Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Пет 18 май 2012 23:31


brad4edat написа:Еми стискаме палци :beer
Иначе колега ти каза, че релетата вътре в блока цъкат всички. Добре ама ти сигурен ли си че като цъкне релето, то и силовата му верига затваря добре. Понякога е възможно контактните пъпчици да се изядат от минаващия ток и релето си цъка ама ток през силовата верига не успява да премине :wink:


Да, релетата щракат, но в действителност незнам дали работят както трябва и точно в това се надявам да е проблема, иначе новата букса съм абсолютно сигурен че съм я снадил 1:1 със старата, правих го много бавно и внимателно именно заради това, за да съм сигурен че там всичко е както трябва, голямата букса няма никакви видими признаци за проблем, изглежда добре, перките са проверени неколкократно и 100% работят. Имам и още една причина да мисля, че има проблем в контролера, нещо което не съм казвал до момента, но си давам сметка че е свързано и със състоянието на малката букса, а то е че от много време насам, почти всеки път след като измия колата, както и често зимата когато е имало повече влага, ми е правило впечатление че нещо щрака и звука се чува около акумулатора, но не съм обръщал голямо внимание на това нещо защото го е правило за кратко и после спира, та сега си давам сметка че щракането е идвало точно от тоя контролер. От високата температура около радиатора, всички кабели и букси се изпичат и се нацепват, а когато има влага, тя прониква в тях и им е@ава мамата, така че в определен момент ще подменя цялата инсталация за да и удължа живота.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Съб 19 май 2012 0:56


то това "щракане" е е един от основните проблеми на Голф 4 с компресорите.При тях тази кутийка управлява и компресора и перките (за разлика от по-старите варианти на същата кутийка).Когато кутийката си замине,или спира тотално да приема и предава (по-добрия вариант) или започва да си прави каквото си иска.Тогава не рядко се случва да пуска и спира компресора по 2-3 пъти в секунда,което се отразява жестоко на компресора,понеже съединителя му и бобината се износват адски много от това постоянно щракане.При дизелите обикновено нещата завършват с откъсване на съединителя от оста и съответно компресора отива в кофата (оста не се продава като резервна част,а смяната и е нечовешки гадна).Разбира се ако бобината не изгори 1-ва и не спаси компресора от тотален разпад.
Цялата тази кутийка е доста ненужна част,понеже другите производители решават този проблем с перките по доста по-умни начини (особено френските,дето толкова много ги плюем,там просто няма какво да се строши в това звено,защото са 3 най-обикновени релета,няма резистори,няма електроника,няма нищо сложно и скъпо :) ).


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Пон 21 май 2012 15:03


Днес получих новото реле, закачих го, но резултат нямаше, така че за момента от към варианти съм изчерпан, вече незнам къде може да е проблема, затова тази седмица ще ходя на сервиз и дано всичко да мине добре.

ПС: а възможно ли е ако нивото на фреона е паднал нещо някой датчик да не подава сигнал към тоя контролер, питам защото въпреки всичко компресора си включва и климатичната система си сработва.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот brad4edat » Пон 21 май 2012 18:31


Щом компресора включва значи пресостата( датчик) за налягането на фреона си отчита че има достатачно налягане на фреон в системата и си подава сигнал за тръгването на климатика.
При изправно работещ климатик, винаги щом се пусне климатика то веднага тръгват компресора и перките на първа степен.

И на мен ми е много странно, какво ще е това животно при теб. Значи блока за управление на перките и климатика си пуска перките при загрял двигател, пуска си и компресора на климатика при подаден сигнал от пресостата, обаче при пускането на климатика не пуска перките :screwy

Колкото и странно да звучи ми се струва че има някъде проблем с електрониката и в двата блока дето имаш сега. Втория блок не е нов нали??? Дали този втория блок е пускал правилно климатика на тази кола от която е свален??? Имаш ли някакво надеждно инфо??

Мисля, че варианта за прекъснат кабел по системата едва ли е възможен, симптомите не насочват към подобно заключение за сега :?


