И аз преди малко се сблъсках с подобен проблем - пускам климатика и нито компресора тръгва, нито перката завърта. А преди два дена си вървеше отлично.
Проблема се оказа в бушончетата, които са в кутийката над акомулатора и по специално бушончето S180 от снимката по-долу
Беше нагоряло едното краче, чак леко беше стопило и пластмасата на самата бушониерка. Смених го с ново и се оправи.
Но защо е нагоряло така идея нямам
Golf MK4 Проблем с компресора на климатика
- VW`VENTO
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Здравейте.От няколко дена имам и аз проблем с климатроника.Компресора и перките не се включват изобщо. Ходих при майстор на климатици и каза че имам достатъчно фреон и налягане.Един от бушоните, който стои над акумулатора беше нагорял,но го оправих и пак нетръгва.Вътре като пусна климатроника мига десетина пъти преди да тръгне и разбрах,че това е сигнализация за грешки в климатроника.Влязох в менюто и ми откри: 318 air conditioner pressure switch. 4FA- recirculation flap servo moto
Пробвах да ги изтрия,но след това пак ми се показват.Къде може да е проблема за да нетръгва компресора?Ще съм благодарен ако някой ми помогне,понеже в нашия град доколкото знам нямаме майстори на автоклиматици
Пробвах да ги изтрия,но след това пак ми се показват.Къде може да е проблема за да нетръгва компресора?Ще съм благодарен ако някой ми помогне,понеже в нашия град доколкото знам нямаме майстори на автоклиматици
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
VW`VENTO написа:Здравейте.От няколко дена имам и аз проблем с климатроника.Компресора и перките не се включват изобщо. Ходих при майстор на климатици и каза че имам достатъчно фреон и налягане.Един от бушоните, който стои над акумулатора беше нагорял,но го оправих и пак нетръгва.Вътре като пусна климатроника мига десетина пъти преди да тръгне и разбрах,че това е сигнализация за грешки в климатроника.Влязох в менюто и ми откри: 318 air conditioner pressure switch. 4FA- recirculation flap servo moto
Пробвах да ги изтрия,но след това пак ми се показват.Къде може да е проблема за да нетръгва компресора?Ще съм благодарен ако някой ми помогне,понеже в нашия град доколкото знам нямаме майстори на автоклиматици
Важното в случаят е 318 air conditioner pressure switch, което се превежда ето така:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00792
Вдигни капака и провери дали буксата на преустата е закачена. Търсим следният датчик:
Местоположението му е от дясно в близост до бомбето на амортисьора, завит е на самата тръбичка на климатичната инсталация.
Може и да е заминал самият датчик. Ако наистина е той струва около 40-50 лв.
- VW`VENTO
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Има ли начин да се провери въпросния датчик дали работи?
- nonsense1990
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 20 май 2011 23:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Здравейте. Надявам се, че няма проблем да ползвам тази тема, тъй като проблема при мен е сходен. Става въпрос също за голф 4 1.6 AKL. Климатика не изстудява. Ходих на диагностика излезе, че ми е счупена перката. След смяната нещата бях пак същите. Отново закарах колата в същия сервиз и ми казаха, че компресорът не прави нужното налягане. Предложиха ми два варианта: смяна на клапана или смяна на компресора. Прочетох коментарите на zfa159 и се чудя дали при мен може да се окаже някой от изброените причини или след като не прави налягане да не се надявам на по-евтин проблем. И можете ли да ми обясните къде се намира клапана?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Клапана е вътре в компресора.Ако компресора механично тръгва т.е. съединителя му щраква и зацепва,тогава проблема с налягането идва от самия компресор,а не от електрическата част. Обикновено,когато се счупи перката, компресора се разваля за няма и месец тотално...ако си я покарал така повече, компресора няма да е годен да се ползва. Процедира се така - сваля се компресора и се разглобява.Ако е годен за ремонт (няма луфтове и стружки), се сменя клапана,сменя му се маслото и е готов. Ако компресора е заминал, се сменя компресора с друг,почиства се цялата система (промива се) и се сменя филтър-дехидратора, иначе стружките от стария компресор, отиват в новия и ефекта е същия след месец.
- nonsense1990
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 20 май 2011 23:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Благодаря за отговора. Климатикът не е пускан след счупване на перката, така че дано не се налага смяна на компресора, че си е доста скъпичко.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Колега zfa159,като капацитет в областта на климатиците,надявам се да ми дадеш компетентен съвет.
Голф 4 1,6 16 клапана,двигател AZD.Колата е внос от Италия,2001г,на 3 месеца от покупката.
Ровейки из двигателя,попаднах на куплунг,откачен умишлено,на едно цилиндрично устройство,над стартера,вляво от акумулатора.
Включих го и запалих двигателя.Светна на таблото EPC и двигателя странно ту увеличаваше,ту намаляваше обороти.Забравих да спомена,че климатика по начало не работи,сега също не тръгна,перките въртят обаче.
