Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Exell » Сря 06 юни 2012 17:11


Мисля , че колегата Iezekil излезе прав :kissy: :kissy: , благодаря ти много......


Днес вадих кабеляци от темп. датчик - ефект имаше , но към по-лошо . Колата за малко да загасне.
След това този кабел:

Изображение
предполагам , че това е прословутия стъпков мотор. И наистина , оборотите се върнаха в норма /или поне близко до идеалните/.
Извода какъв е?
1.Не работи
2.Работи , но не правилно
3.За боклука е.

И сега какво следва , ново , почистване на това , сваляне и ремонтиране...... отворен съм за всякакви предложения :wink: :wink:




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Iezekil » Сря 06 юни 2012 19:28


Абе не знам колегата Йезекил дали е прав,ама сега падна от коня.Щото ако не ме лъже паметта,това което виждам е карбуратор,а аз си говорех за моно.Това дето си го показал не знам даже какво е,мое ли карба да има степ мотор?Ако ми разясниш това предполагам,че ще успея да ти помогна... :roll:
Я започни с разглабянето и почистването на дросела


danushin
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/Варна

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот danushin » Сря 06 юни 2012 19:49


Моно е, че даже май е абд (може и абу)(моята изглежда по същия начин). Това което е показал колегата е степ мотора, може да е бъгав.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот muns61 » Сря 06 юни 2012 19:58


От темата разбрах, че махането на кабела от четвърти цилиндър не влияе на работата на празен ход. След всичко направено, още ли е така? Ако е пак така, вдигни 3000 - 3500 об/мин и пак махни кабела и виж дали има промяна. Интересува ме дали цилиндъра, който на ПХ не работи, работи при натоварване.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот stefarata » Сря 06 юни 2012 20:08


muns61 написа:От темата разбрах, че махането на кабела от четвърти цилиндър не влияе на работата на празен ход. След всичко направено, още ли е така? Ако е пак така, вдигни 3000 - 3500 об/мин и пак махни кабела и виж дали има промяна. Интересува ме дали цилиндъра, който на ПХ не работи, работи при натоварване.

след смяна на тампона на моното колегата пише,че вече се усеща промяна в работата на цилииндъра при извадена свещ


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Iezekil » Сря 06 юни 2012 20:09


е добре,вече съм спокоен.Отвори моното и почисти дроселовата клапа преди всичко.После пиши как е за да ти кажа следващите стъпки,а те са стъпков мотор и ТПС.


Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Exell » Чет 07 юни 2012 7:05


Iezekil двигателя е 1.4 mono , 60 коня , с филтърна кутия тип "жигула" :D . Яд ме е , че съм тъп , защото като сменях тампона на моното дросела ми беше доста удобен да го почистя , но ми се видя идеален и не го пипнах :banghead: :banghead: :banghead: Днес или утре ще потъркам.

muns61 , преди смяната на тампона и свещтите нямаше никаква разлика при откачане на кабела. След смяната им , като махна кабела се усеща минимална /не толкова осезаема , колкото при другите цилиндри/ промяна на работа на мотора. На високи обороти ще го пробвам , но съм 90% сигурен , че работи , защото колата се движи доста приятно без придърпване и подобни.

След 17:00 почвам да го мъча и ще драсна за разултата.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот muns61 » Чет 07 юни 2012 7:14


На четвърти цилиндър е забора за вакуум на сервото. Ако ти смуче въздух от там, на ПХ цилиндъра не работи, или се усеща слабо, а под товар работи и няма проблеми с мощността. Та мисълта ми е да пробваш с махнат маркуч и затапен отвор на сервото.


Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Exell » Чет 07 юни 2012 7:21


Благодаря , ще пробвам :да:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Iezekil » Чет 07 юни 2012 7:56


Трябва ти и мултицет за по-нататък...Ако има от къде да вземеш степ мотор за проба само,става ина морга да идеш и на място да го сложиш,за да видим не е ли той виновника.Ако ли не ще мериш съпротивления
venll-vr написа:Как почистих стъпковия си мотор за моноинжекция! Мотора се държи на няколко щипки които вниамтелно се отварят и се вади горната му част. Това е частта на която е буксата със съответните пинове. В долната част оставт червяка, зъбното колело, моторчето и пластините. В горната има пластмасова пръчка върху която има две медни пластини които се почистват. За почистване използвах шкурка 1500. След това се почиства и долната част. В нея има две пластини които контактуват с пластините върху горната част които са върху пластмасовата пръчка. Внимателно се вади горната пластина. Там има два контактора-единият е за контакт с горната част, а другия контактува в основата на стъпковото моторче с другата пластина. Почистваме контакторите и на двете пластини и внимателно поставяме извадената пластина, като се съобразяваме с улеите. След това внимателно поставяме горната част. Преди да сглобите/да щракне/ е добре с мултицет да замерите съпротивлението м/у пиновете:

при 4 пинов мотор

пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец

при 6 пинов мотор

пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец

ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.

за начало не го разглабяй а само замери.Това при положение,че не се оправи с почистването на дросела.


Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Exell » Чет 07 юни 2012 8:59


Снимката не е моя , но имам абсолютно същия маркуч , изваден и запушен с винт. Сигурен съм , че е работа на някой газаджия , доста време е бил така и се питам дали той играе някаква роля? Близко до 4-ти цил е принципно :roll: :roll: :roll:

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот bobocamaro » Чет 07 юни 2012 10:37


Това е окастрен бензин/бар регулатор какъвто ти нямаш. :roll:
Друга снимка.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот stefan4o » Чет 07 юни 2012 11:19


Да не би колата да е била с вакуумен изпарител и там да е щуцерът за вакуумът? И сега просто да е затапен, ако са подменили изпарителя с електрически.


Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот Exell » Чет 07 юни 2012 11:35


stefan4o написа: ...........


Има нещо такова :) Смених го с електрически преди известно време , но нямам представа стария какъв е бил. :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко помощ за неравномерна работа на двигателя.

Мнениеот stefan4o » Чет 07 юни 2012 11:44


Значи е твърде вероятно бобът ми е да е верен mhihi Оттам да не смуче? Проверил ли си? Щото аз точно по тоя начин видях как се е цепнал маркуча за вакуума и смуче ли смуче, точно дето е болтът :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 264 госта