От едно извесно време забелязах, че включването на първа скорост става все по-трудно и все по-трудно, а вчера почти невъзможно, особено на градско коране. Понякога, доста рядко първа си влизаше нормално, в повечето пъти обаче неможеше, не рядко влизаше трета скорост, а лоста беше в положение на първа скорост съответно колата гаснеше при потегляне. Общо взето не се чуваха някакви звуци от към скоростна кутия, съеденителят е сравнително нов.
Нещо ме караше да си мисля че е проблем или в не добре регулирани жила, или нещо по лостовата система на самия скоростен лост.
Оказа се обаче че проблема е в петлето което стои над скоростната кутия. Петлето на което са вързани жилата идващи от скоростния лост. Въпросното петле се държи на един болт, който е пресован, съответно и петлето е пресовано за да може да се върти заедно с болта и да се превключват скоростите. Явно с времето се получава някакво износване в леглото на петлето, понеже е от алуминии, където ляга в болта и въпросното петле започва да хлопа нагоре надолу и се получава усукване, съответно неправилно превключване и проблеми със самото превключване. Отгоре се държи на гайка която е с периферия, първоначално помислих че е хлабава, но не беше.
Решението е просто: развивате гайката която бържи петлено за болта. Поставяте подходяща шайба която да легне в леглото, което се получава и завивате отново гайката. Въпросната шайба, вече притиска петлето към болта и не му посволява да се усуква в такакава степен, че да имате проблеми с превключването на скоростите, особено 1-ва предавка.
Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Последна промяна от morfei1 на Вто 28 юни 2011 17:30, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Колега ако можеш да пуснеш една снимка мисля ще е много полезно.Както стана ясно в една скорошна тема маса народ имаме грижи със вкарването на сктростите на Г4 1.8Т и ТДИ(незнам дали са еднакви кутиите).
- ZvEr4O_MaN
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 05 апр 2008 19:39
- Автомобил: Vw Passat B6 CR 2009
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Русе
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Извинявам се,че пишя в темата на колегата,но мисля че проблема е сходен.
Възможно ли е и имали го същото петле при кола с лостова система.
Аз не съм с жила ами с лостове.Имам известен проблем с 1-ва и някой път с 3-та предавка.
Колата е Сеат Леон 2000г. AHF
Възможно ли е и имали го същото петле при кола с лостова система.
Аз не съм с жила ами с лостове.Имам известен проблем с 1-ва и някой път с 3-та предавка.
Колата е Сеат Леон 2000г. AHF
Последна промяна от ZvEr4O_MaN на Вто 28 юни 2011 12:47, променено общо 1 път.
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Съжалявам за неточното обяснение. И при мен е с прътове също като на снимката, но аз ги нарекох жила, а механизма който движи скоростите shift rod rail - петле .
На снимката ясно се вижда къде е проблема - Въпросната снимка е примерна от интернет Голф 4 1.8Т
Та значи както виждате от снимката там си е правилно направено гайка с доста широка шайбичка и не позволява на петлето да се усуква след като сменяте предавки, докато при мен беше само гайка с малко по-голяма периферия и петлето играеше много и имаше проблем с превключването. Просто сложих подходяща шайба за да легне плътно в отвора и отгоре си завих гайката.
Според мен при всички Голф 4 и аналозите им от останалите марки Сеат, Шкода, механизма е еднакъв с леки разлики от това дали е 5 или 6 степенна кутия. Ще бъде интересно дали евентуално с тази манипулация ще си решите и вие проблема. При положение, че съединителят е нов, лоста - жилата са регулирани добре, просто няма друго обяснение от къде да идва трудното превключване
Пишете в темата ако успеете или пък не успеете да решите проблема !
На снимката ясно се вижда къде е проблема - Въпросната снимка е примерна от интернет Голф 4 1.8Т
Та значи както виждате от снимката там си е правилно направено гайка с доста широка шайбичка и не позволява на петлето да се усуква след като сменяте предавки, докато при мен беше само гайка с малко по-голяма периферия и петлето играеше много и имаше проблем с превключването. Просто сложих подходяща шайба за да легне плътно в отвора и отгоре си завих гайката.
Според мен при всички Голф 4 и аналозите им от останалите марки Сеат, Шкода, механизма е еднакъв с леки разлики от това дали е 5 или 6 степенна кутия. Ще бъде интересно дали евентуално с тази манипулация ще си решите и вие проблема. При положение, че съединителят е нов, лоста - жилата са регулирани добре, просто няма друго обяснение от къде да идва трудното превключване
Пишете в темата ако успеете или пък не успеете да решите проблема !
Последна промяна от morfei1 на Сря 29 юни 2011 11:32, променено общо 1 път.
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Тоест при теб след тази манипулация, първа скорост вече се включва без проблем? Ако решението на този проблем, който имат много хора, е толкова елементарно ... Само остава да пробвам и аз.
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Да, при мен проблеми с включването на първа няма, дори и останалите предавки се включват още по-добре след като сложих шайбата, въпреки че с останалите предавки проблеми съм нямал преди това.
Отворете си капака хванете въпросното петле от единия край и вижте дали се клати нагоре надолу. Луфта трябва да е много малък почти незначителен, ако хлопа много значи проблема ви е оттам.
Отворете си капака хванете въпросното петле от единия край и вижте дали се клати нагоре надолу. Луфта трябва да е много малък почти незначителен, ако хлопа много значи проблема ви е оттам.