Изключих кабела и колата започна да си работи нормално.Цилиндричната джаджа беше се нагряла доста.
Токовете са ми професия,затова предполагам,че това е ел-магнитен вентил с пробив в намотките,затова нагрява и товари ел-системата на колата и побърква двигателя.Какво е твоето (приемам и други компетентни) мнение?И лесно ли се сменя въпросния клапан?
Голф 4 1,6 16 клапана,двигател AZD.Колата е внос от Италия,2001г,на 3 месеца от покупката.
Ровейки из двигателя,попаднах на куплунг,откачен умишлено,на едно цилиндрично устройство,над стартера,вляво от акумулатора.
Включих го и запалих двигателя.Светна на таблото EPC и двигателя странно ту увеличаваше,ту намаляваше обороти.Забравих да спомена,че климатика по начало не работи,сега също не тръгна,перките въртят обаче.
Изключих кабела и колата започна да си работи нормално.Цилиндричната джаджа беше се нагряла доста.
Токовете са ми професия,затова предполагам,че това е ел-магнитен вентил с пробив в намотките,затова нагрява и товари ел-системата на колата и побърква двигателя.Какво е твоето (приемам и други компетентни) мнение?И лесно ли се сменя въпросния клапан?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Там при акумулатора няма нищо климатично. Това, за което говориш със сигурност не е по климатика и няма общо с него. Той не работи поради друга някаква причина. Покажи някаква снимка на това чудо, което гледаш, за да ти кажем какво представлява.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Довечера ще снимам моя двигател,сега ползвам някаква друга снимка - жълтата стрелка показва този клапан (или каквото е там)
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 06 юли 2011 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
bbdraganov написа:Довечера ще снимам моя двигател,сега ползвам някаква друга снимка - жълтата стрелка показва този клапан (или каквото е там)
EGR капан ?
Най - вероятно си е отишъл или се нуждае от адаптация - цена на нов - около 200лв .
Хубаво е да си работи по ред причини .
Ето и тема по въпроса : http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=134138
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Stef4osg написа:EGR капан ?
Най - вероятно си е отишъл или се нуждае от адаптация - цена на нов - около 200лв .
Хубаво е да си работи по ред причини .
Ето и тема по въпроса : http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=134138
Точно това е.Явно така си е работила и в Италия.Доколкото схванах е за рециркулация на отработените газове.Иначе колата си върви ОК и с откачен кабел от този клапан.Благодаря за инфото.
Re: Проблем с компресора на климатика Голф 4
Здравейте.От няколко дена имам и аз проблем с климатроника.Компресора и перките не се включват изобщо. Ходих при майстор на климатици и каза че имам достатъчно фреон и налягане.Един от бушоните, който стои над акумулатора беше нагорял,но го оправих и пак нетръгва.Вътре като пусна климатроника мига десетина пъти преди да тръгне и разбрах,че това е сигнализация за грешки в климатроника.Влязох в менюто и ми откри: 318 air conditioner pressure switch. 4FA- recirculation flap servo moto
Предполагам че и без моторчето за рециркулация на въздуха компресора пак трябва да включи. Забелязах, че перките на вентилаторите се завъртат няколко секунди и после спират и започват да тръпнат съвсем леко, но компресора не тръгваше. Пробвахме и да сменим и няколко контролни модула( втора употреба без гаранция за сигурна работа) който се намира под акумулатора и нямаше ефект . Колата е 97-ма 1.9 ТДИ 90 к.с.
Предполагам че и без моторчето за рециркулация на въздуха компресора пак трябва да включи. Забелязах, че перките на вентилаторите се завъртат няколко секунди и после спират и започват да тръпнат съвсем леко, но компресора не тръгваше. Пробвахме и да сменим и няколко контролни модула( втора употреба без гаранция за сигурна работа) който се намира под акумулатора и нямаше ефект . Колата е 97-ма 1.9 ТДИ 90 к.с.
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 Проблем с компресора на климатика
Знам че темата е стара , но да си кажа болката ... Колата е голф 4 1.9 ТДИ Ahf мотор 98 г. Климатроника изведнъж спря да духа студено , компресора и перките работят , т.е. съединителя включва . Източихме фреона оказа се че има такъв , смених направо компресора с друг ( човека от който го купих ми даде гаранция че е работил на другата кола без проблеми ) , смених и дехидратора и пак включва съединителя , перките въртят фреон има а студено не ( не поти и тръбите ) . С манометър измерихме налягането вместо над 15 бара високото е 5 . И двата коморесора да са им прецакани клапаните или те самите ме съмнява но не го изключвам все пак като варянт .
Изпратено от моят Lenovo P1ma40 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo P1ma40 с помощта на Tapatalk
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf MK4 Проблем с компресора на климатика
Писах ти да си смениш клапана. Компресор, дето дълго е стоял, много често му спича клапана. И двата ти компресора са за клапан на 100%
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта