Golf MK4 Проблем с компресора на климатика

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Golf MK4 Проблем с компресора на климатика

Мнениеот Shotgun » Вто 09 авг 2011 19:14


Здравейте,
Имам проблем с климатикът на колата.При включване вдига леко оборотите ,но компресора не се чува да цъкне и не включва перките, духа си топло.Това което е правено последно по колата е смяна на гумички на клапаните.Чудя се дали при тази операция майстора не е разкачил нещо и после да е пропуснал да го закачи :talk: или някой предпазител освен тези над акумулатора трябва да погледна?Знам за проблема с перките и си ги следя най-редовно - когато имах последно климатик преди 2 седмици си работеха.След ремонта за гумичките не ми се е налагало да пускам климатика.И още един въпрос - отгоре на DUU скоростната кутията има един зелен пластмасов шестограм който мисля ,че имаше тапа а сега липсва.Проблем ли е това или да си търся по магазините :oops:

Колата е Golf 4 1.6 AKL

Последна промяна от Shotgun на Вто 09 авг 2011 20:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика

Мнениеот Shotgun » Вто 09 авг 2011 20:15


Сега си мисля има ли някои предпазител или реле което трябва да погледна дали е изгоряло ? :talk:


fatix
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот fatix » Вто 09 авг 2011 21:37


или предпазител или буксата към компресора не е закачена...също така и фреона може да е намалял и от него да не тръгва !


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот botor » Вто 09 авг 2011 22:03


или бобината на шайбата е изгоряла

а тапичката е добре да я има да не се пълни с мизерии


Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот Shotgun » Вто 09 авг 2011 22:13


Мерси за отговорите. А кой е предпазителя за компресора да започна от него проверката?


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот Luciano » Сря 10 авг 2011 3:00


При мен вчера се получи същия проблем!
Оказа се, че единия кабел, който влиза в буксата на компресора се е скъсал...


Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот Shotgun » Сря 10 авг 2011 6:23


Luciano написа:При мен вчера се получи същия проблем!
Оказа се, че единия кабел, който влиза в буксата на компресора се е скъсал...


И аз си мисля , че е нещо такова.Сега се сещам , че при големите дъждове към края на юли го пусках да ми духа в предното стъкло да го издуха и може от влагата да е изпляскал някой предпазител.....Как се сваля тапата за зареждане на климатика - развива ли се или се дърпа.Искам да погледна дали има следи от фреон по тях.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот dokros » Сря 10 авг 2011 21:37


Има едно електромагтнитно съединителче на шайбата на климатика ,да не би да е блокирало....проверява се при изключен двигател, трябва да се върти свободно на ръка ..........иначе има проблем в компресора.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот zfa159 » Чет 11 авг 2011 7:39


фреона няма цвят,няма и мирис,че е и газообразен при налягане,равно на атосферното.Дори да свалиш тапичката на дюзата,която просто се развива,няма да видиш нищо.Единственото,което можеш да видиш там са следи от оцветител,което 100% ще видиш,понеже когато се откача сервизния накрайник на машината,заради налягането остават пръски.С две думи няма да видиш нищо. Отделно е крайно груба грешка да се опитваш да натискаш дюзата,за да видиш дали има фреон,защото тези дюзи (всичките на VW след 93-та) са с гумирана сачма и като пробваш да я натиснеш,се къса гумата,после ще гледаш как фреона,който си имаш,си заминава и нищо няма да можеш да направиш ;) Ест. това е поправимо,ама трябва да се смени дюзата и да се напълни наново системата после.
Причини да не включва има много и едва ли има общо с ремонта.Вместо да си чупиш колата,започни с една диагностика.Ако си си климатроник,пуска се селф тест с VAG-Com и се вижда кое и защо работи.Може и самичкя да си каже защо не работи.
Като не тръгва компресора,перките поне тръгват ли? Когато го пуснеш трябва да тръгнат перките,заедно с компресора.Ако и перките не тръгват - имаш проблем или с фреона (датчика мери,че няма фреон,което не значи,че няма),това ще се види като грешка или с мистериозната черна кутиика под акумулатора,която управлява компесора и перките.ровери си предпазителя 30А горе при акумулатора.Най-десния,като седиш срещи аку-то е за климатика и често нагаря.
След това се сваля черната кутиика и се гледа какво е положението с кабелите.Ако няма някой изгнил или изгнила букса,се мери какви показания стигат до нея - 2-3 управляващи напрежения и ако си с климатик - датчика за околна температура (при климатроник той отива в контролера вътре) и става ясно какво се случва.Тези кутиики правят много проблеми и умират спонтанно.
ако пък перките тръгнат,това е по-добрия вариант - от въпросната кутиика тръгват два кабела към компресора.Имат букса в областта на скоростите,общо тя е с 4 кабела.Прегледай там,имат навика да се късат точно там.От там два от тях продължават до компресора,където има друга букса за самия компресор.Там също се късат,случва се и да излизат пиновете на буксата,като я натиснеш да си включи.Ако и там всичко е ок,мериш съпротивлението на бобината на компресора,на куплунга - трябва да е 3-4 ома (с точност 3.2 ома) .Ако го има,мериш кабелите дали са задрави,от компресора до черната кутиика.Управлява се по +,масата е постоянна.После можеш да пшремериш дали имаш + до компресора при запалена кола ама трябва с пробна лампа,понеже се управлява от транзистор и с уред може да премериш само потенциал,който не е достатъчен за бобината и именно за това ти трябва лампа,за товар :)
:beer


Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот Shotgun » Чет 11 авг 2011 8:16


Мерси zfa159 за изчерпателният отговор.Аз съм на варианта при който перките не тръгват :( .От прочетеното ми стана ясно , че сам няма да се справя най-много да счупя нещо и ще я закарам на сервиз за климатици да я погледнат.Можеш ли да ме ориентираш с приблизителна цена за отстраняване на този проблем с черната кутиика?


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот mufin » Чет 11 авг 2011 9:30


Първо си виж бушона.
Аз патих с моя Голф заради това че не знаех къде е тоя бушон.


mito4
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 12 дек 2010 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот mito4 » Пон 22 авг 2011 21:43


Колега, реши ли се проблемът ти и каква беше причината?
Евала на колегата zfa159 за изчерпателния му отговор и разяснения! :applause: Независимо че е утвърден форумен майстор, т.е. с това си вади хляба, винаги е помагал и със съвет и на място и затова е уважаван от много колеги, които са му благодарни и задължени.
За съжаление обаче болшинството от нас се появяват във форума със зов за помощ и молби, а почти викой не споделя как е разрешил проблема, което е истинската колегиалност и взаимопомощ.
Дано си се справил успешно и нека бъдем полезни един на друг - кой с каквото може!


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот niki1_j » Вто 23 авг 2011 8:07


Здрасти колеги,

Въпреки, че отговора на Стефан е крайно изчечрпателен (колегата е супер точен и винаги помага - благодарим за което) си мисля, че е напълно възможно при извършването на ремонта по колицата да са откачали буксата на прессостата и след това да не са я закалчили. При мен се беше случило точно това - зимата си правих профилактика по интейка и при свалянето на смукателниет колектори въпросната букса ми пречеше, но при сглобяването съм забравил да закача въпросната букса.

Та симптомите бяха точно същите - ни компресора, ни перките тръгваха.

Дано да съм прав :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот zfa159 » Вто 23 авг 2011 8:19


Да,при откачена букса няма да тръгне,то това с проверява най-напред :) Иначе се случва да разбутат какво ли не при ремонт на нещо друго и после да се чудим защо друго не работи :) Случва се на всеки и общо взето е нормално,особено ако човек бърза. Общо взето на някои хора дори им източват фреона и не им казват и човека пристига после и вика "ами аз сменявах ремъци и ролки и климатика спря да работи" и т.н. и т.н. :)
Та общо взето ако всичко е наред с куплунзите и предпазителите,най-честия проблем на тези коли е тази прословута черна кутиика.В нея влизат няколко датчика и няколко управления.Мери се за 5 минути дали всички управления са налични и става ясно къде е драмата.Редовно се дънят две управления - датчик за външна температура (характерен проблем за Голф 4 около 2000 година,само че датчика е наврян някъде си и достъпа до него е ужасен) и датчик за прегряване на двигателя (един с черна букса с две кабелчета,седи на тройника отстрани).Който и от двата да прекъсне или да са откачили,няма да тръгне нито компресора,нито перките.
Тези черни кутиики са 2-3 модела според година и т.н. и общо взето ми е трудно да кажа на кои точно крачета какво трябва да има,иначе в Аутодата ги има схемите и се мери буквално за няма и 5 минути дали всички сигнали и захранвания са ок до кутииката.
Ако датчика за налягане на фреона еот тези с 3 пина,които са електронните (след 07.99-та) ,вече там се среща и друг чест проблем - датчика показва нереално висока стойност на налягането на фреона (36 бара) и нищо не тръгва.Това се случва,понеже датчика не е особено добре влагозащитен и след измиване на двигателя,електрониката вътре се предава и спира да работи.Това се вижда само с диагностика с VAG-Com.Ако колата е с климатрони,го има в негоите живи данни.Ако е с климатик,го има в моторния компютър ама според двигателя е на различен канал там.
:beer


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4

Мнениеот niki1_j » Вто 23 авг 2011 8:48


Ако всички майстори бяха като теб ... по косата ми нямаше да има нито един бял косъм :)

:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 207 госта