Колата е Г4 двигателя е 1.6 AKL. От известно време всяка седмица си адаптирам дросела за да си подобря чувствителността на педала на газта. Получава се така, че всеки ден карам различна кола. След адаптация на сутринта, като запаля веднага заковава 800 оборота и педала е супер чувствителен. На втория ден като запаля тръгва от 1000 оборота и КАТО ЧУКНА педала на газта се освестява и пада на нормалните 800-850 оборота. При шофиране педала е загубил от чувствителността си. При подаване на газ първо леко се "ослушва" и после наема. Основно се осеща при маневриране и смяна на предавки. На третия ден като запаля тръгва от 1200 оборота. Като чукна педала на газта си пада на 800-850. При шофиране се усеща още повече замисляне при смяна на предавки и при маневриране даже по някога я угасям защото си мисля, че съм натиснал газта ама колата още не се е усетила.
Следва нова адаптация и така пак до следващия път.
Предполагам, че дросела е за чистене но все пак ми е чудно защо след адаптация 1-2 дена карам перфектна кола и след това се разбутва. Някой друг имал ли е подобен проблем? Карам ежедневно в града, не и давам зор (може и в това да е проблема защото се е случвало като покарам извънградско да се оправи).
Голф 4 1.6 AKL - Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Сигурно е болен от алцхаймер
На ваг ком закачи ли я и какви грешки дава?
Ако не си,най добре закачи колата на ваг ком
На ваг ком закачи ли я и какви грешки дава?
Ако не си,най добре закачи колата на ваг ком
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Имам си кабел с него адаптирам дросела
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Как точно адаптираш дросела? Питам, защото при шибания Simos, той не се адаптира като на истинска кола, а по друга методика, която я няма в Ross-tech.
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Точно както е описано на сайта на рос-тех го правя:
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
При мен е на група 98.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
При мен е на група 98.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Нищо не си адаптирал.
Нали ти казах, че това дето го пише в Ross-tech не важи за Simos.
Ето ти гайда какво трябва да направиш:
Пробвано е многократно и давам гаранция, че това е начина за адаптиране на дросел на 1.6 AKL.
Ако на мен не ми вярваш, питай някой от знаещите във форума. Ама някой от наистина знаещите.
Нали ти казах, че това дето го пише в Ross-tech не важи за Simos.
Ето ти гайда какво трябва да направиш:
Пробвано е многократно и давам гаранция, че това е начина за адаптиране на дросел на 1.6 AKL.
Ако на мен не ми вярваш, питай някой от знаещите във форума. Ама някой от наистина знаещите.
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Този вариант също съм го пробвал и не видях никаква разлика след него.
По "моя" начин чувам как прещраква дросела след като цъкна на Switch to basic settings.
Следващия път пак ще пробвам втория метод.
По "моя" начин чувам как прещраква дросела след като цъкна на Switch to basic settings.
Следващия път пак ще пробвам втория метод.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Колеги, и аз бера много ядове с моите обороти. Всичко ми е чистено: дросел, дебитомер. Акумулатор съм разкачал, с VAG-com-а пробвах обучението по гореописания метод, но съществена промяна нямаше, а и някакси ми се видя много бързо това обучение с VAG-com-а, направо за секунди.
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Здравейте колеги,
Не мога да ви бъда в помощ за ВАГ кома защото в сервиза работя с друг широко спектърен кодочетец но това което със сигрност трябва се чуе е как дросела се оваря и затваря няколко пъти за да запомни ЕКУ три положения-адаптация. Прави се при температура 80 градуса и изключени консумативи. Ако адаптацията не е завършена се качва грешка- не помня номера .Изисква се и добре почистена дроселова клапа особено в краищата до дросела.Говоря наизуст но преди мнооого време ни учиха ,че 1 десета аксиален луфт на др.клапа води до 10-15 процента разлика в пълненето на цилиндрите.
Не мога да ви бъда в помощ за ВАГ кома защото в сервиза работя с друг широко спектърен кодочетец но това което със сигрност трябва се чуе е как дросела се оваря и затваря няколко пъти за да запомни ЕКУ три положения-адаптация. Прави се при температура 80 градуса и изключени консумативи. Ако адаптацията не е завършена се качва грешка- не помня номера .Изисква се и добре почистена дроселова клапа особено в краищата до дросела.Говоря наизуст но преди мнооого време ни учиха ,че 1 десета аксиален луфт на др.клапа води до 10-15 процента разлика в пълненето на цилиндрите.