Последна промяна от morfei1 на Сря 29 юни 2011 11:31, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
morfei1 написа: лоста - жилата са регулирани добре
Ся ако кажеш ,или дадеш линк как става това получаваш една студена бира по ЕКОНТ
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
morfei1 написа:Да, при мен проблеми с включването на първа няма, дори и останалите предавки се включват още по-добре след като сложих гайката, въпреки че с останалите предавки проблеми съм нямал преди това.
Отворете си капака хванете въпросното петле от единия край и вижте дали се клати нагоре надолу. Луфта трябва да е много малък почти незначителен, ако хлопа много значи проблема ви е оттам.
Откъде точно е достъпно въпросното петле? Къде се намира - трудо се ориентирам от снимката?
Аз винаги съм имал следния проблем при топло/горещо време:
http://www.youtube.com/watch?v=ky6KyhaVUPU&NR=1
(видеото не е мое). Проявява се най-вече по посока наляво (към първа) и почти изцяло само при жега и загряла кола. Зимата не се обажда или едва забележимо. Съчетано е с малко по-трудно влизане на 1-ва.
Бяха ми обяснили, че това идва от лостовата система - раздуване връзките. Само с смазване обаче имаше от нулев до ограничен ефект. Дали наистина е от там и къде може да се свали и разглоби за да се почисти...? Идеи?
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
@Rabbit_TDI, незнам как става, но примерно при изреждане на скоростите на место. Скоростният лост си е там където трябва. Примерно на свободна си стои в средата. Към шофора и напред си отива на 1-ва, в неотрално положение само с бутане напред си отива на 3-та и т.н.т и т.н.т. Карал съм коли (разбира се небяха Голф 4) при които имаше разминаване, и предполагам се дължеше точно на тези жила-лостове ). Затова и казах добре регулирани, ако въобще могат да се регулират, при положение че са лостове, а не жила
@haralampi, под калъвчето за скоростния лост има ябълка, за която са закъчени жилата. Махнете калъфчето и огледайте, ако видимо отпред няма някакви проблеми с петлето и свободното му движение. Пробвайте като един гледа отпред при мотора, а другия превключва скоростите. Ако всичко е наред с петлето, както казах, проблема е в този ябълка, можеби има някаква пружинка отдолу която е износена.
Ще се наложи да се свали барчето, цялото от задна и предна част, като започваш от задната - пепелника и развиваш напред, за да имаш пълен достъп до лоста.
@haralampi, под калъвчето за скоростния лост има ябълка, за която са закъчени жилата. Махнете калъфчето и огледайте, ако видимо отпред няма някакви проблеми с петлето и свободното му движение. Пробвайте като един гледа отпред при мотора, а другия превключва скоростите. Ако всичко е наред с петлето, както казах, проблема е в този ябълка, можеби има някаква пружинка отдолу която е износена.
Ще се наложи да се свали барчето, цялото от задна и предна част, като започваш от задната - пепелника и развиваш напред, за да имаш пълен достъп до лоста.
Последна промяна от morfei1 на Вто 28 юни 2011 18:43, променено общо 1 път.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Мерси morfei.
Пружината по-скоро я изключвам, тъй като проблемът е температурно-зависим.
А въпросния петлик вижда ли се при вдигнат капак или само отдолу? Къде точно се намира... нещо не се ориентирам. Лостовата система е гледайки отпред леко вдясно от средата навътре...
Пружината по-скоро я изключвам, тъй като проблемът е температурно-зависим.
А въпросния петлик вижда ли се при вдигнат капак или само отдолу? Къде точно се намира... нещо не се ориентирам. Лостовата система е гледайки отпред леко вдясно от средата навътре...
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Отваряш капака на мотора и гледаш между двигателя и въздушния филтър, точно над скоростната кутия където е зацепена за двигателя. Жилата се виждат... идващи от купето и са хванати за въпросната джаджа - петле.
Тази лостова система, нея знам точно какво представалява но мисля че лостовете-жилата вървят в кожух и можеби някъде между петлето и скоростния лост имат проблем. Тъй като съм разглабял скоростния лост и му гледах начина на работа, си мисля че проблема ти е в ябълката, понеже мисля наляво-надясно, жилата - петлето не се местят, но не съм сигурен, пробвайте, преди да разглабяте.
Тази лостова система, нея знам точно какво представалява но мисля че лостовете-жилата вървят в кожух и можеби някъде между петлето и скоростния лост имат проблем. Тъй като съм разглабял скоростния лост и му гледах начина на работа, си мисля че проблема ти е в ябълката, понеже мисля наляво-надясно, жилата - петлето не се местят, но не съм сигурен, пробвайте, преди да разглабяте.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Мorfei1, само искам да вметна, че темата ти не се отнася за Четворки с двигатели 1.4, 1.6 двете модификации и SDI.
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
Може, в интерес на истината, не съм разглеждал нито един от изброените мотори, затова и казах че предполагам в началото, че всичките са на подобен принцип, явно не са.
Ето една тема на която попаднах търсейки снимка на петлето. Там се вижда скоростният лост, без маншон и барчето.
http://forums.sccv.org/viewtopic.php?f= ... &start=110
Ето една тема на която попаднах търсейки снимка на петлето. Там се вижда скоростният лост, без маншон и барчето.
http://forums.sccv.org/viewtopic.php?f= ... &start=110
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Трудно включваща се първа скорост Голф 4 - Решението!
На другите избирача е отзад откъм купето и управлението става посредством система от щанги. Там жила няма. Те и за това, онези кутии, са по-капризни при омекнали тампони например. При тях веднага се усеща при смяната на предавките.
Показаната от теб и извън купето да я сложиш пак ще си включва, стига да са и закачени жилата ...
Показаната от теб и извън купето да я сложиш пак ще си включва, стига да са и закачени жилата ...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 135 госта