Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
- eb7817av
- Мнения: 177
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 12:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Здравейте Колеги!Карам Голф 3/1.8 75к.с. с климатик.Като подам контакт и двете перки на радиатора започват да се въртят на високи обороти и неспират,все едно е пуснат климатика. Мойе ли да има проблем в някой даттчик на перката?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
има една кутия зад акумулатора, с бушон под капаче, климатика я командва а тя перките.
- kcars
- Мнения: 245
- Регистриран на: Вто 29 апр 2008 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Има специалист в тази област.Обърни се по въпроса,към правилният човек:zfa159
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Да не е залепнало някое реле?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Перката се командва от две места - датчик за налягане на фреона,седи долу под десния фар,на дехидратора,точно до клаксона,ако знаеш къде е Куплунг с 4 тънки жички.Пробвай,като се завъртят,го откачи.Ако спрат - ясно къде е драмата.Тогава те чака смяна на датчика за налягането на фреона - не е скъп,ама не винаги се развива от мястото си,затова е добре да си в сервиза,за да може ако се откъсне и започне да губи фреон,да може да се реагира бързо и системата да се изпразни,преди да изтече всичко.Имат склонността да изгниват както самите датчици,така и куплунгът отзад,както и кабелите,които излизат от куплунга към моторната инсталация,понеже са на много криво място и водата не им прощава никак.Обикновено не включва 2-ра степен когато трябва,като се прецака,ама се се случвало и да не иска да спре 2-ра степен заради него.
Ако така не се оправи - вариант 2 - датчика на радиатора,може да е залепнал,като 2-ра степен е само през контакт и затова тръгва като дадеш на контакт - изключваш датчика - спира,сменяш датчика и си готов.
Третия вариант също се среща често - контролера за 2-ра степен на перките,е разположен много глупаво (при Голф 4 е още по-глупаво,ама това е защото е по-нов модел ) и примерно ако изтича по малко антифриз или си си доливал,почти винаги заливаш и блока,който управлява перките (онзи с предпазителя,за който говори колегата от горните редове).Отдолу има две букси - една голяма със силови кабели,която е силовата верига за перките и една по-малка.По-малката е интересна за теб - откачи я и виж дали вътре е пълно с мизерия,окиси и други боклуци.Също така ако проблемът не е в самата кутиика,перките ще спрат мигновено при откачането на малката букса (от там се подава управление на кутииката какво да прави и като няма управление,трябва да спрат).Управлението на перките за 2-ра степен става по жълто-червен кабел,тъничък,който влиза в кутииката,можеш да премериш дали на контакт на него има 12V и ако има,трябва да разбереш от къде идват.
Ако всичко,което съм казал до тук,не ти говори нищо,определено тази работа не е за теб и ти трябва сервиз
Ако така не се оправи - вариант 2 - датчика на радиатора,може да е залепнал,като 2-ра степен е само през контакт и затова тръгва като дадеш на контакт - изключваш датчика - спира,сменяш датчика и си готов.
Третия вариант също се среща често - контролера за 2-ра степен на перките,е разположен много глупаво (при Голф 4 е още по-глупаво,ама това е защото е по-нов модел ) и примерно ако изтича по малко антифриз или си си доливал,почти винаги заливаш и блока,който управлява перките (онзи с предпазителя,за който говори колегата от горните редове).Отдолу има две букси - една голяма със силови кабели,която е силовата верига за перките и една по-малка.По-малката е интересна за теб - откачи я и виж дали вътре е пълно с мизерия,окиси и други боклуци.Също така ако проблемът не е в самата кутиика,перките ще спрат мигновено при откачането на малката букса (от там се подава управление на кутииката какво да прави и като няма управление,трябва да спрат).Управлението на перките за 2-ра степен става по жълто-червен кабел,тъничък,който влиза в кутииката,можеш да премериш дали на контакт на него има 12V и ако има,трябва да разбереш от къде идват.
Ако всичко,което съм казал до тук,не ти говори нищо,определено тази работа не е за теб и ти трябва сервиз
- eb7817av
- Мнения: 177
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 12:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Много Ви благодаря Колеги! Ще пробвам всичките вариянти!Само да кажа,че забелязах като поработи известно време колата и перките спират и всичко започва да работи нормално!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Вероятно има влага някъде (или в управлението или в долния датчик).Тествай
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Имам същият проблем като колегата. Извадих буксата на датчика под десният фар и перките спряха. Имам един въпрос. Като извадих буксата от там, като загрее колата перките ще се включат ли от датчика на радиатора???
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Би трябвало. Двете вериги - климатична и тази на охладит.система по принцип работят паралелно, ако не бъркам и правилно съм схванал нещата, които са ми били обяснени от колеги като zfa159, anrus и други. За да си по сигурен, можеш да извадиш буксата на датчика на радиатора и да дадеш накъсо два от пиновете й (да не те подведа по цветовете, че не ги помня наизуст) примерно двата крайни пина. Аз съм го правил с кламер, за кратка проба 2-3 секунди е достатъчно (имай предвид, че втората степен си консумира според зависи моделът ти вентилатор - дори до 200 вата).
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3-Вентилаторите на климатика се въртят постоянно.Защо?
Благодаря за помоща и извинете за късният отговор. Пробвах както каза колегата и се перките работят. В петък попаднах на задръстване на ул. Раковска и перките се вкл. нормално.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], milenski_77 и 281 госта