Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот mi6un4o » Вто 21 дек 2010 22:00


Карам AFT-97г.- с отворена и затворена клапа нямам изпотяване по стъклата. Законите на физиката само за Г-4 ли важат? Защо ли си мисля,че влагата във въздуха при дъжд извън купето е много повече в сравнение от тази в издишания въздух вътре(друг е въпроса при 4-5 мокри като мишоци пътника) ? Моето мнение е че нямате добра циркулация на въздуха в купето! Една от причините би могла да се дължи на слаб дебит на вентилатор или от въздуховоди, при условие че радиаторчето е изправно и няма течове от и върху него .Влажният въздух, когато не се движи достатъчно бързо, тогава прави голям конденз(изпотяване)при контакта и задържането му до студеното стъкло или греша някъде?
Поддържам диагнозата на Чичо Доктор!

Последна промяна от mi6un4o на Вто 21 дек 2010 22:22, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот mircho82 » Вто 21 дек 2010 22:20


Rabbit_TDI написа:
mircho82 написа:. Май трябва да се сваля цялото табло,защото немога да бръкна до там. :screwy

Ето ти една хубава темичка за бъркането до там http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=225736&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F.Как си я смзавал без да бъркаш и сваляш нещо?


Браааво бе :applause: откога търся такава тема. Незнам до сега как ми е избегнала. Къде ли не се регистрирах и рових но уви не намерих нищо. Благодаря на колегата и на тези които са давали мнения в тази и в другата тема за тази клапа. сега май придобих някаква представа за разглабянето. Дават го май тези дни да се позатопля така че май ще се лежи под жабката. mhihi Пък ако някой има повече снимки нека качи тук или в др тема,аз ще също ще се направя на фотограф докато ровичкам из колата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 22 дек 2010 9:58


dokros написа: ....

От караницата ти с колегата пак не разбрах защо смяташ ,че изпотяването не е от клапата за рециркулация.Най-вжното коя според теб е причината?То реално причината не е от клапата за рециркулация ,а от общата работа на клапата за входящ въздух и тази за рециркулация(механизма дето се чупи е общ).Отделно и миниатюрното моторче на климатроника на Г4 подпомага нещата с една идея :banghead:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот hooligan_sk » Сря 22 дек 2010 11:53


Клапата с моторчето и поленовия(не хартиен) филтър... това можете да направите срещу потенето. В някой сервизи за климатици предлагат цялостно разглабяне и почистване на перки, въздуховоди... това също е хубаво да се направи, но проблема не идва конкретно от там. Доколкото виждам проблема с недобре работещи/счупени клапи е при климатрониците. При тях са изпочупени и в моргите. :да:


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Вто 28 дек 2010 20:34


Rabbit_TDI написа:...Най-вжното коя според теб е причината?...

Най-важно е според мен ,дали работи компресора,или си караме на ЕКОН,ако ще си караме на ЕКОН /с цел икономия/ винаги ще са потни стъклата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 28 дек 2010 21:02


dokros написа:
Rabbit_TDI написа:...Най-вжното коя според теб е причината?...

Най-важно е според мен ,дали работи компресора,или си караме на ЕКОН,ако ще си караме на ЕКОН /с цел икономия/ винаги ще са потни стъклата.

:applause: :lol: Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието :screwy .Горе писах защо зимата се кара на ЕКОН ама все пак:Книжката на голфа ми е на италиански и не знам какво пише,но за Ауди А6 в книжката на български (която върви към всеки новозакупен автомобил)си пише ,че зимата задължително се кара на ЕКОН за да не се преохлажда мотора.Пише и ,че при изпотени стъкла трябва да се включи функцията за изсушаване(която е вързана с климатика),ама това е съвсем отделна бира когато джамовете са предварително запотени.
Освен това откакто си оправих клапата с четири човека във влажно време на ЕКОН колата не се запотява!Та общо взето който е сменил филтъра и продължава с запотяването да отваря да гледа клапата и радиатора на парното.Пък баровците да си тормозят мотора на климатик,джоба с допълнителни финанси и природата с допълнителни вредни емисии цяла зима mhihi


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Сря 29 дек 2010 19:52


При включен ЕКОН се изключва компресора на климатроника и духа само като обикновено парно ,а при изключен ЕКОН -климатроника следи за температура и влажност в купето и при необходимост включва компресора да изсуши въздуха в купето.

Rabbit_TDI написа: Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието...


Ето го поредния умник,който си мисли ,че е върха на сладоледа и черешката на тортата.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот bnick » Сря 29 дек 2010 20:08


Rabbit_TDI написа:[ :applause: :lol: Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието :screwy .Горе писах защо зимата се кара на ЕКОН ама все пак:Книжката на голфа ми е на италиански и не знам какво пише,но за Ауди А6 в книжката на български (която върви към всеки новозакупен автомобил)си пише ,че зимата задължително се кара на ЕКОН за да не се преохлажда мотора.Пише и ,че при изпотени стъкла трябва да се включи функцията за изсушаване(която е вързана с климатика),ама това е съвсем отделна бира когато джамовете са предварително запотени.
Освен това откакто си оправих клапата с четири човека във влажно време на ЕКОН колата не се запотява!Та общо взето който е сменил филтъра и продължава с запотяването да отваря да гледа клапата и радиатора на парното.Пък баровците да си тормозят мотора на климатик,джоба с допълнителни финанси и природата с допълнителни вредни емисии цяла зима mhihi


mhihi Да, добре.
Във влажно време, ако си на Екон има да чакаш... Аз климатроника не си го спирам зимата, напротив ползвам го постоянно, за разлика от лятото. Ако не го ползваш почва прозорците да се заледяват и от вътре :screwy . В моята книжка нищо не пише за задължително ползване на Екон зимата. :applause:


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Сря 29 дек 2010 20:11


Цитат:
Климатроникът регулира вътрешната температура според предизбраната желана температура, с автоматична настройка на оборотите на вентилатора и на задействането на въздушните клапи за разпределение на въздуха, така, че при всички режими на движение и метеорологични условия да е осигурен приятен климат с възможно свободно преминаване на въздуха през салонното пространство. Електронното управление на климатроника обхваща всички важни стойности на влияние и смущение, като например положение на слънцето, греене на слънцето в салона и външната температура и вкарва съответно повече или по-малко хладен въздух. Чрез свързване на управляващия уред в CAN-Bus, както е напр. при Golf, на разположение са и други удобства: автоматичният режим на обработка само на въздуха в купето, при активиране на почистването на стъклата или включването на заден ход предпазва пътниците от неприятното въздействие на изгорелите газове. Зависещото от скоростта на движение регулиране на оборотите на вентилатора, с автоматично напасване на температурата на изтичане на въздуха, намалява шумовото ниво при по-бавно пътуване.

Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.При това, целият въздушен поток се насочва върху вътрешната страна на стъклата, при пълна мощност на вентилатора и на отоплението. Ако външната температура е над 0°С, генераторът за студ се включва за изсушаване на въздуха. Климатроникът на Volkswagen се грижи по този начин за по-добро разположение на пътниците, повече комфорт и сигурност. Концентрацията и способността за реакция на шофьора, като предпоставка за сигурно пътуване, се запазват при приятната температура. Към това, тя препятства, щото пътниците да не пристигнат в целта уморени или изпотени.
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... ronic.html


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 02 яну 2011 23:38


dokros написа:При включен ЕКОН се изключва компресора на климатроника и духа само като обикновено парно ,а при изключен ЕКОН -климатроника следи за температура и влажност в купето и при необходимост включва компресора да изсуши въздуха в купето.

И тук отново не позна - макар ,че в случея е виновно тъпо направеното управление на климатроника(при Ауди примерно не е така).За да ти се запази управлението на температурата трябва да натиснеш АУТО и след това ЕКОН и климатроника пак гони температурата ,но просто ползва външен въздух ,а не този от компресора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 02 яну 2011 23:44


dokros написа:Цитат:
Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.

Въпросното просто натискане на бутона включва компресора принудително и изкарва колата от режим "АУТО/ЕКОН/Произволна ръчна настройка" и няма нищо общо с тях.Карането на EKON по никакъв начин не пречи да си пускаш функцията за размразяване на стъклата когато се наложи.Както обаче вече писах многократно,ако всичко по вентилационната система(клапан,радиатор,филтър....) е в ред и не живееш в Амазонската джунгла ,не би трябвало да ти се случва освен при потегляне.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Вто 04 яну 2011 20:09


Rabbit_TDI написа:И тук отново не позна - макар ,че в случея е виновно тъпо направеното управление на климатроника(при Ауди примерно не е така).За да ти се запази управлението на температурата трябва да натиснеш АУТО и след това ЕКОН и климатроника пак гони температурата ...

Rabbit_TDI написа:Въпросното просто натискане на бутона включва компресора принудително и изкарва колата от режим "АУТО/ЕКОН/Произволна ръчна настройка" и няма нищо общо с тях.Карането на EKON по никакъв начин не пречи да си пускаш функцията за размразяване на стъклата когато се наложи.


Простете моето невежество ,но искам да попитам:
1.Това плод на литературна измислица ли е или лирическият герой го е чул в селската кръчма,споделяйки с приятели?
2.Ако пък случайно е прочетено някъде /в което се съмнявам/ ,от къде точно ,моля посочете линк.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 06 юни 2011 8:39


Въпреки ,че има доста страхливи хора с прекалено малки познания по автомобилите и ръце заврени в г... които ги е страх да се поправят колата за да не стане нещо по лошо и да дойде края на света scare ,то за останалите все пак пиша още веднъж че след една зима и пролет на ЕКОН в колата не съм видял запотяване на стъклата откакто отворих въпросната клапа(преди това по време на дъжд имах мобилна сауна :lol: ).Сега смених и машинката защото я намерих на поносима цена нова - 140 лв. и нещата заспаха :kissy: .
Понеже се изписаха доста объркващи глупости(благодарение на гореспоменатите колеги) за тези които се чудят как се разбира дали клапата бачка без да се отваря нищо - ползва се ВАГ-Ком канал 8 AutoHVAC ,или функцията за самодиагностика на климатроника (има тема за това).Ако тя си работи ,а стъклата се потят редовно се гответе за радиаторчето :bishop


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 06 юни 2011 8:40


P.S.Ето линк за самодиагностика на клиамтроника http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf


golfer444
Мнения: 422
Регистриран на: Вто 03 ное 2015 22:15
Автомобил:
Двигател:

Страшно изпотяване на предното стъкло, Голф 4

Мнениеот golfer444 » Съб 15 юли 2017 22:19


Здравейте! Днес си беше дъждовно и обикновено е нормално явление да се изпоти предния джам, но ми направи впечатление, че изпотяването започна още преди да завали дъжд и няколко часа след спирането на дъжда пак продължи да се изпотява. Съмнявам се, че имам проблем. Възможно ли е това нещо да се получи от препарат за почистване на табла, тъй като днес си чистих таблото и корите на вратите с някакво масло за почистване на интериорни пластмаси и табла? Бях, чел че при мокри гумени стелки в купето също може да с еполучи конденз по стъклата. Възможно ли е това? По - притеснителното е, че запотяването се образува по предното стъкло, а по тези на вратите или няма, или почти няма. В същото време като пусна вентилацията да обдухва стъклото положението се пооправя само при включен климатик....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stantr и 245 госта