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Пон 21 май 2012 21:34


Да, новия блок е втора ръка, до колко е изряден незнам, но е същия като моя, разбира се не е невъзможно и той да има проблем, но няма как да разбера, в сряда съм при един от известните клубни майстори, така че той ще си каже тежката дума, после ще споделя какво е станало.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот brad4edat » Пон 21 май 2012 23:01


Ами ще чакаме информация и стискаме палци да не е нещо трудно за откриване и ремонт.
:beer


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Сря 23 май 2012 16:16


Ами да кажа какво стана днес, ходих на сервиз, гледаха я, замерваха я, какво ли не правиха, но всичко по кабелите си беше ок, в крайна сметка се установи че налягането на фреона в системата е много ниско и самия фреон много го няма, но особеното е че колкото и малко да е бил е бил достатъчно за да включи компресора, но без да подава постоянен сигнал на перките, казвам "постоянен", защото в предишните си мнения казах че при пускане на климата перките не тръгват веднага а след около 1-2мин., като според някои са се включвали директно на 2ра степен, а се оказа че е на 1ва. Напълнихме системата с фреон и сега при пускане на климата, перките зацепват, но не веднага, а грубо 30секунди след натискането на бутона AC и работят на "импулси" с много малък интервал между спирането и следващото пускане, което според човека си е нормално и в жегите перките изобщо няма да спират, обяснението най-общо е че моя контролен блок е различен от на другите Г4 и просто така си работи, незнам дали съм обяснил достатъчно ясно, ако на някой нещо не му е ясно да пита, ще отговарям.


Потребителски аватар
zelkata_ok1_
Мнения: 322
Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zelkata_ok1_ » Сря 23 май 2012 16:46


колега прегледа ли бушоните над акумулатора при мен се случи веднъж стопен бушон да ми прави мизерия


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Сря 23 май 2012 21:15


Да, прегледани са многократно от различни хора, добре са. Като цяло всичко е добре, според мене дали перките ще тръгнат на първата секунда или на 30тата секунда от пускането на климата няма особено голямо значение, но това си е мое мнение :)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот brad4edat » Сря 23 май 2012 23:07


Мене не ми се струва нормално, но немисля че е опасно за компресора ако са 30 секунди.
Нека да видиме какво ще каже и колегата zfa159 :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Чет 24 май 2012 1:00


tih написа: но без да подава постоянен сигнал на перките, казвам "постоянен", защото в предишните си мнения казах че при пускане на климата перките не тръгват веднага а след около 1-2мин., като според някои са се включвали директно на 2ра степен, а се оказа че е на 1ва. Напълнихме системата с фреон и сега при пускане на климата, перките зацепват, но не веднага, а грубо 30секунди след натискането на бутона AC и работят на "импулси" с много малък интервал между спирането и следващото пускане, което според човека си е нормално и в жегите перките изобщо няма да спират, обяснението най-общо е че моя контролен блок е различен от на другите Г4 и просто така си работи, незнам дали съм обяснил достатъчно ясно, ако на някой нещо не му е ясно да пита, ще отговарям.

mhihi :screwy
Едно по едно да обясня :
1. датчика за налягането на фреона е механичен на твоята кола (до 2000 година) и няма такова понятие,като това,което са ти казали за налягането - ако няма достатъчно налягане (2 атмосфери), ще спре компресора заедно с перките :) .Също така датчика е на клона за високото налягане - там налягането става по-високо при тръгване на компресора,дори с малко фреон в системата.Бачка ли компресора,трябва да въртят и перките,непрекъснато заедно с него,важи за всички Голф 4 :) .
2. това,което наблюдаваш вероятно е 2-ра степен или има някаква грешка по кабелите,защото така се държи 2-ра степен.Тръгва на 18 бара и спира на 14 бара,заради което я усещаш за много кратко време.Това е адски вредно за компресора,защото постоянно го караш да работи на 14-18 бара.
Гледайте по манометрите какво е положението на високото налягане и кога какво тръгва.
Една подробност - ако мерите с пробна лампа кога какво тръгва,при закачена перка има + на червено-бял за 1-ва степен,при пускане на 2-ра,има + на червено-черен,ама през перката го подава и на червено-белия и може да ви заблуди.


Потребителски аватар
peter.d'amellio
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 21:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот peter.d'amellio » Вто 18 юни 2019 16:34


Колеги къде се намира блока за управление на перките на сеат Леон 2006?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 197 госта