Проблем с ESP

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
fatix
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с ESP

Мнениеот fatix » Чет 28 апр 2011 12:34


Колеги от 2 дни индикацията за ESP на таблото започна да свети постоянно,днес ми остана време да я прочета на VAG-COM и ми излизат следните грешки:

01423-Lateral Acceleration sensor (G200)
57-10- Electric Circuit Failure - Intermittent
01423-Lateral Acceleration sensor (G200)
27-10- Implausible Signal - Intermitte

Някой има ли идея за какво става въпрос?
Поздрави!




Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Проблем с ESP

Мнениеот policevidin » Чет 28 апр 2011 17:35


Колега това си е фабричен проблем при тези датчици. Има начин да спестиш 200лв но трябва да го разглобиш и поправиш или да ми го пратиш. На 90% съм сигурен че проблема е в получилите се студени споики!
http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... 6&start=15


fatix
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ESP

Мнениеот fatix » Чет 28 апр 2011 18:05


А къде се намира този датчик и какво представлява за да знам как да стигна до него?


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Проблем с ESP

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 29 апр 2011 17:20




fatix
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ESP

Мнениеот fatix » Пет 29 апр 2011 22:27


:да:


Xzibit85
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 23 юли 2009 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Проблем с ESP

Мнениеот Xzibit85 » Съб 30 апр 2011 20:52


Погледни над акумулатора бушоните виж някои дане е изгорял или ги размардаи
Примен от там ми светеха лампите на ABS и ESP размардахги и ги по4истих и се оправи


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Проблем с ESP

Мнениеот policevidin » Нед 01 май 2011 19:52


Xzibit85 написа:Погледни над акумулатора бушоните виж някои дане е изгорял или ги размардаи
Примен от там ми светеха лампите на ABS и ESP размардахги и ги по4истих и се оправи

Колега, при него искарва конкретна грешка, а и е възможна комуникацията с контролера! Ако беше бушон щеше да изкара грешка свързана със захранването даже според мен няма да е възможна връзка с АБС-а (с ВАГ-КОМ)


fatix
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ESP

Мнениеот fatix » Нед 01 май 2011 21:48


Знаачи стигнах до въпросния сензор,неможах да го сваля само му изключих буксата и отново я щракнах след което направих ресет и калибриране на сензора през Ваг-ком.Засега трети ден не ми е светвала лампата!


Потребителски аватар
stills
Мнения: 84
Регистриран на: Вто 18 яну 2011 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с ESP

Мнениеот stills » Съб 28 май 2011 11:53


При мен също ми изкара тази грешка и лампата отначало светваше понякога. След известно време никога не гаснеше. Отворих и презапоих датчика както е показано на снимките, поставих го обратно и лампата пак светеше.Много ме хвана яд първия ден, защото въпреки че карах колата, лампата не гаснеше. На 2-я ден я запалих и и стъпах на врата по едни остри завои и датчика сработи и лампата изгасна и вече е наред.Така че ако някой колега се пробва да си ремонтира датчика и след поставянето му обратно лампата не гасне, да не се ядосва. Просто трябва да се вкара колата в такава ситуация, че да се подаде сигнал на датчика да може да сработи :wink:. И другото важно нещо: не пълнете датчика отново със силикон, защото от него остава пак влага запечатана вътре. Аз поставих вътре морска пяна и отгоре го запечатах с изрязано парче от СИМ карта. Дано този пост е полезен на някой колега! :wink:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Проблем с ESP

Мнениеот Haralampi » Съб 28 май 2011 13:22


fatix написа:...


Коя година е автомобила?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Проблем с ESP

Мнениеот policevidin » Съб 28 май 2011 13:35


stills написа:При мен също ми изкара тази грешка и лампата отначало светваше понякога. След известно време никога не гаснеше. Отворих и презапоих датчика както е показано на снимките, поставих го обратно и лампата пак светеше.Много ме хвана яд първия ден, защото въпреки че карах колата, лампата не гаснеше. На 2-я ден я запалих и и стъпах на врата по едни остри завои и датчика сработи и лампата изгасна и вече е наред.Така че ако някой колега се пробва да си ремонтира датчика и след поставянето му обратно лампата не гасне, да не се ядосва. Просто трябва да се вкара колата в такава ситуация, че да се подаде сигнал на датчика да може да сработи :wink:. И другото важно нещо: не пълнете датчика отново със силикон, защото от него остава пак влага запечатана вътре. Аз поставих вътре морска пяна и отгоре го запечатах с изрязано парче от СИМ карта. Дано този пост е полезен на някой колега! :wink:
след като си ремонтирал датчика и постави трябваше да го калибрираш за това лампата е продължила да свети.


Потребителски аватар
stills
Мнения: 84
Регистриран на: Вто 18 яну 2011 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с ESP

Мнениеот stills » Съб 28 май 2011 18:11


Колата е Голф 4 1.4 16v 2000г. Ами където и да гледах не пишеше, че G200 се калибрира....калибрирал се само големия датчик, който е за превъртането на гумите. Няма значение, важното е че спестих 310лв. за нов :да:


Потребителски аватар
stills
Мнения: 84
Регистриран на: Вто 18 яну 2011 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с ESP

Мнениеот stills » Съб 28 май 2011 18:13


Колега policevidin, ще съм ти благодарен ако кажеш как се калибрира G200?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Проблем с ESP

Мнениеот policevidin » Съб 28 май 2011 23:18


stills написа:Колега policevidin, ще съм ти благодарен ако кажеш как се калибрира G200?


stills написа:Колата е Голф 4 1.4 16v 2000г. Ами където и да гледах не пишеше, че G200 се калибрира....калибрирал се само големия датчик, който е за превъртането на гумите. Няма значение, важното е че спестих 310лв. за нов :да:


Няма датчик за превъртяне на гуми общо взето има 3 главни сензора:
- Sensor for Steering Angle (G85)--- (Датчика за позиция на волана)
- Lateral Acceleration Sensor (G200)--- (Сензор за странично ускорение) Той отчита на колко градуса се е поднесла колата и на къде.
- Longitudinal Acceleration Sensor (G251) ----(Сензор за дарлъжно ускорение) Той има 2 предназначения едното и главно е както на по-горния да отчита отклонението на купено при поднасяне. А другото предназначение е пр. (при рязко натискане на педала на газта датчика отчита определено J-ускорение и сперед това зацепва процентно системата Haldex при автомобили с AWD 4X4)
- и 2бр. датч. които следят налягането на спирачната помпа, но те не са интересни.

Относно превъртането на гуми, явно ми говориш за ЕДЛ функцията. Тя работи така: При превъртане на едно от задвижважищите колела датчика на АБС-а отчита разлика в оборотите на едното спрямо другото (или при 4Х4 едното спрямо останалите) и ЕКУто започва да упражнява спирачно усилие в/у колелото което превърта, до тогава до когато си изравни оборотите с останалото/лите

Заповядай начина на калибриране, той не е задължителен но е препорачителен и с ВАГ-КОМ 409 няма да стане требе по-нов. :beer

Coding
Basic Setting

Sensor for Steering Angle (G85)
Prerequisites:

Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.


[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -4.5 and +4.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]





Lateral Acceleration Sensor (G200)
Prerequisites:


System voltage at least 12.0 V.


[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]





Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Prerequisites:


System voltage at least 12.0 V.


[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -7.0 and +7.0 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]





Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
Prerequisites:


System voltage at least 12.0 V.


[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 069
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 006
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Special Procedures
System Function Test


Потребителски аватар
tsvetanovvvv
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Проблем с ESP

Мнениеот tsvetanovvvv » Пон 30 май 2011 14:52


Ето така се обяснява! Браво!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта