Голф 4 1.6 AKL - Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Голф 4 1.6 AKL - Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот Flatmo » Съб 13 ное 2010 12:06


Колата е Г4 двигателя е 1.6 AKL. От известно време всяка седмица си адаптирам дросела за да си подобря чувствителността на педала на газта. Получава се така, че всеки ден карам различна кола. След адаптация на сутринта, като запаля веднага заковава 800 оборота и педала е супер чувствителен. На втория ден като запаля тръгва от 1000 оборота и КАТО ЧУКНА педала на газта се освестява и пада на нормалните 800-850 оборота. При шофиране педала е загубил от чувствителността си. При подаване на газ първо леко се "ослушва" и после наема. Основно се осеща при маневриране и смяна на предавки. На третия ден като запаля тръгва от 1200 оборота. Като чукна педала на газта си пада на 800-850. При шофиране се усеща още повече замисляне при смяна на предавки и при маневриране даже по някога я угасям защото си мисля, че съм натиснал газта ама колата още не се е усетила.
Следва нова адаптация и така пак до следващия път.
Предполагам, че дросела е за чистене но все пак ми е чудно защо след адаптация 1-2 дена карам перфектна кола и след това се разбутва. Някой друг имал ли е подобен проблем? Карам ежедневно в града, не и давам зор (може и в това да е проблема :whip защото се е случвало като покарам извънградско да се оправи).




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот enigma79 » Съб 13 ное 2010 12:21


Сигурно е болен от алцхаймер mhihi
На ваг ком закачи ли я и какви грешки дава?
Ако не си,най добре закачи колата на ваг ком :deal


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот Flatmo » Съб 13 ное 2010 12:30


Имам си кабел с него адаптирам дросела :)
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот pedalchobaba » Съб 13 ное 2010 21:23


Как точно адаптираш дросела? Питам, защото при шибания Simos, той не се адаптира като на истинска кола, а по друга методика, която я няма в Ross-tech.


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот Flatmo » Съб 13 ное 2010 23:02


Точно както е описано на сайта на рос-тех го правя:
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

При мен е на група 98.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот pedalchobaba » Съб 13 ное 2010 23:14


Нищо не си адаптирал.
Нали ти казах, че това дето го пише в Ross-tech не важи за Simos.
Ето ти гайда какво трябва да направиш:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Пробвано е многократно и давам гаранция, че това е начина за адаптиране на дросел на 1.6 AKL.
Ако на мен не ми вярваш, питай някой от знаещите във форума. Ама някой от наистина знаещите.


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот Flatmo » Съб 13 ное 2010 23:33


Този вариант също съм го пробвал и не видях никаква разлика след него.
По "моя" начин чувам как прещраква дросела след като цъкна на Switch to basic settings.
Следващия път пак ще пробвам втория метод.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот javor_bg » Сря 09 ное 2011 10:49


Колеги, и аз бера много ядове с моите обороти. Всичко ми е чистено: дросел, дебитомер. Акумулатор съм разкачал, с VAG-com-а пробвах обучението по гореописания метод, но съществена промяна нямаше, а и някакси ми се видя много бързо това обучение с VAG-com-а, направо за секунди.


ara
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот ara » Сря 09 ное 2011 20:26


Здравейте колеги,
Не мога да ви бъда в помощ за ВАГ кома защото в сервиза работя с друг широко спектърен кодочетец но това което със сигрност трябва се чуе е как дросела се оваря и затваря няколко пъти за да запомни ЕКУ три положения-адаптация. Прави се при температура 80 градуса и изключени консумативи. Ако адаптацията не е завършена се качва грешка- не помня номера .Изисква се и добре почистена дроселова клапа особено в краищата до дросела.Говоря наизуст но преди мнооого време ни учиха ,че 1 десета аксиален луфт на др.клапа води до 10-15 процента разлика в пълненето на цилиндрите.


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот toni82 » Съб 12 ное 2011 22:55


здравейте колеги.прочетох по-горе написаното от колегата в което се споменава че при адаптация на дросела той се отваря и затваря два-трипъти.аз днес си чистих клапата и след това я адаптирах както си е реда,самоче тя се отвори веднъж и то не напълно следтова направи движение в обратната посока и накрая остана в нормално положение като продължи да писка.пробвах и с друга клапа но и при нея е абсолютно същото.как да разбера дали клапата изпълнява точно адаптацията и какви движения трябва да прави.колата е голф4 1.6 16в азд марели.изпълнявам точно процедурата за kwp-1281


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот batmit » Пет 17 авг 2012 14:11


При мен 1.6 акл като адаптирам по горния начин стойностите в канал 011 се нулират и след два дни като проверя са различни. Поне 10 пъти съм го правил но накрая като покарам 2 - 3 дни други стойности все едно че не съм адаптирал нищо. Ако някой може да помогне. Благодаря!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот x15 » Съб 18 авг 2012 13:36


Flatmo написа:Имам си кабел с него адаптирам дросела :)
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.


По-горе сам си си отговорил! Изключи ламбда-та и карай кяколко дни без нея... :012:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот rudoni » Съб 18 авг 2012 16:28


x15 написа:
Flatmo написа:Имам си кабел с него адаптирам дросела :)
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.


По-горе сам си си отговорил! Изключи ламбда-та и карай кяколко дни без нея... :012:


8 месеца?!или колега, някой да му я смени!Като оня от рекламата със содата за киселини-от 30г. я пие! maikomila Почвай от тази сонда ,че няма кой да ти адаптира горивната смес!Той дросела сам търси адаптация и като няма данни забива на софтуерни данни-авариен режим!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 22 авг 2017 12:51


pedalchobaba написа:Нищо не си адаптирал.
Нали ти казах, че това дето го пише в Ross-tech не важи за Simos.
Ето ти гайда какво трябва да направиш:
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2947/3212942221025355691288814899XP9MNLodZgG4wU00TVUt.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2652/66333976619166470431288814913hFhMkaKEfGHJ4pXISBEE.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2254/95777518404246711288814916Lf4riJKlpFLRH8Egbpnb.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2300/27694999415927100801288814919ACpq5xcN2qGZrjRP0tos.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/1799/105415642915666184681288814922ojrvlcarNJ0bs16oMqX7.JPG
Пробвано е многократно и давам гаранция, че това е начина за адаптиране на дросел на 1.6 AKL.
Ако на мен не ми вярваш, питай някой от знаещите във форума. Ама някой от наистина знаещите.

Колеги, някой дали ги е запазил тези снимки или знае посочения начин за адаптиране на дросела на голф 4 1.6 AKL двигател, че го закършихме яко. Или някой да помогне с координати на колегата за по бърза връзка с него. Тенкю :bowdown


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL - Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?

Мнениеот kris11 » Вто 22 авг 2017 20:01


АКЛ Има с дросел с жило великия Симос /пази боже/,има и с ел .
На дърт мотор и 100 почиствания на дросела да правиш все тази. След почистване на мръсотията /ако е правено и след клапата/ от хлабините се отварят нерегламентирани разстояния. На тези с жило адаптацията е на 1 канал, ама не вдява.
Ако след почистване реве на високи обороти - загасяш, вади маркуча от картерните към дебелия маркуч , палиш и не пипаш педала 1-2 мин.Гасиш,слагаш маркуча, чистиш грешки и палиш без да пипаш педала. оставяш 1-2мин даси работи, Гасиш, чакаш и палиш - тр да е ОК вече.
Това съм го изровил от руснаците и има полза и за ADY ка / пак Симос/



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: loopci, railfan и 258 госта