Карам AFT-97г.- с отворена и затворена клапа нямам изпотяване по стъклата. Законите на физиката само за Г-4 ли важат? Защо ли си мисля,че влагата във въздуха при дъжд извън купето е много повече в сравнение от тази в издишания въздух вътре(друг е въпроса при 4-5 мокри като мишоци пътника) ? Моето мнение е че нямате добра циркулация на въздуха в купето! Една от причините би могла да се дължи на слаб дебит на вентилатор или от въздуховоди, при условие че радиаторчето е изправно и няма течове от и върху него .Влажният въздух, когато не се движи достатъчно бързо, тогава прави голям конденз(изпотяване)при контакта и задържането му до студеното стъкло или греша някъде?
Поддържам диагнозата на Чичо Доктор!
Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Последна промяна от mi6un4o на Вто 21 дек 2010 22:22, променено общо 2 пъти.
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Rabbit_TDI написа:mircho82 написа:. Май трябва да се сваля цялото табло,защото немога да бръкна до там.
Ето ти една хубава темичка за бъркането до там http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=225736&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F.Как си я смзавал без да бъркаш и сваляш нещо?
Браааво бе откога търся такава тема. Незнам до сега как ми е избегнала. Къде ли не се регистрирах и рових но уви не намерих нищо. Благодаря на колегата и на тези които са давали мнения в тази и в другата тема за тази клапа. сега май придобих някаква представа за разглабянето. Дават го май тези дни да се позатопля така че май ще се лежи под жабката. Пък ако някой има повече снимки нека качи тук или в др тема,аз ще също ще се направя на фотограф докато ровичкам из колата.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
dokros написа: ....
От караницата ти с колегата пак не разбрах защо смяташ ,че изпотяването не е от клапата за рециркулация.Най-вжното коя според теб е причината?То реално причината не е от клапата за рециркулация ,а от общата работа на клапата за входящ въздух и тази за рециркулация(механизма дето се чупи е общ).Отделно и миниатюрното моторче на климатроника на Г4 подпомага нещата с една идея
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Клапата с моторчето и поленовия(не хартиен) филтър... това можете да направите срещу потенето. В някой сервизи за климатици предлагат цялостно разглабяне и почистване на перки, въздуховоди... това също е хубаво да се направи, но проблема не идва конкретно от там. Доколкото виждам проблема с недобре работещи/счупени клапи е при климатрониците. При тях са изпочупени и в моргите.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Rabbit_TDI написа:...Най-вжното коя според теб е причината?...
Най-важно е според мен ,дали работи компресора,или си караме на ЕКОН,ако ще си караме на ЕКОН /с цел икономия/ винаги ще са потни стъклата.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
dokros написа:Rabbit_TDI написа:...Най-вжното коя според теб е причината?...
Най-важно е според мен ,дали работи компресора,или си караме на ЕКОН,ако ще си караме на ЕКОН /с цел икономия/ винаги ще са потни стъклата.
Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието .Горе писах защо зимата се кара на ЕКОН ама все пак:Книжката на голфа ми е на италиански и не знам какво пише,но за Ауди А6 в книжката на български (която върви към всеки новозакупен автомобил)си пише ,че зимата задължително се кара на ЕКОН за да не се преохлажда мотора.Пише и ,че при изпотени стъкла трябва да се включи функцията за изсушаване(която е вързана с климатика),ама това е съвсем отделна бира когато джамовете са предварително запотени.
Освен това откакто си оправих клапата с четири човека във влажно време на ЕКОН колата не се запотява!Та общо взето който е сменил филтъра и продължава с запотяването да отваря да гледа клапата и радиатора на парното.Пък баровците да си тормозят мотора на климатик,джоба с допълнителни финанси и природата с допълнителни вредни емисии цяла зима
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
При включен ЕКОН се изключва компресора на климатроника и духа само като обикновено парно ,а при изключен ЕКОН -климатроника следи за температура и влажност в купето и при необходимост включва компресора да изсуши въздуха в купето.
Ето го поредния умник,който си мисли ,че е върха на сладоледа и черешката на тортата.
Rabbit_TDI написа: Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието...
