцеди конденза от питата на изпарителя и така да се намали образуването на плесен във въздуховодите.За целта обаче колата трябва да поработи поне 2-3 минути на екон,преди да бъде изгасена (говорим за лятно топло време).
Иначе предпазителите не горят просто така и не е зле да видиш за какво точно на климатроника е този предпазител и да огледаш за проблем.Голф 4 и Бора имат сериозни драми с разпадащи се изолации на кабелите на цялата ел. инсталация,не само на климатроника и не е зле да огледаш какво се случва,за да не те изненада някъде.Също така,ако е за вентилатора,би трябвало да е 30А и свали и преслушай вентилатора...събират доста прах по втулките и запичат след известно време,започва да се върти трудно и да създава ядове и да си гори предпазителите.
По повод това с откачането на моторчето за вътрешна циркулация - никак не е готино решение,защото през лятото се натоварва много климатичната инсталация,ако моторчето не си работи добре.Причината е,че постоянно в купето влиза въздух с външната температура и климатика трябва да го охлажда непрекъснато,а иначе взина от вече охладения в купето и не се тормози толкова.Усеща се доста и в разход на гориво и в натоварването на компресора и климатика през горещите летни дни.Иначе да - сваля се таблото и моторчето се сменя.Лошото е,че 2-ра ръка не може да се намери здраво (чупят вътре едно зъбно колело и на всички ако не е счупено,поне е спукано и скоро ще се счупи),за това е добре да се смени направо с ново,ама то е една готина цифра от сорта на 300лв.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Сега се загледах в схемата на бушоните и се оказа, че бушона за вентилация на купето всъщност трябва да е 25А, а не 20А. Може би и затова е изгорял.
- MarinaGechevska
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 04 дек 2016 10:50
- Автомобил: Golf 4
- Двигател:
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Здравейте! От всичко, което изчетох, направих самодиагностика и ми показа тези две грешки. Аз съм от Плевен и ако може някой да ми каже какво означават и къде могат отида за поправката им. Хубав ден!
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
31d е за датчика за слънчевия интензитет - намира се на решетката, под предното стъкло и е като пъпка. Той не е толкова важен, има значение само в режим AUTO, ако е сменяна решетката, най-вероятно е откачен кабела, или е сложена решетка без датчик от кола с климатик. Можеш да караш и без него.
4FA e моторчето за клапата за рециркулация на въздуха - най-вероятно е заседнала, или е била заседнала. Изтрий грешките като задържиш ECON за 2сек, покарай и виж дали ще се появи пак тази грешка за клапата. Какво прави климатроника, според мен нищо съществено нямаш за ремонт, най-много да ти се изпотява стъклото зимата.
4FA e моторчето за клапата за рециркулация на въздуха - най-вероятно е заседнала, или е била заседнала. Изтрий грешките като задържиш ECON за 2сек, покарай и виж дали ще се появи пак тази грешка за клапата. Какво прави климатроника, според мен нищо съществено нямаш за ремонт, най-много да ти се изпотява стъклото зимата.
- MarinaGechevska
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 04 дек 2016 10:50
- Автомобил: Golf 4
- Двигател:
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Благодаря vanesto за отговора, но сега ще ти кажа какво не прави. Не прави топло. Изобщо. Имам приятел със същия Голф и при него е баня, а при мен умираш от студ. Преди години един "приятел" я беше изтърбушил цялата и уж този проблем беше оправен, според него. Взе 300 лева и айде... Никакво подобрение. И видях за тази диагностика и я направих. Ще я пробвам сега, след като съм изчистила грешките, но това е голям проблем за мен. Тя духа студено, независимо на колко градуса е.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Според мен проблемът е друг, може радиаторчето на парното да е запушено, или термостата да не затваря. Стрелката стои ли на 90гр? Не се знае твоя "приятел" какви ги е сътворил, мога да ти предложа добър майстор, но във Варна или София.
-
- Low rider
- Мнения: 5546
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Залагам на клапи
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на Голф 4
Най-логичното е клапата за топло/студено, ама щеше да дава грешка 4F7 ако е от нея.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: speedvw и 83 госта