Ремонт на алтернатор - въпроси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7114
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот Winner25 » Нед 13 юни 2010 23:55


Проблема е че почна да премигва лампата за зареждането, като в последствие почна постоянно да свети.
След разглобяване се оказа че едната четка е заминала.
Сега въпросите :)
DSC00172.JPG

Тези четки сменят ли се? Или се сменя това цялото?
DSC001711.jpg

Там където опира четката ми се струва че е износена оста. Така ли е или така ми се струва :)
Трябва ли да се прави нещо или само да сменя четките и да сглобявам?

На този алтернатор кое му е изправителния блок и реле регулатора? Отделно ли са или всичко е в това което се вижда отгоре?

Алтернатора е свален от голф с абу мотор и е на около 350 000км по километраж :)




bat sandy
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 11:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот bat sandy » Пон 14 юни 2010 1:39


Здрасти,колега!По принцип се сменя цялото пластмасово звено с четките.Аз съм сменял само четките,но не ти го препоръчвам-много разправия е.Не си заслужава,за да спестиш 15-20лв.Обаче ако колектора е много износен е проблем.Тогава трябва да смениш и него или целия ротор.Разбира се,че ще ти е по-лесно да смениш направо ротора-намери си читав втора ръка.А по другите въпроси-изправителния блок е ламарината над колектора на задната част на генератора(на снимката)със запресовани на нея диоди.За регулатора не съм сигурен-мисля,че е в четкодържателя.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 3968
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе , Passat B4-1Z

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот milmar » Пон 14 юни 2010 9:47


Това , че се износва повече едната четка е сигурен признак за надран (вкопан) пръстен на колектора , както сам си забелязал . Това нещо се получава най-често от безхаберие и чакане да светне лампата , та тогава :? . През това време износената четка не контактува добре , искри и износва интензивно пръстена и т.н. ... и се стига до този момент .

Лечението е :
* купуваш си нов генератор :wink:
* купуваш си нов ротор и четкодържател ( с четки и регулатор)
* даваш ротора да му сменят пръстените
* даваш ротора на стугар да му свали някоя стружка и да подравни пръстените
* ако е малко повреден пръстена и ако си добър шлосер , ако си сръчен и работиш добре с пила и шкурка , и си малко художник :D , имаш шублер поне , можеш да опиташ на ръка така лекичко ... Но 100% малко или много ще се получи ексцентричност при обработката :x

Кое е реле-регулатора мисля че ти стана ясно - плочката отстрани на четкодържатела .
Изправителния блок е оребреното парче алуминий със запресовани в него диоди .... да не си мислиш и него да сменяш mhihi , то не се сменя току-така .




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9271
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград
Контакти:

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот L&R » Пон 14 юни 2010 10:01


Нов колектор комплект, по спомен около 8лв.
Изображение
Нови четки Бош около 5лв.
Изображение
Ако има друго са двата лагера.

Как се сменя всичко тук:
http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm

Неравномерно износване на четките, често заради заминали лагери.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7114
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот Winner25 » Пон 14 юни 2010 11:39


Много благодаря за обясненията :bowdown
Алтернатора е сменен с друг - втора употреба :) Този няма да се ползва докато и с другия не светне лампата.

Единия пръстен е много износен. На снимката не се вижда много добре но е доста влъбнато.
Не ми стана ясно само тези пръстени как се сменят. Мога ли да ги сменя без да разглобявам целия алтернатор?




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9271
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград
Контакти:

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот L&R » Пон 14 юни 2010 13:56


маха се задния лагер, прекъсват се леко намотките избива се колектора , слага се новия и се запоява.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7114
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот Winner25 » Пон 14 юни 2010 14:06


Като почнах да избивам лагера колектора в основата почна да се чупи. После го счупих целия, останаха само пластините и така махнах лагера :)
Сега първо лагера ли се слага или първо колектора :roll:




Потребителски аватар
poni
Мнения: 1109
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот poni » Пон 14 юни 2010 16:33


първо колектора.после лагера

като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7114
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот Winner25 » Пон 14 юни 2010 19:10


poni написа:първо колектора.после лагера

като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?

Сега не се сещам за кой чоп става въпрос, а и не е при мен да погледна. Нищо не съм рязал, пластините които отиват до двата пръстена си стоят :)




Потребителски аватар
poni
Мнения: 1109
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот poni » Вто 15 юни 2010 17:01


на задния капак има номер по бош
напиши ми го
0123.....




i3v3a3n
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот i3v3a3n » Пон 15 ное 2010 23:47


хубаво де ще смените колектора , може и лагерите ако ви е мерак ама от къде ще вземете изправителния блок (пластините) щото до колкото разбирам пък и от снимките като отрежеш ушите с които е крипнат стария изправител после не можеш да го използваш пак , пък и на снимката онзи е дал че нов струва 129$ то ще стане егати цифрата тоя ремонт




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7114
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот Winner25 » Вто 16 ное 2010 1:38


Пластините не се режат, всичко излиза здраво :wink:




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 3535
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот ktamen » Вто 16 ное 2010 4:14


Колега трябваше да смениш само четките, сменят се лесно с поялник. Контактните пръстени (наричат се така, колектор е нещо доста по-различно и в алтернатора няма такъв) се пипат само ако имат радиално биене или са износени докрай, каналите не са проблем.
Нормално е едната четка и другия контактен пръстен да се износват повече, ако тока беше променлив, тогава щяха да се износват еднакво, при искрене между двойка електроди (каквито всъщност са четката и контактния пръстен) положителния се износва около два пъти по-бързо.




Потребителски аватар
peterallex
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот peterallex » Съб 02 апр 2011 16:45


Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Ремонт на алтернатор - въпроси

Мнениеот emo-gar » Нед 03 апр 2011 8:43


peterallex написа:Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.


Трифазна изправителна схема "Ларионов",6 броя силови диода(по 3 на плоча).По-скоро да се интересуваш от "допустим ток в права посока" на диодите,напрежението в обратна посока-ами до 100в.е достатъчно.Ако си купуваш диоди,да имаш в предвид че се водят "прави" и "обратни"-респективно за набиване в "плюсовата" и "минусовата" плочка.Разликата е в Разположението на анод/катод-има си и обикновено нарисувано диодче на корпуса.
Вътре има и още 3 по-слаби диода за захранване на релето.За да премериш диодите има два начина:бърз-мериш м/у "+" и корпус в двете посоки,в едната "пуска"-в другата не.И по-сложния,при "окъсял" диод-тогава се налага откачане на намотките(3 извода,може да се запояват с подходящ поялник,препоръчвам и "омотаване" на края +спойка).Освен ако не се смени цяла плочка.
Разбира се,че е по-лесно да си вземеш втора ръка,ама ако все пак ти се заиграва..





Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 4i4o-dido, Bai Tisho, batkotivalio, fedoracore, freelancer, KKamenov, lavce, tomhafner и 25 госта