водачи на клапаните
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
водачи на клапаните
Здравейте,колеги!Предстои ми ново отваряне на главата за да сменя въпросните водачи на клапаните.И обичам винаги когато отида при майстора,да съм подготвен поне малко теоретично.Предисторията е следната:първо смених гумички на клапаните,след това сегменти и гарнитура на главата.Последва смяна на маслото с друга марка.Но губенето на масло почна отново.Без да пуши,мирише от ауспуха и т.н.След като прочетох доста теми по въпроса и след консултация с колегата Joker ,стигнах до извода,че там ми остана последния проблем в борбата ми с харча на масло.Признавам,че при предишните ремонтни дейности не сме обръщали внимание на водачите.Та имам няколко въпроса.Трябва ли да се сменя пак гарнитурата на главата(тя е на има-няма 6000км)?Какво значат манипулациите-"пастиране" и "райбероване" и винаги ли се правят?Трудно ли става набиването на новите водачи?Защо в магазина има различни според каталога,размери на диаметъра на водачите,и все за моя двигател?Това е засега,ако се сетя още нещо ще пиша пак.Благодаря на всички отзовали се!
- Deo88
- Мнения: 2673
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Панагюрище
Re: водачи на клапаните
Несъм много запознат с тези термини "пастиране" и "райбероване" , но предполагам , че се правят , за да могат повдигачите да легнат плътно в леглата си Що се отнася до гарнитурата на главата , при всяко сваляне на нея , трябва да се сменя с нова ( така съм чул и правил , така ти и казвам ) ! Предполагам всеки може да разглоби двигател , и всеки би се опитал да го зглоби , но като седя по себе си , има тънкости които трябва да ги знаем , за да подходим на проблема както си трябва . Веднъж се сваля тази глава , не всеки път ! Хайде успех
- Beat
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 31 авг 2010 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dimitrovgrad
Re: водачи на клапаните
тия термини се отнасят за леглата на клапаните,в твоя случаи не е нужно от 2рото само се пастират и до там,гарнитурата задължително се сменя, гумучките е препорачително, независимо, че са нови.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: водачи на клапаните
Водачите се избиват/набиват на преса,сглобката е на стегнатост,даже някъде препоръчват водачите да са изстудени,а главата подгрята за да стане "точно"работата.Ако в сервиза се занимават с глави-знаят вероятно процедурата.И най-добре е да занесеш стар водач в магазина,щом е такъв голям избора...,то по диаметъра на клапанните опашки се гледа..до стотна.Ако загубата на масло е оттам,то поне при палене след престой трябва да "изпуши" синкаво.И с новите водачи да се "припасват" отново клапаните в леглата(ония термини-пастиране,райбер ако трябва).Цялата процедура съм правил на дизел,което си е почти същото,макар да не беше VW.Първо опитах да избия старите водачи с "управителя"...тегаво вървят,че се и чупят даже,купих нов комплект и в базата са ги сменяли на преса(поне така казват).Разбитите водачи водят до неуплътняване на "гумичките",но предполагам поне в началото да задържат...знам ли!?
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: водачи на клапаните
Значи вчера,понеже бях на работа и в почивен ден няма какво да се прави,и реших да си отворя свещите.И какво да видя,на четвърти цилиндър свеща беше хванала много нагар,по-скоро нещо като котлен камък.Имам един як прожектор и реших да светна във всеки цилиндър през отвора.И на този същия четвърти цилиндър видях,че по челото на буталото имаше много прясно масло с нагар от доста твърди частици.Които частици при по силен натиск с нокът и се раздробяваха.Бръкнах за по-сигурно с една разтягаща се отверка,от онези с малкото магнитче на края.И като я извадих,по магнитчето си имаше хубаво,бистро масло,а не черно нагоряло вече.Сега въпроса е откъде влиза маслото?Отгоре през водачи или гумички или отдолу през новите сегменти,което на мен не ми се вярва.Ясно ми е,че трябва да се отваря пак главата,но при останалите три цилиндъра явно няма нужда от смяна на водачи и гумички.Защото светейки с фенера и бъркайки с отверката вътре няма и следа от нагари и масло по челата на буталата.А отзад не пуши .Даже бих казал,че след смяната на сегментите и се поизбели ауспуха.
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: водачи на клапаните-въпроса е решен!
Току-що се връщам от майстора и слава Богу,се разминах със смяната на водачите.Разковничето на проблема се криеше именно в този четвърти цилиндър,за който споменах в предния си пост.Първото нещо,което ме попита майстора,беше колко време след работата на двигателя,съм отворил свещите.А това се случи около 4 часа след като угасих колата.Оттам насетне,той извади един маркуч,който в долния си край имаше надянато нещо като втулка с резба.Това изобретение го нави в отвора на свеща в четвърти цилиндър.Превъртяхме разпределителния вал на 180 градуса спрямо надписа "ОТ" и отвори капачката за маслото.Тогава взе да надува в маркуча цигарен дим.И видяхме,че от никъде не излезе дим освен от въпросния цилиндър.По това установи,че проблема не е долу в буталото и сегментите,а е горе при клапаните.Последва отваряне на клапаните,без да махаме главата.И след оглед на всички гумички и водачи,видяхме,че на всмукателния клапан на четвърти цилиндър се е скъсала гумичката.Точно между пружинката и металната част,която се набива върху водача.Сменихме гумичките отново и сега се надявам да няма вече загуба на масло!Дано с моите патила съм бил полезен на някой друг!Това е.
Re: водачи на клапаните
Към колегата balamata.Колко беше разхода на масло преди смяната на гумичките и оправили се проблема след тяхната смяна.Благодаря,предварително,защото за всички ще бъде полезно да разберем какво е станало след известен пробег.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: водачи на клапаните
Гумичките на клапаните може "майстор" да ги съсипе още, докато ги нанизва на клапаните, така, че ако пак имаш проблем, сменяй гумичките И майстора.
Re: водачи на клапаните
Да използвам темата,може ли от износени или сцепени водачи да докара разход на масло от около 1л. на 1000км.,става въпрос за 16 клапанов мотор.Доста изчетох по форумите,но обикновенно коментарите са за гумички или сегменти.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: водачи на клапаните
tips68 написа:Към колегата balamata.Колко беше разхода на масло преди смяната на гумичките и оправили се проблема след тяхната смяна.Благодаря,предварително,защото за всички ще бъде полезно да разберем какво е станало след известен пробег.
Колегата последно караше Рено Лагуна. Голфчето отдавна го е продал.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 86 госта