Как да разпознаем изгоряла свещ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5258
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот ktamen » Съб 13 окт 2018 23:19


И при тройните може.




batVenci
Мнения: 764
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот batVenci » Съб 13 окт 2018 23:20


Има начин. Със свредло 0,8 до 1 мм, или там колкото е предписано...


batVenci
Мнения: 764
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот batVenci » Съб 13 окт 2018 23:25


Иначе проверката се прави най-достоверно под приложено налягане, имитиращо работното в края на сгъстяването, както е показано тук:
https://www.youtube.com/watch?v=-rE9Yg0-vFo


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 938
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот Wish_Master » Съб 13 окт 2018 23:38


Имам голфче 3-ка 101 коня, което взех на 74000км. За 11 години съм навъртял много малко - около 65к. Свещи и кабели не съм сменял. Дистрибуторната капачка се беше предала в началото на годината, но все пак е нормално за оригинална част от 96-та. Не и беше останало графит на централния електрод и понякога палех по-трудно. Всъщност не знам дали това е била причината, но със сигурност капачката не беше ОК.
Идеята ми е че не би трябвало да има някакви точно определени километри, които трябва да бъдат навъртяни, за да се сменят свещите.


batVenci
Мнения: 764
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот batVenci » Нед 14 окт 2018 0:25


Обикновено старастта и проблемите при свещите идват най-вече от изолационната част, т.е. от керамиката. Щом пробие изолацията на керамиката, свеща няма да създава междуелектродна искра, като последната ще отива на късо, някъде вътре в изолацията. Затова изолационното съпротивление на свеща, трябва винаги да е по-високо от междуелектродното. Нещата стават още по критични при високото налягане при запалване на сместа в края на сгъстяването. Тогава междуелектродното съпротивление нараства с налягането и лесно може да стане по-голямо от изолационното, било то в керамиката на свеща, или някъде другаде във високоволтовата верига. Така искрата по закона на Ом ще протече там, но не и между електродите на свеща. Затова свещите, а и цялата високоволтова запалителна система, трябва да се проверяват под налягане приложено на свеща...


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 427
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Moskwich 2140
Двигател: 1986
Местоположение: с.Чуковец

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот ivuchev » Пон 15 окт 2018 9:34


Курт Деликуртев написа:Електродното разстояние се регулира с почукване и после с пластина се проверява дали е предписаното, 0,8 до 1 мм според свещта.


Това не го препоръчвам освен ако не си на 500 км в пустоща и е отказала свеща заради голямо разтояние , Но тогава или комутатор ще думне или бобина. Ако по време на работа се отчупи това заварено парче крокодилски сълзи ще леете освен ако не сте голям късметлия да изхвърчи през някой клапан.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 747
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот 4i4o-dido » Пон 15 окт 2018 20:03


ivuchev написа:
Курт Деликуртев написа:Електродното разстояние се регулира с почукване и после с пластина се проверява дали е предписаното, 0,8 до 1 мм според свещта.


Това не го препоръчвам освен ако не си на 500 км в пустоща и е отказала свеща заради голямо разтояние , Но тогава или комутатор ще думне или бобина. Ако по време на работа се отчупи това заварено парче крокодилски сълзи ще леете освен ако не сте голям късметлия да изхвърчи през някой клапан.


До сега не ми се е случвало да се отчупи страничния електрод. Не зная колко ''варварски'' трябва да се почуква и изправя за да се откърти?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1581
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 15 окт 2018 20:05


И аз не съм чувал да се отчупва електрод, баща ми на Трабанта го правеше на всеки няколко месеца, аз с първата си западна кола също. Дори още ми стои комплекта с пластини-дебеломери.


Zdravko Zankov
Мнения: 9524
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 15 окт 2018 20:10


Това че не сте виждали,не означава че е невъзможно.
За протокола,Бош на 15000 се беше напукал керамичният изолатор на + вия електрод.
Късмет,че не е паднал в цилиндъра.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1581
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Как да разпознаем изгоряла свещ?

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 15 окт 2018 20:17


ktamen написа:И при тройните може.


Тройните се износват по-малко от единичните, от Б3 насам слагам само тройни на пасатите си!



Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта