голф 4 1.6 бензин гумички на клапаните

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот Haralampi » Сря 08 юни 2011 9:34


mupk0 написа:Разхода от 1л/1000км наистина е обявен от завода.


Знам, но това е екстремна стойност, с която се презастраховат и самите производители! Може би бих я приел за нормална ако изкараш 1000км над 4-5000 оборота, но откровено казано - при смесено каране (нерядко спокойно и при по-ниски обороти, но нерядко и над 5000 оборота) няма никакъв забележим спад в маслото по пръчката... а смятам, че разход от половин литър няма как да остане незабележим...

1л. на 1000км НЕ може да е отправна точка, особено за условията в БГ, където имаме половин магистрала.

Шкодата, която карам също редовно (1.9 TDI) похапва малко повече от половин литър на 15 000 км, но тя е на 230 000 км ...




Потребителски аватар
stevap
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 25 фев 2010 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пещера

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот stevap » Сря 08 юни 2011 12:53


vesko54 написа:Да ви кажа нещо от преки наблюдения-шкода100 вярно гори както пише;шкода супърб чисто нова до около 40 000км.гореше в зависимост от карането около 1,5-2л./10 000км. и казаха в сервиза,че е нормално и трябва да спре-така и стана;.



При това положение колега, си мисля че дори и след смяната на гумичките може би известно време трябва пак да гори масло, щом го има и при новите двигатели!!!


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот toni82 » Сря 08 юни 2011 18:58


тоя разход дето си писал не е много ама не е и малко.според мен е невъзможно да ти даде такъв разход само от гумички.изчакай още и ако се увеличи- ремонт.моя двигател преди ремонта за последно гореше около 500гр за 900-1000км и сегментите му бяха под всякакво ниво.на мотора с който съм сега не са му сменяни гумички,има гарантирани 150000км и за 9000км е изгорил едва 50-100гр.целта ми не е да си хваля кочината а да ти отговоря на въпроса.дали ще си правиш ремонт си е твоя работа ,на мен ми беше много неприятно постоянно да съм с тубата с маслото отзад и да спирам по магистралите да доливам :x .срамота а уж карам голф4 mhihi .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот joker » Нед 12 юни 2011 18:16


Препоръчвам на колегите,които не приемат посочения в каталога на VAG разход ДО!!! 1л на 1000км да обърнат внимание на изречението в зависимост от стила на каране!!!
А иначе моят 17 годишен 1.8ABS след смяна на водачи и вложки не гори повече от 200 г/10 000 км...но и обичайните обороти в които се кара са от 2000-3000...и никога не е каран(поне от мен) над 4000 об...


Потребителски аватар
slavi13
Мнения: 103
Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: irlandia

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот slavi13 » Пон 13 юни 2011 16:42


turrisi написа:мисля че даваха 800гр на 1000км на Шкода 100L(това като инфо)....не се заяждам...700 си е много..на колегата успех...има по запознати от мен...

pravilno kolega, daje 950 po katalog e normalno, daje i da sa s 4 segmenta :да:


dikanski
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik
Контакти:

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот dikanski » Пон 13 юни 2011 17:52


joker написа:Препоръчвам на колегите,които не приемат посочения в каталога на VAG разход ДО!!! 1л на 1000км да обърнат внимание на изречението в зависимост от стила на каране!!!
А иначе моят 17 годишен 1.8ABS след смяна на водачи и вложки не гори повече от 200 г/10 000 км...но и обичайните обороти в които се кара са от 2000-3000...и никога не е каран(поне от мен) над 4000 об...

