Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
много обичам да споменавам хонда.не че нарочно го правя.просто сега ми сгтана интересно и се разчетох и не видях никой да се оплаква примерно от подобни проблеми при vtec ,не че новите двигатели на vag и vteca на хонда са на еднакакъв принцип,но ми е интересно немците толкова ли не могат да направят нещо свястно в днешно време....
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Ами по света,за да произвеждаш и продаваш добавка,то тя трябва да отговаря на дадени изисквания,но тук не е точно така и не е много ясно какво си сипваш в двигателя.Не знам какви химикали са в състояние да разтворят някаква такава гнус,но със сигурност не са безвредни химий и не знам какви са последиците за гумените части по пътя на добавката (не съм се зачел къде се сипва или как се използва).Също така всичкотова като изгори къде отива - в катализатора и след известно време ще светне чек-а и ще гризнеш дървото с катализатора или другите филтри по изпускателната система.
Най-добре си остава механично разглобяване,почистване,изкарване на тази гнус от двигателя и после да се види поради каква причина се получава,за да се отстрани.Когато влизат маслени капки през картерната вентилация,се слага една друга екстра,която се води капкоуловител и пречи на капките от масло да стигат до колектора.До него стигат само вече изпарените съставки на маслото,които пък не правят нагар,защото си пътуват с въздуха до цилиндъра и си изгарят вътре.Принципнопри по-новите двигатели,има една цедка за тази работа и по-скоро маслото си стига до там през водачите и гумичките,но ако все пак стига през картерните газове, се слага или кеч кен или въпросния капкоуловител (който се чисти от време на време) :
Най-добре си остава механично разглобяване,почистване,изкарване на тази гнус от двигателя и после да се види поради каква причина се получава,за да се отстрани.Когато влизат маслени капки през картерната вентилация,се слага една друга екстра,която се води капкоуловител и пречи на капките от масло да стигат до колектора.До него стигат само вече изпарените съставки на маслото,които пък не правят нагар,защото си пътуват с въздуха до цилиндъра и си изгарят вътре.Принципнопри по-новите двигатели,има една цедка за тази работа и по-скоро маслото си стига до там през водачите и гумичките,но ако все пак стига през картерните газове, се слага или кеч кен или въпросния капкоуловител (който се чисти от време на време) :
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Нагар се чисти колкото и странно да звучи с вода.Повечето от вас са виждали какво се случва при издухана гарнитура.Трябват само:
1.загрят мотор
2.Пулверизатор с вода
3.Човек кайто знае какво прави
Дори се сещам за една тема в "направи си сам" точно за почистване по тоя метод.
1.загрят мотор
2.Пулверизатор с вода
3.Човек кайто знае какво прави
Дори се сещам за една тема в "направи си сам" точно за почистване по тоя метод.
Последна промяна от bobi_diesel на Сря 14 дек 2011 21:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Като гледам картинките, тоя мотор е много болен. Той сигурно гори повече масло отколкото бензин. Обикновено ако гори малко масло, нагара е белезникав, а тук маслото е в изобилие та даже не доизгаря / катализатора сигурно е /. Така, че чистенето е бял кахър. Както каза ZFA въпроса е защо е там. Че не е от гориво е ясно - тези мотори работят с излючително бедни смеси - а тук се вижда излишък от въглеводороди.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Да,за водата е така,доказано е отдавна,че почиства най-добре.Само че ако се прекали -
Чистенето е ясно как да стане,за мен е интересно от техническа гледна точка, както и на колегата - защо всъщност е там
Чистенето е ясно как да стане,за мен е интересно от техническа гледна точка, както и на колегата - защо всъщност е там
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Там е защото имаш ЕГР и принудителна картерна вентилация-незнам защо толкова се учудвате.Тоя нагар става в течение на няколко 100 000 км. и повечето хора изобщо не разбират за него (освен в БГ дет си зимаме нов внос на 123 000 км и очакваме тамън да е разработен ).Както казах темата е много дъвкана в дизеловия раздел.Имаше теми за затапване на ЕГР-и ,кеч кен........ и сякви други безмислици.Извода е ,че просто на 100-200-300к километра трябва да свалиш да си почистиш колектора.
Чистенето с пулверизатор с вода(въпросните добавки и клипчета по нагоре в темата са точно това) е много добро и както писах съм го рпавил ,но чак след механичното чистене на колектора защото водата чисти само в горивната камера.Макар че много хора ги е страх от такова чистене най-голямата опасност е да си изгориш датчик ,или температурен сензор ако не го изключиш(което пак не е малко де ).Кво се случва с катализатора обаче не ми е ясно щото моя беше махнат.
Чистенето с пулверизатор с вода(въпросните добавки и клипчета по нагоре в темата са точно това) е много добро и както писах съм го рпавил ,но чак след механичното чистене на колектора защото водата чисти само в горивната камера.Макар че много хора ги е страх от такова чистене най-голямата опасност е да си изгориш датчик ,или температурен сензор ако не го изключиш(което пак не е малко де ).Кво се случва с катализатора обаче не ми е ясно щото моя беше махнат.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 11 мар 2010 13:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Rabbit_TDI написа:Там е защото имаш ЕГР и принудителна картерна вентилация...
Това изглежда е причината, поне доколкото чета из чуждите форуми. Това се споменава най-често като основна причина, досега никъде не срещнах някой да споменава за проблем с уплътненията на клапаните или разцепване на водачите. Или с други думи това е недостатък в самия принцип на работа (design flaw) на тези двигатели с директно впръскване. На някои места четох, че това засяга всички двигатели с директно впръскване, като изключения правят двигателите на Toyota и Ford(дано да не бъркам) понеже те имали допълнителен колектор, през който се впръсква гориво, което измива клапаните и съответно не се получава това натрупване.
Ами ако на 100 000 км се налага чистене, не е кой знае какъв проблем.
Обаче вижте какво споделя един колега собственик на 2008 Audi A6 3.1L FSI Quattro. Публикувам неговите наблюдения върху натрупването на сажди и различните масла:
My 2008 Audi A6 3.1L (3.2) FSI Quattro is experience on-going excessive carbon buildup on the intake valves (slightly different story than most posts)
Oil change interval is every 5,000 miles - not every 10,000 as manual states.
Driving habit - 600 miles per week, average speed 70-90 mph in North East.
Summary of events:
* While using Castrol Syntec 5w-40 oil
-- with Exxon 93 octane fuel, miss-firing begins every 1,000 miles after valve cleaning and requires valve cleaning approximately every 4,500 miles due to violent shaking and permanent CEL.
-- with Shell 93 octane fuel, miss-firing begins every 1,000 miles after valve cleaning and requires valve cleaning approximately every 4,500 miles due to violent shaking and permanent CEL.
(Chevron Tektron does not really help when used every 3,000 miles)
* While using Mobil 1 0w-40 oil
-- with Exxon 93 octane fuel, miss-firing begins every 4,000 miles and requires valve cleaning approximately every 7,000 miles due to violent shaking and permanent CEL.
-- with Shell 93 octane fuel, miss-firing begins every 4,000 miles and requires valve cleaning approximately every 7,000 miles due to violent shaking and permanent CEL.
-- with Sunoco 93 octane fuel, automobile requires a manual valve cleaning at 10,000 miles. The automobile does misfire, but the event is so minor, it is a non-issue. However, I have noticed decreased fuel efficiency since the move from Exxon and Shell and when I hit 12,000 miles (oil change interval is 5,000 miles), the miss-firing becomes the most violent, as if the engine will drop on the street.
(Chevron Tektron does not really help when used every 3,000 miles)
* While using Mobil 1 5w-40 ESP M oil
-- experienced similar results to Castrol Syntec. I thought perhaps the low ash count would help.
А тук можете да четете пълната тема.
Това за мен означава,че има голямо значение какво масло се ползва. Вероятно при следващата смяна ще избера някое с ниско съдържание на пепел (Low SAPS). В момента съм с OMV Bixxol Premium по препоръка на сервизния техник в Автотрейд.
Четейки проблемите на колегата с Auti-то по-горе, наистина не искам да съм в неговото положение и да чистя клапани на всеки 10000 км.
