Реле за бензинова помпа Голф 3 - РЕШЕНО!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Реле за бензинова помпа Голф 3 - РЕШЕНО!!!

Мнениеот anger » Вто 04 апр 2006 20:52


Двигателя е ААМ, но това няма значение. Описвал съм проблема си в други теми, затова сега накратко - гасне по време на работа и след смяна на куп неща стигнах до извода, че когато си иска захранва релето за бензиновата помпа. В момент, който работи без проблем при подаване на контакт релето сработва за 2 - 3 секунди, изключва и отново сработва в момента на запалване на двигателя. Релето е изрядно, с почистени от мен пъпки, номера му е 167. Вчера си купих за проба друго реле с номер 18 (продадоха ми го за реле за бензинова помпа), на което контактите се намират на същото място, а двата извода за бобината са на различни места спрямо старото реле. На старото са еднин до друг като единия е широк, а другия - тясен, а на новото са срещуположни, т. е. 4 - те извода на релето са на кръст. Та тази 18 - ка става на куплунга, работи, но явно се захранва чрез друг токов кръг, понеже още като дадеш на контакт и бензиновата помпа започва да работи без прекъсване.
Въпросите ми са два:
1. Някой знае ли откъде се управлява това реле, освен от контактния ключ? Какво му казва да работи 2 - 3 сек. и после да изключи?
2. Ако така помпата работи непрекъснато, докато колата е на контакт има ли някаква опасност за нея и дали мога да карам по този начин без проблем?
Снимки ще кача утре, сега е вече късно да снимам.
Благодаря предварително на всички отзовали се!!! :)

Последна промяна от anger на Пон 10 апр 2006 16:08, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 04 апр 2006 21:02


на релето се подава + от контактния ключ а компира му подава масата и чрез нея го управлява. (говориме само за оперативната верига нали? да няма грешки... :D )
така че + трябва да имаш винаги когато колата е на контакт а - е това което трябва да се гони...
компира получава сигнал от хол датчика че мотора работи и почва да подава масата на релето и да управлява дюзата. ако имаш кофти връзка в трасето хол датчик-компир ефекта ще е прекъсване на работата на релето защото компира получава сведение че мотора вече не работи и спира помпата.
другото е фалшив компир... :(
па ха дано си ме разбрал... :D


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Вто 04 апр 2006 21:08


Напълно те разбрах:) Да, точно - само за оперативната верига става въпрос. Значи ще си проверя кабелите от компира към датчика. Не зная дали е прецакан нещо компира, дано не е, щото майка ми жална:) Според теб, излъган по този начин компира с това реленце дали може да даде някакъв проблем? Така си работи перфектно, но предполагам, че някой ден може да съжалявам за това си творение. Искренно съм ти благодарен за бързия отговор:)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 04 апр 2006 21:13


ако помпата я излъжеш да бачка постоянно а колата бачка-ерго дюзата се управлява-няма защо да тършуваш по трасето от хола към компира-явно щом управлява дюзата-инфо има.
тогава все пак релето е белята...търси си такова като твойто-недей си прави експерименти че откъде взимаш масата за тва другото-един господ знае и стари баби...да нема после лед на челото...mhihi mhihi


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот netizen » Вто 04 апр 2006 21:20


имах същия проблем - смених го с "ново" от морга и грижи няма вече 2 години


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Вто 04 апр 2006 21:21


В случая все едно съм подал захранване на помпата без да има зависимост от компира. Значи старото ми реле е в ред - мерил съм му бобинката 150 пъти (62 ома), чистил съм го и т. н. Но самия куплинг на реленцето ту има захранване, ту не. Значи - е прекъсва и изобщо хич го няма. Има ли вероятност това да го прави при прецакан датчик на Хол? Мерил съм го, както си си го описвал в една тема и всичко беше 6. Интересното е, че имам колата от 2 години - през първата нямаше никакъв такъв проблем. Това лято доста попътувах и ми прекъсваше без никаква зависимост. 1 година работи, 1 не - вече влизам в 3 - та, значи сега трябва да се стабилизира и да заработи безотказно :P


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 04 апр 2006 21:26


не си отчел възможността да се нагрява бобинката и да прави магария... на студено пак да си дава нормално съпротивление...
недей повече да мериш а си намери едно ново/старо реленце за 5 кинта отнякъде и опитай да видиш какво ще стане.
хол+компир=помпа+дюза ако няма само помпа-компира ще е за бой-не хола. или електриките или реленцето...


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Пон 10 апр 2006 16:06


След дълго тюхкане и чудене най - сетне успях да установя и отстраня повредата:)
Оказа се, че управляващият от компютъра сигнал минава през реле, което се намира ето в тази машинка

Изображение


Не зная тя каква точно роля има, но минуса от компютъра се подава на релето за бензиновата помпа посредством ето това реленце

Изображение

И така, оказа се че то не получава захранване всеки път. Защо ли? Ами студена спойка на крачето му, което получава + :)

Изображение

След малко игра с Weller - а проблема беше отстранен категорично!

Последва задължителната 72 - часова проба

Изображение

и колата започна да мърка, както преди:)

Само че при човъркането из кабеляците ми изчезнаха ел. стъклата и огледалата - някъде нещо съм бутнал по неволя, но това е нищожен проблем в сравнение с едногодишното ми блъскане.
Искам да изкажа специални благодарности на vaskoto1 за оказаната техническа помощ и да му пожелая крепко здраве и технически прогреси и все така да продължава да ни помага :) :) :) БЛАГОДАРЯ ТИ, ВАСКО!!!


Bary
Мнения: 30
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот Bary » Пон 10 апр 2006 16:16


по надписа на тая ''машинка''-Steuergeret fuer Diebstahlschutz--в превод си е имобилаизер :D


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Пон 10 апр 2006 16:18


Благодаря, не разбирам немски:)

Последна промяна от anger на Пон 10 апр 2006 16:19, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 216 госта