Ето го поредния умник,който си мисли ,че е върха на сладоледа и черешката на тортата.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Rabbit_TDI написа:[ Ето го и поредния баровец дето не пипа копчето ЕКОН в опита си да се разграничи от простолюдието .Горе писах защо зимата се кара на ЕКОН ама все пак:Книжката на голфа ми е на италиански и не знам какво пише,но за Ауди А6 в книжката на български (която върви към всеки новозакупен автомобил)си пише ,че зимата задължително се кара на ЕКОН за да не се преохлажда мотора.Пише и ,че при изпотени стъкла трябва да се включи функцията за изсушаване(която е вързана с климатика),ама това е съвсем отделна бира когато джамовете са предварително запотени.
Освен това откакто си оправих клапата с четири човека във влажно време на ЕКОН колата не се запотява!Та общо взето който е сменил филтъра и продължава с запотяването да отваря да гледа клапата и радиатора на парното.Пък баровците да си тормозят мотора на климатик,джоба с допълнителни финанси и природата с допълнителни вредни емисии цяла зима
Да, добре.
Във влажно време, ако си на Екон има да чакаш... Аз климатроника не си го спирам зимата, напротив ползвам го постоянно, за разлика от лятото. Ако не го ползваш почва прозорците да се заледяват и от вътре . В моята книжка нищо не пише за задължително ползване на Екон зимата.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Цитат:
Климатроникът регулира вътрешната температура според предизбраната желана температура, с автоматична настройка на оборотите на вентилатора и на задействането на въздушните клапи за разпределение на въздуха, така, че при всички режими на движение и метеорологични условия да е осигурен приятен климат с възможно свободно преминаване на въздуха през салонното пространство. Електронното управление на климатроника обхваща всички важни стойности на влияние и смущение, като например положение на слънцето, греене на слънцето в салона и външната температура и вкарва съответно повече или по-малко хладен въздух. Чрез свързване на управляващия уред в CAN-Bus, както е напр. при Golf, на разположение са и други удобства: автоматичният режим на обработка само на въздуха в купето, при активиране на почистването на стъклата или включването на заден ход предпазва пътниците от неприятното въздействие на изгорелите газове. Зависещото от скоростта на движение регулиране на оборотите на вентилатора, с автоматично напасване на температурата на изтичане на въздуха, намалява шумовото ниво при по-бавно пътуване.
Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.При това, целият въздушен поток се насочва върху вътрешната страна на стъклата, при пълна мощност на вентилатора и на отоплението. Ако външната температура е над 0°С, генераторът за студ се включва за изсушаване на въздуха. Климатроникът на Volkswagen се грижи по този начин за по-добро разположение на пътниците, повече комфорт и сигурност. Концентрацията и способността за реакция на шофьора, като предпоставка за сигурно пътуване, се запазват при приятната температура. Към това, тя препятства, щото пътниците да не пристигнат в целта уморени или изпотени.
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... ronic.html
Климатроникът регулира вътрешната температура според предизбраната желана температура, с автоматична настройка на оборотите на вентилатора и на задействането на въздушните клапи за разпределение на въздуха, така, че при всички режими на движение и метеорологични условия да е осигурен приятен климат с възможно свободно преминаване на въздуха през салонното пространство. Електронното управление на климатроника обхваща всички важни стойности на влияние и смущение, като например положение на слънцето, греене на слънцето в салона и външната температура и вкарва съответно повече или по-малко хладен въздух. Чрез свързване на управляващия уред в CAN-Bus, както е напр. при Golf, на разположение са и други удобства: автоматичният режим на обработка само на въздуха в купето, при активиране на почистването на стъклата или включването на заден ход предпазва пътниците от неприятното въздействие на изгорелите газове. Зависещото от скоростта на движение регулиране на оборотите на вентилатора, с автоматично напасване на температурата на изтичане на въздуха, намалява шумовото ниво при по-бавно пътуване.
Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.При това, целият въздушен поток се насочва върху вътрешната страна на стъклата, при пълна мощност на вентилатора и на отоплението. Ако външната температура е над 0°С, генераторът за студ се включва за изсушаване на въздуха. Климатроникът на Volkswagen се грижи по този начин за по-добро разположение на пътниците, повече комфорт и сигурност. Концентрацията и способността за реакция на шофьора, като предпоставка за сигурно пътуване, се запазват при приятната температура. Към това, тя препятства, щото пътниците да не пристигнат в целта уморени или изпотени.
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... ronic.html
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
dokros написа:При включен ЕКОН се изключва компресора на климатроника и духа само като обикновено парно ,а при изключен ЕКОН -климатроника следи за температура и влажност в купето и при необходимост включва компресора да изсуши въздуха в купето.
И тук отново не позна - макар ,че в случея е виновно тъпо направеното управление на климатроника(при Ауди примерно не е така).За да ти се запази управлението на температурата трябва да натиснеш АУТО и след това ЕКОН и климатроника пак гони температурата ,но просто ползва външен въздух ,а не този от компресора.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
dokros написа:Цитат:
Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.
Въпросното просто натискане на бутона включва компресора принудително и изкарва колата от режим "АУТО/ЕКОН/Произволна ръчна настройка" и няма нищо общо с тях.Карането на EKON по никакъв начин не пречи да си пускаш функцията за размразяване на стъклата когато се наложи.Както обаче вече писах многократно,ако всичко по вентилационната система(клапан,радиатор,филтър....) е в ред и не живееш в Амазонската джунгла ,не би трябвало да ти се случва освен при потегляне.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Rabbit_TDI написа:И тук отново не позна - макар ,че в случея е виновно тъпо направеното управление на климатроника(при Ауди примерно не е така).За да ти се запази управлението на температурата трябва да натиснеш АУТО и след това ЕКОН и климатроника пак гони температурата ...
Rabbit_TDI написа:Въпросното просто натискане на бутона включва компресора принудително и изкарва колата от режим "АУТО/ЕКОН/Произволна ръчна настройка" и няма нищо общо с тях.Карането на EKON по никакъв начин не пречи да си пускаш функцията за размразяване на стъклата когато се наложи.
Простете моето невежество ,но искам да попитам:
1.Това плод на литературна измислица ли е или лирическият герой го е чул в селската кръчма,споделяйки с приятели?
2.Ако пък случайно е прочетено някъде /в което се съмнявам/ ,от къде точно ,моля посочете линк.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
Въпреки ,че има доста страхливи хора с прекалено малки познания по автомобилите и ръце заврени в г... които ги е страх да се поправят колата за да не стане нещо по лошо и да дойде края на света ,то за останалите все пак пиша още веднъж че след една зима и пролет на ЕКОН в колата не съм видял запотяване на стъклата откакто отворих въпросната клапа(преди това по време на дъжд имах мобилна сауна ).Сега смених и машинката защото я намерих на поносима цена нова - 140 лв. и нещата заспаха .
Понеже се изписаха доста объркващи глупости(благодарение на гореспоменатите колеги) за тези които се чудят как се разбира дали клапата бачка без да се отваря нищо - ползва се ВАГ-Ком канал 8 AutoHVAC ,или функцията за самодиагностика на климатроника (има тема за това).Ако тя си работи ,а стъклата се потят редовно се гответе за радиаторчето
Понеже се изписаха доста объркващи глупости(благодарение на гореспоменатите колеги) за тези които се чудят как се разбира дали клапата бачка без да се отваря нищо - ползва се ВАГ-Ком канал 8 AutoHVAC ,или функцията за самодиагностика на климатроника (има тема за това).Ако тя си работи ,а стъклата се потят редовно се гответе за радиаторчето
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!
P.S.Ето линк за самодиагностика на клиамтроника http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
Страшно изпотяване на предното стъкло, Голф 4
Здравейте! Днес си беше дъждовно и обикновено е нормално явление да се изпоти предния джам, но ми направи впечатление, че изпотяването започна още преди да завали дъжд и няколко часа след спирането на дъжда пак продължи да се изпотява. Съмнявам се, че имам проблем. Възможно ли е това нещо да се получи от препарат за почистване на табла, тъй като днес си чистих таблото и корите на вратите с някакво масло за почистване на интериорни пластмаси и табла? Бях, чел че при мокри гумени стелки в купето също може да с еполучи конденз по стъклата. Възможно ли е това? По - притеснителното е, че запотяването се образува по предното стъкло, а по тези на вратите или няма, или почти няма. В същото време като пусна вентилацията да обдухва стъклото положението се пооправя само при включен климатик....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 199 госта