Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Пет 18 мар 2011 7:09


Здравейте, някой има ли впечатление и информация за такъв тип преходник, слаган между втората ламбда сонда и резонатора? Дали има ефект в довеждането на разхода на гориво до нормалния, освен че успява да загаси чек енджина?Изображение




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот pedalchobaba » Пет 18 мар 2011 7:35


Втората ламбда не участва в смесообразуването, така че няма как да повлияе на разхода на гориво.
Освен посочения от теб начин има и друг, по прост, за лъгането на нейните показания при махането на катализатора.
viewtopic.php?f=5&t=243539&p=2678776#p2678776
И двата метода са изпитани и работят.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Пет 18 мар 2011 12:19


За голямо съжаление при мен втората сонда участва в смесообразуването :( Иначе много благодаря за схемичката. Знам я !


okem
Мнения: 62
Регистриран на: Пон 15 юни 2009 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот okem » Пет 18 мар 2011 12:32


javor_bg написа:За голямо съжаление при мен втората сонда участва в смесообразуването :( Иначе много благодаря за схемичката. Знам я !
:roll:
Колега само за ифо. какъв е кода на двигателя :?:


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Пет 18 мар 2011 16:01


AUR, 1.6SR, 8 клапана, 101 кс.


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот владислав » Пет 18 мар 2011 16:30


Това сигурно ли е?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Пет 18 мар 2011 16:37


абсолютно !


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот владислав » Пет 18 мар 2011 19:44


Това кои ти го каза или от къде го прочете, и този код на двг в Аутодата го няма.
Интересно ми е и аз имам две сонди и съм мислил, че даже свалях катализатора и после пак си го връщах.
При мен се получи грешка катализатор 16804 и затова си го върнах.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Пет 18 мар 2011 20:49


Извинявам се, че забравих да спомена нещо. Колата е Сеат Ибиза. На кората си пише "1.6SR". На мен също ми излиза грешка не помня кой номер, но гласи "Catalyst system below threshold" или нещо от сорта. Изчиствам я и след 3-4 седмици пак свети лампата и пак я има точно тази една единствена грешка. Гледахме двете сонди и работят т.е. променят си стойностите. Иначе за това, че втората ламбда сонда участва в смесообразуването ми го казаха в два сервиза вече. В Юве Сервиз дори ми казаха, че точно моя мотор няма да се оправи без нов катализатор и че на други коли от VAG групата обаче симулацията на втората сонда ставала. В общи линии съм уцелил мотора, където това не можело да стане без нов катализатор :( Въпреки всичко ще трябва да се рискува. Първо ще опитам със схемичката с резистора и кондензатора, после вече ако не стане ще си го поръчам тоя преходник да ми го направи стругар, защото 100 лева само за 1 преходник не ми се дават.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот pedalchobaba » Пет 18 мар 2011 22:19


Човек, в линка, който съм ти дал съм написал, че
pedalchobaba написа:Номера е, че втората сонда дава редуцирани сигнали до ECU-то и трябва да го гъделичка по различен начин от първата.

Когато катализатора го няма или е "свършил", двете сонди ти дават едни и същи данни, просто защото между тях няма нищо. Каквото минава през първата, това минава и през втората. ECU-то отчита, че сондите дават еднакви стойности и набива грешка - в твоя случай че катализатора се е изчерпал. Целта на лъгането е точно тази - да смени данните от втората сонда, така че да са различни от тези на първата. Тогава сметките на ECU-то му излизат и чека не ще да свети.
Ако ползваш ел. схемата имай предвид, че руския линк е за Волво и цветовете отговарят на VW както следва:
синьо - черно
бяло - сиво
черно - бяло
Ти за преходника сериозно ли говориш за 100 лева? Стига бе, има майстори по гърнетата, които постигат ефекта с една обикновена гайка, заварена на резонатора. Най-общо казано пиниза е сондата да е по-навън от мястото си и газовете да не я обдухват директно.
А това, че втората сонда ти участва в смесообразуването, дето са ти го казали в двата сервиза ... него изобщо няма да го коментирам. Логиката им я разбирам - щом е сонда, значи влияе. Само че на практика дори да я откачиш, ECU-то не ще да влиза в авариен режим, а как влияе не мога да си го обясня.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Съб 19 мар 2011 10:04


Пак проверих грешките и имаше пак само тази 16804 за катализатора. През 3-4 седмици я чистя, лампата гасне и после след 3-4 седмици пак се появява и пак светва лампата. Без значение дали лампата свети или не разхода си е все много висок.

Колега, pedalchobaba, благодаря ти за ценната информация ! Ако правилно казваш трябва да търся някаква друга причина за този преразход.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот pedalchobaba » Съб 19 мар 2011 18:13


Какво разбираш под висок разход? Колко ти харчи?
Този двигател, когато е в авариен режим и работи с горивната карта "посети най-близкия сервиз" гълта 20 на сто.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Съб 19 мар 2011 19:54


13-15 л/100 км градско, като застудее и 17л/100км. Извънградско с 90-100 км/ч ми харчи 8. Разхода в момента е висок, без значение дали ми свети лампата или не.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот javor_bg » Сря 23 мар 2011 20:37


Нещо не мога да се ориентирам в куплунга на сондата.... Значи гледам женския конектор, който е от ЕКУ-то:


- Пинче номер 1 е дебел червен кабел с жълта ивица - това е за подгрева на сондата
- пинче номер 2 - тънък сив кабел с червена ивица нищо не измервам на него
- пинче номер 3 - тънък кабел оранжев с кафява ивица - нищо не меря на него
- пинче номер 4 - тънък кабел оранжев с черна ивица - на него има около 445 миливолта, тоест
може би е reference

Някой може ли да ме ориентира ?

Последна промяна от javor_bg на Чет 24 мар 2011 10:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Симулатор тип преходник за втората ламбда сонда на Голф4

Мнениеот pedalchobaba » Сря 23 мар 2011 21:41


Не знам при твоята кола как е, но при VW пиновете и цветовете към сондата вървят така:
1 - бяло
2 - бяло
3 - сиво
4 - черно

Като белите са за подгряването на сондата, а сивия и черния са съответно входящ и изходящ сигнал.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], КОРАТА, Ивайло Димов и 194 госта