Аз пътувах преди дни 2600 км за три дни със висока скорост и ми похарчи 300 грама.А преди това не пипаше маслото грам,но аз карам в нормалните граници.Та въпроса ми е защо при по-висока скорост гори масло,каква е причината.Колата е джета мк2 87 година и и сипвам само приста супер бензин,някой знае ли то какъв вид е минерално или синтетично че на тубата не пише.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот mupk0 » Пон 13 юни 2011 20:14


dikanski написа:
joker написа:Препоръчвам на колегите,които не приемат посочения в каталога на VAG разход ДО!!! 1л на 1000км да обърнат внимание на изречението в зависимост от стила на каране!!!
А иначе моят 17 годишен 1.8ABS след смяна на водачи и вложки не гори повече от 200 г/10 000 км...но и обичайните обороти в които се кара са от 2000-3000...и никога не е каран(поне от мен) над 4000 об...

Аз пътувах преди дни 2600 км за три дни със висока скорост и ми похарчи 300 грама.А преди това не пипаше маслото грам,но аз карам в нормалните граници.Та въпроса ми е защо при по-висока скорост гори масло,каква е причината.Колата е джета мк2 87 година и и сипвам само приста супер бензин,някой знае ли то какъв вид е минерално или синтетично че на тубата не пише.

Всичко е до оборотите колега.СПециално за моята 2ка под 3500 оборота няма проблеми,до 4000 не се усеща и над 4000 оборота гори масло....общо взето не скоростта ,а оборотите карат колата да гори.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот genov1 » Съб 18 юни 2011 22:27


mupk0 написа:
dikanski написа:
joker написа:Препоръчвам на колегите,които не приемат посочения в каталога на VAG разход ДО!!! 1л на 1000км да обърнат внимание на изречението в зависимост от стила на каране!!!
А иначе моят 17 годишен 1.8ABS след смяна на водачи и вложки не гори повече от 200 г/10 000 км...но и обичайните обороти в които се кара са от 2000-3000...и никога не е каран(поне от мен) над 4000 об...

Аз пътувах преди дни 2600 км за три дни със висока скорост и ми похарчи 300 грама.А преди това не пипаше маслото грам,но аз карам в нормалните граници.Та въпроса ми е защо при по-висока скорост гори масло,каква е причината.Колата е джета мк2 87 година и и сипвам само приста супер бензин,някой знае ли то какъв вид е минерално или синтетично че на тубата не пише.

Всичко е до оборотите колега.СПециално за моята 2ка под 3500 оборота няма проблеми,до 4000 не се усеща и над 4000 оборота гори масло....общо взето не скоростта ,а оборотите карат колата да гори.

Нормално е при по-високите обороти да гори масло, щото сегментите не могат толкова бързо да оберат маслото от цилиндъра и то изгаря. До колкото знам най-много масло харчи когато се движим по надолнище на скорост, щото тогава разреждането пред клапаните е най-голямо


Потребителски аватар
whity
Мнения: 70
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:27
Автомобил: VW GOLF MK IV
Двигател: ASV
Местоположение: Добрич

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот whity » Чет 23 юни 2011 7:17


Здравейте, имам ABF та логично за тази тема, нормално ли е да ми гори 2л масло на 10000км. Че направо съм се психирал здраво да отварям мотора. 10x за отговора.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот joker » Чет 23 юни 2011 21:58


whity написа:Здравейте, имам ABF та логично за тази тема, нормално ли е да ми гори 2л масло на 10000км. Че направо съм се психирал здраво да отварям мотора. 10x за отговора.

А ще напишеш ли в какви обороти го караш???Това си е спортен ДВГ и като чета повечето младежи "бъркат в лютеницата направо с черпака"....ами тогава 2 л/10 000 си е абсолютно нормално.От друга страна след 250-300 000 обикновено си се изисвка сервиз на главата със смяна на водачи....Ти си решаваш!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот muns61 » Чет 23 юни 2011 23:45


whity написа:Здравейте, имам ABF та логично за тази тема, нормално ли е да ми гори 2л масло на 10000км. Че направо съм се психирал здраво да отварям мотора. 10x за отговора.

Не е нормално, поне 3 трябва да гори!


Потребителски аватар
ivan dimitrov76
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 10:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот ivan dimitrov76 » Пет 24 юни 2011 7:34


колега и моя голф4 гореше около 3,5 л. масло на 10000 км и като го отворих излязоха спекани сегменти маслени другите бяха наред.Затова не се занимаваи с наи различни марки масло и тн. А относно горенето на масло на 10000 км = 1л. ot VW книжката го дават да гори но при НАД 5000 оборота така че ако я юркаш около тези обороти може и да ти гори толкова масло НО ако я караш нормално и гори над 2л.масло маслени сегменти.сега колата него пипа (маслото разбира се).Дано съм ти помогнал успех и без аварийно.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот joker » Съб 25 юни 2011 21:20


ivan dimitrov76 написа:колега и моя голф4 гореше около 3,5 л. масло на 10000 км и като го отворих излязоха спекани сегменти маслени другите бяха наред.Затова не се занимаваи с наи различни марки масло и тн. А относно горенето на масло на 10000 км = 1л. ot VW книжката го дават да гори но при НАД 5000 оборота така че ако я юркаш около тези обороти може и да ти гори толкова масло НО ако я караш нормално и гори над 2л.масло маслени сегменти.сега колата него пипа (маслото разбира се).Дано съм ти помогнал успех и без аварийно.

А защо не вложки на клапаните....и защо не водачи на клапаните....


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот javor_bg » Вто 16 окт 2018 17:14


Да не отварям нова тема да споделя и аз. Ибиза 1.6 SR / 8 клапана / 101 к.с. Гори по над 800 мл масло на 1000 км, особено след като новото масло мине 3000-4000 км. Казаха ми , че маркуча за маслените пари е скъсан и го оправих. Този маркуч отива от гърловината към тръбата на дебитомера в резултат и на което колата ми менеше обороти по инерция и имаше малко по-голям шум. Един майстор ми каза, че според него гори от гумичките на клапаните. Смени ги и труда беше 100 лева. Каза, че старите били се одървили яко. И след двата ремонта нямаше намаляване на разхода на масло. Единствено последния път като сипах Тотал кварц 10W40 малко като че ли намаля разхода. Колегата zfa ми каза, че 1.6 с 8 клапана както моя мотор имали проблем със сегментите(тоест 1.6 16V нямат и Haralampi има право).

На по-предния ми опел сменях гумички на клапани пак с такъв разход и там пък след смяна на гумичките разхода се вдигна. Досега не съм видял кола, която да ми е пушила отзад нагоре по баирите при настъпване. Единственото, което съм видял е черен пръстен около ауспуха. На опела сегментите му бяха за смяна и в един момент като му мерихме компресията беше висока, защото маслото уплътнявало и тогава и вървеше много.

Сегашната ми кола(Eлантра с мотор на такситата 1.6) е на 180 000 км и си гори 200-330 мл/1000 км, което зависи от жегите и от това дали пускам климатик. Карам и градско и на къси разстояния и извънградско, но разхода ми на масло от това не се влияе на сегашната ми кола. Странното е че разхода ми даже не се влияе и от това дали маслото ми е 5w40 , 5W50 или 10W50. Няколко човека ми казаха, че конкретно на моя мотор проблема се оправя и със смяна на гумичките на клапаните, които за разлика от сегментите се износват от време, а не от километри. Колата не е била карана поне половин година преди да я купя и е седяла така с пълна синтетика 5w40 Еlf точно на 15 000 км. Разхода започва да се вдига след около 5000 км след смяната на маслото. Мисля да пробвам някое масло хидрокрек, което съдържа едновременно и добавки. Бях видял за конкретно такова масло доста добри отзиви в amazon.

Последна промяна от javor_bg на Вто 16 окт 2018 18:01, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гумички на клапаните

Мнениеот Vlad777 » Вто 16 окт 2018 17:36


Компресия мерил ли си? Колата прекъсва ли във високите?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта