Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
fantomasss
Мнения: 317
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот fantomasss » Пон 20 дек 2010 22:15


stefanbbc написа:колега виш махни си стелките и погледни пот тях пот самата тапицери1 на бода да нее просмукана влага от някаде ида ти ти подлизва вода от кам двигателния отцех кадето влизат кабелите с тоците и жилата .така беше се получило с а4 на брачетми като са пискали кабелчетата за газовата не оплатнили добре и от там вода се стичаше пот шофиоската седалка и като гъба беше се просмукало с вода .Успех в търсенето на причинителят на влагата

Не знам за горното мнение дали е грамотно, но това е :неграмотно


И да не съм съвсем оффф. Колега аз залагам на вътрешната циркулация. Пускай само външен въздух и няма да има проблем. Или ако си на вътрешна пускай климатика, пак няма да се потят стъклата, спреш ли го обаче ще стане ужас.




stefanbbc
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 10 май 2009 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: търговиште

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот stefanbbc » Пон 20 дек 2010 22:26


и много ми е интересно как като даваш савет да си включи климатика при минусува температура климатика няма да включи заради защитата си.Иначе идеално се исошават стаклата с климатика вав даждовно време


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 20 дек 2010 22:29


stefanbbc написа:и много ми е интересно как като даваш савет да си включи климатика при минусува температура климатика няма да включи заради защитата си.Иначе идеално се исошават стаклата с климатика вав даждовно време

Отговора е лесен - вика му се климатроник.Ама първо че не е добре компресора да бичи зимата,второ при запушена клапа си е мъка дори с него.


Потребителски аватар
fantomasss
Мнения: 317
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот fantomasss » Пон 20 дек 2010 22:36


Ами при мен няма проблем да работи климатика зимно време на минусови температури и перфектно подсушава стъклата (парното е на топло и климатика е пуснат да върти фреона, колата ми не е Фау-ве, а Деу Ланос). А и от разбирачи знам, че е добре климатика да се пуска и зимата, защото иначе компресора бързо сдава багажа и като дойде лятото имаме изненада, климатика не работи.

Отклонихме се от темата и модовете може да ни клатят пръст... :012:


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 371
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот mircho82 » Пон 20 дек 2010 22:40


Само от клапата за външния въздух е. Моята беше засякла предната зима и се потяха яко стъклата, отворих я и я смазах, разкарах я малко и я оставих отворена. После кара така едно лято и пак и стана нещо . Незнам изобщо някой спрвял ли се е с нея. Май трябва да се сваля цялото табло,защото немога да бръкна до там. На компютър като се направи тест на климатроника - няма проблем, обаче като дадещ директно само на нея една проверка и открива грешка. Незнам моторчетата ли им горят? Най вероятно самата пластмаса се осуква нещо от промяната на температурата и затяга.?? :screwy


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Пон 20 дек 2010 23:03


telluride написа:Става въпрос за Голф 4 с климатроник (1.9TDI 90hp - ако има значение),при дъждовно и снежно време стъклата от вътрешна страна се изпотяват до толкова, че да не се вижда нищо когато караш

Ако караш с включен ECON на климатроника ,отначало е нормално да се потят стъклата,докато се се изсуши въздуха в купето ,ако искаш да не се потят стъклата , просто сложи климатроника да духа на стъклата с изключен ECON.Щом работи компресора стъклата се изсушават почти веднага.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 21 дек 2010 9:13


mircho82 написа:. Май трябва да се сваля цялото табло,защото немога да бръкна до там. :screwy

Ето ти една хубава темичка за бъркането до там http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=225736&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F.Как си я смзавал без да бъркаш и сваляш нещо?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 21 дек 2010 9:15


fantomasss написа: А и от разбирачи знам, че е добре климатика да се пуска и зимата, защото иначе компресора бързо сдава багажа и като дойде лятото имаме изненада, климатика не работи.

Така е ,но обърни внимание на думата да се пуска.Това се прави да не спичат уплътненията.Иначе не е добре да караш на климатик зимата - освен ,че качва разхода(респективно леко тормози мотора),като е пуснат компресора автоматично се пуска и перката на климатика и преохлажда излишно радиатора.


Потребителски аватар
fantomasss
Мнения: 317
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот fantomasss » Вто 21 дек 2010 11:52


Rabbit_TDI написа:
fantomasss написа: А и от разбирачи знам, че е добре климатика да се пуска и зимата, защото иначе компресора бързо сдава багажа и като дойде лятото имаме изненада, климатика не работи.

Така е ,но обърни внимание на думата да се пуска.Това се прави да не спичат уплътненията.Иначе не е добре да караш на климатик зимата - освен ,че качва разхода(респективно леко тормози мотора),като е пуснат компресора автоматично се пуска и перката на климатика и преохлажда излишно радиатора.

E, това са вече подробности, но е така, да, само, че термостата има ролята да затваря, ако много стане студен мотора, така че вентилатора нека си духа колкото си иска.


Потребителски аватар
bora_06
Мнения: 65
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: smolqn

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот bora_06 » Вто 21 дек 2010 11:54


И аз от скоро карам голф 4 и имам запотяване на стъклата.Аз съм с климатроник и не му разбирам още а и много не се ровя та някой би ли обяснил за тази клапа за въздуха,как се отваря и затваря от климатроника и как да се разбере дали е отворена или затворена.Май ще е по добре ако е развалена да стои винаги затворена или се бъркам нещо.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Вто 21 дек 2010 16:02


bora_06 написа:...а някой би ли обяснил за тази клапа за въздуха,как се отваря и затваря ...

На бутоните на климатроника има едно копченце с нарисувана завъртяна стрелкичка на 180 градуса-това копче отваря клапата дали да влиза външен въздух в купето или при затворено положение да върти само вътрешния въздух в купето.Напук на всички които са писали по-горе от мен смятам ,че тази клапа няма никакво отношение към запотяването на стъклата.


Потребителски аватар
fantomasss
Мнения: 317
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот fantomasss » Вто 21 дек 2010 16:51


dokros написа:
bora_06 написа:...а някой би ли обяснил за тази клапа за въздуха,как се отваря и затваря ...

.Напук на всички които са писали по-горе от мен смятам ,че тази клапа няма никакво отношение към запотяването на стъклата.

Тука малко се осра май... Ако беше поне малко грамотен, щеше да знаеш, че издишаният въздух от човек е с висок процент влажност и насищането на малкото купе с влажен въздух става доста бързо. И като не се вкарва свеж (с по-нисък процент влажност) въздух отвън, а циркулира оня наситения, влагата се отделя във вид на конденз по студените и непопиващи повърхности, каквито са стъклата на колите (да не забравяме, че има и голяма температурна разлика вън/вътре). Та колега тази клапа има пряко отношение за запотяването на стъклата в един автомобил. Дано съм бил изчерпателен и да си вдянал нещо от физиката.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 21 дек 2010 17:40


dokros написа:Напук на всички които са писали по-горе от мен смятам ,че тази клапа няма никакво отношение към запотяването на стъклата.

Не е лошо да кажеш защо смяташ така?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1342
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот Dorian » Вто 21 дек 2010 18:33


И моя голф е с климатроник и всяка зима или в дъждовно време беше чудо,няма изчистване на запотяването.
Постоянно сменях какви ли не филтри за климатика и поленови и хартиени с всички имаше мъгла.Накрая се принудих да ровя в развалената клапа за рециркулация и ръчно я наместих в отворено положение,но и това не помагаше.
Това лято твърдо решен че това неможе да продължава така започнах да разглобявам малко по-малко за да стигна до клапата отвътре някакси,но работата стана дебела и свалих цялото табло с всички машинки за клапи на климатроника и т.н.Това което забелязах е че радиаторчето на климатроника беше цялото във вода и миришеше ужасно на нещо като мухъл и влага и мислех че то е спукано,но нищо му нямаше,твърдо обеден че радиаторчето на парното е напълно здраво защото и на мен грам антифриз не ми заминаваше и никога не съм доливал бях повече от сигурен че не е от него,НО като го махнах имаше капки червен антифриз по него и червени следи от изсъхнал антифриз което значеше че това е една от причините за изпотяването през зимата.
Тая тъпа клапа я разглеждах доста обстойно и нищо счупено нямаше по нея,нито пластмаси нито пласмасовите колелца както масово се твърди,но самото моторче един път избутва лостчето на клапата,друг път запъва нещо,но толкова бях изнервен от 3 дневния ремонт че само го посмазах и го сглобих както си е.
След ремонта има много по-малко изпотяване и то само при дъждовно време,а сега зимата дори и да е изпотено стъклото като пусна климатроника на Еконт издухва всичко.
Целия ремонт ми излезе 120лв. =>30лв. за радиаторче на парното и 80лв. за пълнене на фреон на климатроника че го изпуснах
Всичко си направих сам(без пълненето на фреона)и мога да кажа че това беше един от най-грозните ремонти който съм правил по колата,а хем съм сменял и дръг път такова казанче на друга кола :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 изпотяване на стъклата!!!!

Мнениеот dokros » Вто 21 дек 2010 21:31


fantomasss написа:Тука малко се осра май... Ако беше поне малко грамотен, щеше да знаеш, че издишаният въздух от човек е с висок процент влажност и насищането на малкото купе с влажен въздух става доста бързо. И като не се вкарва свеж (с по-нисък процент влажност) въздух отвън, а циркулира оня наситения, влагата се отделя във вид на конденз по студените и непопиващи повърхности, каквито са стъклата на колите (да не забравяме, че има и голяма температурна разлика вън/вътре). Та колега тази клапа има пряко отношение за запотяването на стъклата в един автомобил. Дано съм бил изчерпателен и да си вдянал нещо от физиката.

Мислех повече да не пиша по тази тема ,ама това момченце леко почва да ми вдига кръвното...
1.Чичо Доктор е грамотен и е изчел два вагона с книги ,което не може да се каже за автора на цитирания от мен пост.
2.Чичо Доктор е прочел ,че компресора сам произвежда хладен въздух ,който разбира се е сух и изсушава въздуха в купето,а не го взема от външната среда ,където въздуха е влажен.За което разбира се трябва да е изключен ЕКОН,без значение дали клапата вкарва външен въздух или не.
3.Чичо Доктор чака извинение от осраните момченца и обещание ,че няма да продължават с каруцарския тон.



Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта