Термостат?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Термостат?

Мнениеот mad_doctor » Сря 01 дек 2004 18:46


Сега като четох за преживелиците на opipva4a и се сетих..възможно ли е пък при мен термостата да не затваря и затова сега като е по-студено да загрява по-бавно кошницата? И как мога да го разбера дали работи кат хората без разни ваденета и топене в тенджери и тн?




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Сря 01 дек 2004 18:53


без свалянката не можеш нищичко да разбереш...
има вариант да е на по ниска температура и да отваря много рано или да не затваря хич ама и тия проверки включват сваляне така че карай си и не се разправяй.
е ако настояваш-ще го свалиме де- и ще го свариме и ще се види-ама само ако настояваш :lol:


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Сря 01 дек 2004 18:58


Ако колата ти загрява много бавно и причината е в термостата то тогава той ще седи постоянно отворен а не затворен.Но все пак искам да ти кажа че сега времето се застуди и е нормално да загрява бавно.Ако термостата постоянно е отворен тогава би трябвало парното ти да не работи и колата изобщо да не влиза в работна температура.Друг начин да разбереш дали термостата не работи е като запалиш колата и я оставиш да рааботи намясто.Като позагрее малко(излезне от бялото) пипни долния дебел маркуч на радиатора който мисля отива към водната помпа.Ако този маркуч е студен тогава термостата ти работи ако е топъл тогава водата циркулира в целия колям кръг на охлаждане и термустата не работи.А най-сигурния начин да го провериш е като го свалиш и го сложиш в съд с топла вода,но това е сложно.Ако искаш мога да ти обясня но никак не е лесно!


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 01 дек 2004 19:06


Ммм даа и аз си мислех, че има вариант да седи отворен и въобще да не затваря, но все си има парно и колата по някое си време влиза в работна температура значи явно не е това, но ще проверя както ми каза MK2, защото и аз знам, че свалянката на термостата е трудна работа, но просто си мисля, че нещо много бавно загрява, но може и да си въобразявам...в реда на тия мисли, МК2 кажи колко е работната температура (става дума за 1.6 карбуратор) и как да разбера по тоя шибан индикатор къде му е работната температура?? На средата като е стрелката или??


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 01 дек 2004 19:08


vaskoto1 написа:без свалянката не можеш нищичко да разбереш...
има вариант да е на по ниска температура и да отваря много рано или да не затваря хич ама и тия проверки включват сваляне така че карай си и не се разправяй.
е ако настояваш-ще го свалиме де- и ще го свариме и ще се види-ама само ако настояваш :lol:


Иначе в краен случай ше го свалиме, защото щом има такъв вариант да отваря много рано...аз вече знам, че си спец по термостати хихи :) Но това в краен случай!


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Сря 01 дек 2004 19:25


При мен(аз също съм с голф2) когато карам в задръствания и колата няма добро охлаждане стрелката за водата седи горе долу посредата дори някой път достига много малко след средата.Когато карам извън градско стрелката седи доста преди средата.Мисля че това е нормално и за твойта кола-някъде около средата.По едно време и аз си бях въобразил че не ми работи термостата защото зимата колата ми загрява в нормалната температура чак след 15 мин. което се оказа че е напълно нормално.Щом имаш парно изобщо не се притеснявай!!!


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 01 дек 2004 19:36


Брех :) Че тя мойта значи повече загрява...сега в студа загрява някъде до средата или съвсем малко след това..а иначе през лятото стрелката отива доста след средата и разбира се включва перката. Иначе и при мен ми се вижда, че загрява бавно, но явно е нормално. Гледам, че нивото на антифриза в казанчето е малко ниско (на нивото на белега min.) може ли от туй да загрява повече?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 01 дек 2004 20:30


За да искаш бързо да ти загрява колата трябва да си купиш оригинален термостат. Струва около50лв. За 10 -15лв толкова. Важно не само кога отваря и кога затваря термостатта а и колко течност пропуска в затворено положение. Оригиналния ми термостат имаше много добре напасвани уплътняващи повърхнини и дори въздух не пропускаше в затворено положение кофтито беше че отваряше на 90гр а затваряше на 68гр и затова го смених. Новия вее от всякъде в затворено положение си пропуска някакво кол антифриз и затова колата по бавно загрява за сметка на това струва 11лв и поддържа темепература в границите на 85-90гр.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 280 госта