За мое щастие не съм имал наскоро проблеми с паленето при студен двигател както и Check engine-а не се е обаждал скоро.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Не е проблема в директното впръскване ,а в "еко-системата" EGR(Exhausted gas recirculation).Просто EGR се слага най-често на мотори с директно впръскване ,но не само (просто си зависи от еконормите които гони производителя).Единствения проблем е изцяло и само замърсяването-sludge по колектора на практика няма как да повреди мотора.На Ford и Toyota вероятно проблема е решен с друга "еко-дрисня" която води до други недостатъци .
Тоя пич с Аудито ако чисти с въпросните добавки нормално след 5-10к километра пак да е на същото дередже защото както писах те чистят основно камерата ,а големия боклук остава в колектора и след не много време пак се свлича.Даже и километрите му мисля са на случаен принцип - просто когато се е свлекло .
Маслата верно имат значение ,ама как ще познаеш кое масло се свързва повече с отработили газове от рециркулация -отговора е никак .Тва че е с ниско съдържание на пепел има значение само ако имаш филтър за твърди частици.По принцип маслата които препоръчва и слага VW Grup са Castrol и Motul и понеже цената им е съпоставима с другите масла аз лично не виждам причина да слагам друго.Сервизния техник ти е препоръчал маслото с което работи и има най-голяма отстъпка - което не прави маслото лошо ,но прсто ти казвам защо го е препоръчал.
Тоя пич с Аудито ако чисти с въпросните добавки нормално след 5-10к километра пак да е на същото дередже защото както писах те чистят основно камерата ,а големия боклук остава в колектора и след не много време пак се свлича.Даже и километрите му мисля са на случаен принцип - просто когато се е свлекло .
Маслата верно имат значение ,ама как ще познаеш кое масло се свързва повече с отработили газове от рециркулация -отговора е никак .Тва че е с ниско съдържание на пепел има значение само ако имаш филтър за твърди частици.По принцип маслата които препоръчва и слага VW Grup са Castrol и Motul и понеже цената им е съпоставима с другите масла аз лично не виждам причина да слагам друго.Сервизния техник ти е препоръчал маслото с което работи и има най-голяма отстъпка - което не прави маслото лошо ,но прсто ти казвам защо го е препоръчал.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 19:44
- Автомобил: Джета Мк2 и Голф Мк3
- Двигател: ez 86 и AFN 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Ще попитам хората които са ползвали или си платили за да им извършат чистене на смукателна и изпускателна система ,дали са имали проблеми след чистенето,визириам само чистенето със специална химия и апликаторан машина или впръскване в пътищата на въздуха?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 03 яну 2012 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Как мога да взема да го махна тоя боклук EGR да работи колата без него
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
И да го изолираш той преди тва е бачкал 100-200-300-500 хиляди километра - се тая само ще си създадеш нови главоболия.
Аз съм чистил с пръскане на вода - резултатите са перфектни.Даже сегашната и нея смятам да я мина.Единствено трябва да се внимава да не се изгори някой датчик.Ама както вече казах на неизчистени колектори с яката гняс освен че е безмислено крие и рискове.
Аз съм чистил с пръскане на вода - резултатите са перфектни.Даже сегашната и нея смятам да я мина.Единствено трябва да се внимава да не се изгори някой датчик.Ама както вече казах на неизчистени колектори с яката гняс освен че е безмислено крие и рискове.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Ако си поръчаш seafoam от чужбина едва ли,иначе с вода е малко рисковано.Може да отслабиш клапана точно в най-горещата му точка,заради рязкото охлаждане.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 03 яну 2012 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Писна ми да ми светка чека и тоя скапан EGR клапан Сега ще трябва да го чакам от Германия Какво може да стане ,ако го карам някакво време без него Защото трябва да чакам 1 седмица за него
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 6:49
- Автомобил: Audi A4 Avant AFN
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Почистване на двигатели FSI/TFSI от натрупани сажди
Добавяне на "кондензационно казанче" или не знам как да го нарека, предпазвало също
https://www.youtube.com/watch?v=PS8riAae_bM
https://www.youtube.com/watch?v=PS8riAae_bM
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 281 госта