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
здравейте колеги.прочетох по-горе написаното от колегата в което се споменава че при адаптация на дросела той се отваря и затваря два-трипъти.аз днес си чистих клапата и след това я адаптирах както си е реда,самоче тя се отвори веднъж и то не напълно следтова направи движение в обратната посока и накрая остана в нормално положение като продължи да писка.пробвах и с друга клапа но и при нея е абсолютно същото.как да разбера дали клапата изпълнява точно адаптацията и какви движения трябва да прави.колата е голф4 1.6 16в азд марели.изпълнявам точно процедурата за kwp-1281
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
При мен 1.6 акл като адаптирам по горния начин стойностите в канал 011 се нулират и след два дни като проверя са различни. Поне 10 пъти съм го правил но накрая като покарам 2 - 3 дни други стойности все едно че не съм адаптирал нищо. Ако някой може да помогне. Благодаря!
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
Flatmo написа:Имам си кабел с него адаптирам дросела
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.
По-горе сам си си отговорил! Изключи ламбда-та и карай кяколко дни без нея...
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
x15 написа:Flatmo написа:Имам си кабел с него адаптирам дросела
Грешка имам от ламбда сондата ама тя си седи вече 8 месеца от както съм я купил колата.
По-горе сам си си отговорил! Изключи ламбда-та и карай кяколко дни без нея...
8 месеца?!или колега, някой да му я смени!Като оня от рекламата със содата за киселини-от 30г. я пие! Почвай от тази сонда ,че няма кой да ти адаптира горивната смес!Той дросела сам търси адаптация и като няма данни забива на софтуерни данни-авариен режим!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
pedalchobaba написа:Нищо не си адаптирал.
Нали ти казах, че това дето го пише в Ross-tech не важи за Simos.
Ето ти гайда какво трябва да направиш:
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2947/3212942221025355691288814899XP9MNLodZgG4wU00TVUt.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2652/66333976619166470431288814913hFhMkaKEfGHJ4pXISBEE.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2254/95777518404246711288814916Lf4riJKlpFLRH8Egbpnb.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/2300/27694999415927100801288814919ACpq5xcN2qGZrjRP0tos.JPG
[img]http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/1799/105415642915666184681288814922ojrvlcarNJ0bs16oMqX7.JPG
Пробвано е многократно и давам гаранция, че това е начина за адаптиране на дросел на 1.6 AKL.
Ако на мен не ми вярваш, питай някой от знаещите във форума. Ама някой от наистина знаещите.
Колеги, някой дали ги е запазил тези снимки или знае посочения начин за адаптиране на дросела на голф 4 1.6 AKL двигател, че го закършихме яко. Или някой да помогне с координати на колегата за по бърза връзка с него. Тенкю
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL - Защо всяка седмица трябва да си адаптирам дросела?
АКЛ Има с дросел с жило великия Симос /пази боже/,има и с ел .
На дърт мотор и 100 почиствания на дросела да правиш все тази. След почистване на мръсотията /ако е правено и след клапата/ от хлабините се отварят нерегламентирани разстояния. На тези с жило адаптацията е на 1 канал, ама не вдява.
Ако след почистване реве на високи обороти - загасяш, вади маркуча от картерните към дебелия маркуч , палиш и не пипаш педала 1-2 мин.Гасиш,слагаш маркуча, чистиш грешки и палиш без да пипаш педала. оставяш 1-2мин даси работи, Гасиш, чакаш и палиш - тр да е ОК вече.
Това съм го изровил от руснаците и има полза и за ADY ка / пак Симос/
На дърт мотор и 100 почиствания на дросела да правиш все тази. След почистване на мръсотията /ако е правено и след клапата/ от хлабините се отварят нерегламентирани разстояния. На тези с жило адаптацията е на 1 канал, ама не вдява.
Ако след почистване реве на високи обороти - загасяш, вади маркуча от картерните към дебелия маркуч , палиш и не пипаш педала 1-2 мин.Гасиш,слагаш маркуча, чистиш грешки и палиш без да пипаш педала. оставяш 1-2мин даси работи, Гасиш, чакаш и палиш - тр да е ОК вече.
Това съм го изровил от руснаците и има полза и за ADY ка / пак Симос/