Мисля , че колегата Iezekil излезе прав , благодаря ти много......
Днес вадих кабеляци от темп. датчик - ефект имаше , но към по-лошо . Колата за малко да загасне.
След това този кабел:
предполагам , че това е прословутия стъпков мотор. И наистина , оборотите се върнаха в норма /или поне близко до идеалните/.
Извода какъв е?
1.Не работи
2.Работи , но не правилно
3.За боклука е.
И сега какво следва , ново , почистване на това , сваляне и ремонтиране...... отворен съм за всякакви предложения
Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Абе не знам колегата Йезекил дали е прав,ама сега падна от коня.Щото ако не ме лъже паметта,това което виждам е карбуратор,а аз си говорех за моно.Това дето си го показал не знам даже какво е,мое ли карба да има степ мотор?Ако ми разясниш това предполагам,че ще успея да ти помогна...
Я започни с разглабянето и почистването на дросела
Я започни с разглабянето и почистването на дросела
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Моно е, че даже май е абд (може и абу)(моята изглежда по същия начин). Това което е показал колегата е степ мотора, може да е бъгав.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
От темата разбрах, че махането на кабела от четвърти цилиндър не влияе на работата на празен ход. След всичко направено, още ли е така? Ако е пак така, вдигни 3000 - 3500 об/мин и пак махни кабела и виж дали има промяна. Интересува ме дали цилиндъра, който на ПХ не работи, работи при натоварване.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
muns61 написа:От темата разбрах, че махането на кабела от четвърти цилиндър не влияе на работата на празен ход. След всичко направено, още ли е така? Ако е пак така, вдигни 3000 - 3500 об/мин и пак махни кабела и виж дали има промяна. Интересува ме дали цилиндъра, който на ПХ не работи, работи при натоварване.
след смяна на тампона на моното колегата пише,че вече се усеща промяна в работата на цилииндъра при извадена свещ
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
е добре,вече съм спокоен.Отвори моното и почисти дроселовата клапа преди всичко.После пиши как е за да ти кажа следващите стъпки,а те са стъпков мотор и ТПС.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Iezekil двигателя е 1.4 mono , 60 коня , с филтърна кутия тип "жигула" . Яд ме е , че съм тъп , защото като сменях тампона на моното дросела ми беше доста удобен да го почистя , но ми се видя идеален и не го пипнах Днес или утре ще потъркам.
muns61 , преди смяната на тампона и свещтите нямаше никаква разлика при откачане на кабела. След смяната им , като махна кабела се усеща минимална /не толкова осезаема , колкото при другите цилиндри/ промяна на работа на мотора. На високи обороти ще го пробвам , но съм 90% сигурен , че работи , защото колата се движи доста приятно без придърпване и подобни.
След 17:00 почвам да го мъча и ще драсна за разултата.
muns61 , преди смяната на тампона и свещтите нямаше никаква разлика при откачане на кабела. След смяната им , като махна кабела се усеща минимална /не толкова осезаема , колкото при другите цилиндри/ промяна на работа на мотора. На високи обороти ще го пробвам , но съм 90% сигурен , че работи , защото колата се движи доста приятно без придърпване и подобни.
След 17:00 почвам да го мъча и ще драсна за разултата.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
На четвърти цилиндър е забора за вакуум на сервото. Ако ти смуче въздух от там, на ПХ цилиндъра не работи, или се усеща слабо, а под товар работи и няма проблеми с мощността. Та мисълта ми е да пробваш с махнат маркуч и затапен отвор на сервото.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Благодаря , ще пробвам
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Трябва ти и мултицет за по-нататък...Ако има от къде да вземеш степ мотор за проба само,става ина морга да идеш и на място да го сложиш,за да видим не е ли той виновника.Ако ли не ще мериш съпротивления
за начало не го разглабяй а само замери.Това при положение,че не се оправи с почистването на дросела.
venll-vr написа:Как почистих стъпковия си мотор за моноинжекция! Мотора се държи на няколко щипки които вниамтелно се отварят и се вади горната му част. Това е частта на която е буксата със съответните пинове. В долната част оставт червяка, зъбното колело, моторчето и пластините. В горната има пластмасова пръчка върху която има две медни пластини които се почистват. За почистване използвах шкурка 1500. След това се почиства и долната част. В нея има две пластини които контактуват с пластините върху горната част които са върху пластмасовата пръчка. Внимателно се вади горната пластина. Там има два контактора-единият е за контакт с горната част, а другия контактува в основата на стъпковото моторче с другата пластина. Почистваме контакторите и на двете пластини и внимателно поставяме извадената пластина, като се съобразяваме с улеите. След това внимателно поставяме горната част. Преди да сглобите/да щракне/ е добре с мултицет да замерите съпротивлението м/у пиновете:
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец
при 6 пинов мотор
пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец
ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.
за начало не го разглабяй а само замери.Това при положение,че не се оправи с почистването на дросела.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Снимката не е моя , но имам абсолютно същия маркуч , изваден и запушен с винт. Сигурен съм , че е работа на някой газаджия , доста време е бил така и се питам дали той играе някаква роля? Близко до 4-ти цил е принципно
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Това е окастрен бензин/бар регулатор какъвто ти нямаш.
Друга снимка.
Друга снимка.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Да не би колата да е била с вакуумен изпарител и там да е щуцерът за вакуумът? И сега просто да е затапен, ако са подменили изпарителя с електрически.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
stefan4o написа: ...........
Има нещо такова Смених го с електрически преди известно време , но нямам представа стария какъв е бил.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.
Значи е твърде вероятно бобът ми е да е верен Оттам да не смуче? Проверил ли си? Щото аз точно по тоя начин видях как се е цепнал маркуча за вакуума и смуче ли смуче, точно дето е болтът
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 264 госта